סקירה - משחקים Call of Duty Black Ops 6 ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

פלייסטיישן - משחקים PS5 Call of Duty Black Ops 6

סקירת wisebuy - פלייסטיישן - משחקים PS5 Call of Duty Black Ops 6

הטוב
  • מערכת תנועה חדשה עם פוטנציאל מסקרן
  • גרפיקה מפורטת וסאונד מצוין
  • חיי משחק ארוכים להפליא
  • מצב זומבים מהנה
הרע
  • עלילה לא סוחפת כמו משחקי COD אחרים
  • מולטיפלייר לא יציב לחלוטין ברמה הטכנית
  • קמפיין קצר יחסית
בשורה התחתונה
היסטוריית משחקי Call of Duty מגלה שלא כל כותר שלה זכאי אוטומטית למחמאות מקיר לקיר. המשחק החדש בסדרה, Black Ops 6 אינו מושלם, אבל מאוד קרוב לשם. שילוב של אלמנטים נוסטלגיים כמו חזרתו של מצב זומבים בגרסתו הקלאסית לצד קידמה מחייבת כמו מערכת התנועה החדשה Omnimovement הופכים את משחק הפעולה שלפנינו למצטיין בקטגוריה. ראוי לשבח גם את המולטיפלייר, שלמרות שלא תמיד היה יציב ברמה הטכנית, צפוי להציע לכם אלפי שעות של רגעי אקשן תחרותיים ומספקים מאוד.
הקדמה

המשחק Call of Duty: Black Ops 6 הוא משחק פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי Treyarch ו-Raven Software והופץ על ידי Activision ב-25 באוקטובר 2024 לפלטפורמות PlayStation 4 ו-5, וכן זמין ב-Xbox One ו-Series X/S ובמחשב האישי כחלק ממנוי Game Pass Ultimate. במרכז העלילה שיאה של תקופת מלחמת המפרץ, במהלכה אנו לוקחים חלק בעלילת מותחן ריגול המשלבת אקשן והרפתקאות. המשחק כולל קמפיין ליחיד, מולטיפלייר (משחק ברשת) ומצב Co-Op מול זומבים.

עלילה (40%)

8.5

משחקי COD לאורך השנים הוכיחו שהם מסוגלים להציג סיפורים רציניים וקודרים, אפילו עם ביקורת עוקצנית על פוליטיקה ומיליטריזם - אבל גם לא מעט מהם סיפקו עלילות לעוסות לעייפה או סיפורים מוגזמים על גבול הגיחוך. העלילה של Black Ops 6 הרגישה לנו קצת מהכל: שנת 1991 ושיאה של המלחמה הקרה מספקת בסיס נהדר לאירועים שהתרחשו במציאות וחלקם הומצאו בפראות. לכאן או לכאן זה עובד ברוב הזמן נהדר והחוויה סינמטית מאוד. שלא כמו כל משחקי COD, הפעם שולבו דיאלוגים שנוכל לבחור במהלך שיחה, אם כי המשמעות שלהן אפסית והן נועדו בעיקר כדי להאריך שיחות בלי הרבה ערך עם חברינו לצוות, שכביכול ישלימו את האווירה ויעניקו עוד נפח לדמות או לסיפור הכללי. בפועל בעיקר רצינו לחזור לאקשן ואם היינו מבקשים דיאלוגים שלא נגמרים היינו פונים לכותר RPG גנרי.




באשר לאופי המשימות, חלקן לינאריות כמיטב המסורת ובהן ההוראות מובנות מאוד: הגן על חזית X, פרוץ לכספת B או פוצץ את הטנק שלפניך. בדומה לכותר הקודם Modern Warfare III, גם כאן היו כמה משימות שכללו משחקיות יותר חופשית ונתונה לבחירת השחקן. המשימות פוזרו כנקודות ברחבי מפה נתונה, בין אם זה נוף מדברי או בסיס מושלג וכמובן שאויבים לא חסר לאורך ורוחב המפה – אלא שהבחירה בהשלמת תתי המשימות תלויה בנו. נוכל לפרוץ לבסיס עם רובים שלופים ולהתחמק מכדורים דרך לפיצוץ עוד משגר טילים, או לבחור בגישה שקטה יותר ולעבור מחיסול שקט לחיסול שקט אחר. כחמומי מוח שאנחנו, העדפנו ברוב המקרים לצאת למסע הרג פראי, שהרי כותר פעולה לטעמנו צריך להיות עמוס אקשן – וזה לא תמיד השתלם לנו אחרי שנהרגנו בפעם המי-יודע-כמה, הוגן להוסיף.

