Ford חשפה את רכב השטח החשמלי הראשון שלה מתוך שניים המיועדים לשוק האירופי. ה-Ford Explorer מבוססת על המרכב של ה-פולקסווגן ID.4, אבל פורד עיצבה את פנים הרכב ואת הממשק בצורה עצמאית חלוטין ושונה מאלה של WV. האקספלורר החשמלית תימכר באירופה בגרסאות אקספלורר ואקספלורר פרימיום, במחיר התחלתי של כ-48 אלף דולר. הייצור אמור להתחיל מאוחר יותר השנה עם במטרה להתחיל את השיווק ב-2024.
פורד אמנם משתמשת בפלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, אבל הממשק הוא קנייני לחברה. הוא נראה נקי והמסך בגודל 15 אינץ' של Sync Move. ניתן להזיז את המסך למעלה ולמטה כדי לחשוף תא אחסון. המערכת תומכת גם ב-Android Auto וגם ב-Apple CarPlay. לדגמי ה-MEB של WV יש טעינה אלחוטית לשני סמארטפונים וחיבוריות Plug and Charge, המאפשרת לשלם אוטומטית בזמן שהרכב מחובר לרשת טעינה ציבוריות.
ה-SUV יוצע בגרסאות הנעה אחורית עם מנוע יחיד או הנעה כפולה AWD. למרות שפורד עדיין לא חשפה את המפרט הטכני של, ה-VW ID.4 מגיע בגרסת מנוע יחיד של 201 כ"ס וגרסת 295 כ"ס עם מנועים כפולים ועם סוללות החל מ-58 קילוואט ועד 77 קילוואט.
ה-ID.4 מציע כיום טווח של עד 450 ק"מ EPA, אבל אירופה בוחנת טווח לפי מערכת WLTP שאמורה לספק מספרים גדולים יותר. מבחינת טעינה, על פי החברה ניתן להגיע מ-10% ל-80% תוך 25 דקות בלבד.