אין זה סוד כי אחת מצרותיו וחששותיו הגדולות של כל אחד מאיתנו שאוחז בידו סמארטפון, בישראל ובשאר העולם, היא להפיל את המכשיר העדין ולשבור את המסך. למעשה, בשנתיים האחרונות החל שוק הסמארטפונים לנהור אל עבר שימוש נרחב בזכוכית כחומר גלם עיקרי בייצור המכשירים, מה שהוביל את סכנת השבר להתגבר אף עוד יותר.
כעת, מאשר את הדברים מחקר חדש שבוצע בשוק האמריקאי על ידי חברת SquareTrade, שחושף פרטים חדשים אודות שוק תיקוני הסמארטפונים. על פי תוצאות המחקר, 66% מבעלי הסמארטפונים בארה״ב, הפקידו את מכשירם האישי לתיקון לכל הפחות פעם אחת במהלך השנה הקלנדרית החולפת.
התקלה העיקרית שהובילה את הצרכנים למעבדות, כפי שניתן היה לצפות, הייתה מסך שבור - עם 29% מהצרכנים שניגשו למעבדה מסיבה זו. מדובר בכ-50 מיליון מסכים שהוחלפו בארה״ב ובמשך שנה אחת בלבד, בסכום של קרוב ל-3.4 מיליארד דולר. עוד עולה מתוך המחקר כי 61% מהצרכנים ששברו את המסך ימשיכו לבצע שימוש במכשירם עם המסך השבור וימתינו לפני שהם ניגשים למעבדה לצורך תיקונו.
בכל הנוגע לנזקים שהובילו את הצרכנים להביא את מכשיריהם לתיקון, מלבד נפילת הסמארטפון שמובילה לשבר, נמצא מספר נתונים מעניינים: 22% מהצרכנים הגיעו נוכח תקלות בסוללה, 16% הגיעו נוכח תקלות במסך המגע ו-27% הגיעו בעקבות מסך בעל שריטות מרובות.