יס הורידה מחירים, הוט עוד בשלה ונטפליקס, סלקום TV ופרטנר TV מציעות חלופה נאה לשירות הטלוויזיה המסורתי. בדקנו את שירות הטלוויזיה של פרטנר וגילינו האם הוא מהווה תחליף ראוי
20.02.2018 | לירן עבדי
לאחר 5 שנות מנוי בחברת יס, לכותב שורות אלה השתנו הרגלי צריכת התוכן בטלוויזיה – אשר הביאו להחלטה לנסות את אחד המתחרים הבולטים בשוק הסוער, פרטנר TV. החבילה שהוזמנה: Partner TV Bundle, הכוללת 2 ממירי טלוויזיה ואינטרנט (תשתית וספק) במהירות 100 מגה. התשלום החודשי: 171 ₪ (לאחר הוספת ממיר שני בעלות חודשית של 29 ₪ והשכרת נתב בעלות 14 ₪ בחודש). לאחר התקנה ראשונית שארכה כשעה בערך ובוצעה על ידי נציג החברה, הדלקנו את הטלוויזיה והתחלנו לחוות במה שפרטנר גאים להציג כ"עולם חדש של טלוויזיה". לאחר חודש של שימוש, החוויה האישית והמסקנות שלנו מהשירות מוצגות לפניכם.
נתחיל במעט נתונים על הנייר; הממיר שפרטנר מספקת הוא סטרימר מבוסס אנדרואיד, עליו מולבש ממשק הטלוויזיה של פרטנר. מדובר במערכת הפעלה Android TV בגרסת 7.0 וכל האפשרויות המוכרות לבעלי מכשירי אנדרואיד זמינות גם כאן: ניתן להיכנס לחשבון גוגל האישי, להגדיר כניסות קלט, התממשקות מלאה עם Chromecast, בירור נתוני אחסון, התקנת מכשירי בלוטות' וכמובן הפעלת אפליקציות תומכות הניתנות להורדה מחנות Play. הממיר מגיע מהקופסא עם אפליקציית יוטיוב, נטפליקס ו- Play Music שכבר מותקנות. הכניסות שבגב הממיר כוללות HDMI, USB, RJ-45 (רשת), S/PDIF (להעברת אודיו דרך חיבור אופטי), כניסה לחשמל כמובן וכניסת אנטנה שנותרה יתומה. בשל בעיות חיווט בבית, את שני הממירים, שמוקמו בסלון ובחדר השינה, נאצלנו לחבר לרשת בצורה אלחוטית לנתב (שהתקבל מפרטנר) ולמגדיל הטווח (שנרכש באופן אישי).
תוכן
בפרטנר מבטיחים ערוצים ותכנים לכל סוגי הצופים: ערוצים ישראליים (11,12,13,14, חינוכית, 24), ערוצי ילדים (לוגי, ערוץ הילדים, בייבי, ZOOM), ערוצי בידור ולייף סטייל (AMC, ויוה, יאמיז, בית+), מדע וטבע (VICE LAND, נשיונל ג'אוגרפיק), ערוצי חדשות בינלאומיים (CNN, FOX), ערוצי ספורט (5Gold, Plus5, LiveHD5, שיוצעו בחינם עד סוף 2018) ו-VOD. בתור צופי VOD הדוקים, שמחנו לגלות לא מעט תוכן – מצאנו סדרות קאלט כמו "שמש", "הפרלמנט" ו"שידורי המפכה" ובקטגוריית הבינג' הופיעו "סוכני S.H.I.E.L.D", האנטומיה של גריי", "חטופים" ועוד תכניות פופולריות. התאהבנו בשני ערוצים: "Food Network" ו-"Travel Channel", שכללו תכניות באמת מרתקות שקשה למצוא בארץ.
נעבור לשאלת השאלות: האם התוכן הקיים מספיק? לא יהיה הוגן לענות בצורה חד-משמעית ובדומה ללא מעט שירותים מתחומים שונים, המוצר שמציעים בפרטנר TV לא בהכרח יתאים לכולם. צופים שיודעים בדיוק מה הם צורכים לא יזדקקו למעבר, כמובן כל עוד התוכן הנצרך זמין להם בפרטנר TV. סוג צופים אחר שמעדיף את התוכן שלו מגוון ורחב ככל הניתן, יחפש כנראה את חבילות הערוצים המפלצתיות שמציעות המובילות בשוק כרגע, Yes ו-HOT. למתלבטים, המלצתנו היא פשוט לבחון למשך חודש את אופי התוכן שאתם צורכים – האם אתם מכורי סדרות? צופים קבועים בסרטי VOD? מסתפקים בחבילת הבסיס של הערוצים הישראליים, או סתם נהנים מחוויית הזפזופ בין הערוצים? תשובות לשאלות אלה ינחו אתכם בהעדפת שירות טלוויזיה כזה או אחר. במקרה הנוכחי, התוכן שמציעה פרטנר סיפק אותנו מאוד, גם אם מדובר בכמות ערוצים ותכניות מצומצמת בצורה משמעותית מזו שהציעה חברת הלוויין אליה היינו מחוברים לפני המעבר.
