סקירת wisebuy - Novgo T700 הוא מכשיר ניווט נטו
- תפריטים נוחים וברורים
- תוכנת ניווט מעולה
- ווליום חזק
- מקש הפעלה/כיבוי לא נוח
- אין שליטה על בהירות התצוגה
- סוללה חלשה
כמכשיר שנועד לניווט בלבד, Novogo T700 עושה את העבודה היטב, עם מסך טוב, עוצמת שמע חזקה, עריסה לרכב יציבה ותוכנת ניווט מעולה. הוא לא מרשים בעיצוב, וכמו שאמרנו יכולותיו מוגבלות לניווט בלבד, אבל אם זה מה שאתם מחפשים – מדובר במכשיר טוב מאוד במחיר סביר, רק קחו בחשבון את זמן הסוללה החלש.
NOVOGO הטיוואנית היא שחקנית חדשה יחסית בתחום מכשירי הניווט הייעודיים בישראל, ומתחרה במערכות הוותיקות כגון Mio ו-ASUS. T700 הוא הדגם השני שהושק בישראל, והוא הבסיסי יותר (יחסית לאחיו הקטן והמעוצב, S700).
T700 הוא מכשיר ניווט בלבד, ללא תכונות נלוות וללא אפשרות להתקנת תוכנות נוספות; הוא בעל מידות בינוניות ומעוצב בפשטות רבה בצבע שחור וכסף-מט. הוא מצויד במסך בגודל 3.5 אינטש, מעבד במהירות 266MHz, מקלט SirF III, זיכרון פנימי בנפח 64MB עם חריץ הרחבה לכרטיס SD עד 2GB.
האות הראשוני נקלט במהירות – כחצי דקה מרגע הפעלת התוכנה. בפעמים הבאות הפיקס התקבל אפילו מהר יותר. המעבד אמנם נחשב לחלש יחסית, אך להרצת תוכנת הניווט הוא מספק ולא ניכרת אטיות כלשהי.
תוכנת הניווט שב-T700 היא אדפטציה של תוכנת iGo שהותאמה למכשיר. הממשק, כידוע למי שהתנסה בתוכנת iGo, הוא מהנוחים והמעוצבים בתחום. המקשים גדולים ונוחים ללחיצה באצבע, והעיצוב מושך ונאה מאוד. הדגש בדגם הזה הושם על נוחות ופשטות השימוש, ולכן הפונקציות המתקדמות והלא הכרחיות נדחקו לתפריטי משנה; המסך הראשי מציג ארבע אפשרויות בלבד: צפה במפה, מצא, נווט והגדרות.
ניתן לנווט אל כתובת על פי עיר, רחוב ומספר, או לנווט לנקודת עניין על פי קטגוריה, כגון שירות, תחבורה, שעשועים, תרבות, קניות ועוד. כמו כן ניתן להזין שתי כתובות קבועות לניווט מהיר, לגשת להיסטוריה – ניווטים אחרונים שנשמרו בזיכרון התוכנה, וכן ניווט לפי קואורדינאטות.
מסך הניווט נראה מצוין. הגרפיקה נאה וחדשנית, המסלול מסומן בצבע חזק וברור ושמות הרחובות נראים היטב בפונט קריא. בחלקו השמאלי של המסך, משמאל למפה הדינאמית, ישנה עמודה המראה את נתוני הנסיעה: בראשה מסומן חץ המורה על כיוון הפנייה הבאה, ותחתיו ציון במספרים של המטרים או הקילומטרים עד הפנייה. מתחת מפורטים אורך המסלול כולו, משך הנסיעה המשוערת ושעת ההגעה המשוערת. על המפה עצמה, במיקומים שונים שאינם מפריעים, מופיעים שם הרחוב או הכביש שבו אנחנו נוסעים כעת, הכביש או הרחוב אליו נגיע בשלב הבא, מהירות הנסיעה המותרת במקטע הכביש הנוכחי, מצב הסוללה, הקליטה, הסאונד וכיוון הנסיעה (מצפן) – בקיצור, כל המידע שצריך.
קצב רענון התצוגה מהיר וזורם, ונראה שהסמן על המסלול ממש נוסע איתך – אין השהייה ממשית בין תנועת הסמן לבין המיקום האמיתי של הרכב על הכביש, כך שקשה להחמיץ פניות או צמתים מסובכים.
ההנחיות הקוליות, המושמעות בקול גברי רדיופוני עמוק (שהתוכנה קוראת לו "קובי"), הן ברורות מאוד. אפשר לבחור שלפני ההנחיה הקולית יישמע צליל "דינג", במקרה שהדעת מוסחת או כשמוזיקה מתנגנת ברכב.
תוכנת iGo מורכבת ועשירה מאוד בפונקציות ולא נסקור כאן את כולן; נזכיר רק את האפשרות לערוך את המסלול ולבחור לעבור או להשמיט נקודות בדרך, אפשרות לצפייה בסימולציה של המסלול לפני הנסיעה, הזום החכם שמתבצע בהתקרבות לצומת כדי לראות בבירור לאן יש לנסוע, אפשרות בחירת ערכות צבעים שונות, כולל מצב לילה החסכוני בחשמל והמונע סנוור, ניהול נקודות אישיות, הקלטת מסלול ועוד. חשוב לציין שהתוכנה עברה גיור מדוקדק ומעולה, וכל התפריטים בעברית מלאה.
