שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - מצלמה

הטוב
  • זום X10 מהיר ושקט
  • מסך איכותי מאוד
  • עינית אלקטרונית
  • איכות תמונה טובה
  • חיי סוללה מעולים
הרע
  • ארגונומיה בעייתית
  • אין מייצב תמונה
  • וידיאו לא מלהיב
בשורה התחתונה

ה-S5700  החדשה של פוג'י משתבחת בזום גדול ומהיר, מסך מצוין ואיכות תמונה טובה. התמונות שהיא מפיקה באור יום נפלאות, כמיטב המסורת של פוג'י, וגם צילומי פנים בדרך כלל מוצלחים, בעזרת הפלאש העוצמתי.

יש בה כמה פגמים בארגונומיה, בעיקר למי שמתכוון להשתמש בפונקציות הידניות, אך דווקא לצילום אוטומטי היא אידיאלית. צלמים שירצו לממש את הפונקציות הידניות שלה עשויים להתאכזב מהפגמים הארגונומיים, אך צלמים חובבים ומשפחות המעוניינים במצלמה ורסטילית, לא גדולה מדי (וגם לא קטנה) ושנותנת תוצאות טובות ובמחיר תחרותי במיוחד ייהנו ממנה.

הקדמה

איכות צילום (35%)

8

באור יום קיבלנו מהפוג'י S5700 תמונות מצוינות, עם צבעים טובים, עשירות בפרטים ונטולות רעשים. באזורים עם קונטרסט חזק (יחס בין אזורים כהים לבהירים) מצאנו מדי פעם תופעות של חשיפת יתר ושל שוליים עם הילות סגולות, אך לא במידה מטרידה. בתוך החדר הפעלנו את הפלאש וקיבלנו תמונות טובות מאוד, בזכות השילוב עם הפלאש החזק והמרוחק מהעדשה (שבכך מכסה שטח גדול יותר) והעלאת ISO מתונה מצד המצלמה, כך שהאובייקט הקדמי היה מואר היטב וגם הרקע זכה לחשיפה ולהארה טובות.

כשכיבינו את הפלאש כמות הרעש גדלה משמעותית עם העלאת ערך ה
ISO- והתמונות נטו להיראות דהויות ומעט חסרות חיים, וגם חסרונו של המייצב האופטי ניכר (ה"מייצב" הדיגיטלי נוטה להעלות ISO בצורה מוגזמת). בחדר חשוך, עם הפעלת הפלאש, החדר הואר היטב ובצורה אחידה אך גם כאן ניכרה גרעיניות רבה. בסך הכול, במצב הצילום האוטומטי הפוג'י S5700 יודעת להפיק תוצאות משביעות רצון.

חשיפת יתר
מצב בו חיישן המצלמה נחשף זמן רב מדי לאור בגלל צמצם פתוח מדי או מהירות תריס גבוהה מדי, וכתוצאה מכך התמונה יוצאת "שרופה", כלומר שהחלקים המוארים נראים לבנים לגמרי וחסרי פרטים.

וידיאו וקול (15%)

6

פוג'י S5700 מצלמת קטעי וידיאו ברזולוציה של עד  640x480, וכוללת מייצב תמונה וכן מאפשרת שימוש בזום.

לא התלהבנו מאיכות הוידיאו, שנראה חסר בפרטים והצבעים היו רוויים מדי לטעמנו. בתאורה דלה התמונה הופכת לרועשת במיוחד. עם זאת מייצב התמונה עובד טוב למדי ומנטרל את רעידות היד כך שבסך הכול התמונה נראית חלקה וזורמת. הסאונד שמלווה את הוידיאו חזק ואיכותי.

מייצב תמונה
מנגנון המונע או מפחית את הטשטוש בתמונה שנוצר כתוצאה מתזוזה או רעד בעת הצילום. מייצב תמונה חיוני במיוחד בצילום בטווחים רחוקים (זום של x4 ויותר) או בצילום מאקרו, מצבים שבהם המצלמה רגישה יותר לרעידות. יש שני סוגים של מייצבי תמונה - אופטי ודיגיטלי. האופטי יעיל ואיכותי יותר מהדיגיטלי ולכן עדיף עליו, בעיקר אם מדובר בצילום בזום גדול מאוד.

נוחות שימוש (30%)

7

 S5700 היא אמנם דמוית SLR, אך היא קטנה יחסית והיא יושבת מצוין ביד. האחיזה בה נוחה הודות לגריפ הנדיב, המותאם לאצבעות יד ימין. המצלמה בנויה מפלסטיק שחור ומסיבי ומצופה בגומי נעים למגע באזור הגריפ, כך שהיא נוחה להחזקה גם לאורך זמן.

