סקירה - משחק ל X-Box Xbox One Paw Patrol Adventure City Calls ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

משחק ל X-Box Xbox One Paw Patrol Adventure City Calls

סקירת wisebuy - משחק ל X-Box Xbox One Paw Patrol Adventure City Calls

הטוב
  • מגיע עם מגוון מיני משחקים
  • כל הדמויות זמינות לשחקן
  • שליטה קלה ביותר
הרע
  • זמני טעינה ארוכים מאוד באקסבוקס
  • משחקיות שחוזרת על עצמה
  • גרפיקה מיושנת וזולה
  • עלילה קצרה מאוד
בשורה התחתונה

המשחק Paw Patrol Adventure City הוא ערמה של כיף לילדים בגיל המתאים שאוהבים את הסדרה ובמיוחד אם ראו את הסרט לאחרונה. עם זאת, בעלות של 150-200 שקל, זה בולט שרוב המחיר נובע מהשימוש במותג ולא מההשקעה במשחק - במיוחד לא בגרפיקה המיושנת שלו.


למרות אוסף המיני משחקים שזמינים אחרי המשימה הראשית, יש ל-Adventure City יכולת משחק חוזרת מאוד מוגבלת והוא יימאס עליהם תוך מעט מדי שעות ביחס למחירו. היינו אומרים חכו למבצע אבל למשחקי מותג מהסוג הזה זה מאוד נדיר.

הקדמה

Paw Patrol או מפרץ ההרפתקאות כפי שהיא ידועה בישראל, היא תוכנית טלוויזיה לילדים בגילאי 3-7 העוקבת אחר חייהם של צוות החילוץ המורכב כרגע משבעה גורי כלבים מדברים שאותם אימץ ריידר - ילד בן 10 שאילף אותם להיות גורי הצלה. כולם גרים במה שנראה כמו המקום הכי מוכה אסונות בעולם - מפרץ ההרפתקאות בתוך מגדל בקרה מיוחד.

למשחק יש קשר רופף לעלילת הסרט שאיתו הוא יצא לשוק, אך הוא מתרחש בעיר הגדולה Adventure Bay שם הגורים פוגשים את הדמות החדשה ליברטי. זהו משחק פלטפורמה 2.5D, כלומר לא ניתן לשלוט בכיוון המצלמה אך הדמויות בנויות בתלת מימד והן נעות במרחב. שימו לב שהמשחק מתאים לבקרי קונסולה בלבד כך שגם אם תרכשו אותו למחשב, תאלצו להשתמש בבקר כלשהו.

תודה לעדלי יונייטד שסיפקו את המשחק לסקירה

גרפיקה וסאונד (30%)

5

זמני הטעינה ארוכים בצורה מגוחכת ביחס לרמה הגרפית של המשחק. כמעט דקה שלמה כדי לטעון עולם דל למדי שלעיתים מלווה בטקסטורות כה מטושטשות, שתהינו אם יש משהו לא תקין באקסבוקס שלנו.


אם כבר בהתחלה חשבנו שכל מטרת המשחק זה לנצל את ההייפ של הסרט כדי למכור סחורה נלווית, הרמה הגרפית העלובה של המשחק הוכיחה לנו שאנחנו צודקים. זה בולט שלא נעשתה כאן יותר מדי השקעה - לא בעלילה ולא בנראות של המשחק. האירוניה פה היא שהמשחק עצמו דומה יותר לאיך שהסדרה נראית מאשר הסרט - שלעומת שני אלה נראה מעולה.

עלילה (40%)

7.5

עלילת המשחק, אם אפשר לקרוא לה ככה, מחולקת לשמונה חלקים שכל אחד מהם מורכב ממשימה שחוזרת על עצמה ובסך הכל צריך לעבור 8 משימות כדי לסיים את המשחק. בנוסף ישנו אוסף של מיני משחקים שגדל ככל שמתקדמים במשימה הראשית ולהם אין קו משיק כלשהו לעלילה, הם סתם שם בשביל הכיף.



המשחק מלווה בחופשיות את עלילת סרט הקולנוע (המהנה למדי אגב) Adventure Bay שבו הגורים מגיעים לעיר הגדולה, היכן שראש העיר המדינגר שוב מנסה לחרב את הכל בעזרת עוזריו השלומיאלים וחוסר היכולת האישית שלו לחשוב דקה קדימה.
המעבר לעיר לא רק הוסיף רכבים (וצעצועים) חדשים למגוון, אלא גם חברת צוות חדשה - ליברטי, הגורה העירונית שמכירה כל פינה בעיר שבה כל הרמזורים איכשהו תמיד ירוקים.

