זיהוי פנים וחיישן טביעת אצבע בדלת: ב-60,000 דולר לדגם הבסיס, ה-SUV החשמלי של יונדאי מתחרה במודל Y של טסלה
18.05.2022 | דייויד וילנר
Genesis הוא מותג היוקרה של יונדאי. ה-GV60 Electric SUV נחשפה בשנה שעברה, הושקה בתחילת החודש בבריטניה ואתמול הגיעה תורה של ארצות הברית. מדובר על דגמים מעט שונים: באנגליה הושקו שלושה דגמים שאחד מהם עם מנוע יחיד והנעה אחורית, ובארצות-הברית הושקו שני דגמים שכוללים שני מנועים והנעה כפולה. המחיר לדגם ה-Advanced, שהוא הדגם הבסיסי: כ-60 אלף דולר. רוב המפרט של הרכב דומה לזה של איוניק 5 ו-Kia EV, וכמוהם הוא בנוי על אותו המרכב של יונדאי, E-GMP. ובכל זאת מדובר ברכב יוקרה מרשים במיוחד, שמתחרה במודל Y של טסלה וב-Volvo XC40 Recharge.
דגם ה-Advanced מגיע עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות, מנוע קדמי 74 קילוואט ומנוע אחורי 160 קילוואט, בהספק כולל של 234 קילוואט או 314 כ"ס. בנוסף מקבלים כסטנדרט גלגלים בגודל 20 אינץ', מושבים קדמיים מחוממים ומערכת סטריאו של
Bang&Olufsen. בתא הנהג שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' ותצוגת HUD שמציגה את נתוני הדרך על שמשת הרכב. הסוללה בנפח 77.4 kWh ועל פי החברה היא תומכת בטעינה מהירה של 18 דקות בלבד מ-10% ל-80%. טווח הנסיעה הוא עד 516 קילומטר בטעינה מלאה.
בדגם ה-Performance נקבל חישוקי סגסוגת 21 אינץ', בולמים חשמליים אדפטיביים, ריפודי עור נאפה עם מושבים אחוריים מחוממים. כאן שני המנועים הקדמי והאחורי, בעלי הספק של 160 קילו וואט, וישנו מצב Boost שמעלה את ההספק באופן זמני ל-483 כוחות סוס. כמובן שגם כאן מערכת סטריאו של Bang&Olufsen, שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' ותצוגת HUD. הסוללה וזמן הטעינה זהים לדגם ה-Advanced וטווח הנסיעה המשוער כאן הוא קצת פחות מ 500 קילומטר. המחיר: כ-68,000 דולר.
בדגם היקר יותר, Genesis GV60 משתמשת במפתחות דיגיטליים מבוססי UWB כך שאפשר לבטל את נעילת הרכב באמצעות ה-iPhone, Apple Watch או טלפון של סמסונג. בנוסף, שני הדגמים כוללים טכנולוגיות זיהוי פנים וסריקת טביעות אצבע על דלת הרכב, לפתיחה ללא מפתח.
עובד בקבוצת זאפ משנת 2011, והיה אחראי על פיתוח וניהול תחום חוות הדעת באתרי הקבוצה. חובב טכנולוגיה, גיימינג ומוזיקה. בימים כותב תוכן באתר WiseBuy, ובלילות מתקלט במסיבות ויוצר מוזיקה באולפן הביתי.