סקירת wisebuy - פלייסטיישן - משחקים PS5 Call of Duty: Modern Warfare II
- עלילה מוקפדת לפי חוקי הוליווד – אך לא חפה מקלישאות
- משחקי רשת מגוונים בזכות קהילת שחקנים עצומה
- משימות שלפרקים יוצאות מהקופסה
- הגרפיקה הטובה ביותר בכותר
- קרבות ירי מפוארים
- עמוס בבאגים שמאלצים לאתחל משימות
- בחירת הדיאלוגים בקמפיין – גימיק בלבד
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
המשחק Call of Duty Modern Warfare II הוא כותר פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי מספר חברות ביניהן Infinity Ward ו-Raven Software והופץ על ידי Activision ב-28 באוקטובר 2022. המשחק נחשב להמשכו הישיר של המשחק Modern Warfare ששוחרר ב-2019 ונספר ככותר ה-19 בסדרת Call of Duty הפופולרית. המשחק זמין לפלטפורמות PC, PS4 ו-PS5, Xbox One וסדרות X ו-S, כאשר סקירה זו מתייחסת לגרסת המחשב האישי.
אם יש משהו שמשחקי COD הצטיינו בו היא בניית עלילה סוחפת, מהוקצעת, מופרכת לפרקים, הוליוודית למשעי ואיך לא, קלישאתית ב-90% מהזמן. הוגן להוסיף שלא כל הכותרים בורכו באותה רמת עלילה מפוארת, אבל ב- Modern Warfare II מקבלים סיפור בנוי היטב, עם תקציר האירועים הקודמים, חזרה לדמויות מפתח, יצירת רגעי שיא מותחים וכמובן, קליימקס ענק שמשאיר פתח להרכבת העלילה של הכותר הבא. כל חבורת הלוחמים האהובה חוזרת לסיבוב נוסף ובין הדמויות הזכורות לטובה שוב תפגשו את Captain Price האהוב, Ghost יקיר הקהילה, Soap, Gaz ועוד דמויות בולטות מכותר Modern Warfare הקודם, חלקן מציצות להופעת אורח קצרה וכמה מהן מלוות אותנו במשימה שלמה. יש גם דמויות חדשות בארסנל, כמו Alejandro , לוחם בכוחות המיוחדים של מקסיקו שמרשים עם כריזמה תוססת ו-Valeria Garza, מנהיגת הקרטל המקסיקני Las Almas.
אם הכותר הקודם בסדרת Modern Warfare בחר להתמקד בחזית המזרח-אירופאית, הפעם מרכז העניינים הוא בעיקר מקסיקו ועוד כמה ייעודים אקזוטיים כמו אמסטרדם או דמיוניים כמו Urzikstan – ולמרות שכל האלמנטים הלעוסים-לעייפה נוכחים כאן, מדובר במשחק הכי יפה גרפית שיצא מסדרת COD. ראשית, עיצוב השלבים יפיפה. אחד השלבים הכי זכורים לטובה כלל פריצה לילית אל ספינה בזמן שהמכולות נעו מצד לצד ושימשו כמחסה דינמי, בזמן שהאויבים ירו עלינו ונאלצנו להתאקלם בכל רגע למציאות שמשתנה בלי סוף. הגשם הקל מטפטף מלמעלה יצר שלוליות שמשתקפות עם פנסי הפלורסנט והכל מרגיש ונראה כמו סרט פעולה איכותי והוגש עם קמצוץ אימה. ישנו גם שלב קצר באמסטרדם שמציג את שיא תפארתו של המעבד הגרפי שלכם – אבל את זה נשאיר לכם שתיווכחו בעצמכם. גם קטעי המעבר שודרגו פלאים וטכנולוגיית לכידות התנועה כל כך השתפרו שפשוט מזהים בקלות מי השחקנים שעומדים מאחורי הדמויות שהם מגלמים.
עיצוב המשימות כאן מהבולטים ביותר מכל משחקי COD ששיחקנו בהם – וזו לא משימה קלה במיוחד. ב- Modern Warfare IIמצליחים לקחת את רגעי השיא לשלב הבא: היינו תלויים על חבל ב"מנח אוסטרלי" כשירינו הפוכים על טרוריסטים שמחזיקים בני ערובה ובמשימה אחרת קפצנו מרכב לרכב בשטח מדברי כדי להימנע ממוקשים שהונחו בכביש על ידי האויבים תוך כדי נסיעה. במשימה אחרת ניווטנו בשכונת פחים אפלולית במקסיקו הסמוכה לגבול ארה"ב ובמקרה אחר עזרנו ל-Ghost להימנע מאויבים סמוכים באמצעות השתלטות על מצלמות אבטחה של האויב.
הקמפיין ליחיד לא ארוך במיוחד ותחת רמת הקושי הרגילה, סיימנו את הקמפיין בתוך 6-7 שעות בערך. כמובן שרמות קושי גבוהות יותר יצליחו לסחוט עוד שעה-שעתיים מהכותר, אבל הקמפיין ליחיד מסתיים – וזו רק ההתחלה כמובן. למי שהרגע נחת בכדור הארץ, הכותר הפופולרי COD ואוסף משחקיו הרבים מציע מולטיפלייר פופולרי להחריד, המונה עשרות מיליוני שחקנים מרחבי העולם, לא כולל הטורנירים התחרותיים ואינספור אירועים מקומיים וארציים סביב המשחקים המפורסמים. במילים אחרות, קהילת שחקנים רחבה לא חסרה כאן ומציאת משחקים עם Ping סביר (65-75ms, תלוי התשתית שלכם מן הסתם) היא לא משימה קשה מדי.
אז מה מחכה לכם במולטיפלייר? בשתי מילים, עולם ומלואו. מצבי המשחק הקלאסיים נוכחים כאן כמובן, כמו Deathmatch ו-Free-for-All הנצחיים, Hardpoint ו-Prisoner Rescue התחרותיים ויש גם צמד מצבי משחק המשלבים מפת ענק עם עשרות שחקנים כמו Ground War ו- Invasionכשהאחרון גם משלב שחקני AI שהופכים את זירת הקרב ליותר עמוסה ומגוונת בסוגי אויבים. עוד פרספקטיבה חדשה שראוי להתייחס עליה; הכותר גם מציע זווית מצלמה מגוף שלישי שמוסיף רובד חדש של משחקיות, המתבטא בעיקר בהצצות קטנות-אך-דרמטיות מעבר לפינה או מעל משקוף למשל, שם ניתן לצפות באויב לפני שהוא מבחין בך. אישית העדפנו להמשיך עם חווית המשחק מגוף ראשון – אבל מרגיש שב-COD מתחילים לפזול לסגנון המשחק של היריבות הבולטות בקטגוריות היריות העמוסה-במתחרים ולדעתנו הגיע הזמן.