- WiseBuy - משחק מחשב Star Wars Jedi Fallen Order

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Star Wars Jedi Fallen Order

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Star Wars Jedi Fallen Order

הטוב
  • עלילה מצוינת
  • קרבות מהנים ומאתגרים
  • סביבות לחימה מגוונות ומפורטות
  • דיבובים מצוינים, דמויות אנושיות
  • משחק Star Wars נאמן למקור
הרע
  • קרטועים קלים במעבר בין שלבים
  • רמת קושי גבוהה ולא סלחנית
  • נטול משחק רשת
  • חיי משחק קצרים, אין סיבה להמשיך לשחק בתום הקמפיין
בשורה התחתונה
סיפור סוחף, לחימה מאתגרת, דיבובים הוליוודיים ואווירת "מלחמת הכוכבים" לכל אורך הקמפיין כמו שרק הסאגה הנצחית יודעת להציע. המשחק Star Wars Jedi Fallen Order הזכיר לנו כמה זמן לא פגשנו משחק Star Wars מצוין שחושף את הפוטנציאל העצום בסדרת הסרטים האהובה. לא חייבים להיות מעריצי "מלחמת הכוכבים" כדי ליהנות מאחד ממשחקי הרפתקאות-פעולה האיכותיים שיצא לנו להכיר השנה.
הקדמה
משחק ההרפתקאות-פעולה Star Wars Jedi: Fallen Order פותח על ידי Respawn Entertainment והופץ על ידי Electronic Arts ב-15 בנובמבר 2019 עבור הפלטפורמות, PlayStation 4, Xbox One ולמחשב, שגרסתו נבדקה בסקירה זו.

עלילה (30%)

9

היותו חלק מהיקום הקולנועי של Star Wars, Fallen Order מתקיים כרונולוגית לאחר אירועי "פרק 3: נקמת הסית'" ולאחר אירועי "פקודה 66", לפיה הוחלט ברפובליקה הגלקטית לטהר את הגלקסיה מאבירי ג'דיי. אנו נכנסים לנעלי קאל קסטיס, המגולם על ידי השחקן קמרון מונאהן, פדאוואן (חניך ג'דיי) ואחד מאחרוני אבירי הג'דיי שנותרו בחיים. מיד בהתחלה כשחקן ראשי נחשוף את כוחנו תוך ניסיון להציל את אחד מחברינו ומיד סודנו יוצא לאור, מה שמוביל את האימפריה לשלוח את כוחות "האחות השנייה", בניסיון לחסל את אחרון אבירי הג'דיי.





כמו כמעט כל כותר Star Wars, עלילה יש כאן ובשפע: סיפורי גאולה, דקות היתוליות, רגעי הצלה של הדקה ה-90 וקטעי פעולה מתוסרטים היטב שהופכים את משחק המחשב לסרט איכותי שנכתב לפי כל כללי המשחק של הסאגה המפורסמת, ביד מנצחת וברורה מאוד של חברת Lucasfilm. במוקד העלילה אביר הג'דיי קאל קסטיס, שלמרבה האכזבה דמותו לא מפתחת מדי ובוודאי שלא מתקרבת לרמות האופי שגילו הדמויות המרכזיות בסרטים, אבל דמויות משניות רבות עם אופי מפותח יש כאן בהחלט, מהשחקנית דברה ווילסון המצוינת שמלווה אותנו לאורך הקמפיין ליחיד ועד לפורסט ויטאקר שמגיח לקטעי פעולה. יש כמובן קריצות לדמויות מפורסמות לא פחות והתייחסות להמון גזעים אהובים, אבל זה כבר נשאיר לכם לגלות.

גרפיקה וסאונד (30%)

9

האפקטים במשחק, הן וויזואלית והן מוזיקלית, מצטיינים בביצועים ולא נופלים לרגע מסדרת הסרטים המשובחת. כל שיסוף עם חרב האור היא מנגינה לאוזניים והצליל המושחז בקרבות הופך את החוויה לסינמטית להפליא. כמו תמיד, הפרטים הקטנים הם אלו שמציבים את השחקן בלב הקרב: אפקט התנועה של האטת הזמן שחל על האויבים, הדיפת דלתות סלע בכוח הדחיפה ומוטות החשמל שננעצים בגופנו וגורמות למסך "להתחשמל" – אלו ועוד מציבות את השחקן בעורק הלחימה והפן הוויזואלי הוא ללא ספק אחד מהאלמנטים המרשימים במשחק.





