- WiseBuy - Sekiro Shadows Die Twice משחק מחשב

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Sekiro Shadows Die Twice

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Sekiro Shadows Die Twice

הטוב
  • מצליח להעביר אווירה יפנית מרתקת
  • משחקיות מחושבת וטקטית
  • קרבות בוסים מאתגרים
  • כיף לחקור עולם רווי באויבים
הרע
  • חרב הקטאנה לא משתדרגת או מתפתחת
  • רמת קושי גבוהה מאוד
  • המשחק מחמיר עם השחקן במות הדמות
  • ללא משחק ברשת
בשורה התחתונה
רמת הקושי הגבוהה עלולה להרחיק שחקנים מ- Sekiro: Shadows Die Twice, במיוחד אלו שמעדיפים קצב משחק מהיר ולא מתאמץ. אבל שחקנים בעלי סבלנות רבה יותר, שמעדיפים להפעיל טקטיקה נבונה על פני אקשן צבעוני וסתמי, יימצאו בו עשרות שעות של משחקיות מורכבת ומאתגרת, הנפרשת על פני יפן המדהימה והמצמררת של המאה ה-16.
הקדמה
משחק הפעולה/הרפתקאות Sekiro: Shadows Die Twice פותח על ידי FromSoftware והופץ על ידי Activision ב-22 במרץ 2019 לפלטפורמות PlayStation 4, Xbox One ולמחשב האישי, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. המשחק עוקב אחר הנינג'ה בנקמתו אחר סמוראי שחטף את מנהיגו, ומשלב קרבות מתקדמים מול אויבי ענק, חקירת אזורים תחת משחקיות מאתגרת ומתגמלת.

תודה לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Sekiro: Shadows Die Twice בישראל.

עלילה (30%)

9

המשחק לוקח חלק בתקופת סנגוקו ביפן בסוף המאה ה-16, במהלכה נכנסנו לנעליו של לוחם במשימתו להציל את האדון הצעיר שלו, צאצא של משפחת מלוכה עתיקה. הדמות הראשית גם מכונה "זאב בודד-חמוש", לוחם מבויש ומעוות הניצל מסף המוות, שעובר את הטלטלות ממש בדקות הראשונות למשחק. בדרך לנקמה התמודדנו פנים מול פנים מול עשרות אויבים מסוכנים שרצו במותנו, ביניהם שבט ה- Ashina המורכב מלוחמים שונים עם פרצופים מגוונים, בעולם המחודש והדמיוני ביפן המסוכסכת והאפלה.






סיפור מושקע יש כאן וגם קטעי המעבר מהנים ונשענים על תרבות יפן המקורית. גילינו פרטי עלילה חדשה תוך כדי הקמפיין ליחיד, חקרנו אזורי לחימה מבהילים ונחשפנו לאויבים מבעיתים במראה שרצו רק דבר אחד: ראשנו. דרישת הנקמה מצד הדמות הראשית, לצד מרדף ההשבה אחר אדוננו מספק את כל האסתטיקה הקולנועית שיפן יודעת להציע – והתוצאה הסופית פשוט פנטסטית.

גרפיקה וסאונד (30%)

8.5

הגרפיקה במשחק נהדרת והסביבות דינמיות להפליא. יערות מפויחים, מקדשי עץ ישנים, הרים מושלגים ונופים קסומים בין סלעים הררים ובקציהם בתים רחוקים – כל הקלישאות היפניות מופיעות במשחק והתוצר של הכל פשוט מהפנט. יש כמה עניינים טכניים שלא טופלו, כמו בולי עץ שהסתובבו במקום ואויבים שקופאים לרגע ומנסים למצוא את עצמם במרחב או לוחמים שתועדו רצים לעבר קירות, אבל פרט למקרים הנדירים, החלקים הוויזואליים במשחק מעולים ומשמרים את האווירה נהדר.




