בדקנו והשווינו - WiseBuy

שתף באמצעות:

נוסעים על בטוח: בדקנו 7 מצלמות לרכב, ויש לנו מנצחת

על כל צרה שלא תבוא, מצלמה ברכב היא אמצעי תיעוד חשוב שתסייע לכם לזהות נהגים פוגעניים ולהימנע מדוחות מיותרים. לקחנו לשבועיים של נסיעות מבחן 7 מצלמות לרכב, בשיתוף "ממון", ידיעות אחרונות
01.01.2019 | שלומי עמיצור

שוקלים לרכוש מצלמה לרכב? כל השיקולים שאתם צריכים לדעת לפני ההחלטה נמצאים במדריך המלא שלנו.






מקום שביעי: Discovery 970

המצלמה של דיסקאברי מעט מוארכת, יחסית כבדה ועשויה מתכת ולא פלסטיק, ולכן משדרת איכות גבוהה יותר מהאחרות. לצדי המסך יש מקשים כסופים ויחסית נוחים, והתפריטים תומכים בעברית מלאה. המסך בגודל סטנדרטי של 2.7 אינטש.




יש למצלמה GPS בסידור קצת מסורבל: הרכיב החיצוני אמנם לא זקוק לחשמל עצמאי אבל הוא מתחבר בכבל אל המצלמה ויש להדביק אותו לשמשה. שקע הטעינה מסוג Mini USB המיושן. המיקום בראש המצלמה מוזר וגורם לכבל להשתלשל בצורה משונה. כמו בדגם של נקסט-בייס, גם כאן יש יציאת Mini HDMI לחיבור ישיר לטלוויזיה.


העריסה לא נצמדת לשמשה בוואקום אלא עם מדבקה, שאותה אי אפשר להסיר ולהצמיד בשנית. הפירוק של המצלמה מהתושבת עצמה דורש הפעלת כוח, ותוך פעם אחת בלבד שברנו בטעות את הפין שנועד לפרוק את המצלמה מהתושבת בגלל הפעלת לחץ חזק מדי. אם לא די בכך, גם הדלת שמכסה את החיבורים השונים רופפת ונתלשת בקלות ממקומה. בעת הנסיעה המצלמה יכולה לכבות את המסך, אבל לא מציגה שום מידע שימושי בזמן הזה. בנוסף לתפקיד השוטף שלה בתיעוד הנסיעה, כוללת המצלמה גם מצב ניטור חנייה. המצלמה לא תומכת באפליקציה, והעברת הקבצים מתבצעת בחיבור למחשב של המצלמה עצמה או הוצאת הכרטיס והעברתו למחשב. ה-Discovery 970 תומכת בכרטיס Micro-SD עד לנפח של 64GB. 


איכות צילום הוידיאו טוב למדי באור יום, עם תמונה מפורטת אבל צבעים לא מדויקים. בלילה לעומת זאת האיכות יורדת בחדות והתמונ נראית מגורענת ומפוקסלת, וממש קשה לזהות פרטים.







מקום שישי: Next base In-Car Cam 4063

המצלמה של נקסט בייס היא אחת הקטנות ביותר בהשוואה, ועדיין עם מסך יחסית גדול של 2.7 אינטש. המצלמה עשויה פלסטיק אבל איכותי יחסית. המקשים אמנם נגישים לצדי המסך, אבל קשה לראות מה כל מקש עושה אפילו באור יום כיוון שהכיתוב שחור על רקע שחור. בנוסף, מצאנו שהניווט מאוד מאוד מבלבל משום שכפתור ה-OK ממוקם דווקא למעלה. לזכותה יאמר שהתפריטים ברורים ומוצגים בכמה שפות כולל עברית.




שקע הטעינה הוא מסוג Mini USB המיושן. המיקום בראש המצלמה מוזר וגורם לכבל להשתלשל בצורה משונה. מלבדו כוללת המצלמה גם יציאת Mini HDMI המאפשרת חיבור ישיר לטלויזיה לצפייה בקבצים, אם כי נדרש מתאם לחיבור HDMI בגודל מלא.