סביבות הלחימה גם נהדרות; ביקרנו בכוכבים שונים ומשונים, להם תפאורות שעוצבו בידי אמנים שאי אפשר להעריך מספיק ובכל מפגש חדש עם עוד אזור חושף כמה כישרון יש לחבורת המפתחים המוצלחת של Respawn Entertainment. צמחים טורפים, מפלים שלא נגמרים, האנגרים נטושים, מקדשים מצמררים ונופים המונצחים למרחק בסדרת הרים שפיציים – אין סוף ליצירתיות ו- Fallen Order הוא גם משחק הרפתקאות מצוין שהופך כל ביקור במקום חדש לחוויה לא פחות מורכבת מהסיפור שמתחולל בתוכו.

משחקיות (20%)

8.5

היותו משחק מגוף שלישי, Fallen Order עוקב בקפידה אחר כל מה שכתב בספר החוקים משחק טקטי עשוי היטב: מעבר מהיר בין אויבים, תנועות הימלטות זריזות ומיני-פאזלים שגרמו לנו להשתמש בסביבה כדי לפתור בעיה סבוכה. לצידנו עמד הרובוט החמוד BD-1 שבעיקר נישא על כתפי הדמות, ולמרות ייעודו הטכני-למדי לעזור לנו במכשולים, הוא ממלא הרבה יותר מכך. שורות הומוריסטיות הגיחו מדי פעם, שיחות קלילות כדי להפיג השעמום כמו בהמתנה למעלית למשל ושיפורים שבהחלט שמחנו לקבל עבורו הופיעו מדי פעם. BD-1 הוא הרבה מעבר לכלי עזר וכמו הרבה רובוטים ביקום הקולנועי של Star Wars, מצויד בהמון אופי שלא יבייש בן אנוש.



עוברים למנגנון הלחימה: קסטיס מצויד בחרב אור ולאורך רובו המוחץ של הקמפיין, החרב היא גם כלי הלחימה היחיד שלו. לחרב כמה סוגי מכות בודדים ועוד כמה שילובים המאדירים את עוצמת המכה והכרחיים לסוגי אויבים מסוימים. מנגנון הקרב מאפשר לעבור במהירות בין אויבים, להדוף אותם ולהחזיר במכה חזקה יותר, למשל. אין כאן אמנם את מנגנון הקרבות הנוח-להפליא של משחקי Batman: Arkham והמנגנון של Fallen Order הרבה פחות סלחן ולא נדיב כמו התראה למכת נגד או התחמקות קלילה ממכה שלא ניתן להשיב לה. עדיין, היא מצוינת, קל להתאקלם אליה וחובבי האתגר ימצאו כאן הרבה שעות מסך.



פרט לחרב האור המסורתית, עומדים לצידנו גם כוחות הג'דיי המפורסמים: האטת הזמן, דחיפה ומשיכה – כאשר מעבר לשימושם בקרב, רובם גם מיושמים לפתירת חידות, כמו האטת גלגל שיניים, משיכת חבל מרחוק או דחיפת כדור אבן ענק. יחסית לאביר ג'דיי, הכוחות נחשבים למצומצמים אמנם אבל אלו הספיקו לנו כדי להביס את רוב סוגי האויבים, בין אם זה כשדחפנו עוד חייל סער מקצה הר או להאט את קפיצתה של קרפדת ענק כדי לשסף אותה בגבה במהירות.



ומה לגבי האויבים? בעיקר חדשות טובות: מגוון האנשים שישעטו לעברנו באמת רחב ובכל כוכב זכינו לפגוש אויבים טיפוסיים לסביבה בה נמצאנו. בטבע זכינו לפגוש בעכבישי ענק, רכיכות שהפרישו חומצה ובביצות עכברושים עצומים ניסו להפוך אותנו לארוחת ערב. גם את חיילי צבא האימפריה אנו זוכים לפגוש מקרוב – מחיילי הסער המפורסמים, דרך מפקדים חמושים במשגר טילים ועד לחיילי עלית המצוידים. האינטליגנציה המלאכותית משתנה בהתאם לרמת הקושי של האויב: חיילי הסער הרגילים קל לחסל בשיסוף מהיר אבל חיילי קומנדו למיניהם כבר דורשים יותר תחכום ושילובי מכות הם בגדר הכרח.



