סקירה - משחק מחשב משחק מחשב Marvel's Spider-Man Remastered ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Marvel's Spider-Man Remastered

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Marvel's Spider-Man Remastered

הטוב
  • שדרוגי גרפיקה דרמטיים מהגרסה שהופצה ל-PS
  • ניו-יורק מתוארת ומפורטת נפלא
  • מערכת לחימה מוכרת ואהובה
  • עולם פתוח ורווי במשימות משנה
הרע
  • נטול תוכן נוסף מגרסת ה-PS5
  • רגעי התגנבות חלשים
  • נטול מולטיפלייר
בשורה התחתונה
משחקיות העולם הפתוח של הכותר Marvel's Spider-Man Remastered וניו-יורק המהפנטת שנחשפת ממעוף הנדנודים של ספיידרמן הן גולת הכותרת כאן, פי כמה אם תצטרפו לחגיגה כרטיס מסך עוצמתי. יש גם עלילה לא רעה, מערכת לחימה מוכרת ואהובה – אבל שום תוכן חדש מזו שהוצגה מלפני כמה שנים. ולשאלת השאלות, האם לשחקני הקונסולות יש טעם לחזור לכותר בגרסת המחשב? לטעמנו, לא. היעדרו של תוכן חדש ומשחקיות זהה לחלוטין, גם אם הגרפיקה חדה ונוצצת מאי פעם, היא לא סיבה מספיק משכנעת, מוצלח המשחק ככל שיהיה – ולמען הסר ספק, הוא מוצלח מאוד.
הקדמה

משחק המחשב Marvel's Spider-Man Remastered הושק ב-12.8 ופותח על ידי Insomniac Games והותאם לגרסת PC על ידי Nixxes Software בגרסה מחודשת. מדובר באותו כותר Marvel's Spider-Man מוצלח שהושק ב-2018 לקונסולת PS4 בשעתו, כשנתיים לאחר מכן עבר התאמה ל-PS5 ולאחר כשנתיים נוספת הושק ב-2022 גם למחשב האישי. גם בגרסה זו מדובר באותו משחק פעולה/הרפתקאות מגוף שלישי העוקב אחרי עלילות ספיידרמן, מכריו ואויביו בניו-יורק.

עלילה (30%)

8.5

כמו כל סיפור Marvel טוב, ספיידרמן ממשיך להילחם בבריונים שמטילים אימה על ניו-יורק ולהתעמת מול אויבים נצחיים כמו Kingpin, Rhino, Vulture ו-Electro וביניהם כמה פחות מוכרים כמו Mr. Negetive ו-Tombstone. איך לא, איש העכביש גם צריך להילחם בשדים שבתוכו ויש לא מעט רגעים אישיים עם דמויות קומיקס מוכרות, שחולקות איתו סיפורי משנה עם המון פריטי טריוויה והופעות אורח מפתיעות. הסיפור בעיקר יקרוץ לחובבי הקומיקס ולדמות הראשית והאהובה – זה לא שהסיפור לא מעניין, אלא שלא פעם העדפנו לחזור לאקשן שכמעט תמיד הגיע מיד אחריו. קטעי המעבר מצוינים ומעובדים היטב, עם הרגשה סינמטית גבוהה אבל שלא תטעו, הדיאלוגים חוטאים בהמון רגעים קלישאתיים, לצד חלקים קומיים קלאסיים וציניים שמאוד מזוהים עם ההומור של ספיידרמן.




עניין אחד בולט צרם לנו בנושא העלילה וכדאי שתהיו מוכנים לזה. אולי זה היקום הקולנועי של מארוול (MCU) שגרם לנו להרגיש כך אבל מטבע הדברים, המשחק שלפנינו הוא נכס של סוני וכפועל יוצא, הפרצופים, התחפושות והקולות של ספיידרמן, דמויות המשנה והאויבים הכי גדולים ומוכרים, אינם תואמים לאלו שהוצגו בסרטים ששטפו את האקרנים בשנים האחרונות. עניין זכויות היוצרים מובן מן הסתם, אבל אחרי יותר מדי סרטי מארוול, קשה פתאום לפגוש את Electro מדובב על ידי שחקן אחר שלא לדבר על כך שהוא נראה אחרת לגמרי, כנ"ל לגבי Vulture ו-Dr. Octopus למשל. זה אולי לא יהיה דרמטי מדי למי שיותר מתרגש מהנוכחות של איש העכביש כשלעצמו, אבל לנו זה רגיש מעט מוזר, לא משנה כמה התקדמנו אל תוך העלילה.

