סקירה - מצלמה לרכב ProVision ISR S2 ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - מצלמה לרכב ProVision ISR S2

הטוב
  • חיישני חניה ותנועה (G-Sensor)
  • התקנה פשוטה ומהירה
  • סט אביזרים רחב
הרע
  • אפליקציה גנרית שנוטה לקרוס
  • צילומי וידאו חלשים
בשורה התחתונה
מצלמת הרכב הדו-כיוונית החדשה של Provision-ISR שומרת על הסטנדרט המספק-בקושי של יותר מצלמות דרך. יש כאן אמנם וידאו שיתעד את מה שחשוב ברגעי מפתח, אבל זיהוי לוחות רישוי היא משימה מאתגרת, פי כמה בשעות הערב והעובדה שהמצלמה האחורית הופכת את הפריים היא מחדל רציני. התפריט במסך מספק את המקובל בקטגוריה, האפליקציה מגמגמת אבל יש לפחות תכונות נדרשות כמו חיישני חניה ורעידה. לסיכום, מצלמת רכב בינונית ומספקת שמתקשה לבלוט בקטגוריה, שהוגן גם לציין, ממילא די מנומנמת ולא מתיימרת לחדש יותר מדי.
הקדמה

מצלמת הרכב S2 מבית Provision-ISR מציעה הקלטה דו-ערוצית בו-זמנית, מארז אלומיניום ומסך IPS בגודל 3 אינץ'. צמד החיישנים במצלמות הקדמית והאחורית מקליטות ברזולוציה 1080p ב-30 פריימים בשנייה וכן היצרנית מבטיחה "ביצועי לילה טובים". עוד במצלמת הרכב: חיישן G-Sensor ותמיכה באחסון של עד 128GB באמצעות כרטיס MicroSD. המצלמה זמינה בצבע שחור.

איכות הצילום (60%)

7

נתחיל מכמה נתונים על הנייר: רזולוציית ההקלטות בעדשה הקדמית והאחורית זהות ומציעות תיעוד סרטונים ברזולוציה של 1920x1080 פיקסלים ב-30 פריימים בשנייה, הנשמרים בפורמט (MOV(H.264.



נתחיל מהתיעודים ביום, שאיכותם נעה בין סבירה לטובה בקושי. לפני שנפרט, הוגן להודות על האמת; מצלמות הרכב מעולם לא התיימרו להציע חדות ללא פשרות או פירוט מופלא, אלא בעיקר עדות מספיק ברורה למקרה התאונה או כל רגע שעדיף לצפות בו שוב כדי לקבוע עובדה מסוימת. כל תיעוד של לוחית רישוי, אם למשל הנהג ברח או שמא הפוגע מסרב להודות שזה הוא – כאן אתם כבר נתונים לחסדי המזל והעדשה הבינונית-בקושי של רוב מצלמות הרכב הקיימות כיום בשוק.






לצערנו ה-S2 ממשיכה את קו העדשות הסבירות-במקרה-הטוב: תשכחו מחשיפה נדיבה, בטח ובטח בימי החורף המעוננים וכמות אור קטנה מאוד נדחקת לפריים. זה לא אומר כמובן שלא תזהו תווי פנים בצורה כללית ורכבים שהשתלבו בנסיעה שלכם, אבל את לוחית הרישוי תזהו רק אם האוטו יעמוד ממש מול הרכב שלכם. יש גם עוד עניין חמור עם העדשה האחורית; היא לא הופכת את הפריים, מה שגורם לכל הסיטואציה שהומחשה בוידאו להיות הפוכה בהתאם למציאות שתועדה, שלא לדבר על כך שגם לוחות הרישוי הוצגו הפוך מה שמקשה עוד יותר על הזיהוי שלהן.



ברדת החשיכה הסיכוי לזהות לוחית רישוי הוא כבר כמעט בלתי אפשרי. לא משנה אם זו החזרת האור הטבעית של הלוחיות, המיקוד שמתקשה לאתר את הספרות או זה שלחלק מהרכבים יש נוריות קטנות מעל הלוחית שמחזירות אור ושורפות את הפריים, כמעט ואין סיכוי לאתר לוחית רישוי אחת לרפואה. דווקא המצלמה האחורית הצליחה יותר לאתר לוחיות רישוי מעת לעת, בעיקר כשהרכב היה סטטי, לפני תמרור עצור למשל או בזמן המתנה לרמזור ירוק – אבל זו לא חוכמה גדולה במיוחד.

נוחות השימוש (40%)

8.5

פותחים בהתקנת המצלמה הראשית בשמשה הקדמית ואין כאן הליך שונה מכל מצלמת רכב אחר שהתקנתם בעבר. תושבת פלסטיק מתחברת פיזית אל גג המצלמה במסילה ייעודית ומעל מצמידים מדבקת 3M שקיבלנו במארז. הצד השני של המדבקה יודבק אל השמשה – ומצורף במארז גם פלסטיק מלבני שקוף שיכול לחצוץ בין השמשה למדבקה, אם לא תרצו להשאיר סימנים או לוודא הדבקה בטוחה ונקייה יותר. התהליך דומה בהדבקת המצלמה האחורית. בקופסה קיבלנו לא מעט אביזרים משלימים, ביניהם ריחן עץ, תושבת מגנטית ומדבקות 3M תואמות לצורת התושבת.



עוברים לענייני חיווט: במארז קיבלנו מטען רכב הנכנס למצת כמקובל, בסופו יציאת USB כך שתוכלו להטעין גם את הסמארטפון שלכם במקביל. הכבל ארוך מאוד, כזה שמאפשר להעביר אותו מתחת לשטיח שבמושב שליד הנהג, דרך המסילה – ועדיין להישאר עם עוד המון כבל ספייר, לפחות במקרה שלנו, כשהתקנו את המצלמה בקיה ספורטאז'. במארז גם מקל פלסטיק שעוזר לתחוב את הכבל אל מסילת הגומי. חיווט המצלמה האחורית טיפה יותר מתאגר וממושך, אבל אם תשקיעו בהסתרה נאה ויסודית, תקבלו כבלים שמציצים מעט מאוד ממסילת הגומי.


בהתקנה הראשונית של צמד המצלמות אין מה להגדיר יותר מדי; הרזולוציה הנבחרת היא הגבוהה ביותר בברירת המחדל, התאריך והזמן כבר נקבעו מראש ותאמו למציאות ורק את כרטיס הזיכרון נדרשנו לפרמט. מעל המצלמה יציאת ה-USB-C עבור חיבור הכבל המספק את החשמל מהמצת ולצידו יציאת 3.5 מ"מ לחיבור המצלמה האחורית שתתעד את הנעשה בגב הרכב במקביל. במצלמה הקדמית שולב מסך IPS צבעוני בגודל 3 אינץ' המוצג על פני 640X320 פיקסלים ותפעולו מתבצע באמצעות כמה מקשים ייעודיים שלצידם אייקון המסמל את תכליתם – אבל תשכחו לנסות לזהות משהו בחושך.




במסך יש את כל מה שכבר ראינו בכמה וכמה מצלמות רכב: שינויי הגדרות בסיסיות כמו קביעת שפת התפריט וביניהם עברית, שינוי תאריך ושעה, צמצום בהירות המסך וביטול הצפצוף המעצבן בעת כל הקלקה. בתפריט הגדרות הוידאו ניתן לשנות את הרזולוציה, להוסיף חותמת תאריך ושעה שמאוד נדרשות, להפיל את חיישני הרעד ומשגוח החניה, להפעיל HDR (שבברירת המחדל פועל ולא נדע למה שתעדיפו לכבות) ואפשר גם לקבוע את ההקלטה המחזורית, בין דקה, 3 או 5 דקות.



באגף התכונות המיוחדות תמצאו חיישן רעידה שגם מוכר יותר כ-G-Sensor, חיישן רגישות המזהה תנועות מהירות כמו התנגשות או האצה/האטה פתאומית, שגורמים למצלמה להגן על קבצי ההקלטה האחרונים מפני מחיקה. עוד מאפיין מוכר בקטגוריה: חיישן חניה שכאן מכונה "גלאי תנועה". בתיאוריה, המצלמה תקליט אוטומטית כל תנועה הנעשית לפניה כשהרכב חונה ודומם. הדבר דורש מן הסתם חיווט של המצלמה לתיבת הפיוזים כדי שהיא תמשיך לעבוד בזמן שהרכב אינו מונע. ראוי לציין שבקופסת המוצר מספקים את הכבלים הרלוונטיים - שלא בדומה לכל מצלמת דרך שבדקנו.


יש גם אפליקציה נתמכת בנמצא, הנקראת roadcam שנראית ומרגישה גנרית למדי, מאלה שמעניקות שירות לעשרות מצלמות רכב מבית יצרניות שונות. זה לא אומר שהתכונות לא עובדות ברוב הזמן, כמו צפייה בזמן אמת על המתרחש, וקביעת הגדרות כמו שינוי רזולוציית הוידאו או הפעלת ניטור חניה. ציינו "רוב הזמן"? זה כי האפליקציה נוטה לקרוס מעת לעת ואחרי 3-4 נפילות תוכנה פתאומיות, העדפנו להחזיר את השליטה לתפריט המצלמה האחורית.




את כרטיס הזיכרון הכנסנו למחשב וגילינו שה-S2 מסדר את הסרטונים כרונולוגית כמקובל, עם חלוקה נוספת לתיקיית מצלמה אחורית ותיקיית מצלמה קדמית. האחסון המקסימלי הנתמך כאן הוא עד 128GB, באמצעות כרטיס זיכרון MicroSD. סרטון בן 3 דקות שוקל סביבות 280MB, מה שמשאיר מספיק מקום לאחסון סרטונים בני כמה ימים טובים אם לא שבועות, תלוי מן הסתם כמה אתם נוהגים ברציפות מדי יום. במילים אחרות, לא צריך להזדרז לחלוץ את סרטוני החירום לפי שאלו יידרסו על ידי חדשים.