סקירה - קורקינט Rider 10X ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - קורקינט Rider 10X

הטוב
  • משטח רכיבה גבוה - אין חשש לרדת ממדרכות גבוהות
  • גלגלי 10 אינץ' ושיכוך מלא מספקים רכיבה יציבה
  • בולם בבטחה גם במהירות גבוהה
  • מערכת איתות מובנית
  • טווח נסיעה מספק
הרע
  • משטח רכיבה עשוי זכוכית אקרילית
  • משקל כבד מאוד - כ-28 ק"ג
  • זמן טעינה ארוך - כ-7 שעות
  • גדול ומגושם לאחסון
בשורה התחתונה

קורקינט חשמלי כמו ה-Rider 10X עם גלגלי ה-10 אינץ' ומשקל עצמי של 28 קילו, יכול להרתיע במבט ראשון, אך כשרוכבים איתו הסיפור אחר לגמרי והמשקל הרב הופך ליתרון: השלדה המסיבית תורמת לתחושת יציבות ובטיחות ויש גם שיכוך מלא, גלגלי 10 אינץ' ומשטח רכיבה גבוה שלא מושפעים מתנאי דרך מאתגרים.


יחד עם זאת, המשקל הגבוה והגלגלים הגדולים יכולים להקשות על השימוש השוטף; בין אם זה נשיאה ביד, הרמה לפלטפורמה או הכנסת הקורקינט לתא המטען, הריידר 10X כבד ומגושם וכל התנהלות איתו היא טרחה של ממש.


לטעמנו ה-Rider 10X הוא כלי תחבורה יציב ובטיחותי - רק וודאו שיש לכם מספיק כוח להרים אותו ומקום לאחסן אותו.



הקדמה

ה-RIDER 10X הוא קורקינט חשמלי המבטיח "עיצוב ספורטיבי" ומצויד בשיכוך קדמי ואחורי, בלמי דיסק, צג דיגיטלי ותאורה קדמית ואחורית. נתונים נוספים כוללים סוללת 18 אמפר 48 וולט שאמורה להציע טווח נסיעה של עד 55 ק"מ, צמיגי 10 אינץ' ומשקל העמסה של עד 120 ק"ג.

נוחות השימוש (45%)

8

משקל הקורקינט 28.3 ק"ג, מה שהופך אותו למגושם יחסית וכבד בערך פי 1.5-2 מפתרונות התחבורה החשמליים היותר-קלילים. החסרונות המיידים ברורים; הוא לא נוח לנשיאה ביד במצב מקופל וגם הרמה שלו לתא המטען של הרכב היא משימה מאתגרת. אפילו הרמת גלגל קדמי למדרגות הבודדות בכניסה לקרון רכבת זו טרחה לא קטנה וכמו שכבר אפשר להבין, אם ה-10X מיועד לעבור בין פלטפורמות, העניין ידרוש כוח פיזי משמעותי מצד הרוכב. שלדת הקורקינט עשויה אלומיניום, תכונה שאמנם מוסיפה ביטחון בכביש כמו שנגלה בהמשך, אך גם מכבידה עוד יותר על הרוכב.



במרכז הכידון לוח בקרה סטנדרטי עם מסך שמציג את הקמ"ש העדכני, סטטוס הסוללה וההילוך הנוכחי. בחלק הימיני של הכידון כמקובל דוושת הגז והסוויץ'. משמאל, מתג הזזה עליון/תחתון לתאורה, מתג הזזה ימין/שמאל לאיתות, מקש התנעה/כיבוי הקורקינט שגם מחליף הילוכים ולבסוף מקש הצופר החשמלי. מבחינת תאורה, ה-10X מצויד בפנס קדמי חזק שמאיר את קדמת הדרך, תאורה אחורית בצדדים שמהבהבת כשבולמים כמקובל וכן נורות איתות בצדדי משטח הרכיבה.


עוברים לקיפול הקורקינט, שהיה ידידותי ופשוט-יחסית. מוט הכידון מאובטח על ידי ידית מלבנית שמסתובבת סביב ציר, עד שנכנסת אל מגרעת ומתקבעת שם, ובכך מונעת ממוט הכידון להתקפל בזמן נסיעה. כך שכדי לקפל את הקורקינט, כל שצריך הוא לסובב את אותה ידית החוצה, עד שהמוט משתחרר ומאפשר להטות אותו לאחור, עד שהוא מקביל למשטח הרכיבה. בסוף המוט ישנו קרס מתכתי שמשתחל אל החלק האחורי של משטיח הרכיבה, שם הוא מאובטח ומונע מהמוט לנוע במקומו. מאותו רגע אפשר לשאת את ה-10X כמזוודה.



העמידות המוצהרת של הקורקינט היא IP55, כלומר אבק יכול להיכנס לקורקינט אך לא יזיק לו. באשר למים, הקורקינט עמיד בפני השפרצות מים חזקות, כלומר מעבר מעל שלוליות או רכיבה בזמן גשם לא אמורות להפריע לקורקינט. רק שימו לב שהיבואנית מסירה אחריות על נזקי מים - לא תעודת הביטוח הכי מעודדת.

ביצועים וקישוריות (30%)

8.5

נתחיל עם החלקים שאמורים לספק חווית רכיבה נינוחה וחלקה: קוטר הגלגלים 10 אינץ', שאידיאליים על פני 9 אינץ' מן הסתם ופי כמה מגלגלי ה-8 האינץ' ה"רזים" שלרוב מספקים חווית רכיבה מטלטלת. מהירות הנסיעה המרבית היא כחוק כמובן, כ-25 קמ"ש. בכל הנוגע לעניין זה, אין שום תנאי דרך שגורם ל-10X לרדת מהמהירות המקסימלית וכל עוד תלחצו על ידית הגז, הקורקינט מאיץ במהירות ומגיע תוך שניות בודדות לשיא המהירות, גם כשרכבנו בשיפועים מאתגרים. דרך המסך ניתן כמובן לעבור בין שלושה הילוכים, כאשר כל אחד מהם משפיע על קצב ההאצה ומהירות השיא שהקורקינט מסוגל להגיע אליה.



נוכחות השיכוך הקדמי והאחורי מורגשת מאוד. מהמורה, באמפרים, דרכי כורכר, אבנים משתלבות ושאר חריצים קטנים ומעצבנים בכביש, כל אלה "נספגים" היטב ומעט מאוד מהרעידות הטבעיות עוברות אל הרוכב. שימושי במיוחד אם רוב הדרך השגרתית שלכם אינה כביש אספלט סטנדרטי. נוסיף שפגשנו שיכוך מלא אפקטיבי יותר אצל קורקינט אחר שבדקנו לאחרונה, אבל זה של ה-10X עדיין מוצלח מאוד כשלעצמו וההתמודדות במיוחד עם דרכים שאינן סלולות ראוי לציון.


הבלמים המכניים מקדימה ומאחורה שגרתיים למדי; פשוט סוחטים את ידיות הבלימה שבכידון והבלמים מגיבים בהתאם לעוצמת הסחיטה. הבלימה מדורגת ואיטית כנדרש, אבל גם כשהיו פעמים בודדות שנדרשנו לבצע בלימת חירום במהירות גבוהה, הגלגלים נעצרו תוך מטר-שניים. הגוף נזרק מעט קדימה, אך נותרנו בשליטה. באותם מקרים המשקל הכבד של גוף הקורקינט שיחק לטובתנו ותרם ליציבות הקורקינט ולעצירה שלא סיכנה אותנו.


יש עוד יתרון לקורקינט של Rider שצריך לקבל התייחסות: הפרופיל הגבוה של משטח הרכיבה הופך כל ירידה ממדרכה - וזה לא משנה מה גובהה, לעדינה ואלגנטית - והשיכוך הקדמי עוזר משמעותית לבלום את הטלטלה הטיפוסית שמגיעה איתה. המרחק בין הרצפה למשטח הרכיבה הוא כמעט 16 ס"מ, כך שגם מדרגות או מדרכות גבוהות במיוחד לא נוטות "לגרד" את תחתית משטח הרכיבה - חיסרון מוכר של קורקינטים עם משטחי רכיבה שצמודים לקרקע וכל ירידה מפלטפורמה מלווה בצליל חורק צורם - אם בכלל הם צולחים אותו.


עוד בעניין משטח הרכיבה, הדגם הספציפי שקיבלנו הגיע עם ציפוי זכוכית אקרילית ומתחתיו פוסטר של הסרט "הסנדק", מה שגרם לנו לתהות מי בדיוק קהל היעד של זה? נשים בצד את הטעם האישי שלנו, מבחינה בטיחותית משטח עשוי פרספקס פחות אידיאלי ממשטח מחוספס שמפחית סיכון להחלקה. למרות שבשום שלב לא החלקנו מעל משטח הזכוכית - גם כשהיה רטוב, בצורה טבעית הגוף מרגיש יציב בהרבה מעל משטח עם טקסטורה המעניקה לרגליים אחיזה טובה יותר.

סוללה ואבטחה (25%)

8.5

הקורקינט מצויד בסוללת 18 אמפר 48 וולט שמבטיחה להציע טווח נסיעה של עד 55 ק"מ. במציאות, כבר אחרי 25 ק"מ בתנאי דרך שגרתיים הסוללה הגיעה ל-50% סוללה. אחרי 20 ק"מ נוספים, כלומר בערך 45 ק"מ בסך הכל, הסוללה התחילה להתריע על אחוזים אחרונים בסוללה וכדי לא להיתקע בדרך, העדפנו להטעין לפני שהסוללה אוזלת לחלוטין. לסיכום אפשר להעריך שה-10X מסוגל בפועל להציע טווח נסיעה של 46-48 ק"מ בתנאים סטנדרטיים. זה לא מעט בכלל, אבל לא עומד באותו קנה עם הבטחת היצרנית. משך הטעינה סביבות 7 שעות - זמן לא מבוטל, אם כי כשמתחשבים בטווח הנסיעה המרשים, זה גם לא נורא מדי.




באשר לאבטחה, ההנעה מתבצעת בעזרת מפתח סטנדרטי שנכנס לסוויץ'. אין כאן כרטיס NFC, נעילה מתוחכמת או פתיחה על ידי אפליקציה, מה שהופך את הקורקינט ל"טיפש" יחסית, אם כי אנחנו מכירים לא מעט משתמשים שמעדיפים את המפתח הישן והטוב על פני פתרונות טכנולוגיים-מדי.