גרפיקה וסאונד (30%)

8.5

כזכור, ה-Remastered שלפנינו היא גרסה שעברה חידוש מאז הכותר שהושק ב-2020 עבור ה-PS5. מחשב כמו מחשב, עדיין עושה בית ספר ברמת הגרפיקה גם לקונסולות הדור האחרון שיצאו לאחרונה וצפו לקבל את הפתרונות הכי גבוהים בתחום החומרה. מה זה אומר? ניתן לשחק במשחק ברזולוציה גבוהה של עד 4K, ליהנות מקצב פריימים גבוה עד כמה שהמסך וכרטיס המסך שלכם יוכלו לעמוד בו ויש גם תמיכה בטכנולוגיות VSync, ב-DLSS ו-Ray Tracing, לכרטיסי מסך תומכים כמובן. את המשחק הפעלנו על מעבד i7-8700k וכרטיס מסך GTX 1070 Ti מבית Nvidia ותחת רזולוציה 1080p קיבלנו קצב פריימים גבוה שנע בין 70-80fps, כזה שמספק את החוויה החלקה והנוחה שתרצו לקבל במשחקיות שוטפת.




התקנו את המשחק בלפטופ גיימינג בו שולב הכרטיס הגרפי RTX 3070 ושם חגיגת התכונות והאפקטים קיבלה צורה יותר מרשימה. החלק הכי מפעים לטעמנו הוא דווקא ב"חלקים המתים", בהם סתם שוטטנו עם ספיידרמן ברחבי מפת ניו-יורק המרתקת. שקיעות כתמתמות, צלליות שמש אותנטיות, הולכי רגל שנראים כנמלים ממרום גג מגדל האמפייר סטייט ולילה מנצנץ שהופך את התפוח הגדול לאחת הערים היפות בעולם – וכל זה ממוחשב. גם ההשתקפויות על החלונות והשלוליות בקומת פיגומים בגורד שחקים מוציאות את המקסימום מה-Ray Tracing, תכונה שאף קונסולה לא תוכל להציע, לא באיכות הזו לפחות.



באגף הסאונד, אין לנו יותר מדי תלונות. התנדנדות ברחבי עיר עמוסת מגדלי פאר מספקת את שריקות הרוח הסוחפות וברגעי אקשן אין פיצוץ וכדור שנורה מרובה שלא תשמעו מקרוב ומרחוק. קטעי הבוסים משיגים את רגע האודיו היותר-מחמיאים במשחק - ורק הדיאלוגים מרגישים מעט חובבניים, שכאילו אינם באותה רמת מקצועיות זהה. כמובן שאת האופי המבוקש תמצאו אצל הדמויות הראשיות במשחק, אבל כל היתר, כמו עוברי אורח וכמה בוסים זניחים, מקבלים דיבוב מאוד גנרי וחד-ממדי.

משחקיות (20%)

8.5

כיאה לסגנון עולם פתוח, לספיידרמן יש הרבה מה לעשות בניו-יורק הענקית. תוכלו לאסוף תיקי גב שהוחבאו ברחבי העיר בהם הושתלו פריטי טריוויה לחובבי הקומיקס, מעת לעת ייקראו לנו לעזור לעובר אורח במצוקה או לעצור מכונית במרדף סוער ואפילו תחום הצילום המזוהה פיטר פרקר מקבל התייחסות סמלית ותוכלו לצלם כמה מהאתרים המפורסמים ביותר שבתפוח הגדול. יש גם חידות ומיני-משחקים מעת לעת, שאמנם לא דורשים התייחסות כדי להתקדם בעלילה, אבל בהחלט עוזרים לחזק את ספיידרמן.




את אלו הכי פחות אהבנו; אופיים המדעי אמנם קורץ לעולמו של פיטר פארקר, אבל הם במקביל גורמים לעצירה חדה של האקשן, במין יצירת מסגרת הרבה יותר סולידית שדורשת לפעמים לא מעט זמן חשיבה – שגם מורידה מקצב המשחק המהיר יחסית.

בדומה להרבה משחקי עולם פתוח, גם כאן נצבור נקודות ניסיון (XP) על כל משימה שתושלם; פתירת חידה, עצירת שוד וסיום משימת צד או ראשית. את הנקודות נוכל לבזבז על שיפור הדמות, מיכולת הספיגה שלנו בפני כדורים, דרך למידת רצף מכות חדש ועד לפתיחת חליפות חדשות עבור ספיידרמן. אגב חליפות, מעבר לפן האסתטי, לחלקן גם יש תכונות מיוחדות – והעובדה שניתן להחליף בכל רגע לכל חליפה שתרצו מעניקה למשחק ערך טקטי, שהרי כעת כדאי לחשוב פעמיים איזו חליפה כדאי ללבוש לפני העימות עם הבוס המאתגר הבא.