לומר שהמשחק הזה חוזר על עצמו לא מתחיל לתאר את מידת הרקורסיה כאן. כמו כן, הוא לא מציב אתגר כלשהו אלא יותר מחלק מטלות שבשלב כלשהו הופכות למתישות, מה שגרם לילדים לנטוש אותו דיי מהר.

משחקיות (30%)

8.5

רמת השליטה הנדרשת תואמת לקהל היעד של המשחק כך שכל ילד יכול ליהנות מהמשחק בלי להרגיש מתסוכל מעודף פונקציות. כל גור מקבל משימה בהתאם לכישורים שלו ואותה משימה מובהרת בצורה מאוד חד משמעית כך שקל להבין את מה שהמשחק מבקש מהילדים.



מטרת המשחק היא לפתור בעיה כלשהי אך הדרך אל מקור הבעיה מלווה באיסוף חטיפי גורים שנמצאים על מפלס הרחוב ולעיתים על רהיטים מוגבהים הדורשים קפיצה. בשום שלב המשחק לא מסביר מדוע צריך לאסוף את החטיפים או מה יקרה אם לא נאסוף מספיק או אם נצליח לאסוף את כולם. לאורך כל שלב פזורים תגים שאותם יש לאסוף וגם כאן שוב לא נאמר לנו מדוע, אבל המשחק עושה מזה עניין שהצלחנו לאסוף אותם. האיסוף עצמו קל לביצוע ואין צורך ממש לגעת בכל החטיפים אלא מספיק לעבור לידם והם יימשכו אל הדמות אוטומטית.

עם כל התקדמות, ריידר עוצר כדי להבהיר לנו שאנחנו עושים את הדבר הנכון, אך המינון הפעם הרבה יותר סביר לעומת המשחק הקודם - On A Roll שבו הוא לא הפסיק לומר את אותם משפטים שוב ושוב. כמעט בכל שלב שבו יש תנועה רגלית ישנם שני גורים על המסך בו זמנית וניתן להחליף ביניהם ברגע. כמו כן, אפשר לחבר בקר נוסף כך ששניים יכולים לשחק בו זמנית על אותו מסך בלי פיצול.


לאורך כל שלב ישנן נקודות מפתח הנקראות Paw Interaction ובהן כל דמות תפגין את היכולת האישית שלה בפתרון בעיות. למשל ראבל צריך לחפור בתוך ערימה של סלעים, מרשל מכבה שריפה או כורת עצים שנפלו וזומה צולל מתחת למים. כדי להפעיל את האינטראקציה צריך לעמוד במקום ספציפי שאינו מסומן כדי שיופיע על המסך סימן שמבקש שנלחץ על כפתור Y. היות והוא לא מסומן בשום צורה, מצאנו את עצמנו מסתובבים הלוך חזור רק כדי לגלות שזה מה שהמשחק התכוון שנעשה.

בכל פעם שתצליחו להפעיל נקודה כזו, המשחק יפעיל מדריך קצר המראה על איזה כפתור בשלט צריך ללחוץ או איך צריך להזיז את הג'ויסטיק כדי שזה יעבוד. האינטראקציה נעה סביב כיוון כלי כלשהו מתיק הגב של הגורים אל עבר המטרה ולחיצה חוזרת על כפתור A או הזזת הג'ויסטיק כדי להשלים את המשימה.


לעיתים המשימה כוללת נסיעה ברכב בסגנון Maze Runner כך שצריך לנווט בין שלושה נתיבים ושוב לאסוף חטיפי גורים. היות וזה משחק לילדים, אין כאן "חיים" או פסילות, כך שגם אם נתקלתם במחסום כלשהו, הדבר הכי גרוע שיקרה לדמות זה שהאוטו שלה יאט ויהבהב לרגע ואז ימשיך כרגיל.

משימות רכב יכולות להיות מאתגרת למדי ולו רק בגלל הגרפיקה הירודה ומרחק הרינדור הנמוך שגורם לאובייקטים כמו אותם חטיפים להופיע רק כשמתחילים להתקרב אליהם. כלומר הקושי לא נמצא שם כדי לבדוק את מהירות התגובה של השחקן, אלא כי מנוע המשחק מיושן.

לעיתים היו באגים במשחק והדמות הייתה נעלמה לחלוטין למרות שעדיין היה ניתן לשלוט בה. היו גם מקרים שבהם הדמות השנייה שמלווה אותנו נתקעה בעמוד ולא זזה עד שהזזנו אותה בעצמנו אך מה שהיה הכי חסר לנו כאן זו הכוונה קצת יותר מעמיקה שמופיעה כשהמשחק מזהה שאנחנו מתקשים להבין מה מצופה מאיתנו לעשות באותו שלב.

תודה לעדלי יונייטד שסיפקו את המשחק לסקירה