סקירה - קורקינט Zero Z9 ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - קורקינט Zero Z9

הטוב
  • גוף קומפקטי וקל משקל יחסית
  • זריז בכביש, לא גמגם בעליות
  • מערך תאורה מספק
  • מתקפל בקלות
הרע
  • קיפול בחזרה למצב נסיעה מסורבל
  • ללא ידית נשיאה במשטח הרכיבה
  • רגלית דקה ושברירית
  • פעמון חלש
בשורה התחתונה
מהמורות, אבנים משתלבות וחריצי כביש הם האויבים הגדולים ביותר של ה-ZERO Z9, מה שיאלץ אתכם לרכב איתו על כבישי אספלט בלבד, רכיבה שאמנם נדרשת בחוק, אך צריך לזכור שלא חסרים נתיבים ייעודיים רעועים במיוחד שיעבירו אתכם חוויית רכיבה מטלטלתמ עת לעת. מה עוד גילינו על הקורקינט החשמלי של ZERO? הוא מציע טווח נסיעה ממוצע של 28 ק"מ רווי בעליות, מערך תאורה מרשים, גוף קומפקטי כשהוא מתקפל אל עצמו – אבל גם מלאכת החזרה למצב רכיבה מסרבלת וחיווי סוללה לא הבריק בזמן רכיבה.
הקדמה

ה-ZERO Z9 הוא קורקינט חשמלי במשקל 19 ק"ג עם סוללת 48 וולט 13 אמפר מבית XKD. הוא מגיע עם גלגלי אוויר בקוטר 8.5 אינץ', מערכת בלימה משולשת ושלדת אלומיניום. בנוסף ישנו מסך LED צבעוני ומנגנון קיפול מהיר. הקורקינט זמין בצבע שחור/אדום.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה

נוחות השימוש (45%)

8

נפתח בלהכיר את ה-Z9 ומתחילים מכידון הקורקינט: מסך LED צבעוני מציג את הנתונים הקריטיים, כמו בכל קורקינט בעל מסך שהוצב מול המשתמש; מהירות הקמ"ש הנוכחית, טווח הנסיעה, הילוך שבו הרוכב נמצא מתוך שלושה וסטטוס סוללה עדכני. שני מקשים שולבו עליו, מקש הפעלה/כיבוי ומקש MODE; לחיצה בודדת מחליפה בין הילוכים ולחיצה ממושכת מפעילה את התאורה. אגב תאורה, פס LED שולב בכידון ועוד שני פסים הוצבו מתחת למשטח הרכיבה. נורות ברקס אדומות ממוקמות בחלק האחורי של המשטח וכשהבלם נלחץ, הן מהבהבות כנדרש. ממשיכים בכידון, מימין למסך שולב מתג ההנעה, די בסמוך לבלם הימיני, ובצד השמאלי של הקורקינט צפצפת פשוטה מבוססת פעמון, לא מהסוג החשמלי והרועש שיגרום למכוניות לשים לב אליכם.



משטח הרכיבה סטנדרטי ברוחבו, מהסוג שיאפשר לרוכב בוגר להניח את צמד כפות הרגליים בבטחה ובאופן מלא עליהם, מבלי שצריך להצטנע במקום או להידחק בקושי עם עקב הרגל למשטח צנום מדי. על המשטח הודבקו צמד פסים המונעים החלקה כמקובל, אבל אין כאן ידית נשיאה מהירה, אם תרצו למשל לשאת את הקורקינט מבלי לקפל אותו - וחבל. בחלק השמאלי של משטח הרכיבה שולבה רגלית ארוכה וצרה – שהספיקה להישבר כבר בחמש דקות הראשונות אחרי שקיבלנו את הקורקינט בגלל מפגש רגעי וחסר חשיבות מול מדרגות הבניין. הוגן להגיד שב-No Risk הציעו מיד לתקן, אבל המקרה לא השאיר רושם רב באשר לעמידות הרגלית הדקיקה.




עוברים לקיפול הקורקינט. בסוף משטח הרכיבה ממוקמת דוושה אדומה ומחוספסת, עליה צריך לדרוך בחוזקה בזמן שמזיזים את הכידון מהתושבת שלו. זה אולי דורש שניה-שתיים אבל אחרי כמה קיפולים מבינים בדיוק את הרגישות הנדרשת ולאיזה כיוון יש להסיט את הכידון כדי לגרום לחליצה מהירה שלו ממקומו. משם הכידון פשוט מתקפל לאחור ומתקבע. בשלב הזה הקורקינט הופך למעין מזוודה הנישאת באמצעות הכידון שהופך לידית אחיזה במקומו החדש – עד כמה שגוף אלומיניום דחוס במשקל 19 ק"ג נוחים לנשיאה.



להבדיל מתהליך הקיפול, החזרת הקורקינט למצב נסיעה כולל רצף פעולות מסורבל בצורה מתסכלת. יש ללחוץ על אותה דוושה ותוך כדי להרים את הכידון למעלה – אלא שהפעם לא ניתן לדרוך עליה עם הרגל אלא אם היד, בשל מגבלות מקום שיוצר הכידון במצב מקופל. התוצאה; הפעלת כוח רב ומאתגר עם האגודל, כזה שלא יהיה נוח לכולם, תוך יצירת מנח מגושם ולא טבעי במיוחד של הגוף. באמת שיש קיפולי חזרה הרבה יותר קלילים ומהירים.


