סקירה - מסך מחשב AOC 24G2SU/BK ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

מסך מחשב AOC 24G2SU/BK

סקירת wisebuy - מסך מחשב AOC 24G2SU/BK

הטוב
  • קצב ריענון 165Hz וזמן תגובה 1ms – נתונים תחרותיים
  • 3 מצבי תמונה ועוד 3 להתאמה אישית
  • 4 כניסות USB התומכים ב-HUB
  • תג מחיר נוח ביחס לקטגוריה
  • תמיכה ב-G-Sync
הרע
  • פחות רלוונטי לבעלי כרטיס מסך של AMD
  • תפריט OSD מיושן ומתסכל
  • אין פתרון תוכנה
בשורה התחתונה
חיפשתם מסך תקציבי לגיימינג בשעות הפנאי? ה-24G2SU היא בחירה לא רעה. פאנל VA, קצב ריענון 165Hz וזמן תגובה של 1ms יציעו את הנתונים התחרותיים במשחקי פעולה, מרוצים ואסטרטגיה בהם זריזות היא שם המשחק. יש גם תמיכה בכמה תקני תמונה מבוקשים ולא פחות חשוב, HUB USB יעיל לטעינה וחיבור כל האביזרים שלכם. לא הכל מושלם ובתמורה לתג המחיר הנוח שהוצמד למסך, הכינו את הקרקע לכמה וויתורים כואבים: אין פתרון תוכנה ראוי, אין תמיכה בסנכרון פריימים לבעלי כרטיס מסך מבית AMD ותשכחו מגימיקים קטנים כמו קרס לאחסון האוזניות או תאורת RGB מנקרת עיניים.
הקדמה

מסך המחשב המיועד לגיימינג 24G2SU מבית AOC בגודל 23.8 אינץ' כולל פאנל LED VA, רזולוציה 1080p בקצב ריענון 165Hz, זמן תגובה 1ms, סט חיבורים רחב והטיות מסך דינמיות. עוד במפרט: תמיכה ב-G-Sync למניעת "קריעת מסך", שינוי מצבי משחק בבחירה מהירה וצמד רמקולים מובנים בהספק 2W.

זמן תגובה
הזמן שלוקח לפיקסל במסך LCD לשנות את הצבע משחור מלא ללבן מלא ובחזרה לשחור, והוא נמדד באלפיות שנייה (ms). לעתים רבות נמדד זמן התגובה מאפור לאפור, מה שמשקף זמן תגובה מהיר יתר אך פחות מדויק. זמן תגובה אטי גורם לצבעים להימרח וליצור מעין שובל בתמונה בסצנות מהירות.   ככל שזמן התגובה קצר יותר כך התמונה תראה חלקה יותר. זמני תגובה במסך LCD נעים בטווחים עיקריים של 8-2ms. מסכים עם זמן תגובה קצר במיוחד של 2ms מתאימים בעיקר לגיימרים.

איכות התמונה (70%)

8.5

נתחיל מכמה נתונים טכניים: המסך גודלו 23.8 אינץ' , רזולוציה מקסימלית עומדת על 1080p, התאורה האחורית מסוג WLED והניגודיות עומדת על 3000:1 עם בהירות מקסימלית של 350nits. עוברים לכמה תקנים: תמיכה ב-SRGB 126%, DCI-P3 93%, ADOBE RGB 94% ו-NTSC 96%. יש גם טכנולוגיית Low Blue Light לקריאה שפחות מאמצת את העיניים, כמקובל. פאנל ה- LED VAנחשב לאחיו המוזל של פאנל IPS היוקרתי: אמנם לא תהנו כאן מהצבעים הכי מדויקים או מזוויות צפייה משופרות, אבל הוא עדיין מגיב במהירות, לא רע למעצבים גרפיים, עורכי וידאו ויוצרי תוכן ואולי הכי חשוב, מדובר בפאנל שמעניק מענה מקצועי למדי לגיימרים.