גם באגף הסאונד, כל השבחים מגיעים ל-Sekiro. מוזיקת הקרב מרשימה ומצמררת להחריד, תורמת בדרכה לכל עימות, בין אם זה בחסות החשיכה תחת שריקות מרעידות ובין אם זה מול בוס אימתני שחובט בנו בלי סוף, כשברקע תופי קרב מלחיצים אותנו עוד יותר. קל להיכנס אווירת הקרב כאוטית כשתזמורת כה מהוקצעת תומכת בה ברקע ומספקת מציאות מלחמתית מזוויעה גם באספקט הקולי.





עוד חשוב לדעת שהמשחק לא מתאים לבעלי קיבה רגישה ודם הוא אחד מהשחקנים הדומיננטיים במשחק. לשונות כרותות, גרונות שסופים המשפריצים מפלי דם, גפיים בכל מקום וחיסולים ברוטליים הם דבר שבשגרה בעולם של Sekiro. תאהבו את זה או לא, אלימות גרוטסקית היא חלק מהאמנות יוצאת הדופן ב- Sekiro.

משחקיות (20%)

9

סגנון הלחימה ב- Sekiro מפותח מאוד ולא מספיק להקיש בעוצמה בעכבר ובמקלדת במקביל כדי להביס את האויבים. טקטיקת ההתבייתות באויב הכרחית לקרבות ושילובי המכות משתנים מאויב לאויב, מבחירת חיסול שקט מאחורי גבו של עוד חייל ועד לתחבולות עשן בפני אויב רב מימדים. גם אחרי שעות משחק רבות, עדיין לא הכרנו את כל טכניקות הלחימה והטקטיקות הנכונות עבור כל אויב, בטח שלא לזכור את רובן, במשחק שמאדיר סגנונות לחימה שונים. כמובן שגם התגוננות, התחמקות ושאר תמרונים הכרחיים בכל קרב, כך ששועלי קרב מתקדמים ימצאו את עצמם מיד בבית אבל האחרים שרגילים לפוצץ ולשאול שאלות אחר כך, Sekiro פחות יתאים להם.




באותו עניין, אינטליגנציית האויבים גבוהה אבל לא מהמקוריות שפגשנו. כצפוי, לכל אויב שיטת לחימה משלו ונדרשות כמה דקות כדי להכיר את נקודות התורפה שלו והמכות מהן יש להיזהר. קרבות הבוסים מן הסתם דורשים יותר תחכום אבל גם את תבנית הלחימה שלהם קל לזהות, גם אם לוקח יותר זמן. אם כבר בבוסים עסקינן, מדובר באחד החלקים המהנים והמאתגרים במשחק – הנוסחה למציאת טכניקת הלחימה הנכונה עבור כל מיני-בוס ובוס אורכת זמן מה והתבוסה שלו מלווה בתחושת ניצחון משכרת שקשה להסביר במילים.

המשחק מקדש את החשאיות ויש גם לא מעט מרכיבי התגנבות ב- Sekiro, כשאויבים רבים ניתן לחסל בחיסול מהיר וממוקד – כל עוד הצלחנו לעמוד מאחוריהם ולהפתיע אותם בשסיפה מהירה. המשחק מעודד זאת: מאויבים שעומדים ממש במקרה לפני אזור שקל להגיע לאחוריו וחלקם ממוקמים ממש מתחת לאזור נגיש המאפשר התנקשות מלמעלה. ישנם לא מעט אויבים שמסוגלים לספוג יותר מאשר מכה מוחצת ומפתיעה, כך שגם הרבה מקרים לא הסתיימו בהתנגבות מוצלחת וחיסול מהיר ובסוף כן נאצלנו להילחם פנים מול פנים מול האויב שהרגע הפתענו.



לאכזבתנו, גילינו ששדרוג הדמות הראשית מוגבלת מאוד: בניגוד למשחקי פעולה טיפוסיים, אין כאן שריונות או חרבות לאסוף וחרב הקטאנה הוא כלי הנשק היחיד שליווה אותנו כל המשחק. גם הנזק שאנו גורמים ואורך החיים שלנו גדל בקצב מסודר, לפי הבוסים שחיסלנו. השיפורים היחידים שזמינים לדמות הראשית הם לימוד קומבינציות לחימה חדשות או העצמת הקיימות, כמו היכולת לספוג יותר נקודות בריאות לאחר חיסול מוצלח או לייעל שיטת התנקשות וכדומה. כאן Sekiro גם לא מפשל: כמות הטכניקות הניתנות ללימוד פשוט מגוחכת וזה מרגיש כאילו מפתחי המשחק ממילא לא קיוו שננסה להכיר את כולן, כשחלקן בלאו הכי רלוונטיות למקרים מאוד ספציפיים ולא שימושיים ברוב מוחץ של המשחק, כמו ניפוץ שריון או הגנה בפני מכות אוויריות.

לצד חרב הקטאנה, יד שמאל הפרוסתטית שלנו התגלתה כיעילה ושימושית למדי במגוון סיטואציות: היא מתופעלת כמנוף בהגעה מהירה ממקום למקום וזינוק זריז בין גגות גבוהים למשל, אך גם טובה ככלי לחימה לכל דבר: היא יודעת לשגר שוריקן (כוכב נינג'ה), להתחמק במסווה מהתקפות יריב, לשמש כמגן בפני מכות מוחצות, לנפץ מגנים ובשילוב עם טכניקות לחימה שונות, מתגלה כאידיאלית עבור מצבי לחימה מורכבים, שהופכת להכרחית עם הזמן.



באשר לרמת הקושי, המפתחת FromSoftware ידועה בתור חברת משחקים שלא מרחמת על שחקניה ומספיק לשחק בכותר או שניים שיצאו ממפעלה כדי להבין מדוע היא נחשבת לאחת המפתחות עם המשחקים המאתגרים והמאיישים ביותר. לשמחתנו האישית, ב- Sekiro תמצאו אתגר ממש אבל לא כזה שעלול לתסכל אתכם לחלוטין ובסך הכל, לאחר כמה שעות משחק – הוא באמת הוגן. רמות קושי המשימה משתנות ומאוד מהר גילינו שלימוד הטכניקות יעילה מאוד להשלמת זריזה של משימות. כאמור, הקלקות מהירות על העכבר לא יעזרו כאן ואם לא תדעו באיזה כפתור ללחוץ ומתי, רוב העימותים יסתיימו בחזרה לנקודת ההתחלה.



אגב נקודת התחלה, Sekiro לא מרחם אפילו קצת על מוות פתאומי. מאפיין בולט במשחק הוא היכולת לבצע תחייה לאחר מוות, בניגוד לחזרה האוטומטית למקום השמירה האחרון, כמו ברוב משחקי הפעולה. יש לכך מחיר כמובן ואותו נשאיר לכם לגלות שכן הוא קשור לעלילה. בחרתם למות בכל זאת ולחזור לנקודת ההתחלה? המשחק קונס אתכם בחצי מנקודות הניסיון והכסף שצברתם – שלא ישובו לעולם, לא פחות. כשהעניין הזה מצטרף לעובדה שתנועת הדמות ב- Sekiro רחוקה מלהיות מושלמת, ולא פעם נפלנו לתהום סתם כי לא שמנו לב, מתקבל מפח נפש אמיתי שהופך את העונש על מות הדמות כמוגזם מדי לטעמנו.

משחק ברשת (20%)

6.5

אין כאן אופציית משחק ברשת ומלבד כמה הישגי Steam שאפשר לאסוף, המשחק מסתיים בקמפיין ליחיד מקנה לו כמה עשרות שעות של אורך חיים, כמובן בהתאם לרמת השחקן. מרגיש לנו פספוס מסוים: כותר בעל סגנון משחק דומה בשם For Honor מבית Ubisoft הצליח להעביר חווית קרב מצוינת בשעתו, שעירבה שחקנים מרחבי העולם, במלחמות ענק שמרגיש לנו שהיו יכולות להשתלב גם ב- Sekiro מצוין.

תודה לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Sekiro: Shadows Die Twice בישראל.