שוק הרמקולים החכמים, את תמונת המצב שלנו הצגנו לכם בכתבת המגזין שלנו מהחודש שעבר, ממשיך לגדול, להתעצם ולהתרחב, כאשר השחקניות העיקריות והבולטות ביותר בו הן גוגל ואמזון. שתי אלו שולטות על השוק ביד רמה, עם נתח שוק מאוחד של למעלה מ-50 אחוז, ממנו 32.3% היו שייכים לגוגל ברבעון השני של 2018 (על פי
נתוני חברת המחקר Canalys). כעת, נראה כי הענקית האמריקאית גוגל מעוניינת להרחיב את נתח השוק שלה אף עוד יותר, בעודה מתכננת להשיק עוד השנה רמקול חכם חדש המשלב מסך מגע, כך על פי דיווח חדש שנחשף ברשת ביממה האחרונה.
רמקול Amazon Echo Show
על פי פרטי הדיווח, שמקורו באתר Nikkei היפני, בכוונתה של גוגל להשיק רמקול חכם המשלב בחזית פאנל תצוגה בגודל שאינו ברור. על גבי צג זה, שסביר ביותר כי יגיע בגודל הנע בין 8 ל-10 אינץ', יוכלו המשתמשים לצפות בסרטונים, לבצע בו שימוש כמסגרת תמונות דיגיטלית בזמן שהמכשיר לא בשימוש, לדפדף בתמונות האישיות ואולי אף לקיים שיחות וידאו (אם תשולב בחזית המכשיר מצלמה ייעודית).
באמצעות רמקול חכם המשלב פאנל תצוגה מתכוונת גוגל להתחרות באמזון באחת מתתי הקטגוריה הבודדים בהם לא סיפקה גוגל מוצר מתחרה. מצידה של אמזון נמצא רמקול חכם העונה לשם Amazon Echo Show ומשלב, כאמור, מסך עם אפשרות לביצוע שיחות וידאו הנשלט כולו באמצעות העוזרת הוירטואלית Alexa.
באופן ראשוני, מציין הדיווח, מתכננת גוגל למכור לא פחות מ-3 מיליון יחידות של הרמקול החכם, שכן השקתו מתוכננת להתקיים עוד במהלך השנה הנוכחית ולקראת תקופת החגים. בהתאם לכך, בהחלט ניתן להעריך כי ההכרזה על הרמקול, ששמו אינו ידוע (יגיע כחלק מסדרת Googel Home), תתרחש לצד הצגתם של הסמארטפונים החדשים למותג פיקסל בייצור גוגל, הם ה-Pixel 3 ו-Pixel 3 XL.