- WiseBuy - משחק מחשב Monster Energy Supercross 3

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Monster Energy Supercross 3

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Monster Energy Supercross 3

הטוב
  • מהנה למכורי הסופרקרוס
  • ביצועי סאונד מדויקים ואותנטיים
  • מנוע פיזיקלי משופר, ריאליסטי אבל לא מדי
הרע
  • רמת קושי גבוהה מאוד
  • אינטליגנציה מלאכותית לא הוגנת
  • גרפיקה סבירה בלבד
  • קהילת שחקנים קטנה יחסית
בשורה התחתונה
העלילה לא קיימת, הדיאלוגים וה"נשמה" של המשחק בלטו בהיעדרם והיינו שמחים לרמת קושי פחות מאתגרת וכ"כ לא הוגנת כלפינו בקמפיין ליחיד. המשחק Monster Energy Supercross 3 לא רע כמו שהוא עלול להישמע אבל ייעודו לאוכלוסייה ספציפית מדי הכשילה אותו ככותר ספורט. אם אתם חובבי סופרקרוס או מושבעי כל ענף ספורט דו-גלגלי, כנראה שתיהנו ממנו יותר, על אף המגרעות שצוינו. ליתר השחקנים נציע להתרחק.
הקדמה
המשחק Monster Energy Supercross 3 הושק והופץ על ידי Milestone srl ב-4 בפברואר 2020 לפלטפורמות פלייסטיישן 4, נינטנדו סוויץ', Xbox One ולמחשב האישי, שגרסתו בדקה בסקירה זו. בין החידושים לעומת הכותר הקודם; מנוע פיזיקלי חדש, שיפורים וחידושים באגף הגרפיקה והסאונד וסגנוני משחק חדשים ומגוונים, המתפרשים על פני למעלה מ-15 מגרשי מירוצים ואצטדיונים ומסלולים רשמיים.

עלילה (30%)

6.5
העלילה במשחק רופפת על גבול לא-קיימת. בשורה התחתונה המטרה שלנו כשחקן יחיד לפתוח בקריירת רוכב סופרקרוס מקצועי, להשתתף בתחרויות רשמיות, לצלוח לליגה הבכירה ולהוביל בטבלת הרוכבים הארצית. תשכחו מסיפור מתוחכם או עלילה שתסחוף אתכם – ההתקדמות כאן מאוד טכנית, כלומר ממירוץ A למירוץ B. כן היינו שמחים למעט אנושיות מצד הדמות או לגוון במעט משימות משנה במסגרת המירוצים עצמם – אבל כל שנותר לנו כשחקן ראשי הוא לנוע ממטרה אחת לשנייה והתוצאה לא מרגשת מדי.

גרפיקה וסאונד (30%)

7

הגרפיקה רחוקה מלהיות מפעימה או מרגשת במיוחד אבל במשימתה להעביר את חווית הרכיבה על תוואי השטח הבוציים, תוך ביצוע פניות בלתי אפשריות – היא מבצעת את עבודתה מצוין. אפקטים התנועה הנדרשים נראים היטב, הרוח המתנופפת על בגדי הרוכב בעת קפיצה גבוהה מורגשת ותאורת הזרקורים הרבים מציבה אותנו בשיאו של עוד מירוץ מותח. תנאי מזג האוויר די מצומצמים ומלבד טיפות גשם קלות, לא הרגשנו בהבדל מהותי מדי בין סוגי האקלים השונים. גם הדמויות עצמן חלולות מאוד – הרוכב שאל נעליו נכנסו מתנועע כרובוט נטול נשמה וגם דחליל יכול להחליף את הדמות הנשית שמזניקה אותנו בתחילת כל מסלול.




בניגוד לפן הוויזואלי הבינוני, הסאונד משחק כאן את התפקיד המרכזי ומציע חווית צלילים משוכללת למדי: רעשי המנוע המפלצתיים של האופנוע שלנו התערבבו עם השאגות של האופנועים שלצדנו והמוזיקה שמלווה את התפריטים מקצועית ומתאימה מאוד לאווירת הסופרקרוס. היו חסרים לנו המון דיאלוגים שהיו מפיחים במשחק מעט נשמה, בטח במצב משחק "קריירה" שאמור להעניק חווית משחק אישית יותר – אבל המשחק בוחר להיות אילם בכל רגע שאינו שיא המירוץ, וחבל.

משחקיות (20%)

7.5

המשחק מציע כמה סגנונות משחק, ביניהם קריירה – האפשרות לחבור לקבוצת רוכבים קיימות או לבחור ספונסרים ולהתחיל להשתתף בתחרויות, כשלכל שיתוף פעולה מותנה חוזה בהגעה למקום מסוים בתחרות עצמה. התגמולים נעים בין כסף וירטואלי לבגדי לבוש. סגנונות משחק נוספים כוללים מירוץ בודד למשחק זריז, מירוץ נגד הזמן שבו ישותפו התוצאות שלנו עם שחקנים מרחבי העולם, מירוצי אליפות, מירוצי עמידה באתגרים ומסלולי אימון שכשמם, מציעים תרחישים שונים לתרגול אישי שלנו, ללא זמן או קו סיום.



המשחק מציע 15 אצטדיונים ברחבי ארה"ב, ביניהם בדנבר, סיאטל, נשוויל, אטלנטה ועוד, הזהים להם בעולם האמיתי. המגוון מצוין – אין מירוץ שדומה מדי לשני וגם אחרי שרכבנו ב- 8 מסלולים שונים לא הצלחנו לאתר תבנית חוזרת; האחד כולל רמפות גבוהות במיוחד, השני מציע פניות חדות וקלות מיד אחריו והשלישי מכיל רמפות נמוכות ומיד לאחר מכן משטחים ארוכים לרכיבה בקמ"ש גבוה. הכרת כל מסלול היא בגדר חובה, לפחות כדי להגיע לחמשת הרוכבים הסופיים במירוץ. קיימים עוד 9 מסלולים ייעודיים לבחינת סוגי רכיבה שונים ואפילו עורך מפות נוח למדי – למיטבי לכת.



המנוע הפיזיקלי ב-Monster Energy Supercross 3 לא רע בכלל: הוא לא מאפשר לבצע פעלולים מגוחכים או לקפוץ 100 מטר באוויר בתוך חישוקים בוערים כמו משחקים "מוגזמים" אחרים – אבל גם לא מקפיד לשמור על ריאליזם גבוהה במיוחד, כשנחיתה מגובה רב על רוכב מתחרה לא תפיל אותו, למשל. עיקולים חדים עדיין צריכים להתבצע עם האטה מבוקרת וקפיצה גבוהה מדי בלי התחשבות בגובה הרמפה הבאה פשוט תגרום לכם לאבד המון שניות יקרות. חלק בלתי נפרד מהמשחק הוא תזמון מושכל של כל פנייה וקפיצה – ולוקח הרבה יותר זמן ממה שחשבנו להתמקצע באמנות הרכיבה המורכבות הזאת.



רמת הקושי במשחק גבוהה מאוד ולא פעם נטשנו את המשחק בתסכול. גם תחת הגדרות "לא ריאליסטיות", המשחק לא עושה הנחות לשחקן ופניות חדות טיפה-מדי יסתיימו בהתהפכות עם האופנוע. המעצבן הוא שגם כריות הצד, שנועדות להגן על הרוכבים ולסמן את גבולות המסלול – מסוכנות לא פחות ואף פעם לא ברור מתי נגיעה קלה לא תשפיע עלינו כלל ומתי נתהפך שוב רק כי טיפה שפשפנו אחת מהן. המפגשים הרנדומליים איתן גרמו לנו להישאר במרכז המסלול, מה שמקשה על כל פניה חדה ועיקולים מתקדמים, אלמנט עצום ומכריע במשחק.



לא פחות מרגיז הוא שהאינטליגנציה המלאכותית במשחק לא סובלת מאותן סכנות ומקבלת הנחות רבות. רוב המפגשים הישירים עם שחקנים אחרים תוביל לנפילה דווקא שלנו והתנגשות שלהם עם הכריות או סתם נחיתה בזווית לא טובה ברוב מוחץ של המקרים תאפשר להם להמשיך בדרכם ואפילו לעקוף אותנו. לא להצליח להשתלט על האופנוע שלך זה דבר אחד, אבל לסבול מאויב ממוחשב שמקבל עדיפות, זה כבר יותר מדי.



אי אפשר לקחת את העובדה שהוא מספק מאוד ותחושת האתגר מעניקה בהשלמתה התרגשות שקשה להסביר. כש-23 רוכבים אחרים מאחוריך וכל סיבוב קטן מאיים "לגנוב" עוד שנייה לטובת הרוכב שנושף בעורפך, ההגעה לקו הסיום בהבדל של חצי שניה משאיר את המתח ממש עד הורדת דגל הסיום. הקפיצה המושלמת שתכננו מראש, רצף רמפות קטנות ומתישות וביצוע עצירה מהירה לפני עיקול חד – אלו חלק מהאירועים שהופכים את Monster Energy Supercross למשחק תחרותי ומאתגר שיבחן את עוצמות המתח של כל שחקן.

משחק ברשת (20%)

7.5

חווית המשחק ברשת בסדר גמור. ברמה הטכנית לא חווינו שום בעיות: כל המסכים עולים מיד ומשחקים נטענים די מהר. רוב ההערות שלנו נוגעות לממשק המיושן בו משחקי אונליין מתנהלים ועוד דבר שקשה לשלוט עליו אבל הוא קיים: קהילת שחקני Monster Energy Supercross 3 לא גדולה מדי, בטח לא כמו של הכותרים הענקיים והנוצצים ששיחקנו בהם לאחרונה. התוצאה היא משחקי אונליין "ריקים" חלקית, בהם לא פעם השתתפנו במירוץ לצד רק כמה רוכבים בודדים.





במבחן התוצאה המולטיפלייר של Monster Energy Supercross 3 בסדר גמור – הוא כולל כמה תכונות ואפשרויות סינון, כמו גודל מגרש המירוצים, אופן בחירת המסלול, בחירת רמת הקושי של המנוע הפיזיקלי, סוג האירוע - אבל מלבד עוד כמה התאמות אישיות, בזאת המשחק ברשת מסתכם.