- WiseBuy - משחק מחשב Red Dead Redemption 2

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Red Dead Redemption 2

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Red Dead Redemption 2

הטוב
  • משחק עולם פתוח מהמתקדמים שפגשנו
  • המערב הפרוע מעוצב במלוא הדרו
  • דיבוב ומוזיקה מקצועיים ביותר
  • משחקיות נהדרת
  • עלילה פנטסטית
הרע
  • התקדמות איטית בעלילה שלא תתאים לכל השחקנים
  • משחקיות איטית ויסודית שעלולה לתסכל במהרה
  • מיקרו-טרנזקציות
בשורה התחתונה
יש ב- Red Dead Redemption 2 את כל מה שצריך כדי להיות משחק הרפתקאות מצוין: עלילה סוחפת, עולם פתוח וממכר, משחקיות רחבה ורמות פירוט נפלאות שאפשר רק ללמוד מהן. RDR2 הוא ללא ספק אחד ממשחקי השנה שלנו ולא פחות – לטעמנו גם אחד מכותרי המחשב האיכותיים והמורכבים ביותר ששיחקנו בהם.
הקדמה
המשחק Red Dead Redemption 2 הוא כותר אקשן-הרפתקאות בגוף שלישי מסוג עולם פתוח בסגנון המערב הפרוע שפותח על ידי Rockstar Studios והושק ב-5.11 למחשב האישי על ידי Rockstar Games, כשבאוקטובר אשתקד הוא הושק ל-PS4 ול-Xbox One. מדובר בהמשכון של קודמו, Red Dead Redemption, אך מהווה פריקוול מבחינה עלילתית.

עלילה (30%)

10

העלילה מתרחשת בארה"ב של 1899, שיאו של סוף עידן המערב הפרוע והפושעים האחרונים שעוד נותרו ניצודים על ידי אנשי החוק. בקמפיין ליחיד אנו נכנסים לנעלי ארתור מורגן, חבר בכנופיית השודדים שנקלע לשוד שהשתבש וכעת עלינו לחפש מקום מסתור תחת סופת שלג נוראית, עד שנמצא תכנית בריחה חדשה שתמנע מאנשי החוק למצוא אותנו. העלילה מורכבת מחמישה פרקים ומתפתחת באיטיות שטרם הכרנו. זה לא בהכרח דבר רע: יש משהו מאוד מסודר, אלגנטי ורגוע בדרך שבה RDR2 מעבירה את המסר – ואנחנו כצופים נותרנו שבויים לקסם שיש בכל דמות ודמות שהכרנו לאורך הקמפיין ליחיד.




מפתחי Rockstar Studios הרימו את הרף מאז סיפורי משחקי GTA והרכיבו לכבוד RDR2 עלילה הרבה יותר רצינית ובוגרת. יש רגעים משעשעים כמובן – אבל גם הם יודעים להשחיל באמצע ביקורת קודרת על החברה, היחס לזרים או הדרך האנושית המקולקלת והטבועה בנו להתייחס לנשים, למשל. הסיפור תמיד סאטירי, תמיד עוקץ ובלי יוצא מן הכלל, מעניין ומושך לכל אורכו. כאמור, העלילה מורכבת מפרקים וכל מה שתצפו מתסריט מושחז ומהוקצע אפשר למצוא ב- RDR2: סיפור על נאמנות, בגידה, אהבה ורגעים שובי לב שאילולא מסך המחשב, היינו בטוחים שמדובר בסרט הוליוודי שובר קופות. באשר למשך המשחק, העלילה הראשית בקלות יכולה להציע כ-70 שעת משחק, נתון שהופך את המשחק לאחד הארוכים ביותר שיצא לנו להכיר ואולי מיותר לחזור על כך, אבל נהנינו ממנו מכל רגע.

גרפיקה וסאונד (30%)

9
אם יש משהו שיוצרי Red Dead Redemption 2 מעריכים, הוא עולם המערבונים. כל פינה וגרגיר חול במשחק אסתטי ומהודק. חווית המשחק כל הזמן סינמטית והעובדה שהמשחק מציע מגוון זוויות צילום, מגוף ראשון, דרך גוף שלישי ועוד למצלמת רחף, מראה עד כמה חשובה למפתחי Rockstar Studios ההרפתקה לא פחות מאשר המשחקיות עצמה. החוויה, שמקדשת מערבונים בכל רגע ורגע, היא גן עדן עבור כל חובב התקופה הנוסטלגית ההיא או מכל מי שמעריך סיפור טוב אשר שזור בכל האלמנטים שכתובים בספר החוקים של הז'אנר.



כל תפאורה אותנטית קיבלנו כאן: סופת חול עדינות שמבצבצות באלגנטיות מיציאת דלתות המסבאה, ערפל מבצבץ מביצה סמוכה, הרים מושלגים עם קודקודים צחורים, מערות מעומעמות ומצמררות ואיך לא – מרחבים אינסופיים של אדמה צחיחה שפשוט מענג לדהור עליה. הדיבוב יוצא מגדר הרגיל, המוזיקה רקע תמיד מפעימה ורלוונטית ואין אלמנט שמכניס את השחקן לאווירה יותר ממנה. גם הדגש בפרטים הקטנים ב- RDR2 הוא משהו שלא ראינו באף משחק אחר. דם ניגר על גב הסוס לאורך זמן, קצוות זקן שמתארכות לאורך המשימות, גופת ארנב שנרקבת ותעלה זבובים ככל שנחזיק בה יותר וגופת שודד שחיסלנו לפני כמה ימים, שכעת חגים מעליה נשרים שרק זוממים על בשרה ומחכים שנתרחק מהגופה.

משחקיות (20%)

9.5

נתחיל מהסוף: Red Dead Redemption 2 הוא אחד המשחקים האיטיים ביותר שפגשנו. אל תצפו לאקשן אינסופי וקפיצות מהירות בין אויבים. סבלנות כאן היא שם המשחק ומכורי ההדק יצטרכו לנשום בין קרב לקרב. משימת הסבר בתחילת המשחק על ציד ארכה 20 דקות, אשר לוותה בדיאלוגים ארוכים שהפכו למוקד העלילה לרגע עד שכמעט ששכחנו מה המטלה שלנו. עוד הסבר על העיר החדשה אליה הגענו כלל ביקור במסבאה, בבית הדואר וכמובן בחנות למכירת מזון. גם כשמגיעים לקרב – בדרך כלל מקדימה לכך טקטיקה מצד העלילה ומספר גישות לחימה ניתנות לבחירה. האם זה טוב או רע? הכל תלוי באופי השחקן. לטעמנו האישי, דווקא כשחקני מחשב שמעדיפים את האקשן שלהם מהיר כדוגמת משחקי Call of Duty ו- Borderlands, הופתענו ליהנות מכל רגע.


אם יש משהו שמפתחי Rockstar Studios הוכיחו שהם טובים בו בכותרים קודמים שלהם הוא יצירת עולם ומלואו, במרכזה הדמות הראשית ובה יש להתחשב בכל רגע במהלך היום. לפי פקודתנו, מורגן ישן, אוכל ומתנקה כמה שרק נרצה ונצטרך, כשפעולות אלו ישפיעו על משתניו הפיזיולוגיים: בקבוק ברנדי יגדיל את נפח קיבלת הריצה שלו אבל יקטין את מד החיים. עישון סיגריה לעומת זאת יקטין את נפח הריצה אבל יגדיל במעט את היכולת שלו להיכנס לריכוז ויאפשר להיכנס למצב Dead eye , המאט את המשחק, למשך יותר זמן. מד הכבוד גם כאן, בדומה למשחק הקודם, ומושפע מעשרות מעשים שנבצע לאורך היום, בין אם זה לעזור לגברת שנקלעה לשוד בזמן אמת או לסייע לנהג כרכרה שזוג סוסיו ברחו ונעזור לו בלהשיב אותם אליו.

המשחק אינטראקטיבי לכל אורכו. "סובב את זה", "לחץ על זה", "משוך את זה", "גרור כאן". אירועים בנאליים נמרחים על פני שניות ארוכות. לפעמים זה כיפי וחוויתי, לפעמים זה מטרחן ומעכב את האקשן. מה עוד אפשר לעשות? באמת שהכל. לשחות, לגנוב, לצוד, ליצור בגדים, להרחיב את בסיס הכנופייה, לאתר חיות-על, להסתפר – וזה רק חלק קטן מרשימת היכולות המגוחכת שמתיר לנו המשחק, כדי שמדובר באסופת מיני-משחקים בתוך המשחק הראשי. וכמה המשחק סופר-מציאותי? לא תאמינו: בשר שנותר על גב הסוס יתקלקל אחרי כמה ימים וצריכה שלו תוביל לכך שנהיה חולים. השיער שלנו גדל עם הזמן ודמות משנה שקיללנו באחת העיירות לא שכחה להחזיר לנו קללה, כמה ימים אחר כך כשראינו אותה שוב. המשחק לא מפספס גם בפרטים הכי קטנים שאפשר לחשוב עליהם: ראשי עמיתים שקופצים באינסטינקטיביות כשכדורים שורקים לידם, אויבים שצולעים כשפגענו ברגלם וסוסים שצריך להרגיע כי דוב ענק עבר לידם.

כמו הרבה משחקי עולם פתוח, גם RDR2 מאפשר לנו לבחור בין טוב ורע; להציל את חייו של משמיץ שמנו הטוב או לתת לו ליפול מצוק, לעזור לעובר אורח שהכרכרה שלו התפרקה או להשאיר את הנהג להתייבש תחת השמש הקופחת. המשמעות במשחק משפיעה במהירות: המשך המשימה עלולה להשתנות, עדי ראייה יפיצו את השמועה על המוניטין שלנו ושוד ביוזמתנו שיתרחש לאור יום יגרום לשריף לחקור את המקרה ולחפש את האשמים בקרבת האירוע.
חשוב לציין את אולי אחד החסרונות הגדולים-אך-הבודדים שיש לכותר: משחקיות RDR2 לא תתאים בשום אופן לחובבי האקשן המהיר. תרצו לשפר את ביצועי האקדח? תאלצו לשמן ולנקות אותו. רעבים? עליכם לצוד ארנב או לדוג דגים באגם הסמוך ולאחר מכן לבשל אותם במקום. רוצים לחדש את מלאי האנרגיה שלכם? עליכם לרכוש פולי קפה ולהרתיח אותם במיוחד. אין במשחק שום פעולה שהיא מובנת מאליה וגם פעולות שנחשבות ל"זריזות" מבחינת חוויות שחקני האקשן, כמו בזיזת גופה או טעינת אקדח, היא לא פעולה של מה בכך ואורכת רגע או שניים. החדשות הטובות שפרט לסוג שחקנים זה, כל היתר ייהנו ובתום העלילה הארוכה נותר עוד המון משימות להשלים בעולם של RDR2: משימות דיג, ציד של חיות פרא מסתוריות, עזרה לעוד זרים שלא מפסיקים להפתיע ואיך אפשר בלי, חיסול שודדי דרכים שכנראה לא יפסיקו להגיח ברגעים בלתי צפויים.

משחק ברשת (20%)

8.5

כאילו אין מספיק שעות לבזבז בסיפור הראשי, המשחק ברשת של RDR2 מאיים לגבות את יתר השעות שיישארו לכם משאר היום. המשחק מציע להשתתף בערך כל מה שאפשר לבצע בעולם הפתוח במסגרת הקמפיין ליחיד – והפעם לצד חברים ושחקנים מרחבי העולם. משחקי פוקר בסגנון טקסס הולדם, יוצאים לציד משותף, מחפשים משימות משנה או משתתפים בקמפיין הייעודי שמחייב ליצור צוות שצריך להגיע למטרה יחד. איך לא, גם מצבי משחק PvP קיימים כאן, למי שהאתגר מצד האויבים המלאכותיים משעמם אותו ואפילו מרוצי סוסים קיימים כאן – אבל אלו היו בהחלט הרגעים המשעממים במשחק, למרבה ההפתעה.



מיני-רכישות (מיקרו-טרנזקציות) בתוך המשחק היא לא תופעה חדשה בשמי הגיימינג – אבל לצערנו Rockstar משתתפים במגמה המושמצת ומציעים ב-RDR2 לא מעט פריטים בכסף אמיתי. חשוב להוסיף: ניתן להשיג את אותם פריטים גם באמצעות מטבע המשחק, אבל לשחקנים עם כיס עמוק יותר ייקח הרבה פחות זמן להשיג אותם. עוד עניין טכני שחשוב להתייחס אליו: ברוב הזמן לא חווינו בעיות עם השרתים אבל היו גמגומים קלים לאורך הסקירה, בין אם זה Lag שסירב להפסיק או משימה שנתקעה כי

הדמות המלאכותית לא התקדמה למקום שהיא אמורה – ונאלצנו לאתחל את המשימה.