המסך, בגודל 3.5 אינטש וברזולוציה של 320X240, מציג את המידע באופן איכותי וחד. הוא אמנם לא גדול במיוחד, אבל עדיין מאפשר ניווט נוח ממרחק נהיגה, לפחות לרובנו. הוא נראה היטב בכל תאורה למעט בשמש ישירה, בעיה שקיימת בצגים רבים, למרות ציפוי ה-Anti Glare שלו. חיטטנו בכל התפריטים במכשיר ולא הצלחנו למצוא אפשרות לשלוט ברמת הבהירות של המסך, וחבל, שכן יתכן ולחלק מהמשתמשים המסך עלול להיות בוהק מדי בחושך.
עוצמת השמע במכשיר חזקה להפתיע, למרות שהרמקול ממוקם בגב המכשיר; אפשר לשמוע את ההנחיות הקוליות גם כשהחלונות פתוחים (אם כי מובן שהסיכוי שתחמיצו הנחיה בגלל משאית חולפת הוא גדול יותר).
T700 הוא מכשיר ממוצע בגודלו, ומתאים בעיקר לניווט רכב ופחות לניווט רגלי, שכן הוא אינו נוח במיוחד לאחיזה (וגם לא אמור להיות).
מימין המסך ישנם מקשים ייעודיים, גדולים ונוחים, השולטים על עוצמת השמע, על הזום (להתקרב ולהתרחק מהמפה), מקש הנראה כמו ג'ויסטיק קטן שלחיצה עליו משמיעה את ההוראה הקולית האחרונה, במקרה שהחמצתם או לא שמעתם, וכן שני מקשים שהתפקוד שלהם תמוה: מקש שכתוב עליו Menu אבל בפועל הוא מחליף את התצוגה ממצב ניווט למצב מפה; ומקש עם סימון של דגל, שאמור להיות "כפתור נקודות עניין בזמן אמת" אבל בפועל משמיע רק צפצוף מעצבן כשלוחצים עליו. המקשים מוארים בכחול בוהק כשלוחצים עליהם. מקש ההפעלה והכיבוי של המכשיר נמצא בצדו השמאלי, וכאשר המכשיר נמצא בעריסתו הגישה אליו אינה נוחה, מה עוד שהוא פועל רק בתגובה ללחיצה ארוכה.
T700 מצויד בסטיילוס, אביזר שלא תמיד קיים במכשירי ניווט, אך הממשק הנוח עם המקשים הגדולים והנוחים מייתר את השימוש בו.
המקלט אינו מובנה בגוף המכשיר אלא נמצא במעין אנטנה השקועה בנישה בגבו ומחוברת אליו בציר, כך שניתן לשלוף אותה כדי לשפר את הקליטה – לא הבחנו בבעיות קליטה גם כשאנטנה הייתה סגורה.
T700 מצויד אמנם במעט הזיכרון ההכרחי למערכת ההפעלה (64MB) ואינו מכיל זיכרון פנימי הפנוי למשתמש, אך כיוון שמלבד תוכנת הניווט (המותקנת על כרטיס SD) הוא אינו מריץ אף יישום אחר, נתון זה למעשה אינו רלוונטי.
חיבורי המכשיר כוללים כניסה לאנטנת TMC, כניסה למתח חשמל למטען הרכב (לא מסופק מטען חשמל רגיל) ושקע USB לא סטנדרטי.
ערכת המכשיר כוללת, מלבד מכשיר הניווט עצמו, כרטיס זיכרון שעליו מותקנת תוכנת הניווט, זרוע ועריסה לרכב, בסיס דביק קבוע לרכב, מטען לרכב, כבל נתונים וחוברת הדרכה בעברית.
למרות הרושם הראשוני שקבלנו מהעיצוב הפשוט, של מכשיר זול, T700 למעשה יציב וחזק עם איכות בנייה טובה למרות שהחומרים מהם הוא בנוי אכן פלסטיים ולא יוקרתיים. ציר האנטנה הנשלפת חזק וקשיח, וגם הכפתורים מעניקים תחושת יציבות.
במיוחד התרשמנו מהעריסה לרכב: מדובר בהתקן אימתני ויציב כסלע, שאינו רק זרוע מפרקית כמו בדגמים אחרים, אלא מערכת של זרועות ומנעולים לכוונון מושלם ויציבות מקסימאלית. כמו כן מצורפת לערכה בסיס-מדבקה במקום בסיס הוואקום-הנייד, למי שמעוניין לקבע את ההתקן למקום אחד.
זמן הסוללה של ה-T700 לא מרשים: לאחר יום המתנה ושעה אחת בלבד של ניווט, החלו להופיע אותות מצוקה מצד הסוללה, (נורה אדומה מהבהבת ואייקון ענק של סוללה ריקה שמהבהב על המסך מדי דקה או שתיים). אמנם המכשיר מסופק עם מטען לרכב, אבל אם במקרה תיקחו איתכם את המכשיר לרכב אחר ותשכחו את המטען, אתם עלולים להיות בבעיה.