סקירת wisebuy - פלייסטיישן - משחקים PS5 Call of Duty Black Ops 6
- מערכת תנועה חדשה עם פוטנציאל מסקרן
- גרפיקה מפורטת וסאונד מצוין
- חיי משחק ארוכים להפליא
- מצב זומבים מהנה
- עלילה לא סוחפת כמו משחקי COD אחרים
- מולטיפלייר לא יציב לחלוטין ברמה הטכנית
- קמפיין קצר יחסית
ההצעות הזולות ביותר למוצר זה
המשחק Call of Duty: Black Ops 6 הוא משחק פעולה מגוף ראשון שפותח על ידי Treyarch ו-Raven Software והופץ על ידי Activision ב-25 באוקטובר 2024 לפלטפורמות PlayStation 4 ו-5, וכן זמין ב-Xbox One ו-Series X/S ובמחשב האישי כחלק ממנוי Game Pass Ultimate. במרכז העלילה שיאה של תקופת מלחמת המפרץ, במהלכה אנו לוקחים חלק בעלילת מותחן ריגול המשלבת אקשן והרפתקאות. המשחק כולל קמפיין ליחיד, מולטיפלייר (משחק ברשת) ומצב Co-Op מול זומבים.
משחקי COD לאורך השנים הוכיחו שהם מסוגלים להציג סיפורים רציניים וקודרים, אפילו עם ביקורת עוקצנית על פוליטיקה ומיליטריזם - אבל גם לא מעט מהם סיפקו עלילות לעוסות לעייפה או סיפורים מוגזמים על גבול הגיחוך. העלילה של Black Ops 6 הרגישה לנו קצת מהכל: שנת 1991 ושיאה של המלחמה הקרה מספקת בסיס נהדר לאירועים שהתרחשו במציאות וחלקם הומצאו בפראות. לכאן או לכאן זה עובד ברוב הזמן נהדר והחוויה סינמטית מאוד. שלא כמו כל משחקי COD, הפעם שולבו דיאלוגים שנוכל לבחור במהלך שיחה, אם כי המשמעות שלהן אפסית והן נועדו בעיקר כדי להאריך שיחות בלי הרבה ערך עם חברינו לצוות, שכביכול ישלימו את האווירה ויעניקו עוד נפח לדמות או לסיפור הכללי. בפועל בעיקר רצינו לחזור לאקשן ואם היינו מבקשים דיאלוגים שלא נגמרים היינו פונים לכותר RPG גנרי.
זה לא סוד שמשחקי COD מתקשים להמציא את עצמם מחדש, אפילו בכותרים שהתרחשו בעתיד, והסביבות הופכות ונהיות יותר בנאליות וחזרתיות – כי כמה אפשר להתרשם מעוד כלא מזוהם, עיר טרופית או שכונת פחונים? ב-Black Ops 6 מקפידים לשמור על מגוון סביבות עשיר והפעם רמת הפירוט עולה מדרגה. נתייחס לשני שלבים ספציפיים שהתלהבנו מהם במיוחד: הראשון היא משימת הפלישה לארמון של סדאם חוסיין, במיוחד בחלק שבו פרצנו אל הבונקר ופגשנו מקרוב את כל אוצרות הזהב של העריץ העיראקי. קרוב למציאות? לא בטוח. חווייתי ומוסיף לסיפור? מאוד. השלב השני שהרשים אותנו במיוחד הוא ב-Casino Heist, בשלב שנערך בקזינו מפואר עבור מהמרים כבדים ומעוצב נפלא, עד לרמה שמצאנו את עצמנו משוטטים במקום, מתרשמים מהעיצוב ומתעלמים לחלוטין מהמשימה הראשית.
על המשחקיות לא בטוח שצריך להרחיב מדי; מדובר בעוד משחק פעולה מבית מותג COD המוכר ובכל הנוגע לחוויית מלחמה, המשחקים מעולם לא כיוונו לאולטרה-ריאליזם. בסופו של יום אין כאן אתגר שכלי, אלא משחק שפשוט כיף לשחק בו בסוף יום עבודה, כזה שמאפשר לחוות מלחמה מהצד ה"כיפי" של העניין ולקחת חלק בקרבות אפיים שבעיקר נראים טוב וכוללים מעת לעת קטעים סינמטיים עתירי דרמה כדי לשמור על האווירה ההוליוודית. ב-Black Ops 6 שומרים על המסורת היטב ובצורה שלא תאכזב את כותרי העבר היותר-מוצלחים של COD. זה מתבטא בכמה עקרונות ברזל שנשמרו במשחק הזה; עלילת מלחמה מסועפת ומופרכת, סביבות קרב משתנות ברחבי הגלובוס וחוויית אקשן מלאה שגורמת לשחקן להתערב בכל חלק בה.
אורך החיים של המשחק עצום לאין שיעור, נתון שמתנקז בעיקר לכמה שעות פנויות יש לכם ביממה כדי להקדיש למשחק – כי הוא מציע כדי לתפוס לכם את כל היממה. מעבר לקמפיין ליחיד, שאמנם היה קצר יחסית, יש כאן מערכת Prestige עם המון Calling cards, Emblems וסטיקרים שאפשר לאסוף, מעבר לסקינים עבור הנשקים, מהלכי חיסול ושאר אלמנטים קוסמטיים שיהפכו את הדמות ליותר שלכם. איך לא, מערכת מיקרו-רכישות מפותחת יש במשחק ואם להאמין לדיווחים הבעייתיים, ב-COD גם מבטיחים סאונד משופר בתוספת תשלום. משחקי COD תמיד נטו ללכת על הקו האפור שבין משחק הוגן לבין מהלכי pay-to-win, כלומר שחקן שיכול לרכוש לעצמו יתרון תחרותי בתמורה להשקעה כספית במשחק. אם אכן הסאונד יתגלה כמחדד משמעותית צלילים, לפחות כאלו שיכולים להעניק יתרון לשחק שרכש אותם, כמו למשל צעדי אויב ברורים יותר – הרי שמדובר באי-הוגנות של ממש ובכך Black Ops 6 עלול להפוך למשחק הזה שבו השחקן עם הכיס העמוק יותר זוכה ליתרון בשדה הקרב.
מבחינת מולטיפלייר, צפו לקבל את כל מה ש-COD יודע להציע כבר כמה שנים טובות. זה אומר שתחשפו לכמה מפות חדשות, משחקי רשת פופולריים כמו deathmatch, headquarters, free for all ואנחנו לא צריכים לפרט יותר עבור מי שרוכש את ה-COD השנתי עבור משחקי רשת בלבד – ויש לא מעט כאלה. המשחקיות מצוינת, זורמת ומהנה ולא פחות חשוב, יציבה מאוד ברוב הזמן, בניגוד למשחקי COD אחרונים שהפכו חוויית משחק נטולת קרטועים לפריבילגיה. לא נגיד שהכל היה חלק ברמה הטכנית, כי מעת לעת הופיעו packet burst בחלק ממשחקי המולטיפלייר ששיחקנו ומין שיהוקי מערכת שגרמו לקפיאת מסך לרבע שניה שלא היו קשורים למהירות האינטרנט, אבל אותם רגעים היו מעטים מאוד והוגן לסכם שברוב הזמן חווית האונליין הייתה מצוינת.
המשחק גם מציע מצב זומבים המבוסס על סיבובים, כשבמהלכו ארבעה שחקנים נלחמים בזומבים שמתרבים והופכים לקשים יותר לחיסול ככל שהשלבים מתקדמים. במקביל תוכלו לשדרג את הנשק שלכם, להוסיף יכולות זמניות וקבועות לדמות שלכם ואיך אפשר בלי, להשלים תתי משימות והישגים קוסמטיים קטנים. בניגוד ל-Modern Warfare 3 שהציג מצב זומבים בסגנון עולם פתוח ומשוחרר יותר, יש משהו פרימיטיבי אבל גם מהנה יותר במצב הזומבים החדש ש-Black Ops 6 מגיש. בשורה התחתונה מדובר בכיף טהור שלא מצריך יותר מדי מחשבה לפני שצוללים למפה להתמודד עם גלי זומבים בלתי נגמר. בשורה התחתונה, מצב הזומבים שבמשחק שלפנינו התגלה כמפלט בידורי מעולה ונטול מחויבות – ולפעמים צריך גם את זה מעת לעת.