נוחות השימוש
נתחיל באיכות הקליטה והזרמת התוכן למסך הטלוויזיה. כזכור, בניגוד לממירים המתחרים של Yes ו-HOT, שירותי התוכן של פרטנר מוזרמים על גבי האינטרנט וככל שרוחב פס האינטרנט נדיב יותר, כך טעינת התוכן תהיה מהירה יותר, המסך יעלה בזריזות ואיכות הצפייה תהיה גבוהה בהתאם. החבילה שעמדה לרשותנו כללה נתב עם הבטחה למהירות גלישה 100 מגה, כאשר הטכנאי שהתקין את הנתב סיפר שהמינימום הנדרש להפעלת הממיר ולצפייה איכותית נטולת קטיעות הוא 40 מגה.
לאחר שהותקן הנתב של פרטנר בקצה אחד של הדירה, התבצע התיווך החוטי (באורך 15 מטר) למגדיל טווח הנמצא בקצה השני של הדירה. סרקנו את איכות קליטת ה-WiFi של הממיר בצד הדירה בה מוקם מגדיל הטווח, שהעיד על מהירות הורדה של 75-80 מגה, כך שהממיר אמור להזרים ללא בעיות. עמדנו מול בעיה אחת: לטלוויזיה לא הייתה ברירה אלא להתחבר לממיר בצורה אלחוטית, כלומר ב-WiFi. כך סבלנו מצניחה נוספת במהירות הגלישה של עוד 10-15 מגה נוספים. הפעלנו את הממיר, ולמרות המגבלות הטכניות שאיימו להשפיע על שידור התוכן, הממיר הצביע על קליטה טובה למדי ומספקת עבור הזרמה חלקה של תוכן. דפדפנו בין הערוצים, בחרנו תוכן מה-VOD, שחזרנו הקלטות שנשמרו באפליקציה – והכל פשוט עבד חלק, בלי שגיאות שנגעו לקשיים הטכניים שאמורים לעכב במעט את מהירות השידור.
כאמור, מאחר והוא מבוסס על חיבור האינטרנט, ממשק המערכת איטי מהרגיל ומשתמשי HOT ו-Yes ירגישו מיד בהבדל. תמיד ישנו עיכוב מאוד מובחן, שיורגש במיוחד למשתמשים שבילו כמה שנים במחיצת החברות המתחרות. מרגישים זאת בעיקר ברגעים קטנים של תפעול שוטף: השיטוט בתפריטים לא מיידי, טעינת התמונות אורכת שניה נוספת והעלאת תפריט ההגדרות דורשת רגע של סבלנות. אמנם אל העניין לומדים להתרגל אחרי שבוע של שימוש, אבל בהחלט זוהי לא החוויה המהירה שהורגלנו אליה בממיר הדיגיטלי של HOT או בשידורי הלוויין של Yes.
מעבר לשימוש השגרתי ובניגוד לשלט של חברת הלוויין, לפחות מניסיוננו האישי, השלט של פרטנר מסתנכרן נפלא עם שלטי יצרניות הטלוויזיה (טלוויזיה חכמה של סמסונג ו"טפשה" של פנסוניק). המקשים הפופולריים עובדים במהירות, ללא עיכובים: כיבוי/הדלקה, הגברת/הנמכת/השתקת הווליום, מקש ה-Source השימושי ועוד. כאמור, זמן התגובה עלול להתארך במעבר בין תכניות או שירותים המבוססים על רוחב פס הגלישה אך לא חווינו איטיות מוגזמת שראויה לציון, מלבד העיכובים הקלים שכבר צוינו קודם.
פיצ'ר שמקל על צריכת התוכן הוא שירות Catch up, המתעד שבועיים אחורה את כל הערוצים, כך שהתוכן יהיה זמין ושימושי לרוב סוגי הצופים. באופן אישי, בשום שלב לא הזדקקנו ליותר מכך – ברוב הזמן פספסנו מבחירה את השידורים החיים, רק כדי לצפות בהם כמה ימים מאוחר יותר ולדלג בקלילות על הפרסומות. הרעיון על הנייר טוב אבל הביצוע לא תמיד מושלם וחווינו לא מעט באגים בשירות. ראשית, הוא נוטה להסתיר פרקים מסוימים, בלי סיבה מובנת. כך למשל לא הצלחנו למצוא את אחד הפרקים של "המירוץ המיליון", אבל רק כניסה דרך ה-VOD איתרה את הפרק הרצוי, וכך גם קרה עם פרק אחר של "מאסטר שף". שירות ה- Catch up מבוסס על לוח התכניות המשודרות, כך שלא ברור מדוע קיימים חוסרים של פרקים כאלה ואחרים. אמנם ניתן למצוא אותם תחת תפריט אחר – אך העניין מסרבל לחינם ואולי הכי חשוב, פוגע בחוויית משתמש, למרות שבבסיסו הפוטנציאל נהדר.