גרפיקה וסאונד (25%)

9.5

זה לא סוד שמשחקי COD מתקשים להמציא את עצמם מחדש, אפילו בכותרים שהתרחשו בעתיד, והסביבות הופכות ונהיות יותר בנאליות וחזרתיות – כי כמה אפשר להתרשם מעוד כלא מזוהם, עיר טרופית או שכונת פחונים? ב-Black Ops 6 מקפידים לשמור על מגוון סביבות עשיר והפעם רמת הפירוט עולה מדרגה. נתייחס לשני שלבים ספציפיים שהתלהבנו מהם במיוחד: הראשון היא משימת הפלישה לארמון של סדאם חוסיין, במיוחד בחלק שבו פרצנו אל הבונקר ופגשנו מקרוב את כל אוצרות הזהב של העריץ העיראקי. קרוב למציאות? לא בטוח. חווייתי ומוסיף לסיפור? מאוד. השלב השני שהרשים אותנו במיוחד הוא ב-Casino Heist, בשלב שנערך בקזינו מפואר עבור מהמרים כבדים ומעוצב נפלא, עד לרמה שמצאנו את עצמנו משוטטים במקום, מתרשמים מהעיצוב ומתעלמים לחלוטין מהמשימה הראשית.




כיאה לתקופה בה העלילה מתרחשת, הנשקים תקופתיים והרעשים המתלווים אליהם נאמנים למקור ובזה המותג COD תמיד הצטיין, כך שאין בשורות מאכזבות באגף הסאונד. יתר הצלילים שמחזקים את האווירה, מפתיחת דלתות, ניפוצי זכוכית ועד למנגינות ברקע, בין אם זה ברגעי התגנבות או בעת הסתערות צוותית על בסיס אויב – הכל עובד כנדרש לפי כל "חוקי" משחקי הפעולה המודרניים ו- Black Ops 6 לא מפספס בשום צליל ואפקט. הדיבובים גם מהודקים ומבוצעים על ידי שחקנים מקצועיים, כשאת חלקם הכרנו מכותרי Black Ops בעבר – המשכיות שיעריך כל מי שעוקב אחרי סדרת משחקי המלחמה.

משחקיות (20%)

9

על המשחקיות לא בטוח שצריך להרחיב מדי; מדובר בעוד משחק פעולה מבית מותג COD המוכר ובכל הנוגע לחוויית מלחמה, המשחקים מעולם לא כיוונו לאולטרה-ריאליזם. בסופו של יום אין כאן אתגר שכלי, אלא משחק שפשוט כיף לשחק בו בסוף יום עבודה, כזה שמאפשר לחוות מלחמה מהצד ה"כיפי" של העניין ולקחת חלק בקרבות אפיים שבעיקר נראים טוב וכוללים מעת לעת קטעים סינמטיים עתירי דרמה כדי לשמור על האווירה ההוליוודית. ב-Black Ops 6 שומרים על המסורת היטב ובצורה שלא תאכזב את כותרי העבר היותר-מוצלחים של COD. זה מתבטא בכמה עקרונות ברזל שנשמרו במשחק הזה; עלילת מלחמה מסועפת ומופרכת, סביבות קרב משתנות ברחבי הגלובוס וחוויית אקשן מלאה שגורמת לשחקן להתערב בכל חלק בה.




אי אפשר לדבר על המשחק החדש בלי להתייחס ל-Omnimovement, מערכת התנועה החדשה שמציג המשחק וכנראה שבקרוב תשתלב גם בבאטל רויאל של COD, הלוא הוא Warzone. ראשית, המשמעות הבולטת היא שהתנועה הרבה יותר דינמית מבעבר; התזוזות עם הדמות פחות מגושמות ויותר זורמות, בין אם זה להשתחל אל חלון, לרוץ לאחור או לקפוץ בין גגות – חוויה שהיא מעט יותר פארקורית ופחות טקטית. בין היתר הצלחנו לירות אל חלון חדר תוך כדי צלילה אל גג סמוך ואיך לא, לבצע באחת המפות 360 מעלות עם רובה צלפים בזמן שצנחנו מקומה שניה אל המחסן שגגו נפער מפיצוץ. אנחנו לא בטוחים כמה אהבנו את זה, כי בסופו של יום המרכיב הטקטי והריאליזם יחד איתו עפים מהחלון. בעיקר הרגשנו ש-Black Ops 6 מנסה לקרוץ לשחקני Fortnite וכותרים דומים עם המשחקיות הדינמית והמשתוללת-מעט. בצד החיובי צריך להגיד שזרימת המשחק הרבה יותר קלילה ומהירה , מרכיב חשוב במשחקי FPS, כך שלא הרגשנו אבודים לחלוטין.