מכניקת הקרב של Spider-Man Remastered תהיה מוכרת לכם מאוד מהר ובדומה להרבה משחקי פעולה מגוף שלישי, גם ב-Insomniac Games לא שברו את הנוסחה המנצחת שעובדת, זו שהציגה סדרת משחקי Batman לפני למעלה מעשור. בשורה התחתונה, ספיידרמן מסוגל להילחם מול עשרות לוחמים במקביל, כאשר כל אויב מקבל את מנת חלקו באותו רגע, כשרצף הקומבואים ושימוש בסביבה תורמים המון לאווירת הקרב הוורסטילית. האויב הראשון מקבל אגרוף, את השני הרמנו והטחנו בשלישי, על הרביעי זרקנו פח אשפה סמוך והחמישי קיבל מטר של כדורי קורי עכביש שהצמידו אותו לקיר. סך האירועים, שקורה ברגעים חולפים אם תתזמנו אותם נכון, הוא הלב והנשמה של המשחקיות הנהדרת הזאת. כדי להקל על העניינים, השחקן מקבל התראות על מכה נגדית, אויב שלא ניתן לחסל בצורה סטנדרטית ויש גם רמזים על אובייקטים סמוכים – וכל אלה מועילים מאוד ותומכים בקרבות שנראים כאילו נשלפו ישירות מהקולנוע.



לא כל קרב מתחיל באקשן חסר מעצורים וחלק ממשימות הצד והראשיות דורשות התגנבות תובעת סבלנות – שלא תמיד אהבנו. נכון שהמשחק "מחליף פאזה" ומשנה את כל מהלכי ספיידרמן ליותר חשאיים וכירורגיים, כמו משיכת אויב ותלייתו מהאוויר או הסתתרות מאחורי מחסות וחיסולים דוממים מאחור, אבל בניגוד למשחקי Batman, משחקיות ההתגנבות כאן מרגישה כמו משהו יותר ניסיוני ופחות זורם, כאילו נכללו במינימום הנדרש כדי לצאת לידי חובה, לפחות מאשר רגעי ההתגנבות המקוריים שפגשנו בכותרים הייעודיים לז'אנר.



צריך גם לדבר על המעבר של חווית המשחק מהקונסולה של סוני למחשב, או יותר נכון, מקונטרולר למקלדת ועכבר. יש משהו בג'ויסטיק של ה-PS שהופך את חווית המשחק לכותרי פעולה מרובי שימושי מקשים ליותר קלים לתפעול. קשה להסביר את הנושא בכמה שורות אבל כל שחקן שעשה את המעבר בין שני כלי המשחק הפופולריים יבין בדיוק על מה מדובר. כאן התפעול במקלדת ועכבר בא בעוכרו של המשחק: יותר מדי מקשים ושילובים נדרש השחקן לזכור, עד כדי כך שרובם הגדול בקושי מקבל ביטוי. זה מתחיל מהתנועות הבסיסיות ביותר של ספיידרמן כמו התנדנדות ברחבי העיר ועד להפעלת קומבואים מתקדמים במהלך קרב רווי גלי אויבים.



רק אוסף המכות שהמשחק מציע דורש למידה של ממש ובלאו הכי לא השתמשנו ברובו. חבל, כי הדבר היחיד שמנע מאיתנו לנצל את רובו היא העובדה שמדובר בכל כך הרבה סגנונות קרב ולא היה לנו סיכוי לזכור רבע ממנו. יש שתי חדשות הטובות ששיככו את המכה: האחת היא שניתן להגדיר מחדש את כל המקשים, לפי נוחות השימוש שלכם, שזו בערך חצי נחמה. כאמור, אנחנו לא מצאנו לנכון להגדיר כ"כ הרבה שילובי מקשים מחדש, בטח כשהסתפקנו כבר בסט המכות שעמד לרשותנו. העניין השני הוא שהמשחק עדיין מאפשר לחבר קונטרולר למחשב שלכם – ובכך ליהנות מכל העולמות, כלומר גרפיקה משודרגת לצד חוויית משחק אידיאלית.

משחק ברשת (20%)

7.5

עם כל הכיף שמציעה ניו-יורק והמשימות השזורות בה, אין כאן אף משימות או מצבי משחק מבוססי שחקנים מרחבי העולם. תשכחו מיריבים בשר ודם, משימות Co-op או כל אתגר שאפשר לשתף עם שחקנים נוספים. מאכזב מאוד, דווקא היינו מצפים מהכותר שסחט מחמאות בשנים קודמות, יציע במודל 2022 גרסת מולטיפלייר כלשהי, בטח כשקהל המעריצים כה גדול. לחובבי פריטי האיסוף, יש במשחק המון פריטים לאתר ברחבי המפה הענקית ויש גם מערכת הישגים של Steam – אבל לא משנה כמה שעות תבזבזו על המשחק, גם לזה יהיה סוף. הוגן יהיה להוסיף שלמשחק המקורי התווספו לא פחות מ-3 סיפורים במסגרת חבילת תוכן (DLC) בשם The City That Never Sleeps, שאז נרכשו בתשלום נפרד – ואלו זמינים בגרסת המחשב האישי במסגרת עלות המשחק.