סקירה - קורקינט Segway Ninebot KickScooter MAX G30 ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

קורקינט Segway Ninebot KickScooter MAX G30

סקירת wisebuy - קורקינט Segway Ninebot KickScooter MAX G30

הטוב
  • גלגלי 10 אינץ' גדולים
  • טווח נסיעה מרשים
  • מושך טוב בעליות
  • חיבור לאפליקציה
  • שקע טעינה נגיש
  • מנגנון דמוי ABS
הרע
  • גבוה וגדול גם במצב מקופל
  • כידון לא ניתן לכוונון
  • כבד, מגושם וגדול
בשורה התחתונה
ה-MAX G30 הפתיע אותנו בענק. הספקו הצנוע לא מונע ממנו למשוך מהר עד 25 קמ"ש חוקיים, מה שמאפשר לו להיות כלי חזק לרכיבה גם בעליות. טווח הרכיבה הוא כנראה הארוך בקטגוריה, מה שתורם לשקט נפשי. גלגלי הגומי הגדולים מקנים נוחות נסיעה טובה מהממוצע, ולא צריך לפחד מכל בור ביוב אקראי או שבר בכביש. לנו הייתה חסרה האפשרות לכוון את גובה הכידון, ובשל הטווח הארוך שהוא מספק, הסוללה והשלדה הופכות את הקורקינט לכבד מאוד. הוא יתאים בעיקר למי שלא צריך לנייד את הקורקינט ברכבת, ברכב או באוטובוס, וישמש אותו ככלי תחבורה מושלם לעיר, גם אם יש בה פה ושם עליות.
הקדמה

ה-MAX G30 של Ninebot הוא קורקינט חשמלי המוגבל למהירות של 25 קמ"ש עפ"י החוק הישראלי. הספקו כ-36V, יש לו גלגלים בגודל 10 אינץ' מלאים באוויר ובשכבת ג'ל שאמורה לצמצם תקרים. הוא שוקל כמעט 20 קילו ומתאים לרוכבים במשקל של עד 100 קילו. טווח הנסיעה המוצהר עומד על עד 65 ק"מ, והוא בעל קישוריות בלוטות' וחיבור לאפליקציית החברה. לכל אלו נוספים 3 מצבי רכיבה, עמידות במים בתקן IPX5, בלם חשמלי ובלם תוף, תאורת לד חזקה משולבת בכידון וג'ק נשלף. מחירו עומד על כ-3,790 ש"ח והוא זמין בצבע שחור עם נגיעות צהובות.

תודה ל-UME היבואן הרשמי של Segway-Ninebot בישראל על השאלת הקורקינט לסקירה

נוחות השימוש (45%)

8.5

ה-KickScooter MAX G30 גדול וכבד, במיוחד בהשוואה לקורקינטים אחרים בעלי סוללה 36V כמו השיאומי או הקורקינטים הקודמים של סגווי - ES2 וכו'. הזרוע המתקפלת של הכידון עבה וחזקה, וגם המדרך שעליו עומדים רחב וגדול, ואפשר כמעט לעמוד בצורת עקב לצד אגודל.


גובה הכידון לא ניתן לכיוון, ולנו (גובה 178 ס"מ) הוא היה מעט גבוה, ובכל פעם שהתחלנו לנסוע עליו היינו צריכים "לטפס" מעט. לאנשים גבוהים זה יהיה יותר נוח, אבל אם אתם יותר נמוכים מהממוצע, כדאי לקחת אותו קודם לסיבוב מבחן לפני הרכישה.
הכידון עצמו נוח וכולל את כל מה שצריך - פעמון משולב בידית שמאל, ברקס שמפעיל בלם חשמלי ובלם תוף (קדמי) ובצד ימין - ידית המצערת. במרכז הכידון נמצא המסך הדיגיטלי שמציג מידע לגבי מצב הרכיבה (S, D או ECO), מהירות הנסיעה, חמישה ריבועים המייצגים את אחוזי הסוללה ונורה המעידה אם הפנס דלוק.





