סקירה - מצלמה לרכב Motorola MDC100 ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

מצלמה לרכב Motorola MDC100 מוטורולה

סקירת wisebuy - מצלמה לרכב Motorola MDC100 מוטורולה

הטוב
  • התקנה קלה ומהירה
  • תושבת וואקום יציבה
  • כבל טעינה ארוך
  • תפעול פשוט
  • איכות וידיאו מספקת
הרע
  • זווית צילום צרה
  • וידיאו בחושך לא מפורט
  • ללא GPS או אפליקציה תומכת
בשורה התחתונה
מצלמת הרכב MDC100 של מוטורולה מציעה איכות וידאו ירודה אך מספקת, כוללת תפעול חד פעמי זריז, אבל תשכחו מתיעוד מבוסס מיקום או על זווית צילום רחבה שתאפשר לכם לראות את דפנות הרכב. המצלמה הזו סמלית ביכולותיה אבל במבחן התוצאה, תיעוד השטח שיגבה אתכם על כל צרה שלא תבוא, היא תעשה את העבודה.
הקדמה
מצלמת הרכב MDC100 מבית Motorola מאפשרת הקלטת המתרחש בחלקה הקדמי של המכונית במהלך הנסיעה ברזולוציית Full HD ובזווית של עד 120 מעלות. תכונות נוספות: חיישן G-sensor להקלטה מיידית בעת תאונה, חיישן חניה, תמיכה בנפח אחסון של עד 32GB ומסך בגודל 2.7 אינץ' שמאפשר גם צפייה בסרטונים שהוקלטו.

איכות הצילום (60%)

7
מוטורולה MDC100 מציעה צילום וידיאו ברזולוציית 1080p ובקצב של 25 פריימים בשנייה עם עדשת 120 מעלות. ניתן לחלק את הסרטונים ל-3 דקות, שתיים או דקה אחת בלבד. על כל סרטון מוטבע תאריך ושעת ההקלטה, כיאה לייעוד המצלמה. באמצעות המצלמה ניתן גם לצלם צילומי סטילס ברזולוציה של עד 12MP.

בצילומי היום לא חווינו בעיות וקיבלנו סרטונים מספקים עבור תאונות – אך לא מעבר. הפירוט חלש, הצבעים מזייפים וחדות התמונה טעונה שיפור, אבל מלכתחילה לא אמורים לצפות לאיכות וידאו פורצת דרך כשמדובר במצלמת רכב, שייעודה בעיקר תיעוד הדרך ולהבטיח למשתמש את הביטוח הנחוץ לו ברגע האמת. את מספרי הרכבים האחרים ניתן לקרוא בבירור במרחק של עד 2 מטר מהרכב שלנו, בעיקר כשהוא מולנו, בנתיבים המקבילים עניין הזיהוי הופך למאתגר. במרחק של מעל 2 מטר הפירוט הופך לשבבי פיקסלים ואין סיכוי לאתר רכב שהספיק לפגוע בנו והספיק להתרחק מהאזור הניתן לזיהוי, למשל.


עוברים לצילומי ללילה וכאן המצלמה חשפה ביצועים נחותים בהרבה: הילות תאורת הרחוב מרחו את הפריים, הפירוט צונח עד יותר ותופעת ה"גירעון" בולטת מאוד. למרות זאת, גם כאן הצילום "עובר", כלומר אין כאן סטנדרט ראוי בשום צילום וידאו לגיטימי אבל עבור ייעודו, ה-MDC100 אמור לעשות את העבודה ולגבות את עדותכם ברגע האמת. עדיין, על מספרי רכב לא היינו סומכים יותר מדי – היינו ממש צריכים להיצמד לרכב מלפנינו כדי שהמצלמה תצליח להבחין במספר שלו.

בשני המקרים, צילומי יום ולילה, זווית הצילום בסיסית מאוד (120 מעלות), אולי אפילו מדי, ופגיעות צד קשה לתעד עם ה-MDC100 כיוון שרכבים מימיננו ומשמאלנו פשוט לא נלכדו על ידי העדשה.

להלן כמה פריימים שלכדנו מתוך צילומי הוידיאו של המצלמה, באור יום ובלילה:


נוחות השימוש (40%)

8

ממדי המצלמה טיפוסיים, היא לא מסתירה בצורה מגושמת את שדה הראייה של הנהג וגוף המצלמה צורתו מלבנית כמקובל בשוק מצלמות הרכב. בחזית 6 כפתורים פיזיים ובמרכז מסך 2.7 אינץ' צבעוני, מתופעל באמצעות המקשים הסמוכים לו. רזולוציית המסך, 960X240 פיקסלים, רחוקה מלהיות איכותית או מתקדמת באיזושהי צורה אבל מספיק טובה עבור השימוש המינימלי, כלומר התקנה ראשונית ותפעול פעם בכמה חודשים, אם בכלל. מלבד מצלמת הרכב, במארז קיבלנו תושבת וואקום המתחברת לשמשת הרכב, כבל טעינה באורך 3.5 מטרים ומטען לשקע מצב מצת לרכב.



נתחיל בהרכבה: כאמור במארז קיבלנו תושבת וואקום וההתקנה פשוטה למדי. העברנו את גוף המצלמה בחריץ ייעודי של התושבת ובאמצעות הוואקום הצמדנו אותו לשמשה. כבל הטעינה ארוך מספיק והצלחנו להעביר ברכב משפחתי את כל אורך הכבל מהמצת עד לקצה השמשה בצורה מוסתרת ואפילו נשאר לנו לא מעט רזרבה. בהתנעת האוטו המצלמה נדלקת אוטומטית ומתחילה להקליט. כמו בהרבה מצלמות רכב, גם ה-MDC100 מבצעת צילום מחזורי, כלומר ברגע שהזיכרון יתמלא, הסרטון החדש ידרוס את האחרון ביותר שצולם מבחינה כרונולוגית. בפועל זה עובד היטב והסרטונים נשמרים בשם המבוסס על התאריך והשעה בו הם צולמו. למצלמה יש חיישן חנייה, כך שבעת זעזוע המתרחש ברכב כאשר הוא חונה, ה-MDC100 יודעת לצלם אוטומטית את המתרחש.



עוברים לתפריט וקשה לפזר כאן יותר מדי מחמאות או מילים רעות על הממשק. הוא טכני להחריד, דורש הבנה בסיסית כדי להגיע לכמה תת-תפריטים, אבל במבחן התוצאה בתוך כמה דקות הצלחנו לגרום למצלמה לצלם בדיוק לפי בקשתנו, כלומר הקלטה ברזולוציה הגבוהה ביותר, בפרקים של דקה לסרטון וכשהמיקרופון מושתק – ולפעמים זה כל מה שצריך מתפריט מצלמת רכב. בתפריט המצלמה ניתן גם להפעיל את ה-G-sensor, חיישן שאמור לזהות פגיעה ברכב ולנעול על הקובץ שהוקלט כדי למנוע את דריסתו בהמשך על ידי קבצים נוספים, לצפות בסרטונים שהקלטנו ולמחוק או לנעול אותם ידנית בפני מחיקה.



המצלמה תומכת בכרטיס זיכרון Micro SD בנפח של עד 32GB שאינו כלול באריזה – כך שתצטרכו לרכוש את הכרטיס בנפרד. נקודה שחשוב להתייחס אליה: סרטון באיכות 1080p באורך דקה שוקל בממוצע 160 מגה. כשמתחשבים בכך שהוספנו זיכרון בנפח 32GB, מקבלים בממוצע 200 דקות הקלטה, כלומר בערך 3 ו-20 דקות של הקלטה – עד שהנפח מתמלא לחלוטין והסרטונים הישנים מתחילים להימחק. כמובן שאם נקטין את האיכות הסרטון המשקל ייקטן וכך תעלה כמות הסרטונים ואורך הדקות שניתן יהיה לאחסן, אבל לאור איכות התמונה הבינונית ממילא, להוריד את איכות הסרטון לא התגלה כפתרון ריאלי במיוחד. לכאן או לכאן, על בסיס אופי הנהיגה שלנו הצלחנו לדחוס כמעט 4 ימי נסיעה, כך שמבחינתו זה די והותר.


מה היה חסר לנו? אפליקציה תומכת שכבר ראינו במצלמות רכב אחרות באותו טווח מחירים. תוכנה ייעודית עבור בעלי סמארטפון רלוונטית פי כמה ב-2020, ולצפות בסרטונים שהוקלטו דרך הסלולרי היא לא מילה גסה, אבל ב-MDC100 תאלצו לצפות בהן רק דרך מסך ה-2.7 אינץ' או במחשב בלבד. לא פחות חשוב, גם הוספת חיישן מיקום (GPS) והתממשקות עם מפות גוגל היה יכול לחסוך הרבה כאב ראש בשלב ההוכחות, לצורך זיהוי מיקום וודאי בעת תאונה, למשל.