התקנת המצלמה ברכב קלה מאוד עם תושבת הנצמדת לשמשה באמצעות וואקום, כך שההתקנה אינה בלתי-הפיכה וניתן להעביר את המצלמה לרכב אחר בקלות. כמו כן, קל יחסית לנתק את המצלמה עצמה מהתושבת. רכיב ה-GPS חיצוני אמנם (ולא מובנה בגוף המצלמה, כמו בדגם של DOD) אבל מהונדס יחסית נכון – הוא משמש כחלק שמסייע להצמדת הוואקום לשמשה ואינו מנותק לגמרי מהמצלמה כמו בדגם של Discovery. 


בזמן הנסיעה המסך מחשיך ומציג את מהירות הנסיעה. כדי לצפות בקבצים שצולמו ניתן תיאורטית להשתמש באפליקציה בשם Final cam, שאותה צריך לגלות במדריך המשתמש כי חיפוש של שם החברה בחנות האפליקציות לא מעלה דבר. למרבה הצער, חרף כל ניסיונותינו לא הצלחנו בשום אופן לחבר את המצלמה לאפליקציה, ונאלצנו להעביר את הקבצים למחשב באמצעות כרטיס הזיכרון. המצלמה תומכת בכרטיס Micro-SD עד לנפח של 64GB.


כמו המצלמה של דיסקאברי, עם זו של Next-Base מציגה איכות וידיאו די טובה (אם כי לא מושלמת) בתאורה טובה, כאשר בצילום בשעות הצלילה האיכות יורדת מאוד. 


להשוואת מחירים >>

לסקירה המלאה >>






מקום חמישי: Xiaomi Mi Dashcam 

המצלמה של שיאומי קטנה יחסית, פשוטה למראה אך עם המסך הגדול ביותר מבין המתמודדות - 3 אינטש. התפעול והניווט בתפריטים (שאינם כוללים עברית) נעשה באמצעות מקשי מגע נוחים שמתחת המסך. התפריטים פשוטים ביותר, עם פחות אופציות מהמתחרים. אין GPS במצלמה.




כפתור ההפעלה בראש המצלמה ממש רעוע ומרשרש כשמזיזים את המצלמה, ומרגיש מאוד זול. שקע טעינה מסוג Micro-USB ממוקם בראש המצלמה. במעמד לרכב נצמד לשמש בהדבקה ולא וואקום, אבל קל מאוד לפרק ולהרכיב את המצלמה מהתושבת עצמה. בעת הנסיעה המצלמה יכולה לכבות את המסך, אבל לא מציגה שום מידע שימושי בזמן הזה; כמו מצלמות אחרות היא כוללת מצב ניטור חנייה. הצפייה בקבצים מתאפשרת באמצעות התחברות לאפליקציית Mi Home ששולטת על שאר מכשירי החברה, אך גם היא מאוד בסיסית. המצלמה תומכת בכרטיס Micro-SD עד לנפח של 64GB.


מבחינת איכות הוידיאו, מדובר באכזבה (במיוחד ממותג אהוב כמו שיאומי) - הצבעים אמנם יפים אבל התמונה מטושטשת למדי ונעדרת פירוט ברמה טובה כמו שנדרש ממצלמת רכב. הביצועים בלילה, במפתיע, דווקא טובים יחסית לחלק מהמתחרים, אבל עדיין ציפינו להרבה יותר.


להשוואת מחירים >>







מקום רביעי: Yi Smart Dash Camera

המצלמה של Yi (מבית שיאומי) היא הקטנה ביותר מהדגמים שנבדקו, וצורתה מזכירה מצלמה קומפקטית רגילה. היא עשויה פלסטיק שמרגיש מעט זול, גם בגלל משקלה הנמוך להפליא. יש לה מסך בגודל 2.7 אינטש שמתחתיו 4 מקשים נוחים וקלים לשימוש, אך התפריטים אינם תומכים בעברית. שקע טעינה Micro USB מימין – מיקום יחסית סביר. אין למצלמה GPS.




