רמת השליטה הנדרשת תואמת לקהל היעד של המשחק כך שכל ילד יכול ליהנות מהמשחק בלי להרגיש מתסוכל מעודף פונקציות. כל גור מקבל משימה בהתאם לכישורים שלו ואותה משימה מובהרת בצורה מאוד חד משמעית כך שקל להבין את מה שהמשחק מבקש מהילדים.
מטרת המשחק היא לפתור בעיה כלשהי אך הדרך אל מקור הבעיה מלווה באיסוף חטיפי גורים שנמצאים על מפלס הרחוב ולעיתים על רהיטים מוגבהים הדורשים קפיצה. בשום שלב המשחק לא מסביר מדוע צריך לאסוף את החטיפים או מה יקרה אם לא נאסוף מספיק או אם נצליח לאסוף את כולם. לאורך כל שלב פזורים תגים שאותם יש לאסוף וגם כאן שוב לא נאמר לנו מדוע, אבל המשחק עושה מזה עניין שהצלחנו לאסוף אותם. האיסוף עצמו קל לביצוע ואין צורך ממש לגעת בכל החטיפים אלא מספיק לעבור לידם והם יימשכו אל הדמות אוטומטית.
עם כל התקדמות, ריידר עוצר כדי להבהיר לנו שאנחנו עושים את הדבר הנכון, אך המינון הפעם הרבה יותר סביר לעומת המשחק הקודם - On A Roll שבו הוא לא הפסיק לומר את אותם משפטים שוב ושוב. כמעט בכל שלב שבו יש תנועה רגלית ישנם שני גורים על המסך בו זמנית וניתן להחליף ביניהם ברגע. כמו כן, אפשר לחבר בקר נוסף כך ששניים יכולים לשחק בו זמנית על אותו מסך בלי פיצול.
לאורך כל שלב ישנן נקודות מפתח הנקראות Paw Interaction ובהן כל דמות תפגין את היכולת האישית שלה בפתרון בעיות. למשל ראבל צריך לחפור בתוך ערימה של סלעים, מרשל מכבה שריפה או כורת עצים שנפלו וזומה צולל מתחת למים. כדי להפעיל את האינטראקציה צריך לעמוד במקום ספציפי שאינו מסומן כדי שיופיע על המסך סימן שמבקש שנלחץ על כפתור Y. היות והוא לא מסומן בשום צורה, מצאנו את עצמנו מסתובבים הלוך חזור רק כדי לגלות שזה מה שהמשחק התכוון שנעשה.
בכל פעם שתצליחו להפעיל נקודה כזו, המשחק יפעיל מדריך קצר המראה על איזה כפתור בשלט צריך ללחוץ או איך צריך להזיז את הג'ויסטיק כדי שזה יעבוד. האינטראקציה נעה סביב כיוון כלי כלשהו מתיק הגב של הגורים אל עבר המטרה ולחיצה חוזרת על כפתור A או הזזת הג'ויסטיק כדי להשלים את המשימה.
לעיתים המשימה כוללת נסיעה ברכב בסגנון Maze Runner כך שצריך לנווט בין שלושה נתיבים ושוב לאסוף חטיפי גורים. היות וזה משחק לילדים, אין כאן "חיים" או פסילות, כך שגם אם נתקלתם במחסום כלשהו, הדבר הכי גרוע שיקרה לדמות זה שהאוטו שלה יאט ויהבהב לרגע ואז ימשיך כרגיל.
משימות רכב יכולות להיות מאתגרת למדי ולו רק בגלל הגרפיקה הירודה ומרחק הרינדור הנמוך שגורם לאובייקטים כמו אותם חטיפים להופיע רק כשמתחילים להתקרב אליהם. כלומר הקושי לא נמצא שם כדי לבדוק את מהירות התגובה של השחקן, אלא כי מנוע המשחק מיושן.
לעיתים היו באגים במשחק והדמות הייתה נעלמה לחלוטין למרות שעדיין היה ניתן לשלוט בה. היו גם מקרים שבהם הדמות השנייה שמלווה אותנו נתקעה בעמוד ולא זזה עד שהזזנו אותה בעצמנו אך מה שהיה הכי חסר לנו כאן זו הכוונה קצת יותר מעמיקה שמופיעה כשהמשחק מזהה שאנחנו מתקשים להבין מה מצופה מאיתנו לעשות באותו שלב.