בדקנו והשווינו - WiseBuy

שתף באמצעות:

מצלמת הסמארטפון הטובה ביותר

זום, עומק שדה ומצב לילה: בדקנו חמישה מכשירי אנדרואיד מובילים וגילינו לאיזה סמארטפון יש את המצלמה הטובה ביותר
17.09.2019 | שחר שושן

מצלמה סלולרית טובה יכולה להיות ההבדל בין מכשיר מעולה לבין אכזבה צורבת, והוא שיקול משמעותי ברכישת מכשיר חדש. במבחן זה בדקנו לעומק תמונות מחמישה מכשירי פרימיום עדכניים וגילינו מי מהם מכיל את המצלמה הטובה ביותר.


במבחן: Galaxy Note 10 Plus, Huawei P30 Pro, OnePlus 7 Pro, LG G8s ו-על פי בקשת הקהל - Galaxy S10 Plus.


מבחן זה מתייחס למצלמות המכשירים בלבד. תוכלו לגלות איזה סמארטפון הוא הטוב ביותר בשאר הפרמטרים כאן.






לכל המכשירים שלוש מצלמות בחלקן האחורי - עדשה רחבה, רגילה וזום. כמות הפיקסלים ואף גודל הפיקסל עצמו בחיישן משתנים ממצלמה למצלמה אך במבחן זה אנו מתייחסים לתוצאה ולא למפרט הטכני, שיכול להישמע מרשים אך בפועל להיות חסר משמעות. לפניכם התמונות עם פרשנות.




מצלמה ראשית

המצלמה הראשית היא תמיד המצלמה האיכותית ביותר שיש בסמארטפון, והיא גם זו שמופעלת כברירת מחדל בכל פעם שפותחים את אפליקציית הצילום המובנית.


Galaxy Note 10 Plus

המצלמה הראשית סיפקרה תמונות עשירות וחיות עם צבע נאמן למקור, טווח דינמי מוצלח אבל עם עם חידוד יתר בולט. עניין זה בא לידי ביטוי בדוגמה הזו בעיקר באובייקטים עם הרבה קצוות חדים כמו עלים או שובר גלים שנראים מודגשים בצורה לא טבעית. אותו אפקט חידוד נמצא כמעט בכל מצלמה סלולרית של סמסונג, אבל נראה שבעדשה הראשית של הנוט 10 פלוס, הוא בולט במיוחד.




Galaxy S10 Plus

זהו אמנם מכשיר של סמסונג אבל הוא נוטה קצת פחות לחידוד יתר האופייני של החברה, לפעמים יש קצת נטייה לגוון סגלגל בכחול של השמיים אבל הפירוט והטווח הדינמי מעולים. 


Huawei P30 Pro

בעוד שבמכשיר הזה המצלמה הראשית היא דווקא האלמנט הפחות מרגש מתוך המערך, היא עדיין סיפקה תמונות מוצלחות ביותר. אפקט החידוד עובד מעולה והוא נראה טבעי מאוד. הצבעים טובים ונאמנים למקור אך יש מעט נטייה לסגול בגוונים הכחולים.




LG G8s

למרות חיבתנו למותג, המצלמה הראשית ב-G8s איכזבה ובגדול. ישנו חוסר פירוט מובהק בתמונה, וזאת במקביל לאפקט החידוד הבולט. הצבעים היו מאוד לא טבעיים ורחוקים מהמקור, הטווח הדינמי היה סביר ולא יותר, ואף ראינו רעש דיגיטלי באזורים החשוכים בתמונה שצולמה באור יום מלא.


OnePlus 7 Pro

המצלמה הראשית של ה-7 פרו הפתיעה אותנו בגלל הפער בין מה שמוצג על מסך המכשיר, לבין מה שראינו על מסך הבדיקה. הצבע היה מעט לא רווי, הפירוט היה טוב אבל לא מדהים והטווח הדינמי היה מצוין.




אל תפספסו את הסקירות המלאות של כל המכשירים:


עדשה רחבה

העדשה הרחבה היא לרוב הנחותה ביותר מבחינת איכות תמונה ורגישות לאור. היא מיועדת לתמונות רחבות שאינן ממוקדות באובייקט ספציפי ובדרך כלל אינה מכילה מייצב תמונה מכל סוג.


Galaxy Note 10 Plus

גם כאן ראינו את אפקט החידוד המוגזם של סמסונג כשאפקט עין הדג בולט למדי בקצוות התמונה. הטווח הדינמי נשאר מוצלח מאוד.




Galaxy S10 Plus

בדומה למצלמה הראשית, אפקט החידוד היה פחות מורגש והטווח הדינמי היה מוצלח גם כן.


Huawei P30 Pro

גווני השמיים היו לא טבעיים ונטו לכיוון הסגול והאזורים החשוכים סבלו מחוסר פירוט, אך גם באזורים המוארים ניתן לראות רעש.




LG G8s

ישנה הטיה בולטת לגוונים ירוקים וצהובים, רמת הפירוט נמוכה ביותר והיא רק מחריפה באזורים החשוכים.


OnePlus 7 Pro

הצבעים נראו טבעיים ורמת העיוות בפינות הייתה נמוכה. אך ניתן לראות רעש בשמיים ובמיוחד באזורים החשוכים, כשישנו Chromatic Aberration בשוליים.




עדשת זום

זוהי העדשה הפרקטית מבין השלוש, לרוב תכיל מייצב אופטי, מפתח צמצם יחסית סגור ואורך מוקד שהוא לרוב אחיד. כל המכשירים מכילים זום אופטי X2, כשה-P30 Pro בולט לטובה לא רק במבחן זה, אלא בכללי בשוק הסלולר, עם זום אופטי X5.


Galaxy Note 10 Plus

רמת הפירוט במרחק הייתה טובה מאוד, הצבעים נראו טבעיים והטווח הדינמי היה מצוין. 




Galaxy S10 Plus

אפקט החידוד הורגש במיוחד, הצבעים נראו רווים מדי והתמונה סבלה מחוסר פירוט. הטווח הדינמי היה טוב.


Huawei P30 Pro

הזום האופטי יוצא הדופן היה מרשים לא רק על הנייר אלא גם בפועל. הפירוט היה מעולה, הטווח הדינמי מצוין אך חשוב לזכור כי מדובר במפתח צמצם סגור מאוד - f\3.4 כך שעדשה זו רלוונטית באור יום מלא בלבד.




LG G8s

ניתן להבחין בחוסר פירוט מובהק, רעש רב באזורים החשוכים ומעט רעש באזורים המוארים.


OnePlus 7 Pro

גם כאן ראינו רעש דיגיטלי בולט, גם באזורים המוארים ובחוסר פירוט בולט. הטווח הדינמי היה נמוך כשהתמונות נטו לתת חשיפה.




עומק שדה

זהו אחד האפקטים הפופולריים ביותר וזה שהוא הקשה ביותר לשחזור ללא עדשה וחיישן בגודל מלא. במקור זוהי תופעה אופטית הקשורה לאופן שבו האור מתפזר על גבי חיישן הצילום והיא זו שגורמת לאובייקט הראשי בתמונה להיראות בפוקוס, ולרקע להיות מטושטש באופן הדרגתי, בהתאם למרחק שלו מהמצלמה. בסמארטפונים אותו אפקט מיוצר דיגיטלית וכל מכשיר מצליח לייצר אותו ברמה מציאותית כזו או אחרת.


Galaxy Note 10 Plus

האפקט נקרא Live Focus והוא זמין בעדשה הראשית ובעדשת הזום. בדגם זה סמסונג הוסיפה חיישן ToF שאמור היה לשפר את יכולת תפיסת העומק של המצלמות, אך הוא עשה בדיוק הפוך כך שהמצלמה נוטה לפספס ולחתוך בגסות את מה שהיא כן הצליחה לזהות. 




Galaxy S10 Plus

אפקט העומק זמין בעדשה הראשית ובעדשת הזום והוא מתפקד מעולה. כמעט ולא ראינו פספוס, הקצוות נחתכים בצורה טבעית, האפקט הדרגתי ותואם למציאות כך שהתמונות לא רק שימושיות, הן גם נעימות לעין.


Huawei P30 Pro 

האפקט זמין בעדשה הרגילה ובעדשת הזום. מבחינת צבעים, התוצאה נראית טבעית מאוד אך החיישן נוטה לפספס את הפרטים הקטנים.




LG G8s 

האפקט זמין בעדשה הראשית בלבד וזו רחבה למדי, וחלק נכבד מאמינות האפקט הוא דווקא השימוש בעדשת הזום. אפקט הבוקה נראה טבעי ועדין אך הוא נוטה לפספס בצורה בולטת. הטווח הדינמי נמוך מאוד.


OnePlus 7 Pro

האפקט מודגש כברירת מחדל אך הוא מדויק למדי והמעבר בין האובייקט לרקע נראה טבעי. עם זאת, ישנה נטייה לתת חשיפה ולהטיית הגוונים הלבנים לכיוון הירוקים.




בשורה תחתונה

למרות שמדובר באותו יצרן ובאותה תוכנה, כל אחת משלוש העדשות המובנות באותו מערך צילום, מתפקדת ברמה שונה כך שאין מכשיר אחד מושלם. לטעמנו העדשה הראשית היא החשובה ביותר והיא זו שתשמשו בה רוב הזמן, לכן סביר להניח שהמכשיר שמכיל את העדשה הראשית הטובה ביותר, יהיה זה שיספק את התוצאות הטובות ביותר לכלל המשתמשים.




המכשיר עם העדשה הרחבה הטובה ביותר הוא ה-S10 Plus.

המכשיר עם עדשת הזום הטובה ביותר הוא ה-P30 Pro.

המכשיר עם מצב הלילה הטוב ביותר הוא ה-P30 Pro.

המכשיר עם אפקט עומק השדה הטוב ביותר הוא ה-S10 Plus.

אך מעל הכל, המכשיר עם העדשה הראשית הטובה ביותר הוא ה-Note 10 Plus.

שחר שושן - עורך ראשי

מומחה מחשבים, טלפונים סלולריים, ציוד צילום טלוויזיות ומוצרי אודיו
שחר שושן הוא עורך האתר ומנחה ערוץ היוטיוב הרשמי של Wisebuy. בן 39, נשוי ואב לשניים. ביומיום מנהל את האתר, עורך את חדשות הטכנולוגיה, כותב סקירות ויוצר סרטונים. בעבר כתב ב-ynet דיגיטל ומנחה את הפודקאסט LowBattery בנושאי טכנולוגיה.