במרוצת השנים האחרונות חלפו להם ברחבי הרשת ומפה לאוזן מגוון נרחב של שמועות ודיווחים שהעידו על כך שווטסאפ, אחת מאפליקציות המסרים המידיים החינמיות הפופולריות ביותר בעולם המערבי, תשלב פרסומות בממשק המשתמש. כעת, ענקית הרשתות החברתיות האמריקאית, פייסבוק, מאשרת באופן רשמי כי הפרסומות בדרכן לאפליקציית Whatsapp.
על פי דברים שציינה פייסבוק במסגרת כנס FMS 2019 (ר"ת: Facebook Marketing Summit 2019), בחברה מתכננים להביא את הפרסומות לווטסאפ החל מהשנה הבאה - 2020. על פי הדברים שחשפה פייסבוק, הפרסומות בווטסאפ לא ישולבו בחלק הראשי של האפליקציה - הצ'אטים של השיחות האישיות והקבוצתיות, אלא במסך הסטטוסים הדומה בתצורתו ל"Stories" באינסטגרם.
שילוב הפרסומות כחלק ממסכי הסטטוס בווטסאפ אינו צפוי להפריע לשימוש השוטף באפליקציה כפי שניתן היה לשער שיפריעו הפרסומות באפליקציה, שכן החלק העיקרי בעבודה השוטפת בווטסאפ מתבטא בהודעות טקסט קבוצתיות או אישיות. מדובר באסטרטגיה דומה לזו שמציעה פייסבוק גם באפליקציית אינסטגרם, שם גם כן משולבות פרסומות כחלק מה-Stories.
ווטסאפ, שנרכשה על ידי פייסבוק לפני מספר שנים בסכום אסטרונומי של כ-19 מיליארד דולר, מציעה כבר למעלה מעשור למשתמשים מרחבי העולם שירותי מסרים מידיים ללא עלות. מלבד אפשרות לשיחות צ'אט סטנדרטיות בקבוצה או אישיות, שילבה ווטסאפ בשנים האחרונות גם אפשרות לשיחות קוליות, שיחות וידאו ושיחות ועידה (קוליות/וידאו).