באשר לרמת קושי, בקמפיין זמינות כמה כאלה לבחירה, אשר מציעות אתגר בהתאם למיומנות שלכם. החדשות הטובות שיש רמת קושי קלה במיוחד שבעיקר מאפשרת ליהנות מהסיפור - אבל זה לא אומר שלא תיהרגו אם תספגו מספיק כדורים. רמות הקושי הגבוהות מיועדות כבר לשחקנים עם סבלנות ברזל שמוכנים לקבל עליהם את העובדה שכדור בודד יחזיר אותם לצ'קפוינט האחרון בשלב. מצד האויבים הממוחשבים, אל תצפו ליותר מדי; הם אמנם תופסים מחסות וזורקים רימונים - אבל גם קופאים במקומם כך שקל לאגף אותם בקלילות וברוב המקרים כדור או שניים מחסל אותם, אולי מלבד האויבים המשוריינים, שלעומת אויב "רגיל" יכולת הספיגה שלהם גבוהה בצורה מופרזת ורק ריסוס של 2-3 מחסניות לכיוונם יביא לנפילתם.

משחק מרובה משתתפים (15%)

10

אורך החיים של המשחק עצום לאין שיעור, נתון שמתנקז בעיקר לכמה שעות פנויות יש לכם ביממה כדי להקדיש למשחק – כי הוא מציע כדי לתפוס לכם את כל היממה. מעבר לקמפיין ליחיד, שאמנם היה קצר יחסית, יש כאן מערכת Prestige עם המון Calling cards, Emblems וסטיקרים שאפשר לאסוף, מעבר לסקינים עבור הנשקים, מהלכי חיסול ושאר אלמנטים קוסמטיים שיהפכו את הדמות ליותר שלכם. איך לא, מערכת מיקרו-רכישות מפותחת יש במשחק ואם להאמין לדיווחים הבעייתיים, ב-COD גם מבטיחים סאונד משופר בתוספת תשלום. משחקי COD תמיד נטו ללכת על הקו האפור שבין משחק הוגן לבין מהלכי pay-to-win, כלומר שחקן שיכול לרכוש לעצמו יתרון תחרותי בתמורה להשקעה כספית במשחק. אם אכן הסאונד יתגלה כמחדד משמעותית צלילים, לפחות כאלו שיכולים להעניק יתרון לשחק שרכש אותם, כמו למשל צעדי אויב ברורים יותר – הרי שמדובר באי-הוגנות של ממש ובכך Black Ops 6 עלול להפוך למשחק הזה שבו השחקן עם הכיס העמוק יותר זוכה ליתרון בשדה הקרב.




מבחינת מולטיפלייר, צפו לקבל את כל מה ש-COD יודע להציע כבר כמה שנים טובות. זה אומר שתחשפו לכמה מפות חדשות, משחקי רשת פופולריים כמו deathmatch, headquarters, free for all ואנחנו לא צריכים לפרט יותר עבור מי שרוכש את ה-COD השנתי עבור משחקי רשת בלבד – ויש לא מעט כאלה. המשחקיות מצוינת, זורמת ומהנה ולא פחות חשוב, יציבה מאוד ברוב הזמן, בניגוד למשחקי COD אחרונים שהפכו חוויית משחק נטולת קרטועים לפריבילגיה. לא נגיד שהכל היה חלק ברמה הטכנית, כי מעת לעת הופיעו packet burst בחלק ממשחקי המולטיפלייר ששיחקנו ומין שיהוקי מערכת שגרמו לקפיאת מסך לרבע שניה שלא היו קשורים למהירות האינטרנט, אבל אותם רגעים היו מעטים מאוד והוגן לסכם שברוב הזמן חווית האונליין הייתה מצוינת.




המשחק גם מציע מצב זומבים המבוסס על סיבובים, כשבמהלכו ארבעה שחקנים נלחמים בזומבים שמתרבים והופכים לקשים יותר לחיסול ככל שהשלבים מתקדמים. במקביל תוכלו לשדרג את הנשק שלכם, להוסיף יכולות זמניות וקבועות לדמות שלכם ואיך אפשר בלי, להשלים תתי משימות והישגים קוסמטיים קטנים. בניגוד ל-Modern Warfare 3 שהציג מצב זומבים בסגנון עולם פתוח ומשוחרר יותר, יש משהו פרימיטיבי אבל גם מהנה יותר במצב הזומבים החדש ש-Black Ops 6 מגיש. בשורה התחתונה מדובר בכיף טהור שלא מצריך יותר מדי מחשבה לפני שצוללים למפה להתמודד עם גלי זומבים בלתי נגמר. בשורה התחתונה, מצב הזומבים שבמשחק שלפנינו התגלה כמפלט בידורי מעולה ונטול מחויבות – ולפעמים צריך גם את זה מעת לעת.