עולם המכוניות החשמליות מתפתח בקצב מהיר. למרות שאולי זה לא נראה כך כרגע, ההנחה היא שבתוך 15 שנה מהיום לא נשתמש עוד במכוניות המונעות בבנזין או סולר. מה שמניע את המכונית החשמלית הוא סוללה אחת או יותר, ובדיוק כמו שצריך להטעין את הסוללה של הסמארטפון הצמוד אלינו לאורך כל היום, כך גם בעלי המכונית החשמלית תלויים בתחנות הטעינה. ובדיוק כמו שעולם הטעינה הסלולרית מתפתח, כך גם תחנות הטעינה של הרכבים.
פורד פיתחה אב טיפוס של עמדת טעינה רובוטית, שמותאמת קודם כל לאנשים עם מוגבלות. הדבר רק הגיוני כשחושבים על השירות המלא שמקבלים אנשים עם מוגבלות בתחנות דלק, כשהם לא יכולים להשתמש בשירות העצמי. ניתן לשלוט בעמדת טעינה הרובוטית אך ורק באמצעות הטלפון החכם, מה שמאפשר לנהגים להישאר במכונית, או ללכת ולתת לרובוט לחבר את עצמו לחשמל.
אב הטיפוס משתמש במצלמה כדי להנחות את זרוע הטעינה למקומה. הנהגים יכולים לעקוב אחר מצב הטעינה באמצעות אפליקציית FordPass, אך על פי החברה, בעתיד יהיה ניתן לשלוח כלי רכב אוטונומיים לטעינה ללא מעורבות נוספת. בסופו של דבר, עם התקדמות הטכנולוגיה של הטעינה האלחוטית יתכן שבעתיד נראה משטח טעינה, שהרכב נעמד עליו במקום להתחבר לחשמל. זה ידרוש לצייד את כלי הרכב בחומרת הטעינה הדרושה, וליצור רשת של תחנות ציבוריות כדי להתאים לתשתית הטעינה החוטית הנוכחית.
פתרון אחר שמציע הסטארט-אפ EV Safe Charge הוא רובוט טעינה נייד בשם Ziggy הנהגים יוכלו לזמן את הרובוט באמצעות אפליקצייה או מערכת המידע והבידור של של הרכב. הרובוט ימצא וישמור מקום חניה עבור המכונית, יתחבר לחשמל ובסיום יחזור לאיזור מיועד כדי להיטען מחדש מהרשת, פאנל סולארי או סוללות אחסון אנרגיה. החברה מתכננת להתחיל בייצור מסחרי של רובוטי הטעינה Ziggy שלה בשנת 2023.
אך EV Safe Charge ופורד לא לבד במגרש רובוטי הטעינה המסחריים. חברת Always הציגה רעיון דומה בדמות מתקן טעינה רובוטי לפני שנתיים. חברת טסלה התנסתה במטען דמוי נחש, שיכול לחבר את עצמו לרכבים, אבל הוא לא היה נייד, וחברת Continental המציאה רובוט טעינה שאמור להציע נוחות דומה לטעינה אלחוטית, אבל עם חיבור פיזי.