הכפתורים מסודרים לכאורה במיקום הרגיל, אבל כמה טעויות קשות בארגונומיה משפיעות לרעה על נוחות השימוש. ראשית, הכפתורים עצמם עשויים מפלסטיק זול ולא נעים למגע, במיוחד כפתור הניווט הראשי. שנית, תפעול הפונקציות השונות לעיתים לא נוח באופן ממשי. למשל, כדי לשנות ערכי צמצם ותריס באחד מהמצבים הידניים, יש ללחוץ קודם כל על מקש פיצוי החשיפה, ורק אז הגישה לשינוי הערכים מתאפשרת (אחרת מקשי הניווט מתפקדים כברירת המחדל שלהם ומפעילים את הפלאש, פונקצית המקרו וכו'). מעבר לאי הנוחות הכרוכה בצורך ללחוץ על מקש ייעודי בכל פעם שרוצים לתקן חשיפה, גם הכפתור עצמו ממוקם נמוך מאוד בגב המצלמה וכדי להגיע אליו יש צורך לשנות את האחיזה.

כדי לבצע פוקוס ידני, למי שמעוניין באופציה, זו בכלל משימה כמעט בלתי אפשרית: יש ללחוץ על כפתור פיצוי החשיפה ובו זמנית להניע את כפתור הזום, פעולה שטכנית קשה במיוחד לביצוע עקב מיקומי הכפתורים. כפתור ה-F שדרכו שולטים בערכי ה-ISO ובאיכות התמונה והצבע, קיבל בדגם הזה השהייה מעצבנת שמחייבת ללחוץ עליו לחיצה ארוכה – תמוה מאוד לאור נחיצותו של המקש הזה בצילום שוטף (לפחות במצבי הצילום הידניים).

מעבר לחסרונות הללו, הממשק הוא בסך הכול זה המוכר של פוג'י, פלוס כמה שיפורים גרפיים, כמו תצוגה המתארת את מצב הצילום הנבחר לאחר בחירתו בגלגלת המצבים, והיסטוגרמה בזמן אמת. הניווט בתוך התפריטים ברור ודי מהיר. גם מהירות מחיקת קובץ שופרה יחסית לדגמים קודמים.


כפתור הזום הוא סוויץ' דו כיווני מעל כפתור הצילום, ופעולתו של הזום חלקה, מהירה ושקטה להפליא. המיקוד מהיר ומדויק בתאורה טובה, ובחושך הוא אמנם אטי אך בסופו של דבר מוצלח, בזכות נורת העזר של הפוקוס.

המסך, בן 2.5 אינטש ו- 230 אלף פיקסלים, גדול, חד ומצוין, בזכות רענון תצוגה של 60 פריימים בשנייה, המקנה לתצוגה בו מראה חלק וזורם במיוחד. גם באור שמש חזק הצלחנו לצפות בו בקלות. בנוסף למסך ישנה עינית אלקטרונית מהסוג שאנו מכירים מדמויות ה-SLR האחרות, וגם כאן העינית טובה בעיקר לצורך קומפוזיציה, ופחות לקבוע מיקוד מדויק, בגלל חוסר החדות (115 אלף פיקסלים בלבד).

עינית
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

זמן אתחול וזמן מחזור (10%)

8

פוג'י S5700 מציגה בדרך כלל ביצועים די מהירים: היא נדלקת ומוכנה לצילום תוך כ-2 שניות, ובזכות המבנה שלה, אין צורך להמתין לעדשת הזום שתחזור למקומה והמצלמה נכבית באופן מיידי. בין תמונה לתמונה תצטרכו להמתין פחות מ-2 שניות – גם אחרי תמונות עם פלאש – הישג נאה, גם בזכות ארבע הסוללות. לעומת זאת, הצילום הרציף אטי, והיא מצלמת תמונה בכל כ-1.5 שניות.

סוללה (10%)

10

פוג'י S5700 פועלת על 4 סוללות AA, ומשך הפעולה שלה פנטסטי: צילמנו איתה יותר מ-800 תמונות עם רביעיית סוללות NiMH נטענות (mAh 2700), כולל שימוש נרחב בזום, במסך, בצילום הוידיאו ובפלאש, והסוללות טרם נגמרו.

המצלמה נמסרה לסקירה באדיבות חנות ציוד הצילום רואים עולם