בעבודה היום-יומית, אלא אם אתם עורכי תמונות או צלמים מקצועיים, איכות התמונה תספק אתכם מאוד. הבהירות גבוהה וגם 50-60% מעוצמתה המלאה שירתה אותנו נהדר במשרד מואר בתאורה בוהקת – וגם ציפוי ה- anti-glareמונע מהשתקפויות מעצבנות להופיע בצג. הניגודיות כאן טיפה מעל הסטנדרט לשביעות רצוננו וגווני השחורים מרובים מהרגיל. פאנל ה-VA מתגלה כנוטה לרוויה אפרורית-משהו, עם גוונים בגרסה עכורה יותר מהמקור, אם כי HDR Mode נוטה לשפר את איכות התמונה, במיוחד בגרסת ה-Picture בזמן שהאחרות (Movie ו-Game) נוטות לרווית-יתר, צמצום הפירוט ופיקסול טקסטים שערכנו בוורד. רק שימו לב שתחת מצבי HDR לא תוכלו להפעיל את מצבי Gaming Mode השונים אליהם נתייחס בהמשך.


עוברים לגיימינג ובין התכונות הרלוונטיות תמצאו כאן קצב ריענון 165Hz, זמן תגובה 1ms ב-MPRT ו-4ms ב-GTG, תמיכה ב-Adaptive Sync שאמורה למנוע את העיכוב הקטן בין קצב הפריימים של המסך לזה של כרטיס המסך, אפקט היוצר "קריעת מסך". לפי Nvidia המסך שלפנינו מוגדר כ-G-SYNC Compatible, כך שלבעלי כרטיסי מסך שתומכים בטכנולוגיה לא אמורה להיות בעיה. לכרטיסי מסך של AMD אין אף התייחסות בנושא. באשר לקצב הריענון, שימו לב שרק כבל DP בגרסה 1.2 ידע להשיג את מקסימום הפריימים שיתאים לקצב הריענון 165Hz. חיבור עם כבל HDMI 1.4 או VGA יציעו כ-144Hz בלבד.


במסך שלושה מצבי משחק מובנים (FPS, Racing, RTS) זמינים בשליפה מהירה ועוד 3 מצבים (Gamer 1-3) המאפשרים התאמה אישית – המוגדרים לפי Game Color, LowBlue, Shadow Control להעצמת הצללים, סנכרון פריימים (Adaptive-Sync) וכמובן יתר פרמטריים שגרתיים כמו בהירות, ניגודיות, Gamma ושליטה על טמפ' הצבעים. החלק היעיל בסיפור הוא המעבר המהיר ביניהם: לא צריך להיכנס למסך ה-OSD המיושן והמתסכל של המסך ומספיק ללחוץ על מקש החץ השמאלי שיעביר בין סוגי התמונה שערכתם קודם לכן. יש גם Overdrive שמהותי לגיימינג. במבחן הטשטוש של UFO Motion, בזמני 165fps רואים כיצד עוצמת Strong נוטה לחדד פריטים מטושטשים, כשגרסה חלשה שלו כמו Weak שלא לדבר על Off, גורמת לאותם אלמנטים להיראות מטושטשים בתנועה מהירה. פיצ'ר שימושי לשחקנים תחרותיים.

בהירות
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.

נוחות השימוש (30%)

8

מידות ה-24G2SU כשל מסך משרדי ממוצע: גובה 37 ס"מ (לפני הגבהה), רוחב 54 ס"מ, עומק 22 ס"מ והעובדה שבתוך המסך עצמו שולב ספק הכוח חוסכת לכם מציאת מקום עבור הבלטה השחורה והמכוערת שבדרך כלל מתלווה למסכים שכאלו. משקל המסך כ-4.3 ק"ג, עוד נתון לא בולט מדי בקטגוריה. המסך ממשיך את הקו העיצובי של מסכי הגיימינג של AOC ואין כאן חדשות מרעננות מדי: שלד פלסטיק קשיח, עיטורים אדומים בוהקים וכנפי גריל להזכיר לנו שמדובר במסך ייעודי לגיימרים. שוליים דקיקים למדי בעובי 4 מ"מ, מלבד השול התחתון והשמן מהם, מציגים יחס תצוגה/גוף מחמיא.



