סקירה - Call of Duty: Modern Warfare II ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

פלייסטיישן - משחקים PS5 Call of Duty: Modern Warfare II

סקירת wisebuy - פלייסטיישן - משחקים PS5 Call of Duty: Modern Warfare II

הטוב
  • עלילה מוקפדת לפי חוקי הוליווד – אך לא חפה מקלישאות
  • משחקי רשת מגוונים בזכות קהילת שחקנים עצומה
  • משימות שלפרקים יוצאות מהקופסה
  • הגרפיקה הטובה ביותר בכותר
  • קרבות ירי מפוארים
הרע
  • עמוס בבאגים שמאלצים לאתחל משימות
  • בחירת הדיאלוגים בקמפיין – גימיק בלבד
בשורה התחתונה
בכל פעם שמופץ כותר חדש של COD הכי מתבקש לשאול; האם יש חדש תחת השמש? לטעמנו כן והמשחק החדש בסדרת Modern Warfare מסוגל לטעון לכתר. הקמפיין ליחיד עשיר במשימות יצירתיות, הגרפיקה הושחזה רבות והקרבות האפיים מספקים את מנת האדרנלין ההכרחית לחובבי האקשן. הוא עדיין רחוק מלהיות מושלם ואוסף הבעיות הטכניות שנתקלנו בהן במהלך הקמפיין ליחיד כמעט גרם לנו להמתין עם הסקירה ולחכות לטלאי שישפץ את המשחק טיפה - אבל משחקי מולטיפלייר מהירים ומהנים החזירו את הרוח למפרשים וסיכמו את Modern Warfare II ככותר שכנראה יישאר איתנו כמה שנים טובות.
הקדמה

המשחק Call of Duty Modern Warfare II הוא כותר פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי מספר חברות ביניהן Infinity Ward ו-Raven Software והופץ על ידי Activision ב-28 באוקטובר 2022. המשחק נחשב להמשכו הישיר של המשחק Modern Warfare ששוחרר ב-2019 ונספר ככותר ה-19 בסדרת Call of Duty הפופולרית. המשחק זמין לפלטפורמות PC, PS4 ו-PS5, Xbox One וסדרות X ו-S, כאשר סקירה זו מתייחסת לגרסת המחשב האישי.

עלילה (40%)

8.5

אם יש משהו שמשחקי COD הצטיינו בו היא בניית עלילה סוחפת, מהוקצעת, מופרכת לפרקים, הוליוודית למשעי ואיך לא, קלישאתית ב-90% מהזמן. הוגן להוסיף שלא כל הכותרים בורכו באותה רמת עלילה מפוארת, אבל ב- Modern Warfare II מקבלים סיפור בנוי היטב, עם תקציר האירועים הקודמים, חזרה לדמויות מפתח, יצירת רגעי שיא מותחים וכמובן, קליימקס ענק שמשאיר פתח להרכבת העלילה של הכותר הבא. כל חבורת הלוחמים האהובה חוזרת לסיבוב נוסף ובין הדמויות הזכורות לטובה שוב תפגשו את Captain Price האהוב, Ghost יקיר הקהילה, Soap, Gaz ועוד דמויות בולטות מכותר Modern Warfare הקודם, חלקן מציצות להופעת אורח קצרה וכמה מהן מלוות אותנו במשימה שלמה. יש גם דמויות חדשות בארסנל, כמו Alejandro , לוחם בכוחות המיוחדים של מקסיקו שמרשים עם כריזמה תוססת ו-Valeria Garza, מנהיגת הקרטל המקסיקני Las Almas.





את הסיפור של הקמפיין ליחיד לא נהרוס לכם, אבל הוא מתובל בכל נושאי המלחמה הצפויים: גניבת טילים אמריקאיים, קונספירציה לאומית, מעורבות סמים והסתבכות קרטלים מסוכנים ובכפוף לנוסחאות הכי מוכרות, כמובן שחיי רבים בסכנה – ועלינו למנוע מלחמת עולם בין קרב לקרב. הסיפור לעוס, שגרתי, נשמע ונראה כמו משהו שחווינו אלפי פעמים – ועדיין ממכר, אם תסכימו להישאב לאווירת המלחמה ש-Modern Warfare II מנסה להכניס אותנו אליה. זה עובד לא רע, בטח אם ננטוש לרגע את הציניות ונשפוט בעיניים ניטרליות שבוחנות נטו את תוכן היצירה.

