סקירה - קורקינט GoWheels EX-PRO 2021 ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels EX-PRO 2021

הטוב
  • בולם זעזועים אחורי
  • תאוצה מהירה
  • נוח לאחסון
  • קל משקל
הרע
  • משקל נשיאה מרבי 90 ק"ג בלבד
  • מהירות מקסימלית נמוכה
  • חווית נסיעה מגמגמת
  • טווח נסיעה מגביל
בשורה התחתונה
הקורקינט GoWheels EX-PRO מאיץ במהירות מרשימה, נהנה מגוף קטן שקל לסחוב והקיפול שלו קליל להפליא, אבל באגף הביצועים יש הרבה פשרות שצריך לקחת בחשבון: נסיעה על אספלט היא בגדר חובה כדי איכשהו להסתפק בחוויית נסיעה לגיטימית, כי יתר המשטחים יספקו לכם נסיעה מרעידה ושוחקת שיניים. גם טווח הנסיעה הנמוך מגביל מאוד את השימושיות שלו והמרדף אחרי המטען בלתי נמנע. תג המחיר הנמוך שהוצמד לו מציל טיפה את משוואת הכדאיות וחושף קורקינט סביר שיתאים בעיקר לרוכבים עם דרישות נמוכות.
הקדמה

הקורקינט החשמלי GoWheels EX-PRO מציע צמיגי גומי בקוטר 8.5 אינץ', מנוע 250W, בולם זעזועים אחורי, מהירות נסיעה מקסימלית של 23 ק"מ וטווח נסיעה של עד 25 ק"מ. משקלו של הקורקינט עומד על 13 ק"ג, הבנוי משלדת אלומיניום וכולל צג דיגיטלי, פנס LED קדמי ומבטיח להתקפל בקלות. זמין במגוון צבעים.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה

נוחות השימוש (45%)

8

המראה של ה-EX-PRO מוכר מאוד והוא מזכיר להחשיד אם לא זהה למדי לקורקינט הפופולרי של שיאומי, ה-Xiaomi Mi Electric Scooter S1. לעומתו, ב-GoWheels טוענים שמדובר בקורקינט דומה, רק עם יתרונות נוספים שחסרים בזה של היצרנית הסינית, ביניהם בולם זעזועים אחורי, כידון מחוזק בצורה עדיפה וצג משופר. גלגלי גומי 8.5 אינץ' מבטיחים למנוע פנצ'רים וייאמר לזכותם שלעומת גלגל פנאומטי (הכולל צמיג ופנימית), גלגלים קשיחים כמו גומי אכן נטולי יכולת לקבל תקר והתחזוקה שלהן פשוטה וזולה יחסית. החיסרון? אחיזת כביש פחות גבוהה, עליה יתואר בהמשך.



בקדמת הכידון ממוקם פנס אחורי ופנס LED חיצוני מקדימה – כך שבמידה ויש תקלה נקודתית, תיקון אמורה להתבצע די בקלות. פסי LED צרים ממוקמים לאורך משטח הרכיבה. יתר הקורקינט כולל רגלית שחורה קטנה ונשלפת וצג דיגיטלי, שמציג בחיווי ברור את הקמ"ש בזמן אמת וסטטוס הסוללה, אבל תשכחו לזהות משהו תחת אור השמש של צהריי היום. גובה הכידון סיפק אותנו ותואם למידות אדם בוגר ממוצע, אם כי סופו צר מאוד ביחס לקורקינטים אחרים שבדקנו והמוט אינו טלסקופי, כך שאינו ניתן להגבהה. מעצור ידני בודד ממוקם בידית שמאל, ליד הפעמון המכני החלש מטבעו, שלא היינו סומכים עליו כלל כדי להתריע למכונית על הימצאותנו במרחב. פדל הנסיעה נמצא בחלק הימיני של הכידון. כניסת הטעינה ממוקמת במרכז הכידון ומוסתרת על ידי מכסה פלסטיק.