החדשות הטובות הן כשברגע שהקורקינט מקופל, מטבע הדברים הפרופיל שלו קטן דרמטית והוא החליק לתוך הבגז' של קיה ספורטז' בקלות. את הכידון ניתן לקצר ואת ידיות הכידון גם אפשר לקפל, אם תרצו עוד כמה סנטימטרים כדי לאחסן אותו באחורי מכוניות יותר קומפקטיות. בעליות וירידות מהרכבת לא מיהרנו לקפל אותו; כאמור, מלאכת הקיפול אמנם מהירה מאוד אבל בשביל נסיעה של 10-15 דקות ברכבת, העדפנו שלא להעסיק את עצמנו בקיפול חזרה למצב נסיעה, שכאמור, התגלה כמתיש ולא שווה את ההתעסקות אלא אם ממש נדרשנו לעשות זאת בלית ברירה. מן הסתם שבעלי חצרות, מרפסות גדולות ומשתמשים שלא חסר להם מקום ברחבי הבית פחות יתעסקו עם מלאכת הקיפול – לשמחתם.

ביצועים וקישוריות (30%)

8

נתחיל מכמה נתונים טכניים. ל-Z9 כוח מנוע של 250W , צמד גלגלי 8.5 אינץ' גומי, בלמי תוף, בולמי זעזועים אחוריים הידראוליים ובולם קדמי קפיצי המשולב בעמוד הכידון. משקל הנשיאה המקסימלי עומד על 100 ק"ג, פחות מהסטנדרט שהתרגלנו אליו, סביבות 110-120 ק"ג. מתחילים בנסיעה שגרתית על כביש אספלט ואפשר לסמוך על ה-Z9 שיבצע את משימתו כהלכה; הנסיעה חלקה, זורמת ויציבה על הכביש – לא שזו חוכמה גדולה מדי על כביש אספלט חלק ונטול מהמורות, אבל לפחות את המבחן הבסיסי הקורקינט עבר בהצלחה.




במבחן העליות המאתגרות, תחת הילוך ראשון ה-ZERO Z9 חושף סימני גמגום וקושי מסוים במדרון הלא-מתון-כלל של רח' דרך הים בעיר רחובות. שילוב להילוך שני ושלישי מקפיצים את ביצועי הסוללה וחזרנו לסביבות 20-25 קמ"ש רצויים בעת עליות מאוד תלולות. לרוב, סוללת ה-48W לא ידועה בשל כוחותיה החלשים ובהילוכים גבוהים הרגשנו את עוצמתה.



כבעל משקל גוף של 19 ק"ג, לא מהמגושמים בקטגוריה, לצד העבודה שיש כאן גלגלי גומי בקוטר 8.5 אינץ', בולמי הזעזועים מקדימה ומאחורה התגלו כהכרחיים. מידות הגוף הטבעיות של הקורקינט, בין אם זה הפרופיל מצומצם או בין אם זה משקל גוף נמוך יחסית, יוצרת התנגדות מוגבלת מול מכשולים שגרתיים כמו כביש "שבור", באמפרים ושאר מהמורות וסדקים בכבישי האספלט שכל כך מאפיינים את הדרכים העירוניות בישראל. מה זה אומר בפועל? שרכיבה על אבנים משתלבות תהיה קופצנית במיוחד והכידון לא יפסיק לרטוט, עלייה על באמפר גם תורגש היטב ורק על מדרכה מונמכת לחלוטין היה לנו אומץ לעלות.

סוללה ואבטחה (25%)

8

טווח הנסיעה המובטח של ה-Z9 נע בין 35-40 ק"מ , כשהעניין מושפע מן הסתם מאופן הנסיעה, אופי הדרך וכו'. הדרך שופעת המדרונים שבה רכבנו מדי יום הוציאה את המקסימום מסוללת הקורקינט ובתום נסיעה בת 12 ק"מ בכל יום (6 ק"מ מהבית למשרד וחזור), תבעה מאיתנו טעינה מלאה מדי יומיים-יומיים וחצי, כלומר בערך 26-30 ק"מ בהערכה כללית. זה לא שב-ZERO הבטיחו משהו אחר לגמרי, אבל פגשנו אלטרנטיביות עם נפח סוללה יותר נדיב ואם אתם מרבים בנסיעות מדי יום, ה-Z9 עלול לדרוש להטעין את הסוללה מדי יום-יום וחצי. תדירות די מטריחה. כמנגנון חיסכון בסוללה, הקורקינט נכבה אוטומטית בתום דקה וחצי בהיעדר פעילות.



במסך ה-LED מופיע סטטוס סוללה נוכחי שמציג בהערכה את האנרגיה שנותרה במכשיר – אבל החיווי נוטה "לרקוד" וקשה לסמוך עליו במהלך הרכיבה עצמה אלא רק בסיומה, כשכנראה מחוון הסוללה מקבל אז הערכה יותר ברורה ומדויקת. לא מעט פעמים תוך כדי נסיעה סטטוס הסוללה נע בין סוללה 3/4 מלאה, לחצי ואז לרבע – כל זה ב-5 דקות נסיעה. ברגע שהפסקנו לרכוב, תוך 5-10 שניות קיבלנו חיווי סוללה יותר ריאלי ויש משהו כנראה בחיישן הזיהוי שגורם לו לירות לאוויר הערכות לא מבוססות, עד שהסוללה מפסיקה לעבוד ורק אז היא מסוגלת להעניק הערכה יותר מציאותית.




מבחינת אבטחה, אין כאן יותר מדי אמצעים מתקדמים מלבד אבטוח הקורקינט עם מנעול שרשרת, חוליות או כל פתרון פיזי אחר שאתם מעדיפים. גם חשוב לציין שאין כאן מפתחות שצריך להכניס לסוויץ', כלומר כל מה שצריך כדי להתניע את הקורקינט זה רק להדליק אותו וללחוץ על הגז – והיינו מעדיפים את ההכרח במפתחות כדי להתניע את ה-Z9. אין אפליקציה נתמכת בנמצא, למרות המגמה הגוברת שפגשנו אצל קורקינטים "חכמים" מתחרים.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה