מאז יוני 2021, חברת הרכב הדרום קוריאנית מטפטפת רמזים על הדגם החדש של הרכב החשמלי המצליח שלה. אתמול, Hyundai Ioniq 6 2024 נחשפה באופן רשמי ואפשר להגיד שהציפייה השתלמה. יותר מחמש שנים לאחר השקתה של טסלה דגם 3, יונדאי מוציאה רכב סדאן חשמלי עם מבנה אווירודינמי מוקפד, פלטפורמת ה-E-GMP המתקדמת, וקונספט עיצובי שיונדאי מגדירה "Prophecy concept". כל אלה מציבים את Ioniq 6 כיריבה ראויה לשולטת בכתר מבית טסלה.
למרות החשיפה הרשמית, יונדאי לא סיפקה הרבה פרטים טכנים על ה-Ioniq 6 . בסיס הגלגלים 295 ס"מ, ואורכה הכולל 485 ס"מ. סביר להניח שהיא תקבל סוללה של 58kWh בגרסת הבסיס וסוללה גדולה יותר של 77kWh בדגמים עם מפרט גבוה. מכוניות בגרסת הבסיס יקבלו מנוע חשמלי של 170 כ"ס וצפויות להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש תוך כ-8 שניות. גרסת מנוע כפול תספק כ-235 כ"ס בשילוב ותהיה מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך כ-5.5 שניות.
עם זאת, ה-Ioniq 6 קטנה והרבה יותר אווירודינמית מ-Ioniq 5, כך שטעינה בודדת עשיה לספק טווח נסיעה בסביבות 520-550 קילומטר בהשוואה לטווח של 500 קילומטר של הדור הקודם. הטעינה תתבצע באמצעות אותם מטענים מהירים של 350kW כמו ה-Ioniq 5. אלה יכולים לטעון את הסוללה מ-10-80% תוך כ-20 דקות.
פנים המכונית מרשים, אך לא שונה בהרבה מזה של ה-Ioniq 5. הוא כולל פריסת לוח מחוונים דומה עם שני צגים בגודל 12 אינץ', הגה מוכר למראה (עם 4 פיקסלים אינטראקטיביים במקום הלוגו של יונדאי), ותאורה סביבתית משתנה עם אפשרות להאיר את תא הנוסעים עם מבחר של 64 צבעים. יש גם אורות על ההגה שמראים שהמכונית נטענת או מאזינה לפקודות קוליות ורצפה שטוחה לחלוטין. במקום אזור פתוח מתחת ללוח בקרת האקלים, שבו ל-Ioniq 5 יש קונסולה מרכזית צפה ניתנת להזזה, ל-Ioniq 6 יש מנהרה מרכזית דמויית גשר, שמכילה תאי אחסון ובקרת חלונות, ויש חלל פתוח גדול מתחת לגשר.
ומה לגבי המחיר? גם כאן יונדאי לא עדכנה על מחירה של ה-Ioniq 6 החדשה, אבל אם היא מגיעה עם אותן אפשרויות מנוע וסוללה כמו Ioniq 5, היא אמורה לעלות בערך אותו הדבר. גרסת הבסיס עם מנוע יחיד וסוללה של 58kWh תעלה כ-170,000 שקל כשהיא תצא למכירה מאוחר יותר השנה או בתחילת 2023. מכוניות ברמת האבזור הגבוהה ביותר עם סוללה של 77kWh ומנועים כפולים יעלו קרוב ל-200,000 שקל.