גרפיקה וסאונד (25%)

9

אם הכותר הקודם בסדרת Modern Warfare בחר להתמקד בחזית המזרח-אירופאית, הפעם מרכז העניינים הוא בעיקר מקסיקו ועוד כמה ייעודים אקזוטיים כמו אמסטרדם או דמיוניים כמו Urzikstan – ולמרות שכל האלמנטים הלעוסים-לעייפה נוכחים כאן, מדובר במשחק הכי יפה גרפית שיצא מסדרת COD. ראשית, עיצוב השלבים יפיפה. אחד השלבים הכי זכורים לטובה כלל פריצה לילית אל ספינה בזמן שהמכולות נעו מצד לצד ושימשו כמחסה דינמי, בזמן שהאויבים ירו עלינו ונאלצנו להתאקלם בכל רגע למציאות שמשתנה בלי סוף. הגשם הקל מטפטף מלמעלה יצר שלוליות שמשתקפות עם פנסי הפלורסנט והכל מרגיש ונראה כמו סרט פעולה איכותי והוגש עם קמצוץ אימה. ישנו גם שלב קצר באמסטרדם שמציג את שיא תפארתו של המעבד הגרפי שלכם – אבל את זה נשאיר לכם שתיווכחו בעצמכם. גם קטעי המעבר שודרגו פלאים וטכנולוגיית לכידות התנועה כל כך השתפרו שפשוט מזהים בקלות מי השחקנים שעומדים מאחורי הדמויות שהם מגלמים.





בכל נושא הסאונד, גם המשחק האחרון מבית COD ממשיך להיות חלוץ בתחומו. דיאלוגים נשמעים בחדות סינמטית על ידי מדובבים ושחקנים מקצועיים – ויש אפילו אופציה לבחירת דיאלוגים על ידי השחקן, בכמה רגעים בודדים במשחק שבעיקר הרגישו לנו כגימיק מאולץ ותו לא. ובכל הנוגע לרעשי התפאורה, צפו לקבל הצגת יריות לפי כל החוקים הנוקשים; טעינת הנשקים משחזרת נקישות מתכת מענגות. יריות מנשק צלפים, רובה סער או רובה ציד נשמעים שונה מאוד אחד מהשני ועל תזמורת הקרב הכללית מנצחת מוזיקת רקע קרבית תואמת שמכניסה את השחקן ללב זירת הקרב, מרוטור מסוק רועם שחותך את האוזן ועד לשיעולי אויבים אינטנסיביים אחרי שהושלך לחדר שלהם רימון גז.

משחקיות (20%)

8.5

עיצוב המשימות כאן מהבולטים ביותר מכל משחקי COD ששיחקנו בהם – וזו לא משימה קלה במיוחד. ב- Modern Warfare IIמצליחים לקחת את רגעי השיא לשלב הבא: היינו תלויים על חבל ב"מנח אוסטרלי" כשירינו הפוכים על טרוריסטים שמחזיקים בני ערובה ובמשימה אחרת קפצנו מרכב לרכב בשטח מדברי כדי להימנע ממוקשים שהונחו בכביש על ידי האויבים תוך כדי נסיעה. במשימה אחרת ניווטנו בשכונת פחים אפלולית במקסיקו הסמוכה לגבול ארה"ב ובמקרה אחר עזרנו ל-Ghost להימנע מאויבים סמוכים באמצעות השתלטות על מצלמות אבטחה של האויב.




לא רק זה, מרגיש שב- Modern Warfare II מתחו את המשחקיות לקצה ושילבו הרבה מעבר לסגנון היריות המקובל. בשתי משימות יחיד למשל נדרשנו למצוא רכיבים כמו דבק וחתיכות מתכת כדי להכין במקום כלי פריצה מאולתר ולהשיג סכין יפנית או להרכיב פצצת עשן ולעוור את האויבים לכמה שניות וכך להסיט את תשומת ליבם בזמן שהתגנבנו לסמטה סמוכה. אנחנו לא בטוחים כמה מדובר בהגיג משחקי מינימלי, כי משימת היחיד Alone מלאת-האימה הייתה עדיין עשויה נהדר וקלסטרופובית להחריד – אבל גם הרגיש לפרקים שהכותר מנסה בכוח להפתיע את השחקן עם משחקיות חדשה שטרם ראינו, רק כדי להוכיח נקודה.



עוד בנושא המשימות, המשחק לא פעם יוצא מהקופסה ומציע "חריגות" בז'אנר, עם אזכורים למשימות עבר מרתקות. במשימת התגנבות אחת בספרד, שלחלוטין מנסה להיות היורשת של משימת All Ghillied Up מ-Call of Duty 4: Modern Warfare הנהדרת מ-2007, הסתווינו בתוך שיחי ענק בזמן שחוליית אויבים עוברת לידנו ועלינו להימנע מתנועות חדות, כאשר רק חליפת ההסוואה שלנו משאירה אותנו בחיים. במשימה אחרת נתלינו הפוכים מהאוויר כשמסוק מוביל אותנו במרדף מכוניות, תוך כדי שירינו באוויר על טנדרים עמוסים בחברי קרטל. זה עדיין אותו אקשן נטול מעצורים, שהפעם מוגש בצורות חדשות ומרעננות – והערכנו מאוד את הניסיון השנה לבלוט ולהציע חווית משחק חדש וכזו שטרם ראינו.



