- WiseBuy - GoWheels EX-PRO 2020

שתף באמצעות:

קורקינט GoWheels EX-Power 2020

סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels EX-Power 2020

הטוב
  • בולמי זעזועים קדמי ואחורי
  • מהירות האצה גבוהה
  • איכות בנייה מצוינת
  • משטח רכיבה רחב
הרע
  • נטול ידית נשיאה כשהקורקינט פתוח
  • מיקום מסורבל של ידית המצערת
  • משקל עצמי כבד - 19 קילו
בשורה התחתונה
הקורקינט EX-Power 2020 48V מבית GoWheels נהנה מכמה תכונות נוצצות ותג מחיר משכנע מאוד, בהתחשב במתחריו הפופולריים. טווח הנסיעה שלו ארוך, מהירות ההאצה מרשימה ביותר והוא מצויד בבולמי זעזועים יעילים - ולא פחות חשוב, מרגיש יציב, בטיחותי ושימושי מאוד לנסיעות קצרות. לטעמנו זהו פתרון מצוין לרוכבים עירוניים שמאסו בפקקים - רק למה ידית הגז ממוקמת כל כך לא בנוח?
הקדמה
קורקינט ה-EX-Power 2020 48V מבית היצרנית Go Wheels כולל מנוע 48V ומציע צד דיגיטלי חכם, מעצורי דיסק קדמי ואחורי, כושר נשיאה של 130 ק"ג, מהירת מקסימלית של 25 קמ"ש (כנדרש בחוק) והבטחה לטווח נסיעה של עד 40 ק"מ. עוד בקורקינט: גלגלי 10 אינץ' ושלדת אלומיניום קשיחה. זמין במגוון צבעים.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה

נוחות השימוש (45%)

8.5

באורך של 125 ס"מ ומשקל גבוה במיוחד של 19 ק"ג, ה-EX-Power 2020 הוא בשום פנים לא משחק לילדים ולנוער. מדובר בכלי נסיעה לכל דבר המיועד לקהל הבוגר, שבקלות יכול להחליף כל רכב ממונע לנסיעות קצרות. המשקל המרבי עומד על 130 ק"ג ואת גובה המוט אפשר לכוון לפי גובה הרוכב. אנחנו העדפנו את גובה הכידון המקסימלי, כרוכבים גבוהים יחסית. הידיות מתקפלות ומאוד מזכירות במבנה ובצורה שלהן את ידיות ה-Koning I MAX - וזו מחמאה. הידיות עשויות מחומר מאוד נוח לאחיזה ממושכת, לא גורמות לידיים להזיע (בניגוד לידיות ספוג למשל, עבורנו לפחות) והעיצוב המתעקל שלהן ייעודי עבור המבנה הטבעי של כפות הידיים. מתחת למשטח הרכיבה, בצד שמאל, רגלית צד שחורה (ג'ק) שנפתחת ונסגרת בקפיץ מהיר. זו אמנם לא הרגלית הדקיקה-מדי שהכרנו בקורקינטים אחרים, שם כל תנועה קטנה איימה להפיל את הקורקינט, אבל היא עדיין די צרה ונראה כי עלולה להישבר די בקלות.



ה-EX-Power 2020 אובזר בהרבה סוגי תאורה: באמצע הכידון ישנו פנס קדמי, מאחור אור בלם אדום, קיימים גם פנסי איתות שהתגלו כמבורכים עבור הנהגים שמאחורינו וזוג פנסים נוסף ממוקם בקדמת משטח הרכיבה, לתאורה נוספת עבור שטח הנסיעה – כולם מופעלים באמצעות כפתורים ייעודיים.

בצד השמאלי של הכידון ישנו כפתור ירוק ונגיש המפעיל את הצופר וכל עוד הלחיצה ממושכת, הצופר ימשיך להרעיש. עוצמת הצופר היא כ-80dB כך שגם אם אתם נמצאים בסביבה רועשת, עדיין יהיה קשה לפספס אתכם. מתג הזזה מתחתיו מפעיל איתותי קול קלים כשל משאית המבצעת נסיעה לאחור. בצדו הימיני של הכידון ישנו צד דיגיטלי עם תאורה כחולה בוהקת המציג נתוני מהירות, חיי סוללה גובה הילוך (מתוך 3 קיימים) ועוד כמה מצבי בחירה שלא באמת נגישים או נוחים לבחירה למשתמש הממוצע.


ה-EX-Power 2020 בנוי מצוין ולא נופל מטיב הבנייה של קורקינטים המתחרים על אותו קהל, כדוגמת ה-Koning I MAX או ה-Inokim Quick 3. זה מתחיל כבר מרגע העלייה על הקורקינט, כשבתור רוכבים מרגישים ביטחון על משטח רכיבה רחב מאוד, עם פסי דבק מחוספסים נגד החלקה. גלגלי המגנזיום לא הצביעו על עמידות נמוכה אחרי עשרות קילומטרים שגמענו עם הקורקינט וצמיגי ה-10 אינץ' התגלו גם כבטיחותיים למדי, עם יציבות מעולה על משטחי הנסיעה, בין אם זה על אספלט הכביש או על פני אבנים משתלבות. נוסיף כי שילדת הקורקינט מתוארת כעשויה מאלומיניום אבל זה לא באמת משנה; בשורה התחתונה אין שום הרגשה של התפשרות והכל ב-EX-Power 2020 בנוי לעילא, מהברגים ההדוקים-היטב ועד לחיווט המוסתר והסידור המופתי שלהם לאורכו ורוחבו של הקורקינט.

הבעיה הגדולה ביותר בכידון הקורקינט היא ללא ספק מיקום ידית הגז. היא הוצבה מעט לפני המעצור הימיני ודורשת מהמשתמש להשתמש באותן אצבעות גם כדי לתת גז וגם כדי לעצור. אמנם מבחינת היררכיה המעצורים מחליפים את הגז (במידה ושניהם נלחצים במקביל), אבל מיקומם הסמוך-מדי מחייב הזזה תכופה ומהירה של אותן אצבעות המשמשות לשתי ידיות והנסיעה הופכת לפחות נוחה בדרך שכוללת הרבה עצירות סדרתיות, כמו בדרך עירונית מלאת רמזורים ומעברי חציה שדורשים האטה. בעיה נוספת במיקום הסמוך של הגז והמעצור: האצבעות הארוכות שלנו עברו את ידית הגז הצרה, וכך נתקעו פיזית בפער שבין ידית הגז לידית המעצור. משתמש אחר שרכב בקורקינט פחות ראה בכך בעיה – אבל עדיין לנו אישית הנושא הפריע.

ומה לגבי מלאכת קיפול הקורקינט? פשוטה למדי: בליטת ברזל ממוקמת בין משטח הרכיבה לכידון. בלחיצה על אותה בליטה, תוך כדי הטיית הכידון כלפי מטה, כידון ה-EX-Power 2020 נצמד לאחור, לאורך משטח הרכיבה, עד להישמע קליק מובחן שמודיע על נעילת הקורקינט ומעבר מוחלט למצב מקופל. אפשר ללחוץ על הבליטה עם היד אבל בגלל שכבר כמה פעמים הכידון פספס בסנטימטרים בודדים את הראש שלנו, העדפנו לעבור למכה קטנה עם הרגל, כך שהכידון ירד בחופשיות אל המשטח. חזרתו למצב נסיעה זהה: פשוט לוחצים שוב על אותה בליטה ומרימים את הכידון כלפי מעלה.



בלטה בהיעדרה ידית נשיאה ידידותית למשתמש ואין דרך קלה או אלגנטית לסחוב את הקורקינט כשהוא פתוח. נאלצנו להרים את גוף הקורקינט מבסיס הכידון, כאשר יד שנייה תומכת במשטח הרכיבה. זה רחוק מלהיות נוח או קל, בטח כשהדגם שלפנינו שוקל 19 קילו של סוגי ברזל שונים. בעיקר מול מדרגות נתקלנו בקשיים: בירידה לתחנת הרכבת, בעלייה לדירה שלנו, אפילו בירידה של כמה מדרגות בודדות אך גבוהות מדי – במקום להרים את הקורקינט הפתוח עם ידית נשיאה ייעודית, בלית ברירה לא פעם נאלצנו לקפל אותו לחלוטין ולהרים אותו מבסיס הכידון.

ביצועים וקישוריות (30%)

9

כאן גלגלי ה-10 אינץ' התגלו ביתרונם וחווית הנסיעה ב-EX-Power 2020 מצוינת: היא חלקה, נעימה (בעיקר על אספלט, על אבנים משתלבות פחות) ובסך הכל הקורקינט מעניק תחושת ביטחון יציבה, ממש בדומה לכל כלי תחבורה מקצועי. להאצה לקח לנו יותר זמן להתרגל ומהילוך שלישי המקסימלי, הקורקינט פשוט מזנק בפתאומיות קדימה – מה שיכול להיתפס גם כיתרון באשר למהירות ההאצה שלו, אבל אנחנו הרגשנו בעיקר את הגוף שלנו עף קדימה. בהילוכים הנמוכים יותר מהירות ההאצה מופחתת בצורה מאוד מורגשת.

המהירות המרבית (והחוקית) של הקורקינט עומדת על 25 קמ"ש ומשקל הנשיאה המרבי - 130 ק"ג. בתנאי שטח מישורי, בתוך 5-6 שניות הגענו למהירות המקסימלית. בשיפוע קל המהירות כבר ירדה לבערך 20 קמ"ש, כשבשיפוע מאתגר יותר, ה-EX-Power 2020 כבר ממש התאמץ ולא עבר את ה-15-17 קמ"ש. עוד עניין מורגש הוא הקשר בין ביצועי המנוע לנפח הסוללה: שמנו לב שככל שסוללת הקורקינט הייתה טעונה יותר, כך הביצועים בכביש היו חזקים יותר, שהורגשו מהאצת הקורקינט ועד לביצועיו בשיפועים חדים ושמירה על קמ"ש גבוה לאורך זמן.



ב-EX-Power 2020 גם בקרת שיוט, שכשמה, תגרום לקורקינט לנוע באותה מהירות גם אחרי שעזבנו את הגז. השיוט עצמו פועל רק אחרי שהגענו למהירות המקסימלית, מ-0 קמ"ש. כל האטה באמצעות הבלמים, קלה או חדה, תעצור מיד את בקרת השיוט. ניתן לבטל את המנגנון לחלוטין כמובן, למי שמעדיף לשלוט על המהירות בצורה ידנית לאורך כל הנסיעה.



ל-EX-Power 2020 מעצורי דיסק קדמי ואחורי, עם בולמי זעזועים כך ששיכוך עוצמת הבלימה מורגש היטב. הדבר מתבטא בעיקר בעצירות חדות ופתאומיות: בולמי הזעזועים אמנם מצליחים לרכך את שחיקת הקורקינט בכביש ומנעו מגופנו לעוף קדימה, אבל לא יכולנו שלא להרגיש את התופעה שדומה לצליפת שוט, ברגע שעצרנו בבלימה פתאומית תחת נסיעה במהירות 20-25 קמ"ש.

סוללה ואבטחה (25%)

8

לקורקינט סוללת 48 וולט, 13 אמפר המבטיחה על הנייר טווח נסיעה של 40 קילומטר אך כמו כל קורקינט או אופנוע חשמלי, הדבר תלוי בגורמים נוספים: משקל הרוכב, תנאי הדרך, שיפועים ועד לעוצמת הרוח. כרוכבים במשקל 75 קילו, תיעדנו את הנסיעה שלנו מהבית למשרד וחזור, דרך של כ-6 ק"מ לכל כיוון, הכוללת שיפוע משמעותי באמצע הדרך, אורכו כבערך 300 מטר. הצלחנו לגמוע 30 ק"מ לפני שה-EX-Power ביקש להיטען מחדש – תוצאה שלא כהבטחת היצרנית אבל בסך הכל סיפקה אותנו.




באשר לאבטחה, התנעת הקורקינט מתבצעת באמצעות סיבוב מפתח ייחודי בסוויץ', ממש כמו ברכבים ממונעים כדוגמת מכונית ואופנוע. עם רכישת הקורקינט מקבלים זוג מפתחות, התואמים כמובן רק לקורקינט הספציפי שרכשתם. במידה ומאבדים את המפתחות, לפי היבואן ניתן להחליף את הסוויץ' בעלות של 200 ₪. הדבר לא ימנע כמובן גניבה פיזית שלו, כי סוויץ' תמיד אפשר להחליף, אבל טוב שקיים עוד מנגנון אבטחה מעבר לאפשרות הקלאסית - התקנת מנעול פרסה בחלק המקשר בין משטח הרכיבה לכידון.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה