סקירה - קורקינט חשמלי GoWheels Clap ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - קורקינט GoWheels Clap

הטוב
  • גלגלי 10 אינץ' מספקים רכיבה יציבה על הכביש
  • טווח נסיעה מספק
  • מתקפל בקלות
  • סוללה נשלפת
  • תג מחיר נוח
הרע
  • כשלא רוכבים על אספלט, חווית הרכיבה מעט מטלטלת
  • משקל נשיאה נמוך למדי, כ-90 ק"ג בלבד
  • ללא בולם זעזועים אחורי
  • גובה הכידון לא מתכוונן
בשורה התחתונה
כשרוכבים איתו על אספלט, ה-Gowheels Clap הוא קורקינט חשמלי עירוני מצוין עם תג מחיר משכנע. יש לו טווח נסיעה מספק לנסיעות יום-יומיות, הוא מתקפל בקלות ושומר על פרופיל צנוע כשהוא מאוחסן בבגאז' וגלגלי ה-10 אינץ' סיפקו איכות נסיעה טובה למדי, עם מעט מאוד טלטלות או רעידות מעצבנות, כאמור, כל עוד תישארו על הכביש. יש רק שני חסרונות טכניים שצריך לקחת בחשבון; גובה הכידון אינו מתכוונן ומשקל נשיאה נמוך יחסית של 90 ק"ג בלבד עלול להגביל משתמשים שגודלם "מעל הממוצע".
הקדמה

ה-Gowheels Clap הוא קורקינט חשמלי הכולל סוללת 48W ו-10Ah, המציע טווח נסיעה של 35 ק"מ, צג דיגיטלי, גלגלים בקוטר 10 אינץ', בולם זעזועים קדמי, ברקס תוף קדמי ואחורי, תאורת LED ומנגנון קיפול שמתיימר להיות קל ומהיר. הקורקינט זמין בצבעי כחול, אפור, לבן, כתום ושחור.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה

נוחות השימוש (45%)

8.5
למרות שהוא מאובזר בסוללת 48W ו-10Ah שלרוב מאפיינת קורקינטים די מגושמים, ה-Clap בורך במידות קומפקטיות למדי, תוצר שילוב של גוף אלומיניום, כידון צר ומשקל נמוך יחסית של 21 ק"ג, שאינו כבד מדי בהתחשב בנפח הסוללה וקוטר הצמיגים. רק שימו לב שמוט הכידון אינו מתכוונן, מה שאומר שהגובה של ה-Clap סופי בהחלט ונמליץ למשתמשים גבוהים במיוחד לקחת את הקורקינט לרכיבת מבחן ולוודא שמנח הידיים נינוח להם. גם משקל הנשיאה המקסימלי, שעומד על 90 ק"ג בלבד, די מגביל ומרמז על "גודל" המשתמש האידיאלי של הקורקינט שלפנינו.


צריך גם להתייחס לעובדה שמרחק משטח הרכיבה מהקרקע מתבטא בכ-8 ס"מ בלבד. מדובר בקרבה צמודה למדי, שמתבטאת בשני חסרונות: גם ב"הרגשת" הרכיבה על הכביש על כל חריציו ושבריו - וכן במפגש קרוב במיוחד עם שלוליות חורף טיפוסיות, שנוטות להשפריץ קלות על הרוכב כש"טסנו" מעליהן, והבנו שעדיף להאט במהירות כדי לא להרטיב את הנעליים שלנו בפעם המי-יודע כמה.


חוזרים לכידון: בחלקו הימיני של הכידון שולבו מתג האצה קפיצי ומקשי הפעלה/כיבוי והפעלת פנסים. במרכז הכידון שולב מסך, בו ניתן לצפות במהירות קמ"ש הנוכחית ולעבור בין הילוכי מהירות, לצפות בסטטוס סוללה עדכני, לקבל התראות על מחוון פנסים וכן חיווי בלם. הקריאות של המסך בשמש מוצלחת; בניגוד למסכי כלי תחבורה חשמליים אחרים שפגשנו, המסך של ה-Clap לא מאוים משמש ישירה והתצוגה תמיד נוחה לצפייה. משטח הרכיבה של הקורקינט צר יחסית, אבל גם ארוך דיו כדי להניח את שתי הרגליים בצורה עוקבת בנוחות. בתחתית המשטח יציאת הטעינה, מפתח דוושה ולקראת הכידון מקבילה למשטח רגלית ("ג'ק") קצרה שנשלפת בקלות ומעמידה את הקורקינט ביציבות מספקת.


עוברים למערך התאורה: מקדימה שולב פנס LED המספק אור דרך, מאחור פנס ברקס שעובד בקביעות ומהבהב בעת בלימה ומתחת למשטח הרכיבה עוד צמד פסי תאורה כתמתמים שולבו לכל אורכו. האור הקדמי סיפק אותנו דיו כדי להאיר את המטרים העתידיים להגיע - ולא באמת צריך יותר מזה בחשיכה.


ומה לגבי קיפול והרכבה? ה-Clap לא עשה לנו חיים קשה והציע את מלאכת הקיפול מהפשוטות שהכרנו: בחלק התחתון של צינור הכידון מערכת מתקפלת קפיצית; הרמנו אותה וכל הצינור התקפל לאחור כלפי משטח הרכיבה. בכיסוי הפלסטיק של הגלגל האחורי וו ייעודי בו ננעל צינור הכידון – ומאותו רגע פשוט נושאים את הקורקינט כמו מזוודה כיחידה אחת, עד כמה שקל או נוח לנוע עם 21 ק"ג ממקום למקום. החדשות הטובות הן בעיקר בהכנסה לבגאז' של אוטו או בקיפולו ברכבת וה-Clap תובע מעט מאוד מקום כשהוא מקופל, לפחות לעומת קורקינטים מבוססי סוללת 48W מגושמים פי כמה שבדקנו בעבר.

ביצועים וקישוריות (30%)

8

ל-Clap מהירות מקסימלית של 25 קמ"ש כנהוג בחוק ואת גלגלי ה-10 אינץ' הנוכחיים כאן תמיד נעדיף על פני 8 או 9 אינץ' שלרוב מספקים חוויית נסיעה פחות יציבה. ואיך חווית הנסיעה במקרה שלפנינו? חלקה למדי, כל עוד תקפידו לרכב על כביש אספלט, עליו גם ראוי להוסיף, ממילא יש לרכב לפי חוקי התחבורה. נרחיב: מדובר בגלגלי כביש ולא שטח, מה שאומר שכל חריץ, עלייה על מדרכה מונמכת או רכיבה על אבן משתלבת תורגש היטב. תוסיפו למשוואה את העובדה שיש כאן בולם זעזועים קדמי בלבד, כלומר אין נוכחות של קפיצים מרככים – וקיבלתם רכיבה מטלטלת למדי. כאמור, החדשות הטובות הן שכל עוד תישארו על האספלט, הרכיבה תישאר חלקה, יציבה ונינוחה.



באשר להתמודדות של הקורקינט ברכיבה על מדרון תלול, ה-Clap לא מתאמץ גם בשיפועים חדים יחסית, כל עוד לא תשכחו לשלב להילוך שלישי. ההאטה במהירות מורגשת מן הסתם ולא תצליחו לעבור את מהירות ה-17-20 קמ"ש, אבל הקורקינט עדיין הוכיח איתנות מפתיעה מול קרקע משופעת וירידה ממוצעת של 5-7 קמ"ש מהמהירות המקסימלית נחשבת לשינוי די מינורי.


מקנחים במעצורים: בקורקינט שולבו ברקס תוף קדמי ואחורי שמגיבים באגרסיביות-משהו ולחיצה קלה מדי עליהם עלולה להביא לעצירה מיידית מאוד. במילים אחרות, כמו הרבה קורקינטים אחרים שבדקנו, גם ב-Clap נדרשת עקומת למידה של רגישות מצד הרוכב. הוגן גם להוסיף שאחרי 5-6 ק"מ של רכיבה, זיכרון השריר שביד שלנו התחיל להתרגל לכוח שנדרש כדי להביא להאטה מדורגת ולא עצירה פתאומית. לכאן או לכאן, הברקסים עובדים כנדרש וכל עוד לא תפתיעו את עצמכם ואת הקורקינט בבלימות חדות ופתאומיות, ה-Clap ייעצר בהדרגה בבטחה.

סוללה ואבטחה (25%)

8

סוללת 48W ו-10Ah אמורה להציע טווח נסיעה של עד 35 ק"מ – התלויים מן הסתם במהירות הנסיעה ותנאי הדרך המשתנים. לפי היצרנית הנתון נבדק על בסיס רוכב במשקל 75 ק"ג ועל פני כביש שטוח. הסוללה אמורה להציע כ-700-900 מחזורי טעינה. בניגוד ללא מעט קורקינטים, הסוללה שכאן נשלפת עם מפתח ייעודי – יתרון אם תבחרו להצטייד בסוללה נוספת שמוכנה להחלפה מהירה, מבלי להמתין לטעינה מהירה וממושכת במיוחד - שעומדת על 7-8 שעות לפי היצרנית.



באשר לטווח הנסיעה שהתגלה במציאות, הוא לא היה רחוק מדי מהבטחת היצרנית; במסלול מדוד שאורכו כ-5.5 ק"מ הצלחנו לסחוט כמעט 6 נסיעות הלוך-חזור לפני שהקורקינט תבע טעינה מחודשת, כלומר כ-32-33 ק"מ בסך הכל, כמעט כמו ההבטחה. יש להוסיף למשוואה את העובדה שרוב הנסיעה הייתה מישורית ורובה המוחץ התבצע על כביש אספלט, כך שהוגן להדגיש שתנאי שטח פחות אידיאליים צפויים לצמצם את טווח הנסיעה האישי שלכם.

תודה ל-No-Risk על השאלת הקורקינט לסקירה