עוד ראוי לציין את סגנון המשחקיות הזהיר והחדש ב-Modern Warfare II שהשתנה והפך למתון בהרבה מהכותרים הקודמים. אם בעבר התרגלנו להסתער עם רובים שלופים ולשאול שאלות אחר כך, הפעם טכניקת הקרב הפכה ליותר מתודית ואיטית. "ניקוי חדרים" הפך למטלה יסודית וממושכת, המעבר המהיר ממחסה למחסה הכרחי ועדיף לנו לא לבצע מהלכים חטופים אם אנחנו רוצים לחיות לפחות לעוד דקה. מדובר בעיקר משב רוח מרענן, אולי כזה שיותר תואם לאופי קרב עדכני וריאליסטי יותר, בו ניתן דגש על טקטיקה ולא על גישת "רמבו" ו"מה שיהיה, יהיה". בהתאם, קצב המשחק טיפה יורד – חדשות רעות למי שמחפש סצנות יריות אפופות אקשן מהיר וחף מדאגות. ברגעי שיא התפאורה כמובן משתנה בהתאם; החיילים שלצידנו מסתערים איתנו וקצב המשחק עולה שלב, כשהמהלכים הופכים לקצת יותר פזיזים וחסרי אחריות – אך גם הכרחיים לקצב הקרב המואץ.




חייבים גם לדבר על הבעיות הטכניות שהמשחק סובל מהן – והיו יותר מדי מהן מכדי להתעלם מהנושא. נכון, שיחקנו במשחק מיד כשהושק לציבור הרחב ואין ספק שטלאים רבים יופצו בזמן הקרוב, ועדיין מרגיש ששוחרר כותר לא אפוי במיוחד. היכן הבעיות מתבטאות? משימות שלא מתקדמות כי חברינו לצוות עצר בנקודה מסוימת בלי סיבה ברורה, אנימציות של חברינו לצוות שקפאו וגרמו לנו לאתחל את השלב וכל מיני נשקים שנכנסים לתוך קירות ומשאירים רושם של משחק חצי-מוכן. כשמדובר באיזו בעיית גרפיקה קלה פה ושם, עוד אפשר למחול – אבל כשנאלצים להתחיל משימה מלאה מההתחלה כשכמעט סיימת אותה, נשארים בעיקר עם הרגשה מאוד מתסכלת.



מבחינת רמת קושי, כברירת מחדל המשחק מציע את רמת Regular שדי מאזנת בין החוויה הסינמטית שעדיין תאפשר ליהנות מהמשחק לבין "חוכמת" האויבים והיכולת הסבירה שלהם לחסל את השחקן – אבל כמובן שמי שאוהב את האקשן שלו קשוח וחסר מעצורים, מוזמן לבחור ברמות הקושי הגבוהות יותר, בהן כל כדור קטן יגרום לכם למות מיד ולאתחל את המשימה. גם מערכת הישגים יש בנמצא, אם כי מינימלית למדי המושתתת על כמה יעדים קטנים הניתנים להשלמה תוך כדי משימות הקמפיין השוטפות, כמו סיום שלב מסוים בחיסולים שקטים בלבד או להצליח לחסל שלושה אויבים מהמים במשימת התגנבות לילית.

משחק מרובה משתתפים (15%)

9.5

הקמפיין ליחיד לא ארוך במיוחד ותחת רמת הקושי הרגילה, סיימנו את הקמפיין בתוך 6-7 שעות בערך. כמובן שרמות קושי גבוהות יותר יצליחו לסחוט עוד שעה-שעתיים מהכותר, אבל הקמפיין ליחיד מסתיים – וזו רק ההתחלה כמובן. למי שהרגע נחת בכדור הארץ, הכותר הפופולרי COD ואוסף משחקיו הרבים מציע מולטיפלייר פופולרי להחריד, המונה עשרות מיליוני שחקנים מרחבי העולם, לא כולל הטורנירים התחרותיים ואינספור אירועים מקומיים וארציים סביב המשחקים המפורסמים. במילים אחרות, קהילת שחקנים רחבה לא חסרה כאן ומציאת משחקים עם Ping סביר (65-75ms, תלוי התשתית שלכם מן הסתם) היא לא משימה קשה מדי.




אז מה מחכה לכם במולטיפלייר? בשתי מילים, עולם ומלואו. מצבי המשחק הקלאסיים נוכחים כאן כמובן, כמו Deathmatch ו-Free-for-All הנצחיים, Hardpoint ו-Prisoner Rescue התחרותיים ויש גם צמד מצבי משחק המשלבים מפת ענק עם עשרות שחקנים כמו Ground War ו- Invasionכשהאחרון גם משלב שחקני AI שהופכים את זירת הקרב ליותר עמוסה ומגוונת בסוגי אויבים. עוד פרספקטיבה חדשה שראוי להתייחס עליה; הכותר גם מציע זווית מצלמה מגוף שלישי שמוסיף רובד חדש של משחקיות, המתבטא בעיקר בהצצות קטנות-אך-דרמטיות מעבר לפינה או מעל משקוף למשל, שם ניתן לצפות באויב לפני שהוא מבחין בך. אישית העדפנו להמשיך עם חווית המשחק מגוף ראשון – אבל מרגיש שב-COD מתחילים לפזול לסגנון המשחק של היריבות הבולטות בקטגוריות היריות העמוסה-במתחרים ולדעתנו הגיע הזמן.