העריסה לא נצמדת לשמשה בוואקום אלא עם מדבקה קבועה שלא ניתן להסיר. הפירוק של המצלמה עצמה מהתושבת אפשרית ולא קשה מדי. בעת הנסיעה המסך מחשיך ומציג תאריך ושעה בלבד. יש אפליקציה נוחה וקלה לתפעול, הכוללת שליטה מלאה בכל התפריטים וכן צפייה בסרטונים. המצלמה תומכת בכרטיס Micro-SD עד לנפח של 32GB. בנוסף לתיעוד הנסיעה, כוללת המצלמה של Yi מצב עזרה לנהג בשם ADAS, שאמור לתפקד כמעין Mobileye עם התראות מפני סטיית נתיבים וכדומה. מצאנו שתכונה זו בעיקר מציקה ולא מדויקת, והעדפנו לכבות אותה.


איכות הצילום באור יום טובה והצבעים נאים, גם אם לא מדויקים. הפירוט טוב מאוד בשעות האור, וסביר בלבד בחושך - מתגלה פיקסול רב ורמת הפירוט יורדת.


להשוואת מחירים >>

לסקירה המלאה >>






מקום שלישי: DOD LS475W

המצלמה של DOD מוארכת אבל עדיין קומפקטית, והמקום מנוצל נכון. המסך בגודל 2.7 אינטש ומצדדיו נמצאים מקשים נגישים, גדולים ונוחים ללחיצה, וגם מסומנים כראוי (להבדיל מהמקשים של Next Base שהכיתוב עליהם כהה ולא קריא). המצלמה עשויה פלסטיק אבל איכותי למדי.




יש למצלמה GPS באופן הנוח ביותר – מובנה בגוף המצלמה, בלי שום אבזור חיצוני מסורבל. שקע הטעינה מסוג Micro USB – עדיף על Mini המיושן עוד יותר, אבל המיקום בראש המצלמה מוזר וגורם לכבל להשתלשל בצורה משונה. בנוסף יש יציאת Mini HDMI לחיבור לטלויזיה (באמצעות מתאם). ההתקנה קלה מאוד עם וואקום, ובנוסף קל יחסית לנתק את המצלמה עצמה מהתושבת. בזמן הנסיעה המסך מחשיך ומציג את מהירות הנסיעה, ובסיום יש אפשרות להראות למשך כעשר שניות סיכום של הנסיעה – כמה ק"מ, מה היתה המהירות הממוצעת וכמה זמן ארכה הנסיעה - מאוד שימושי. כמו כן יש מצב ניטור חנייה, אבל אין אפליקציה לצפייה בקבצים באופן אלחוטי. המצלמה תומכת בכרטיס Micro-SD עד לנפח נדיב מאוד של 128GB, ובערכה תקבלו כרטיס מתנה בנפח 16GB.


המצלמה של DOD מפיקה סרטונים איכותיים ובעלי צבעים טובים, אם כי לא הטובים ביותר שנבדקו. עם זאת הפירוט טוב מספיק כדי שניתן יהיה לראות בבירור את מספרי המכוניות ממרחק סביר, וגם בחושך קיבלנו תוצאות טובות. קצב פריימים 60fps מבטיח תמונה חלקה ונטולת ריצודים.


להשוואת מחירים >>






מקום שני: ProVision ISR PR-990CDV

להבדיל ממרבית המצלמות, שיש להן צורה כללית של מצלמה והן ניצבות מול עיני הנהג, המצלמה של פרו-וויז'ן היא בפורמט שונה המוצמד לשמשה ולא מפריע לשדה הראייה. הכוונה טובה, אבל בשל הזווית הזו, המסך (שגודלו 2.4 אינטש) לא קריא בעליל כשהמצלמה מורכבת על תושבתה, וממש בלתי אפשרי לשלוט במצלמה כשהיא מותקנת. העדשה עצמה מתכווננת כדי להתאים את הגובה שלה בהתאם למיקום שבחרתם על השמשה כך שתכסה את שדה הראייה הנכון.




החיבור למצת נעשה באמצעות שקע Mini USB הממוקם מצד ימין. המקשים שתחת המסך אמנם רופפים ומרגישים זולים, אבל מצד שני נגישים, מסודרים בפריסה נוחה ואפילו מוארים. למצלמה אין GPS וגם אין אפליקציה לצפייה אלחוטית בקבצים. המצלמה תומכת בכרטיס Micro-SD עד לנפח של 128GB. איכות הבנייה נראית סבירה; המצלמה עשויה אמנם פלסטיק אבל ההרגשה היא שתחזיק מעמד. ההתקנה ברכב נעשית באמצעות משטח שנדבק לשמשה ולא ניתן להסרה לאחר מכן. עם זאת, ניתן להרכיב ולפרק את המצלמה מהתושבת בקלות. הערכה נדיבה במיוחד וכוללת, מעבר למטען, גם סטנד מגנטי לטלפון שמורכב על פתח המזגן, שני מגנטים עבור הטלפונים שלכם, אביזר שמסייע לפרק את הפלסטיקה ברכב כדי להסתיר את כבל החשמל ואפילו עץ ריח.


המצלמה של Provision היא היחידה מבין המתמודדות שמסוגלת לצלם ברזולוציית 4K, אבל היא גם תומכת ב-1080p בקצב של 60 פריימים בשנייה אם אתם מעדיפים תנועה חלקה במיוחד על פני פירוט גבוה. בהתאם, איכות הוידיאו באור יום מצוינת והתמונה מפורטת ביותר. בתאורה חלשה האיכות יורדת משמעותית, אבל עדיין טובה.


להשוואת מחירים >>






במקום הראשון: Anker Roav C1

בעוד מרבית שאר המצלמות מנסות להיראות כמו מצלמה, ה-Roav (כמו הפרוויז'ן) נראית יותר כמו הפסקל של כביש 6 או רכיב המחשב של מובילאיי – שטוחה וצמודה לשמשה, עם מינימום הפרעה לשדה הראייה. מצד שני, כמעט לא ניתן לראות את המסך ואי אפשר בכלל לשלוט על המצלמה כשהיא בתושבת. אולי זה מכוון. התושבת עצמה נדבקת לשמשה באמצעות מדבקה ולא ניתן להסירה, אך הפירוק וההרכבה של המצלמה מהתושבת קלים. אין למצלמה רכיב GPS.




איכות הבנייה של ה-C1 טובה באופן בולט מהאחרות והיא עשויה מתכת או פלסטיק איכותי, מה שגורם לה להיות מעט כבדה. המסך בגודל 2.4 אינטש ותחתיו מקשי מגע מסומנים היטב. בצד יש כפתור גדול להפעלה וכיבוי. העדשה עצמה נמצאת בחזית (או בתחתית) וניתן לכוון את הזווית שלה למעלה או למטה לפי הצורך. שקע החשמל מסוג Micro USB נמצא מצד ימין.


לוקח למצלמה 60 שניות לכבות – זמן ארוך ביחס לכל השאר שנכבות מיד כשמכבים את המנוע של הרכב. יש למצלמה מצב ניטור חנייה, וכן אפליקציה יעילה ונוחה המאפשרת שליטה מלאה בכל תפרטי המצלמה וצפייה בסרטונים. המצלמה תומכת בכרטיס Micro-SD עד לנפח נדיב מאוד של 128GB, ואפילו מגיעה עם כרטיס זיכרון מתנה בנפח 32GB מהיבואן הרשמי. שמחנו לראות שהמטען המצורף כולל שתי כניסות USB כך שעם כבל נוסף תוכלו לטעון גם את הסלולרי שלכם במקביל.


מעבר לעובדה שזווית העדשה צרה יחסית (140 מ"מ), המצלמה מספקת איכות וידיאו טובה מאוד, ברזולוציית 1080p ובקצב מרבי של 30 פריימים לשנייה. הצבעים עשירים ומדויקים יותר מרוב המתחרות, הפירוט טוב מאוד וגם איכות הצילום בשעות הלילה גבוהה.


נמסר לבדיקה באדיבות היבואן Bug




והנה טבלת המבחנים והציונים המלאה של כל המצלמות שנבדקו:




שלומי עמיצור

מומחה סלולר, צילום ומוצרי חשמל ביתיים
הצטרף לאתר WIseBuy כסוקר תחום הצילום ב-2008, ובהמשך עבר לתפקיד סגן-עורך ולאחר מכן עורך ראשי עד 2015. משמש כיום כמנהל אגף התוכן והדיגיטל של zap השוואת מחירים. חובב טכנולוגיה נלהב, לא מרגיש מחויב לאנדרואיד או iOS ומחליף טלפונים סלולריים פעם בשבוע בממוצע.