משקלו של ה-EX-PRO נמוך יחסית, כ-13 ק"ג, מהנמוכים בשוק הקורקינטים החשמליים ושוקל פי כמה פחות מאופניים חשמליים ממוצעים. המשמעות המובנה מאליה: יכולת נשיאה הרבה יותר נוחה ממקום למקום גם במצב מקופל, כניסה קלילה לקרון ברכבת והרמת שלו לתא מטען של רכב מבלי לשבור את הגב. גם מידותיו הנמוכות יחסית מאפשרות לאחסן אותו בקלות, בין אם זה במסדרון מוארך בדירה פרטית או לאורך בתור ארון ציוד כשהוא במצב מקופל. מלאכת קיפול הקורקינט פשוטה: הרמת מנוף הברזל בקצה התחתון של הכידון גורמת לו להתקפל פנימה אל תוך משטח הרכיבה, משם צוואר הכידון נכנס אל קרס ייעודית וננעל שם. הנתון היחיד שמקלקל טיפה את החגיגה הוא משקל הנשיאה המרבי שעומד על 90 ק"ג – ואנחנו מכירים מספיק רוכבים שייאלצו להימנע מרכיבה על ה-EX-PRO.

ביצועים וקישוריות (30%)

7.5

מהירות הנסיעה המקסימלית של הקורקינט עומדת על עד 23 ק"מ, לא רחוק מדי מהמהירות המותרת בחוק (25 ק"מ). החדשות הרעות הן שהרבה מתנאי הדרך לא מאפשרים לו להגיע לשם בקלות: מספיק שעלינו על מהמורה, פסי האטה או סתם לרגע גלשנו לדרך הכוללת אבנים משתלבות - ומהירות מתחילה לאבד משיאה. ההאצה של ה-EX-PRO לפחות די מהירה ומאוד מהר מגיעים לטווח ה-15-20 ק"מ, אבל נוטים גם להישאר שם במסלול נסיעה שגרתי. בשורה התחתונה, החדשות הרעות הן שלוקח יותר זמן להגיע עם הקורקינט ליעד מאשר כלי תחבורה חשמליים אחרים ומהירים יותר שהתנסינו בהם.



אחיזת הכביש עם ה-EX-PRO מאוד מוגבלת והאצבע המאשימה שלנו מופנית לגלגלי ה-8.5 אינץ': אפילו בכביש אספלט חלק ישנה הרגשה לא יציבה כמו בגלגלים עבים יותר והפרופיל הצר שלהם גורם לרוכב להעדיף לנסוע אך ורק ישר ולהימנע מיותר מדי פניות, כשעל עקומות חדות מדי אין על מה לדבר ולמדנו שעדיף להאט דרמטית את מהירות הקמ"ש אם אנחנו לא רוצים לקחת סיכון בנטייה מוגזמת שעלולה לגרום לנו אולי אפילו ליפול מהקורקינט. אפילו בנסיעה ברוחות חזקות נוטים להרגיש תנודתיות בגוף הקורקינט, אפקט שלא מייצר יותר מדי ביטחון בעת הנסיעה. בולם זעזועים אחורי מקל טיפה על התנגשויות לא רצויות ומרכך בעלייה מהירה על מדרכות משתלבות - אבל השיפור מינורי למדי.

סוללה ואבטחה (25%)

7

סוללת ליתיום 36 וולט, 7.8 אמפר מבטיחה טווח נסיעה של עד 25 ק"מ, נתון שדי תאם למציאות: אחרי נסיעת 12 ק"מ הסוללה עמדה בדיוק על חצי ואחרי עוד 10 ק"מ הופיע פס אחרון בחיווי סטטוס הסוללה. העניין הבעייתי הוא שבאחוזי הסוללה האחרונים, המנוע מדגיש עד כמה קשה לו וכוחו פוחת משמעותית, דבר שמתבטא במהירות מקסימלית שצונחת דרמטית (10-15 קמ"ש) והתמודדות נוראית עם מדרונים, ממש עד כדי האטה מורגשת ונסיעה במהירות של כ-5-7 קמ"ש. כך שגם אם על הנייר מובטח טווח נסיעה של עד 25 ק"מ, באחוזי הסוללה האחרונים ה-EX-PRO לא באמת שמיש לנסיעה אידיאלית.




ברמת האבטחה, אין אפליקציה נתמכת בנמצא (בניגוד לדגם של שיאומי) והאופציה היחידה לאבטח את הקורקינט היא פיזית, כלומר באמצעות מנעול כלשהו שימנע גניבה.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה