- WiseBuy - משחק מחשב Rage 2

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Rage 2

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Rage 2

הטוב
  • משחק פעולה טהור ומהנה
  • מערכת שדרוגים מפותחת
  • עולם יצירתי ומפורט
הרע
  • מפה גדולה מבלי יותר מדי "חיים"
  • סובל מעניינים טכניים מעטים
  • מיקרו-רכישות
  • מאוד חזרתי
בשורה התחתונה
המשחקיות של DOOM, סגנון העולם הפתוח של Borderlands, האווירה של Mad Max: הכותר RAGE 2 רחוק מלהיות משחק טקטי מחושב או כזה שבורך בעלילה מסקרנת, אבל חוץ מאלו, יש כאן הכל: משחק פעולה טהור, צבעוני וזעקני, מצויד במערכת שדרוגים רחבה ועולם רחב שיש לחקור – מבחינתנו זה מספיק כדי להפוך אותו למשחק ראוי עבור שחקני הפעולה. רק איפה המולטיפלייר?
הקדמה
הכותר Rage 2 הוא משחק פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי Avalanche Studios ו-id Software והופץ על ידי Bethesda Softworks ב-14 במאי לפלטפורמות PlayStation 4, Xbox One ולמחשב האישי, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. השחקן הראשי נכנס לנעלי הריינג'ר Walker, בעולם פוסט אפוקליפטי ואלים במיוחד.

עלילה (30%)

7.5

כשמו, Rage 2 ממשיך את המשחק הראשון שיצא ב-2010 ומתאר את העולם הפוסט-אפוקליפטי שנרחב לאחר שהכה בו אסטרואיד שורץ מוטנטים והאנושות כפי שאנו מכירים אותה אינה קיימת עוד. רוב בני האדם לא שרדו ואלו שכאן, נלחמים על כל משאב שניתן לשרוד בזכותו. כמו בכל משחק פעולה טוב, הטובים והרעים מוצגים מיד בהתחלה ואין טעם לצפות לטוויסטים מפתיעים או לדמויות גדולות מהחיים.





העלילה קלישאתית להחריד, הצמא לשליטה טוטלית שוב מתגלה כשאיפת האנטגוניסט וכל הדמויות המשניות משני הצדדים "פלקטיות" למדי. אמנם יש כאן רגעים עלילתיים הומוריסטיים למדי שמקלילים את האווירה ומתבלים את הסיפור ה"כבד" לכאורה בסצנות אבסורדיות שמאוד מודעות לעצמן – אך אלו רגעי השיא הבודדים בקמפיין ליחיד.

גרפיקה וסאונד (30%)

8.5

הרבה זמן לא ראינו עולם כ"כ מפותח ויצירתי כמו של RAGE 2. נכון, הוא מושפע מהמון משחקי אפוקליפסה שיצאו בשנים האחרונות ואין כאן יותר מדי חידושים באגף המקוריות, אבל יצירתיות יש כאן בשפע וכשכל האלמנטים העלילתיים מתכתבים אחד עם השני, השחקנים זוכים לקבל סביבות דינמיות וחדשניות שפשוט כיף לשוטט בהן. שיחקנו תחת ההגדרות הגבוהות ביותר ונהנינו מכל אזורי השממה שיש למשחק להציע: ביצות ירקרקות, יערות סבוכים ושאריות ציוויליזציה שלא עמדו היטב במבחן הזמן - וזה פשוט נראה מצוין וראליסטי להפליא.






גם הדמויות במשחק עשירות באופי; השימושים המאולתרים בחפצים מודרניים, שדרות הפחונים במושבות הגדולות והבתים הפרטיים שנקברו תחת הרי החול – אלו חלק מתופעות העולם הקודר שמשדר לנו המשחק. יש כאן שילוב מצוין בין סייבר פאנק לעולם האפוקליפטי הקודר שהציג לנו Mad Max – והכל בעולם של RAGE 2 מלוכלך, מפויח, חלוד – אך שופע באותה תמה מוקפדת ונפלאה. מצד שני חשוב גם לזכור שלא הכל מושלם: לא מעט טקסטורות מאבדות מהחדות שלהן שכמתקרבים וכל הדמויות שאינן הראשיות בעלילה סובלות מפירוט דל למדי, שגם נוטה לחזור על עצמו אצל יותר מדי עוברי אורח שכבר ראינו בפעם המי-יודע-כמה.



עוד כדאי לדעת שהמשחק רחוק מלהיות נוח עבור הבטן שלכם וכל הקטעים הגרוטסקיים שתוכלו לחשוב עליהם מחכים לכם כאן: קניבלים, ראשים כרותים, מציאת קפסולה בתוך מעיים שפוכים והוצאות להורג יצירתיות קיימות למכביר. בהתאם לעולמו המקושקש של RAGE 2, האפקטים הקוליים מצוינים: כל נשק מפיק סאונד אחר, רעשי הראש המתפוצץ נשמעים דביקים להחריד וההליכה בין שיחים מובחנת. הדיבובים גם מהוקצעים, חלקם אינפורמטיביים והאחרים פשוט מצחיקים ומגוחכים – סגנון הדרכה וליווי שמאוד הזכיר לנו את Borderland 2 המצוין.