כשמחברים את המטען, ניתן לראות את האחוזים של הסוללה בזמן הטעינה. בתחתית המסך נמצא כפתור אחד שדורש לחיצה בשרנית - איתו ניתן להדליק את הפנס או לכבות, להחליף מצבי רכיבה וכמובן להדליק או לכבות את הקורקינט.

התאורה האחורית קטנה יחסית אך דלוקה כל הזמן, וכאשר בולמים היא מתחילה להבהב. כמו כן, בשונה מכלים אחרים, אין כאן אפשרות לבלום בעזרת לחיצה על הגלגל האחורי, ולכן כל הבלימה נעשית דרך הידית בכידון.

מצבי הרכיבה מאפשרים חיסכון בסוללה (מהירות איטית של עד 15 קמ"ש במצב ECO שממש מסרס את המנוע), רכיבה רגילה במצב D עד 20 קמ"ש, ומצב ספורט S עד 25 קמ"ש. במשך כל הסקירה מצב הרכיבה על S, מה שהקנה מהירות רכיבה וזמינות כוח נהדרת. ישנה גם אפשרות למצב "הליכה ברגל" אם רוצים להסיע אותו כשאתם הולכים ברגל, או להיות בקצב של חבר שהולך ברגל, ועדיין לרכוב עליו.

אופציית הקיפול ב-KickScooter MAX G30 לא ממש מקטינה את המידות הגדולות שלו. אומנם הכידון מתקפל וננעל בעזרת מגערת מיוחדת על הפלסטיק שמגן על הגלגל האחורי, אבל עדיין מדובר בכלי גדול ובעל נוכחות. כדי לקפלו, יש לשחרר את מנעול הביטחון בתחתית שלד הכידון, קצת מעל הגלגל הקדמי, ועדיין הקורקינט יהיה יחסית גבוה. אם אתם חושבים לקחת אותו אתכם ברכבת, באוטובוס או אפילו בתא המטען, תגלו שהוא מאוד מסורבל ואפילו לא נכנס בחלק מהמעליות בבנייני מגורים ישנים. תוכלו להרים אותו ולהעמיד אותו על גלגל אחד, אבל אז הוא יהיה כבד ויכביד עליכם.



בכלל, המשקל שלו הופך אותו לבעייתי כאשר נעזרים בו כדי להגיע לתחנת רכבת או לכל נקודה מקשרת אחרת. ההרמה שלו לתא המטען של הרכב דורשת שתי ידיים חזקות, וגם אז רצוי שהבאגז' יהיה נקי מחפצים כי הוא תופס את כל המקום. קחו בחשבון שאי אפשר לצמצם מימדים בעקבות גובה הכידון הקבוע. עם כמעט 20 קילו, הוא ללא ספק מהכבדים בקטגוריה וזה משהו שכדאי לשים אליו לב אם אתם גרים בבניין ללא מעלית או עובדים במקום עם מדרגות.


ביצועים וקישוריות (30%)

9

גולת הכותרת של ה-KickScooter MAX G30 הוא טווח הנסיעה, שעומד לפי הצהרת החברה עד כ-65 ק"מ, הארוך בקטגוריה. עם זאת, כדאי לצנן את ההתלהבות כי החברה לא מפרטת על משקל הרוכב, תנאים סביבתיים או פרטים אחרים, ולכן ככל שתשקלו יותר או שתעלו יותר עליות או שתסעו מהר כל הזמן, טווח הסוללה עלול להיפגע.  


החברה מצהירה על טיפוס עליות של עד 20%, ואת זה היינו חייבים לבדוק. יש כאן אתגר של רוכב ששוקל 80 ק"ג, שלדה וסוללה ששוקלות כמעט 20 ק"ג וההספק נחות יחסית. בעליות עירוניות בפתח תקווה (דרך רבין) עד קרית אונו וגני תקווה, הקורקינט לא איבד לרגע אחד כוח, והמשיך למשוך בצורה חזקה במשך כל העליות - גם על דרך אספלט וגם על מדרכות משובצות אקרשטיין.
 את העלייה בדרך לבקו"ם בתל השומר הוא אכל בלי מלח, ומד המהירות הציג מהירות גבוהה יחסית - כ-23 קמ"ש בעלייה. בירידות הצלחנו לגרד את ה-27-28 קמ"ש, אבל המחשב מהר מאוד מגביל את המהירות בחזרה ל-25 קמ"ש.



בכל מקרה, לא נתקלנו פעם אחת במשך כל המבחן בנחיתות כוח או בחוסר משיכה. במצב S בו בחרנו במשך כל הנסיעות, כל לחיצה שיגרה את הכלי במהירות, והפכה אותו לכמעט משהו ספורטיבי. חשוב לומר שלא שמנו לב שה"לחיצות" החזקות שלנו פגעו דרמטית בחיי הסוללה, אך ניתן לשער כי נסיעה "חזקה" עלולה לפגוע בו ושם בטווח - ועדיין, לדעתנו, התחושה הספורטיבית שווה את קיזוז הקילומטראז'.

נוחות הנסיעה גבוהה מהממוצע בקטגוריה, הודות לצמיגי אוויר גדולים ורחבים שמגיעים כאן בגודל 10 אינץ'. בתוכם ישנה שכבת ג'ל שאמורה לצמצם את הסיכויים לפנצ'רים, והם כנראה משלבים בצורה הטובה ביותר גם נוחות רכיבה, וגם עמידות בפני אבנים וכל מה שיכול להזיק לצמיג עצמו.

אספלט, שבילי אופניים ייעודים, מדרכות שבורות ומדרכות חדשות - את כולם הגלגלים הגדולים משטחים והופכים למצע נוח וטוב לרכיבה. מעבר על בורות ביוב, מהמורות, שברים קטנים או סחף של חול אחרי הגשם, לא פוגע בבטיחות הרכיבה או בנוחות, ובזכות הגלגלים הגדולים והמשקל הכבד, הכלי נוסך ביטחון ברוכב, גם אם המהירות גבוהה יחסית. אין כאן בולמי זעזועים או מתלים מיוחדים לשיכוך מהמורות, והגלגלים עושים את זה בצורה טובה.



לאורך כל המבחן הרכיבה הייתה בטוחה ויציבה, נטולת קפיצות או טלטולים. הכלי מרגיש מוצק ובנוי היטב, וגם אם עוברים על שבר בכביש או על מדרכות מונמכות (מעבר לנכים או לעגלות תינוק), לא מתקבל כאן זעזוע שיכול לזעזע את הרוכב.

בדומה לכלים אחרים, גם כאן צריך לעלות עם רגל אחת כדי שהכלי יבחין במשקל, והרגל השנייה דוחפת על למהירות של 5 קמ"ש, ומשם המנוע נכנס לפעולה. רכיבה ללא עזרה מהמנוע כמעט בלתי אפשרית, והכלי נעצר אחרי כמה מטרים.

כדי לבלום יש כאן בלם חשמלי ובלם תוף, שלטעמנו היו חזקים מדי. בפעמים הראשונות כמעט עצרנו במקום כי הברקס עצמו חזק מדי, אבל עם הזמן למדנו את הרגישות ואת התגובה שלו עד לתוצאה מושלמת. בדומה לרכבים היברידיים, הבלם כאן מאחזר את אנרגית הבלימה וממיר אותה לטעינת הסוללה (בלימה רגנרטיבית), וניתן לשלוט בין 3 עוצמות הבלימה דרך האפליקציה.



שמנו לב שקיים כאן מנגנון שמונע נעילת גלגלים בבלימה, בדומה ל-ABS ברכבים. בחרנו לבדוק את האופציה בשביל אופניים לח ובטיילת עם משטח שיש שהיה ריק מאדם. האצנו עד 25 קמ"ש ולחצנו חזק על הברקס, הגלגלים לא ננעלו אך כן "ריסקו" את הבלימה עד לעצירה מלאה. ניתן לשמוע את פעולה בצורה של שבירת ההחלקה, בדיוק כמו מערכת ה-ABS המוכרת. לא מצאנו לזה אזכור בחוברת של הקורקינט, אבל אין ספק שמדובר בעזר בלימה נהדר, שמקנה לרוכב בטיחות נוספת מאשר בלמים חזקים וזהו.