מעמד ה-V עם הרגליים הארוכות והדקות עלול לתבוע לא מעט שטח משולחן העבודה שלכם, בניגוד למעמדי מלבן סמליים. באמצע הסטנד המוארך חור לאיסוף הכבלים. בהתבסס על מחירו, ה-24G2SU מכוון לגיימרים שמוכנים להתפשר, על כך תשלמו בהיעדרה של תאורת RGB או כל מיני גימיקים קטנים, כמו איסוף כבלים יותר אלגנטי וללא קרס נשלף שיוכל להחזיק את האוזניות שלכם - תכונות קטנות ושימושיות שראינו במסך גיימינג מתחרה. במארז קיבלנו כבל HDMI ו-DP. עוברים לחיבורים הזמינים במסך, נתחיל מאופציות הוידאו: 2 חיבורי HDMI בגרסת 1.4, כניסת DP בודדת בגרסת 1.2, כניסת VGA הוותיקה ויש גם כניסת אוזניות. בהמשך זמינות 4 כניסות USB 3.1, אחד מהם גם תומך ב-SuperSpeed ולידם USB-B לחיבור מרכזייה, כך שכל התקן או אביזר שייתחבר לאחת מהכניסות, יזוהה במחשב. תכונה מעולה לחיבור או טעינת אוזניות, עכבר, חיבור דיסק-און-קי וכדומה.


באופן מאוד מאכזב, התמיכה במסך על ידי תוכנת G-Menu מבית AOC מינימלית למדי. תשכחו משיוך משחקים למצבי תמונה, מעבר מהיר בין תצוגות ברמת התפריטים או התאמה אישית של ערכים ישירות מהמחשב – את כל אלה תאלצו לערוך בתפריט ה-OSD בלבד. התוכנה הזמינה למחשב מציעה שינוי ערכים סמליים בלבד, כמו שינוי הרזולוציה, קצב הריענון – וזהו בערך. פתרון תוכנה עגום מאוד מצד AOC, חלק מהפשרות שצריך להכיר כשבוחרים במסך תקציב. אגב תפריט OSD, צפו לחסרונות המתסכלים: מקשים לא נוחים לניווט, תנועתיות גמלונית ומסך שלא מפסיק לרטוט גם מהלחיצה הכי קלה על המקשים.



דינמיות המסך גבוהה ויש כאן חופשיות מספקת: ניתן להטות את המסך אחורה עד כ-5 מעלות, קדימה עד כ-23 מעלות, סיבוב מצד לצד עד כ 30° לכל כיוון, להגביהה עד כ-13 ס"מ ויש גם סיבוב מסך לצד עד לתצוגת Portrait, כלומר 90 מעלות. כאמור, דינמיות גבוהה שמאפשרת להפוך את המסך לצג סטרימינג, תכנות במובייל, עיצוב או כך שישמש כמסך משני לכל סיבה. את ה-24G2SU ניתן גם לתלות על הקיר או דרך זרוע בתקן VESA 100x100 סטנדרטי.



הימצאות צמד רמקולים במסך גיימינג די תמוהה אבל זו לא הפעם הראשונה שפגשנו במסך AOC שאובזרה במערך סאונד. ההספק עומד על 2W ואיכות הצליל היא המינימום שבמינימום – ולפעמים גם זה לא. איכות ירודה, "רזה" וחלולה מאוד וחשוב לא פחות, הצליל הבוקע מאחורי המסך גורם לאבד הרבה מהפירוט שלו בדרך למשתמש. רמקולים חלשים מאוד – שעדיף היה להסיר אותם מהמפרט מאשר לקבל אותם בתצורה הזו.

רזולוציה
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. ניתן אמנם לשנות את הרזולוציה דרך מערכת ההפעלה, אך לכל מסך ישנה הרזולוציה הטבעית שלו בה הוא נראה במיטבו ורצוי לבחור בה. כדאי לזכור עם זאת שרזולוציה גבוהה במסך גדול פרושה גודל טקסט קטן, לכן מי שמעוניין בתצוגה גדולה מאוד יבחר ברזולוציה יחסית נמוכה, או במסך פחות גדול שמסתפק ברזולוציה נמוכה.גיימרים שמעוניינים לשחק במשחקים כבדים עם רזולוציות גבוהות יזדקקו גם לכרטיס גרפי חזק שיוכל לתמוך ברזולוציות אלו.