סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Forza Motorsport Standard Edition
- מעל 500 מכוניות מפורטות מדהים
- סאונד לעילא
- חוויית נהיגה מצוינת
- משחקיות אונליין מהנה ותחרותית
- כותר ל"מכורי הגה" אמיתיים
- לא יתאים לחובבי מרוצי ארקייד קלילים
- כל מכונית תובעת התקדמות XP בנפרד
- בעיות טכניות באגף הגרפי
הכותר Forza Motorsport הוא משחק מרוצים שפותח על ידי Turn 10 Studios והופץ על ידי Xbox Game Studios ב-10 באוקטובר לקונסולות Xbox Series X/S וכן למחשב האישי, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. המשחק Motorsport הוא הכותר ה-13 בסדרת Forza ולמרות שממוספר כשמיני בסאגת Forza Motorsport, הוא נחשב ל-reboot ואינו ממשיך את הספירה הרשמית בסדרה. המשחק החדש מבטיח מעל 500 רכבים, 800 שדרוגים ו-20 מסלולי מרוץ חדשים.
תודה לבנדא מגנטיק על עותק לסיקור המשחק
ממשחקי מרוצים קשה לדרוש עלילה מסועפת או מתוחכמת מדי ואף מופרך פי כמה לתבוע זאת מסדרה כה "טכני" כמו Motorsport. כפי שנגלה בהמשך באגף משחקיות, סדרת המרוצים התחרותית מקדשת את האספקט המקצועי יותר מהכל; המשמעות היא שאין כאן איזה סיפור סוחט דמעות ואפילו דרמה קטנה בין יריבים מרים לא תמצאו כאן, גם במסגרת הקמפיין ליחיד או זה המכונה "מצב קריירה" במקרה שלפנינו. מה כן יש בכל זאת שנחשב לחוויית Single Player? טורניר The Builders Cup המכיל 5 סוגי טורנירים בעלי אופי שונה, עם קריטריונים שונים לזכיה בכל מירוץ.
לא פחות מ-500 מכוניות שולבו ב-Forza Motorsport ואת היצרניות כולנו מכירים: פורד, יגואר, מרצדס, פרארי, BMW, יונדאי, סובארו – ונחסוך לכם רשימה הרבה יותר ארוכה מכמות המותגים המינימלית שתיארנו כאן. הייצוג הגרפי שלהם יפיפה ומדויק לעילא; פגשנו בשברולט קמארו 2018 עם הפנים המנופחות, יונדאי ולוסטר 2019 בגרסת Forza ספורטיבית ומרצדס קופה 2016 שחורה, גם כן בגרסת מרוצים ובגימור מבריק שאי אפשר לפספס. נכון, זו לא חוכמה גדולה במיוחד להתלהב ש-Forza , מכותרי משחקי המרוצים המובילים בעולם מצליחים לייצר רכבים אמיתיים עד כמה שניתן – ועדיין מגיע להם כל השבחים על יצירת העתקים מושחזים ובריאת מודלים שנראים כמו הדבר הדומה-ביותר למשהו שאפשר לפגוש במסלול מרוצים אמיתי.
לפני שנתייחס לחווית המשחק של Motorsport, ראוי קודם להתייחס לאח הלא-פחות פופולרי, Forza Horizon. אם משחקי Horizon יותר עוסקים בחוויית ארקייד קלילה הדוגלת במשחקיות מרוצים פשוטה, קלילה ומהירה, ב-Motorsport ניתן הרבה יותר מקום לחווית הסימולציה המלאה; שליטה על פרטי פרטים בנכבי הרכב, משחקי כיוונון (tuning) של החלקים הכי קטנים והתחשבות בלתי פוסקת בתנאי מזג אוויר משתנים. במילים אחרות, החלום של מכורי הגה אמיתיים. חשוב גם להתייחס לעובדה שלמרות שמדובר בכותר השמיני בסדרת Motorsport, ב-Forza בחרו הפעם להיפרד מהמספרים ולהישאר פשוט עם הכינוי " Motorsport" בלבד, כשההשערה היא שהמשחק יהווה פלטפורמה מרכזית עבור המשכונים מבוססי הרחבות.
שלא במפתיע, המשחק מציע Multiplayer ומדובר בחוויה משחק מצוינת - ומאתגרת לא פחות. אם מול יריבים מלאכותיים גילינו שאפשר להשיג את המקומות הראשונים די בקלות, אפילו ברמות הקושי הגבוהות, בטורנירים מול שחקנים בשר ודם האתגר עלה משמעותית ולמרות שהרכבים שנהגנו בהם תאמו לרמת הרכבים המתחרים, גילינו נהגים סופר-מקצועיים מרחבי העולם שהשאירו לנו אבק וגרמו לנו לצפות באינסוף מדריכים ביוטיוב שעזרו לנו לסחוט יותר מהרכב שברשותנו, הן בהגדרות המשחק והן במשתני Tuning של הרכב שהביאו לשינוי מהירות ההאצה, משקל הרכב, נוקשות התנועה בעת פניות ועוד מיקרו-משתנים לכאורה זניחים ומינוריים - שמבדילים בין המקום הראשון לשני.
באספקט הטכני לא חווינו שום בעיות: נהננו מ-ping נמוך ברוב מוחץ של המשחקים, לא היה latency חמור או רגעי packet loss מעצבנים שיכולים ממש לתסכל, בטח במשחקי מרוצים בהם כל מאית השניה קריטית למירוץ. לסיכום, ב-Motorsport לא חסר מה לעשות כבר בחווית ה- Single Player - ועדיין פלטפורמת המשחק ברשת היא זו שצפויה להעניק לכותר שלפנינו אורך חיים משמעותי - כמובן כל עוד המפתחת תמשיך לדאוג לקהילת הנהגים שלה ותציע תכנים מרעננים ומקוריים מעת לעת.
תודה לבנדא מגנטיק על עותק לסיקור המשחק