בפרטנר מציעים למנוייה גם אפליקציה ייעודית, הכוללת צפייה ישירה בתכנים המשודרים באותו רגע, VOD, שירות ה-Catch up שכבר הוזכר, הקלטות נבחרות, בקרת הורים, אפשרויות כתוביות ושאר הגדרות שימושיות המאפשרות לתפעל את החשבון האישי מכל סמארטפון. הפוטנציאל האדיר מוכיח את עצמו ברוב הזמן: ההקלטות עולות במהירות יחסית, איכות הצפייה מעולה ואין בעיות קליטה שמעכבות את התצוגה ופוגעות בחוויית הצפייה. חיסרון אחד בולט מעל כל היתרונות: התוכנה לא יציבה, קרסה לנו כמה פעמים ונדמה כי עודף התוכן "גדול עליה" מדי. תשתיות איתנות יותר היו הופכות אותה לאפליקציה באמת מושלמת. מאחר ומדובר בענייני תוכנה שניתן לפתור בעדכונים תכופים, בסך הכל מדובר בעוד מוצר משלים ושימושי מאוד, גם אם אינו חסר פגמים.
החדשות הטובות: בפרטנר מבטיחים שהשימוש באפליקציה אינו צורך מנפח הגלישה ללקוחות פרטנר בסלולר – התחשבות נפלאה בלקוחות קיימים וכל הכבוד לפרטנר על התעלמות מאפליקציית תוכן כה זללנית. גם תכני נטפליקס זמינים לשימוש דרך האפליקציה המובנית שלהם, אך הקשר היחיד בין חברת התוכן האמריקאית לפרטנר מסתיים בהזנת הפרטים האישיים שקיבלנו מפרטנר וקצרה היריעה מלהכיל את התשבחות שמגיעות לאפליקציית נטפליקס – אבל זה כבר סיפור אחר.
השלט של פרטנר הוא כנראה הכישלון הצורם ביותר בחבילת ה-Partner TV. נפתח בתכונה שמיד בלטה בחסרונה: השלט נטול תאורה מאחורי המקשים – ובהצלחה להסתדר אתו בלילה. אילולא פרטנר הייתה מפצה על כך בשלט אינטואיטיבי וידידותי בשימוש עיוור, היינו סלחנים הרבה יותר אלא שהשלט רחוק מכך; שורת מקשי ה-Play/Pause, Stop ו-Forward/Rewind מזעריים, ולמרות השימוש התכוף בהם, צורתם זהה לחלוטין, כך שבחושך כמעט ולא ניתן לזהות על מה אנו לוחצים. לעומתם, מקשי ה-Netflix, VOD, יוטיוב ו"ההקלטות שלי" ממוקמים בגאון ומתפרשים על פני שטח גדול בהרבה מכפתורים שכיחים מהם פי כמה. זהו לא סידור המקשים המוצלח שאפשר למצוא בשלט של חברת הלוויין או הרכב הכפתורים המובנים בשלט של HOT, ומעט מאכזב שדווקא בתחום כה בנאלי שקל להפתיע בו, Partner TV לא הצליחה להבריק.
לסיכום
יותר מהכל, השירות של Partner TV מגיע כרוח רעננה אל התחרות הסוערת של צריכת התוכן בטלוויזיה. הוא מתאים עצמו לצופה המודרני שצורך את התוכן שלו מכל מקום, מספק מגוון של ערוצים ותכניות, גם אם מצומצם יחסית, והחדשות המשמחות ביותר – הוא זול מרוב ספקיות התוכן. לצד זאת, חשוב גם לזכור כי השירות עדיין רחוק מלהיות מושלם: הממיר מלא בכוונות טובות שלא תמיד מספקות את הסחורה ורגעי התסכול בתפעול השוטף לא מעטים. תחילה העדפנו לזהותם כחבלי לידה טיפוסיים, אלא שגם לאחר חודש של שימוש אנו עדיין נאלצים להכיר את ה"מחלות" של המערכת ומתמודדים איתן בדרך שאינה אינטואיטיבית במיוחד למשתמש. בסיכום מעלותיה ומגרעותיה, Partner TV היא עדיין אלטרנטיבה מסקרנת שבהחלט ראויה להילחם על מקומה במזנון הסלון הממוצע.
הרגשנו שלא יהיה הוגן לסכם את החוויה האישית מבלי להתייחס לעניין הכלכלי: ברכישת חבילת ה-Bundle, איחדנו שירותים וכך צמצמנו בחצי את העלות החודשית עבור שירותי טלוויזיה ואינטרנט יחד, מבלי לפגוע בשירות או בחוויית הצפייה שהתרגלנו אליה, או לפחות זו שציפינו לקבל בעבור המחיר. יתרה מזאת, אף הרגשנו שהתוכן החדש התאים לנו בהרבה, למרות הצמצום המשמעותי בכמות הערוצים והתכניות שעד כה היה לנו זמינים דרך Yes.
סוקר מוצרים ועורך השוואות ב-WiseBuy מ-2015. בן 30, נשוי. ביומיום הוא מנהל PPC בפייסבוק וכותב תוכן בסוכנות הדיגיטל "ליפקו גרופ". בעברו כתב באתר הטכנולוגיה GSMIsrael וכן הועסק ככתב חיצוני עבור nana10 ובנין ודיור. מכור לסרטים וסדרות ואובססיבי לנטפליקס.