ל-KickScooter MAX G30 קישוריות בלוטות' לאפליקציה של החברה, שדורשת רישום קצר וצימוד לקורקינט בכל פעם שרוצים להשתמש בה. היא מכילה מידע רב לגבי טווח הסוללה, עוצמת הבלימה, בקרת השיוט (מפחידה קצת ולכן בוטלה ביום הראשון) שיכולה לנעול את המהירות ונפסקת עם לחיצה על הבלם, מיקום הכלי, נעילה נגד גניבה, קילומטרז' שנסענו, מהירות נסיעה ועוד. היא ידידותית מאוד אך לא דוברת עברית,  והאמת היא שלא מצאנו שימוש רב בה למעט כיוון של עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, ביטול בקרת השיוט (שתיהן פעולות חד פעמיות) ובדיקה לגבי הטווח שנסענו.

סוללה ואבטחה (25%)

9

הספק הסוללה שעומד על 36V (ליתיום, 250 וואט, 551Wh) נראה על הנייר חלש מדי בהתחשב במשקל של הכלי ולמחירו, שנמצא עמוק בשוק הכלים עם סוללת 48V. מנגד, הופתענו בכל לחיצה על המצערת במצב ספורט מהמשיכה החזקה שקיימת. כמי שנוסעים במשך כמה שנים על קורקינט עם הספק של 48V, לא חשנו ולו לרגע בפער בכוח ובמומנט, ובכל נסיעה התקשנו להאמין שמדובר במנוע 36V בלבד.


יתרון נוסף שקשור לסוללה הוא היעדר הצורך בנשיאת מטען עם ספק כוח גדול ומסורבל. פשוט מחברים כבל מתח פשוט ורגיל (מיקי מאוס) לחיבור מוגן מים בתחתית המדרך, וטוענים את הסוללה. חשוב לומר שמדובר במטען איטי יחסית שמורכב כבר בתוך הקורקינט, וכדי להטעין את הסוללה מ-0% עד ל-100% תצטרכו לא פחות מ-6 שעות לפי החברה. כמו כן, החברה מציינת כי הסוללה מכילה את כל ההגנות הדרושות - טעינת יתר, כפולה, קצרים, התחממות ועוד. זה חשוב לאור המקרים שבהם בתים נשרפים בעקבות מטענים פגומים או סוללות לא תקינות. ניתן לרכוש בנפרד מטען מהיר יותר. 




טווח הנסיעה המוצהר שעומד על 65 ק"מ, נראה בר השגה לאור הנתונים שהשגנו במהלך הנסיעות. למרות ימי הגשם שפקדו אותנו בזמן המבחן, הצלחנו לנסוע 20 ק"מ בתוואי הכולל עליות וירידות, ובמצב ספורט בלבד. לאחר אותם 20 ק"מ מד הסוללה הראה של 65%, נתון טוב מאוד לכל הדעות. מכאן שניתן להסיק שהמנוע לא בדיוק "שותה" את הסוללה בעקבות נסיעה מהירה, וצריכת הסוללה מכוילת היטב. מנגד, הקורקינט שקיבלנו היה חדש, עם 45 ק"מ על השעון בלבד, ובמשך הזמן הסוללה עלולה להיחלש. בכל אופן, במשך הסקירה נדרשנו להטעינו רק פעם אחת, כאשר הסוללה הייתה על 50%, ועשינו זאת רק כדי לבחון את זמן הטעינה.




מבחינת אבטחה, ניתן "לנעול" את הקורקינט באפליקציה, אין כאן אפשרות לשלוף את הסוללה ולא מקבלים כאן מנעול מיוחד, אך ניתן לקשור אותו עם כל מנעול ושרשרת מתאימים. איכות החומרים עצמה גבוהה, עם פלסטיקים איכותיים ומוצקים ושלדה ממתכת עבה. המדרך מחוספס ובעל נקודות קטנות שימנעו החלקה. לנו היו חסרות מדבקות מחזירות אור כדי שיהיה ניתן לרכוב איתו בחושך בצורה יותר בטוחה.

תודה ל-UME היבואן הרשמי של Segway-Ninebot בישראל על השאלת הקורקינט לסקירה