בשיטוט ברחבי העולמות עמדה לרשותנו מפת הולוגרמה שימושית למדי, שסימנה בדיוק לאן עלינו לפנות כעת, מהם המקומות החסומים בגלל מגבלות שונות וכן סומנו מקומות שכבר ביקרנו בהם – כך שאין טעם לחזור אליהם שוב. גם אחוזי השלמת מפה נוכחים בכל אזור, כך שנדע אילו סודות טרם גילינו ואילו חידות עוד לא פתרנו. משהו שכן עיצבן אותנו הוא היעדר ה-Fast Travel, אותן תחנות שמאפשרות לשחקן להגיע במהירות ממקום למקום. בתום משימה רחבה, לא פעם נאלצנו לחזור על דרכנו המשעממת, רק כי לא מצאנו את הנתיב המהיר יותר בחזרה לספינה שלנו.





המשחק גם מציע הרבה פרטי איסוף, נקודות טריוויה ושיפורים לחרב האור שנמצאו בארגזים המפוזרים ברחבי המפות – אלא שלצערנו אלו התגלו כשיפורים קוסמטיים בלבד ולא מהווים אף יתרון בלחימה עצמה. ידית מברונזה, קצה מחושל ועיטורי זהב יכולים להיות הכי מהודרים בגלקסיה, אך לא ישדרגו במאומה את יכולות הלחימה של הדמות.



באשר לרמת הקושי הכללית של המשחק, מצפה לשחקנים חווית משחק מאתגרת למדי, גם ברמות הקושי הנמוכות. המשחק לא סלחן בנוגע לשמירות: מדי פעם מתאפשר לנו לבצע מדיטציה בתחנות ייעודיות, שהופכות לנקודות שמירה בהן מד הכוח והבריאות שלנו יחזור לעצמו. יש גם חבילות בריאות שניתן לקחת בטרם נגיע לנקודת מדיטציה – אך אלו מוגבלות מאוד בכמות וניתנות לכמה שימושים בודדים במהלך הקרבות. עוד בנקודת המדיטציה שיפרנו את דמותנו, בזכות נקודות ניסיון שהצטברו במהלך הקמפיין. בין השדרוגים: רכישת מכות מיוחדות, דחיפת קבוצות חיילים, הארכת משך האטת הזמן ועוד.





העניינים הטכניים לא מושלמים וגם אחרי כמה עדכונים המשכנו לחוות קרטועי מערכת וגמגומי ממשק מעצבנים, שהתבטאו בעיקר במעבר בין מקטעי שלבים שונים. בלחימה השוטפת אין שום בעיה – אבל אם גם מחשב גיימינג מודל 2019 משהק מול המשחק תחת הגדרות גרפיקה בינוניות, כנראה שיש משהו בחומרת המשחק שדורש פיתוח נוסף. סבלנו גם מכמה בעיות של חוסר התמצאות במפת ההולוגרמה ועוד ענייני מצלמת שחקן שלא תמיד עשתה לנו חיים קלים במפגשים מול אויבים רבים במסדרונות צרים, אבל זו כבר התקטננות לעומת שאר ההתרשמות המצוינת שלנו מהמשחק.

משחק ברשת (20%)

7

המשחק Fallen Order נטול אופציית רשת ואין מאוכזבים מאיתנו. כבר הצלחנו לדמיין איך שדה קרב עמוס חיילי אימפריה מכל הסוגים וצבא אבירי ג'דיי מפואר יעניק למשחק עוד שעות רבות של חוויה – אבל לצערנו נותרנו מול משחק ליחיד בלבד, אשר אמנם מצטיין ככל שיהיה, אך עדיין מוגבל מאוד מבחינת שעות המשחק שהוא יצליח להציע. יש במשחק מערכת הישגים מובנית וכן כרטיסי החלפה של Steam, אך גם הן לא מספיק מעודדות המשך משחק בתום השלמת הסיפור הראשי.