סקירה - קורקינט GoWheels Dark Night 48V ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels Dark Night 48V

הטוב
  • יציב מאוד במהלך נסיעה
  • משטח רכיבה רחב
  • משרה ביטחון רב
  • גלגלי 10 אינץ'
  • שיכוך מלא
הרע
  • גדול ממדים וכבד מאוד
  • רגלית במיקום בעייתי
בשורה התחתונה
הקורקינט החשמלי GoWheels Dark Night הוכיח את יעילותו ככלי רכב דינמי וזריז. הוא בורך באחיזת כביש יציבה בזכות צמיגי 10 אינץ' שעשו את כל ההבדל, התמודד נהדר מול שיפועים וגופו העמיד הקנה תחושת ביטחון גבוהה מאוד בכביש. אך גופו כבד, מסורבל ולא פשוט לאחסון ומחוון הסוללה המבולבל דורש מהמשתמש מעקב ידני אחר סטטוס הסוללה. אם אתם מוכנים להתמודד עם זה, ה-GoWheels Dark Night יספק חווית נסיעה מצוינת.
הקדמה
הקורקינט החשמלי GoWheels Dark Night עם סוללת 48 וולט מציע שיכוך מלא בזכות בולם זעזועים קדמי ואחורי, משטח גבוה ורחב, גלגלי מגנזיום עם צמיגי 10 אינץ', טווח נסיעה של עד 40 ק"מ, צופר מובנה ושילדת אלומיניום. עוד בקורקינט: פנסי LED, צג דיגיטלי עם נתוני מהירות וציפוי נגד החלקה על פני המשטח.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה

נוחות השימוש (45%)

9.5

ה-Dark Night הוא קורקינט גדול ומרשים, כזה שתופס הרבה מקום במעלית ואפילו מגושם לרוכבים מסוימים. משקלו הגבוה, 25 ק"מ, מספק יציבות מצוינת על כביש אספלט אבל גם על מדרכות, אבנים משתלבות ושאר רצפות רעועות השגנו יציבות מרשימה שיוצרת הרבה ביטחון אצל הרוכב. משטח הרכיבה גם מצוין: הוא רחב מאוד (22 ס"מ) וציפוי מונע החלקה הודבק ברובו, בעיקר במרכז רגלי הרוכב, שם הוא אמור לדרוך ממילא במהלך נסיעה. המשטח עצמו ממוקם גבוה מאוד והפער בינו לבין הרצפה גבוה משמעתית מקורקינטים חשמליים אחרים שסקרנו; המשמעות היא בעיקר נוכחות גדולה יותר בכביש, אם כי יש גם הרגשה של כלי רכב של ממש, הרבה יותר מקורקינטים עם פרופיל נמוך יותר שפתאום מרגישים "צעצועיים".





צג דיגיטלי ממוקם בצד הימיני של הכידון, המעדכן על מהירות הנוכחית בקמ"ש, סטטוס הסוללה, הצגת סך הק"מ שגמענו וכן מאפשר קביעת מהירות מקסימלית באמצעות 3 טווחי מהירות. בצד שמאל של הכידון זוג מקשים, צבע ירוק לצפצפה רועשת מספיק ואדום להדלקת התאורה. בכל הנוגע לתאורה, ב-Dark Night שישה סוגי פנסים המופעלים בלחיצה ממושכת על כפתור ה-Mode שבצג הדיגיטלי. פנסי תאורה מוגברים מקדימה, זוג פנסים אדומים מאחור (שמהבהבים ברגע שלוחצים על אחד המעצורים) ועוד פסי לד כחולים לאורך הגלגל האחורי, כעניין אסתטי. בהיעדר שימוש, צג הקורקינט והתאורה נכבים בערך אחרי דקה.



באשר למלאכת הקיפול, אין כאן יותר מדי שלבים והמטלה די קלה: מתחילים בהרמת המנוף המאבטח שליד משטח הרכיבה (שמשמש כנצרה) ולאחר מכן לוחצים במעט על ידית הקיפול תוך כדי הטיית הכידון פנימה. קיפול מלא ומאובטח נשמע ב"קליק" שאי אפשר לפספס. הנשיאה של הקורקינט זה כבר סיפור אחר ונאחל בהצלחה לכל מי שינסה להרים ולסחוב יותר מכמה מטרים 25 ק"ג אלומיניום בצורת קורקינט. גם האחסון של ה-Dark Night אינו עניין של מה בכך: בשל מידותיו המגושמות, לא פעם התקשינו לאחסן אותו אפילו בתא מטען של רכב שטח ורק אחרי שקיפלנו את הכידון לתוך השרוול שלו, הצלחנו לדחוס אותו בזווית מאוד ספציפית.


צריך גם לדבר על הרגלית, שממש תסכלה אותנו: היא שולבה במיקום בעייתי במיוחד שמונע ממנה להישלף החוצה, היותה נחסמת שוב ושוב על ידי האום של הצמיג האחורי בעת ניסיון ההורדה. לרוב הרגליות הקפיציות שנפגשנו איתן הספיקה מכה קטנה עם הרגל כדי להעמיד אותם, אלא שכן צריך להכות בזווית כל כך ספציפית עם נגיעת רגל סופר-רגישה - ויותר מדי פעמים העדפנו להתכופף לשלוף את הרגלית עם היד, מתוך תסכול.

ביצועים וקישוריות (30%)

9.5

עם תמיכה במשקל מרבי של עד 120 ק"ג, טווח נסיעה של כ-40 ק"מ ומהירות קצה של עד 25 קמ"ש (ע"פ חוק), ה-Dark Night אמור להתאים לרוב סוגי הרוכבים. שלדה עשויה אלומיניום מספקת עמידות גבוהה ואחרי עשרות קילומטרים שגמענו עם הקורקינט, היינו מספיק בטוחים בו וביציבותו על הכביש. גלגלי מגנזיום בגודל 10 אינץ' מצליחים לספק חווית רכיבה מצוינת וכל מי שהתנסה בגלגלי 8 או 8.5 אינץ' ירגיש מיד בהבדל: הרכיבה הרוטטת המוכרת שמספקים גלגלים בקוטר נמוך מ-10 אינץ' נעדרת כאן וה-Dark Night מציע אחיזת כביש מאוד חלקה, במיוחד ברגעים המוכרים כנקודות התורפה של גלגלי גומי קטנים, כמו ירידה ממדרכות מונמכות ועלייה אל משטח מדורג בגובה 2-3 ס"מ. 



סוללת 48 וולט, 13 אמפר מציעה ביצועים מצוינים במשטחים מישוריים וגם בעליות אימתניות הקורקינט לא גמגמם לרגע. ההאצה מופחתת משמעותית, אבל ההגעה למהירות המקסימלית כמעט תמיד מתרחשת ואין הרבה משטחים שאיתגרו את ה-Dark Night. בכבישים רטובים לא היינו ממהרים לנסות לעלות על הכביש, אבל כשכן נאלצנו פעם אחת לרכב לאחר שירד גשם, האספלט היה חלק אבל עדיין קיבלנו אחיזת כביש מצוינת, כשכמובן לא ניסינו לבחון יותר מדי את ההימנעות מההחלקה של הקורקינט והקפדנו על נהיגה איטית וזהירה.


מערכת הבלמים מגיבה בעוצמה ובמהירות: זוג מעצורים ידניים על הכידון עונים בזריזות ללחיצות הידיים וזוג בולמי הזעזועים מורגש, במיוחד בעצירות פתאומיות או האטה הדרגתית לאחר נסיעה ממושכת; במקום שהגוף ייזרק לאחור בעת בלימה, קיים שיכוך מלא (קדמי ואחורי) מורגש שמרכך מפגש עם כל מהמורה, שביל עפר ויתר מכות טיפוסיות כמו חריצי כביש ומכסי ביוב בולטים.

סוללה ואבטחה (25%)

8

טווח נסיעה של כ-40 ק"מ מציע את הסטנדרט המקובל בשוק ובמבחן התוצאה קיבלנו תוצאות די דומות, שכמובן תלויות מאוד באופי הרכיבה וכמות השיפועים. נסיעה מהבית למשרד (מרחק של בערך 10 ק"מ מדי יום) גרם לנו להטעין את הקורקינט בסוף היום השלישי, כשנותר במחוון הסוללה פס בודד ולא רצינו להסתכן. עוד בעניין מחוון הסוללה: הוא מבולבל מאוד והציג יותר מדי פעמים סטטוס שונה בתוך כמה דקות של רכיבה, מה שמקשה מאוד לבטוח בו. עד שסוף סוף הוא לרגעים התאפס והקפיד להציג סטטוס סוללה קבוע, לא פעם קיבלנו כמה דקות לאחר מכן מחוון אחר לגמרי.



ה-Dark Night הוא עדיין קורקינט "פרימיטיבי", כלומר תשכחו מהתממשקות לסמארטפון, נעילה באמצעות בלוטות' או תמיכה באפליקציה ייעודית כלשהי. אין כאן אפילו סוויץ' המופעל באמצעות מפתח ייעודי ורק מנעול פיזי קלאסי ימנע גניבה פיזית של הקורקינט – אבל יש מספיק חורים בגופו כדי להשחיל דרכו מנעול חוליות או שרשרת.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה