- WiseBuy - Metro Exodus משחק מחשב

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Metro Exodus

הטוב
  • סיפור מקורי ומסקרן
  • עולם פוסט-אפוקליפטי מרהיב
  • משחקיות מותחת ומהנה
  • עולם פתוח שכיף לחקור
הרע
  • העולם הפתוח מוריד מעט מהעוקץ של הכותר
  • ללא משחק ברשת
בשורה התחתונה
סדרת Metro עושה זאת שוב: המשחק Metro Exodus הוא אחד מכותרי הפעולה המושקעים שפגשנו, בעיקר בזכות סיפור אמין ומפורט היטב, משחקיות מורכבת והכל באריזת עולם דיסטופי שלא משאיר דבר לדמיון. משחק חובה, ולו בשביל לדעת כיצד צריך להעביר אווירה במשחק אקשן.
הקדמה
משחק הפעולה מגוף ראשון Metro Exodus פותח על ידי 4A Games והופץ על ידי Deep Silver ב-15 בפברואר לפלטפורמות PlayStation 4, Xbox One והמחשב האישי, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. משחק זו הוא השלישי בסדרת Metro, המבוססת על הסיפורים הקצרים של דמיטרי גלוקובסקי וממשיכם של המשחקים Metro 2033 ו-Metro: Last Light.

עלילה (30%)

8.5

הסיפור של Metro Exodus ממשיך לעקוב אחר עלילות Metro: Last Light , הכותר הקודם בסדרה, בה אנחנו נכנסים שוב לנעלי ארטיום, גיבור המשחק הקודם, ומנסים לשרוד בעולם פוסט-אפוקליפטי של מוסקבה מוכת היצורים המוטנטיים והאויבים האנושיים, תוצאות מלחמה גרעינית שהכתה בעולם. במהלך הקמפיין ליחיד המשחק חברנו ל-Spartan Rangers במסעם מזרחה לעבר חיים חדשים ובטוחים יותר ולהרפתקה הצטרפה אשתו של ארטיום – Anna, דמות שמהווה בעיקר תוספת מבורכת לחלק לא מבוטל של המשימות.



סדרת Metro מאז ומתמיד הצליחה להעביר אווירה טראומתית שנוגעת בעצבים הכי בולטים של מלחמה גרעינית – הייאוש התמידי, החיפוש האובססיבי אחר משאבים והייאוש הכללי לצד תקווה שאולי יש עוד סיכוי לעתיד טוב יותר. יש כאן סיפור עשוי טוב, שגם משתמש נהדר באלמנטים המצמררים של סוף העולם – וזה מהדהד בכל סצנה או עוד קטע מעבר.



גרפיקה וסאונד (30%)

9

העולם החזותי במשחק מרהיב. מפתחי המשחק יצרו אווירה נהדרת שלא רק מתכתבת היטב עם עלילת המשחק, וכשחקן קל להאמין במרכיבי העולם של Metro Exodus. ההסתפקות במועט והחיסכון במשאבים חיוניים משאירים רושם ענק על הסביבה: מבני עץ, חדרים מודרניים שקרסו משחיקת הטבע, מטוסי פח שקרסו ואיך לא, שלג שנערם על כולם – הכל נראה יפיפה, טבעי ואמין באופן מצמרר.


החלקים המרשימים ביותר של המשחק בפן הוויזואלי הם בלי ספק האזורים הסגורים – הזחילה תחת צינורות חלודים, התחמקות שקטה בקרון רכבת קלסטרופובי, שיטוט בין חדרים מפויחים. אלו הרגעים שהמשחק מרשים בדיוק היכן שצריך; ביצירת רגעי מתח פנטסטיים או לחלופין, בהפחדות שמתוזמנות נהדר. הכותר הנוכחי מאפשר לשחקן לצאת יותר החוצה ולחקור את העולם הפתוח, אבל החלקים הדומיננטיים של סדרת המשחקים תמיד היו האזורים הסגורים וגם במשחק הנוכחי מהר מאוד מגלים היכן נקודת החוזק של Metro Exodus באגף התפאורה.



רמת הפירוט גם מצוינת וההקפדה על האלמנטים הקטנים, מהקומקום האותנטי ועד לעששית התואמת לזמן, מאוד מורגשת. אגב, אלו בעיקר הרגעים העוצמתיים ביותר של המשחק – בהגשת אירועים פנים אל פנים. דווקא כשמנסים לצפות באזורים מסוימים מרחוק או אפילו כשנמצאים על גג בנין ומשקיפים לעבר היעד הבא, משום מה רמת הפירוט יורדת משמעותית וכל המרחב שלפנינו נראית מאוד שטחי ומשעמם. חבל, כי דווקא בדיוק שם העולם של Metro Exodus היה יכול להיראות בשיא עוצמתו – שממה פוטוגנית בלב מוסקבה הקפואה.


