סקירת wisebuy - משחק ל X-Box Xbox Series X|S S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- חוויית המשחק השתמרה מהמשחקים הקודמים
- צ'רנוביל גדולה מאי פעם ומהנה לחקור אותה
- אווירה פוסט-אפוקליפטי קודרת
- המון משימות משנה
- קמפיין ליחיד ארוך
- עלול לאתגר עד לרמת תסכול
- מערכת loot לא תמיד הוגנת
- לא מלוטש ברמה הטכנית
- עלילה לא סוחפת
- נטול מולטיפלייר
משחק הפעולה/אימה בסגנון עולם פתוח S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl הוא הכותר הרביעי והמצופה בסדרת S.T.A.L.K.E.R, כשהמשחק האחרון בסדרה לפניו, Call of Pripyat, יצא לפני כ-15 שנה. גם ב-Heart of Chornobyl נמשיך לשוטט ברחבי צ'רנוביל עמוסת הקרינה, לחסל יצורים מחלחלים ולחקור אירועים על-טבעיים, במשחקיות שכוללת קמפיין ליחיד בלבד. המשחק פותח והושק על ידי GSC Game World בנובמבר 2024 לפלטפורמות Xbox Series X|S וכן למחשב האישי.
המשחק כולל קמפיין לשחקן יחיד בלבד, כלומר תשכחו ממצב מרובה משתתפים שיעניק לו אורך חיים משמעותית נדיב יותר. לטעמנו מדובר בפספוס רציני; עולם הישרדותי שחי מסביב לשעון יכול להפוך את סדרת .S.T.A.L.K.E.R לחוויה הרבה יותר רחבה ויצירתית, בטח כששחקנים אמיתיים היו מסוגלים להיכנס מדי יום להרפתקאות יצירתיות ברחבי המפה, בין אם זה במסגרת משימות co-op או במתכונת כולם-נגד-כולם.
החדשות הטובות הן שהמשחק ארוך מאוד, סביבות 40-50 שעות להשלמת הקמפיין, תלוי ברמת הקושי שתבחרו ויש המון משימות משנה שלא תרצו להימנע מהן – גם מבחינת שדרוג הציוד וגם מבחינת התוכן העשיר שמציע המשחק. יש כמובן גם מערכת הישגים רחבה ב-Game Pass וב-Steam, לשחקנים שהחליטו לנסות להשלים 100% מתוכן המשחק.
צ'רנוביל הפוסט-אפוקליפטית ממשיכה להוות התפאורה הגדולה והבסיס לאירועים ב-Heart of Chornobyl והפעם אנחנו נכנסים ל- .S.T.A.L.K.E.R צעיר בשם Skif, לא לפני שהמשחק העביר אותנו דרך אקספוזיציה גועשת שמכניסה את השחקן אל שיא העניינים. יש כאן סיפור עם דמויות מוכרות מהכותר שכנראה מעריציו יעריכו אבל אישית התקשינו להתמסר לסיפור. יותר מדי שמות, דמויות, הישענות על העבר ועודף משימות משנה גרמו לנו לתעדף דווקא את מה שמסביב לעלילה. עקבנו כמובן אחרי המשימה הראשית במקביל להשלמת משימות משנה, אבל איכשהו תמיד מצאנו את עצמנו מעדיפים לקחת עוד משימת צד לפני שהתקדמנו בקמפיין ליחיד – וזה די אומר הכל.
יש להמשכונים מאוחרים נטייה להתרחק מאוד מהמקור שלהם, אפילו מדי. זה יכול להתבטא באווירת משחק שונה, גרפיקה אחרת או עלילה שמנותקת מדי מהסיפור המקורי. ב-Heart of Chornobyl אין שום אזכור לזה, במובן הכי טוב של המילה ושחקני .S.T.A.L.K.E.R הראשון ירגישו מיד בבית. זה אומר שהגרפיקה ה"מלוכלכת", העולם הכאוטי וסגנון המשחקיות נותרו כשהיו – וזו חגיגה גדולה למעריצים שגדלו מאז וכעת זוכים ליהנות מרגעי נוסטלגיים מתוקים.
העולם הפוסט-אפוקליפטי של המשחק וורסטילי להפליא, מנוכר להחריד ומזג האוויר המשתנה כל הזמן הוא דמות בלתי נפרדת מהסיפור: ברוב הזמן האווירה מלנכולית נורא, בהרגשה שהיא תמיד "סתווית"; שמיים אפורים, הרבה עצים מתים, סופות ברקים ופילטר כתמתם ומדכא-רוויה שמתלבש מעל הפריים ותורם המון להעברת הרגשה דיכאונית-משהו. יש כמה רגעים סוריאליסטים, כמו ששתיית וויסקי תקפיץ את עושר הצבעים ותגרום למסך לזגזג, אבל אלו רגעים קטנים שמכניסים מעט צבע לפריים, תרתי משמע – ומיד חוזרים לאווירת המשחק הקודרת שמשפיעה היטב על אופי העלילה.