משחקיות (20%)

8.5

משחק הפעולה הוא השחקן הראשי כאן ואין רגע דל בעולם הלחוץ של RAGE 2. אויבים צצים מכל פינה, אין מסדרונות ארוכים או מותחים מדי ולא תצליחו להתקדם יותר מ-100 מטרים מבלי להיתקל באויב רנדומלי. המשחקיות מאוד מהירה ואין רגע לחשוב כי עוד רגע נוצף בעוד גל אויבים, חלק מסתתר, האחרים יקפצו עליך מלמעלה והיתר פשוט לא יהססו לרוץ ישירות אל השחקן. המשחק מעודד זאת גם בצורת שיטת ההחלמה מפציעה: הגופות שנחסל השאירו אחריהן נקודות בריאות קטנות, שאם לא ייאספו בזמן הקרוב, הן פשוט ייעלמו – טקטיקה שגרמה לנו לרוץ מאויב לאויב ולחסל אותם כמה שיותר מהר.




במהלך השיטוט בקמפיין ליחיד קיבלנו יכולות מיוחדות כמו קפיצה כפולה שמגדילה משמעותית את תנועת הדמות, הדיפת האויב למרחקים, התחמקות מהירה ועוד – תכונות שמרחיבות את ורסטיליות המשחק ואופן הבסת האויבים, הן ביצירתיות הניתנת לרשות השחקן והן ברמת שילובי הכוחות במטרה להכניע עוד יריב קשוח. כשהגענו לרצף הריגות, קיבלנו אפשרות להפעיל את ה-Overdrive, כניסה למצב אגרסיבי שמגדיל את עוצמת הנשקים שלנו ומלווה בעוד תכונות ושדרוגים אותן ניתן לרכוש. אגב שדרוגים, הם קיימים כאן למכביר ובערך כל אלמנט משחקי ניתן ל"שיפוץ": תנועתנו, כלי הנשק שלנו, הרכבים והכוחות הקיברנטיים שלנו – הכל ניתן להעצמה, שדרוג והרחבה במטרה לחסל את גלי האויבים שלפנינו.

אגב אויבים, הם לא בורכו באינטליגנציה מלאכותית גבוהה למדי ואולי זו גם מטרת המשורר: הם קפצו לכדורים שלנו, לא מיהרו להתחבא מאחורי מחסות ורובם פשוט הסתערו לעברנו בלי לחשוב או לנסות להסתתר לפרקים. אבל כשהאנימציות עשויות כ"כ טוב ומשולבות באופי התנהגותי כ"כ אמין שגם תואם לאווירת הכאוס, קל לסלוח להתנהגות שאינה אנושית לחלוטין, אלא דווקא טירוף בלתי נשלט נתפס כיותר אמין.



גם משימות המשנה מרובות: השתלטות על תחנת דלק, חיסול פושעי דרכים, עצירת שיירת חמושה היטב ומציאת פרסים משתלמים בסבך על מרגלות הר. הבעיה הגדולה והבולטת ביותר במשימות הללו: הן חוזרות על עצמן בצורה נוראית ולא באמת מאתגרות את השחקן או מעניקות חווית אקשן שלא הכרנו בשעות האחרונות למשחק. "מצא את X, חסל את Y". הם כמובן לא המציאו את הגלגל, אלא שמשחקים אחרים נוטים לשלב אלמנטים נוספים שמקלילים את המטלה או גורמים לה להיראות אחרת, על אף שמדובר באותה גברת. אחת מפעילויות המשנה הבולטות לטובה, למשל, הן המרדף אחר שיירות רכב ממוגנות המשוטטות ברחבי המפה, משימה שדורשת שימוש במיטב שדרוגי הרכב שברשותנו כדי ליהנות מהשלל שלהן – עוד רכיב מוכר מאוד מהמשחק Mad Max שעדיין עובד נהדר וממש גורם לשחקן לחפש עוד הרפתקאות מהסוג הממונע.



העולם של RAGE 2 עמוס בהרפתקאות, שבאופן מפתיע, המשחק לא מעודד מדי לחקור. כלומר כל הבסיסים, האירועים הזמניים, תחנות הקרב השונות – רובן לא חלק מהמשימה הראשית וחבל, כי בלעדיהן חווית הקרב הופכת למהנה פי כמה, בעיקר בגלל התגמולים המשתלמים בסוף השלמת כל משימה משנה שכזאת. מה שקלקל מעט את החגיגה הוא המיקרו-רכישות הנלוות המשחק, דרכן ניתן לרכוש בכסף אמיתי מטבעות RAGE Coins, באמצעותן משלמים עטיפות לנשקים (skins) ואביזרים אקסקלוסיביים לאלו שמוכנים להשקיע עוד כסף במשחק שכבר שילמתם עליו – תופעה מרגיזה שמסרבת להיעלם משוק הגיימינג.




המשחק ליחיד קצר ממה שציפינו ואם אתם שחקנים מתחילים, בערך בתום 25-30 שעות תגיעו לסוף הקמפיין. אם תנסו להשלים את כל משימות הצד ולהשיג את המקום הראשון במרוצים או לאסוף את כל תיבות האוצר, תשיגו עוד 5-10 שעות משחק בקלות. עוד עניין בעייתי הוא שלא הכל מושלם ברמה טכנית; רגל כרותה באוויר, חץ העכבר נראה לפעמים על המסך ואויב שמסרב לצאת מקונטיינר אטום. לפעמים הבעיה דורשת המתנה של דקה-שתיים ולעיתים צריך לאפס את המשימה. מעצבן אך נותר לקוות שאלו חבלי לידה של משחק חדש וטלאי עתידי צפוי לטפל בבעיה.

משחק ברשת (20%)

6.5

אין אופציה למשחק ברשת, לא כ-Co-op, לא כ-Deathmatch ולא כאף אופציה אחרת הכוללת עימות מול שחקנים שאינם ממוחשבים – החלטה הזויה מצד המפתחת, בעיקר כי RAGE 2 עשוי מכל מה שיכול להפוך אותו למשחק רשת מצוין שיעניק למשחק עוד שעות רבות, מעבר לקמפיין הראשי שממילא לא ארוך במיוחד.