משחקיות (20%)

9

המשחקיות בכותר השלישי בסדרה הרבה יותר מגוונת ופחות לינארית מהקודמים בסדרה. השחקנים העצמאיים אולי ימצא כאן את הרגעים המהנים ביותר אבל שחקנים שאוהבים סדר משחק עקבי וממוקד, יצטרך הפעם לסמוך על האינסטינקטים שלו ולצאת לעולם הפתוח. והעולם של Metro Exodus אכזרי, קר ומנוכר. לא כל מי שנפגוש מעבר לפינה בהכרח ידידותי, בגידות מתרחשות על ימין ועל שמאל ושאר היצורים שמסתובבים בחוץ לא בדיוק רוצים בטובתנו. המרדף אחרי תחמושת מייאשת ומאתגרת כאחד והדאגה התמידית לתחזוקת הנשק ומעקב אחר כמות תחבושות מספקת לא מותירה לשחקן שום ספק: המטרה הראשית כאן היא לשרוד.




במהלך השיטוטים שלנו במשימות השוטפות מצאנו את עצמנו בוחרים להתחמק מהמון עימותים, פשוט כי לא רצינו לבזבז כדורים יקרים על עוד כמה מפלצות שלא יספקו שום תגמול חומרי ולא אחת העדפנו לקחת את המסלול הארוך ונטול מפגשים עם הסביבה. המשחק הוא הישרדותי בראש ובראשונה, ומזכיר את זה בכל רגע ורגע – מהחלפת הפילטרים למסכת הגז שתרשה לנו לנוע באין מפריע, דרך ההתחשבות בכל כדור ועד לפתרונות היצירתיים של הסתפקות במועט מצד הסביבה שלצדנו.



רמת האתגר במשחק משתנה מהקצה אל הקצה. עימות יכול להיגמר בקצרה ובקלות תוך כמה כדורים, כשבקרב כמה דקות לאחר מכן, עם פחות אויבים, לא שרדנו יותר מ-10 שניות – בגלל כל הסיבות הלא-נכונות. הנשק נתקע יותר מדי פעמים, נקלענו לפינה צפופה ולא שמנו לב שנגמרו לנו כל הסכינים שאפשר להשליך. ההתחשבות האינטנסיבית במשאבים הופכת את Metro Exodus למשחק שדורש ריכוז ומחשבה טקטית רבה – לא מדובר בעוד משחק פעולה חסר מחשבה אלא כזה שדורש ממש התלבטות ואסטרטגיה מוקדמת, לאן וכיצד לגשת למשימה שלפנינו.


ועדיין, מדובר במשחק פעולה עם נשקים, קסדות ושאר אביזרי לחימה הכרחיים להישרדות. את הכלים ניתן לשדרג בתחנות עבודה, שם הוספנו כוונת טלסקופית לרובה הצלפים, מחסנית ארוכה יותר לרובה הסער ומשתיק קול לאקדח – שהתגלה כהכרחי ברוב המשימות, במיוחד אם התחמושת מצומצמת במיוחד באזור אליו הגענו. כמובן שכל שדרוג אומר כמעט בהכרח צמצום של דבר אחר, כך שאם נבקש להקטין את הרתע של רובה הציד למשל, נשלם בעמידות נשק נמוכה יותר לאורך זמן.

ומה לגבי האויבים? יותר קל לחסל אויבים ב-Metro Exodus, כל עוד הם מהסוג האנושי ואינם יודעים על מיקומך. משימות ההתגנבות קלות, אולי אפילו קלות למדי וכמה הסחות דעת מכוונות הוציאו אותנו מרוב הסיטואציות בחתיכה אחת. העניינים מתחילים להסתבך עם גלי המוטנטים שעלולים להפתיע בכל רגע. גם כשמדובר בחיסול של כמה מפלצות בודדות, עדיין נאלצנו לנתר ממקום למקום, לתפעל מעצורים ולהתחנן שלא נחזור שוב לנקודת ההפתעה, כי בניגוד לבני האדם שמאפשרים לתפוס מחסה ולהתרענן מירי לירי, האויבים הלא-אנושיים סיפקו לנו בכל פעם מנה הגונה של קרב חסר פשרות.


משחק ברשת (20%)

7

למשחק אין אופציית משחק ברשת – אחת ההפתעות המאכזבות במארז הנפלא הזה. אויבים כה מגוונים, הן אנושיים והן מוטנטיים, לצד עולם פתוח ורחב ולא מעט אביזרים ושדרוגים שאפשר לאסוף, כל אלו הם המתכון הקלאסי למשחק רשת רחב מימדים ומשתתפים. אלא שכרגע זה לא המצב ואת המשחק אפשר לסיים בתוך 15-20 שעות, תלוי ברמת הקושי שבחרתם כמובן - זמן לא רע לקמפיין ליחיד.