סקירה - משחק מחשב Black Myth: Wukong ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Black Myth: Wukong

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Black Myth: Wukong

הטוב
  • חובבי בוסים? המשחק הזה בשבילכם
  • שיפורי דמות ובניית שדרוגים
  • עיצוב שלבים עוצר נשימה
  • מנגנון לחימה מצוין
הרע
  • רמת קושי גבוהה - ולא ניתן לשנות אותה
  • סיפור מבולבל שהתקשינו לעקוב אחריו
  • באגים טכניים, גם אם מינוריים
  • ללא מולטיפלייר
בשורה התחתונה
אם God of War ו-Elden Ring היו עושים ילד, כנראה שהוא היה נראה כמו Black Myth: Wukong. למען הסר הספק, משחק ה-RPG החדש מבית Game Science מנקז את הטוב שבין שני הכותרים המפורסמים לכדי משחק מוצלח וממכר במיוחד, בעיקר בזכות מנגנון לחימה מבוסס "נעילה" שקל ללמוד, בוסים ושלבים יצירתיים להפליא ורמת קושי גבוהה שאולי לא תתאים לכולם - אבל גם מאוד מתגמלת את השחקן בהבסת עוד בוס אפי. מהמשחקים המפתיעים של השנה.
הקדמה

המשחק Black Myth: Wukong הוא כותר הרפתקאות/פעולה מסוגת RPG שפותח והופץ על ידי חברת Game Science ב-20.8.24 לפלטפורמות PlayStation 5, Xbox מסדרות X/S ולמחשב האישי, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. המשחק מבוסס על הרומן הקלאסי Journey to the West ("המסע למערב") והדמות הראשית מבוססת על Monkey King, אחת מהדמויות המרכזיות ברומן.

עלילה (30%)

7.5

הסיפור השראה מהרומן הקלאסי המפורסם "המסע למערב", אוסף סיפורי הפנטזיה הידועים המבוססים על המיתולוגיה הסינית ושאר אגדות עם מהמזרח הרחוק. אחד מגיבורי הסיפורים הוא Monkey King, שעל בסיסו דמותו, בצורה די רופפת ומן הסתם עם המון התאמות מודרניות, נשענת הדמות המרכזית במשחק, שנקראת The Destined One. מדובר בקוף שתקן שמבצע אינטרקציה מינימלית עם NPC's ואם להאמין להתלהבות שנוצרה סביב המשחק בקרב חובבי המיתולוגיה הסינית, המפגשים גם רוויים ברפרנסים היסטוריים והתייחסות מכבדת להרבה דמויות מפתח שפגשנו במהלך הקמפיין.




נשקר אם נגיד שהבנו הכל מהסיפור המתגלגל. קו העלילה של Black Myth: Wukong חצי-מוסבר באקספוזציה, יפה ככל שתהיה - והיא באמת מפעימה, ועדיין קיווינו שעם התקדמות המשחק נתחיל לחבר בין דיאלוגים לדמויות משנה. אלא שכל מפגש עם בוס אקראי מסתיים בכמה משפטים קלישאתיים שמתחילים ב"לא תביס אותי" ועד "אוי לא, איך הבסת אותי". בין לבין שיחות שגרתיות וקטעי מעבר אמורים להתחבר - ולצערנו הקוהרנטיות פה טעונה שיפור. גם בשעה ה-20 למשחק נותרנו אבודים, עם שברי עלילה כלליים שנשמע שהיו יכולים יחד להיות מעניינים, כנראה אם היה לנו יותר רקע בהיסטוריה בה המשחק עוסק - וגם זה לא בטוח.



לכאן או לכאן, אי אפשר לקחת למשחק את הרצינות התהומית שהוא לוקח על עצמו, גם אם די איבדנו את עצמנו במהלך המשחק. צפו לדיאלוגים נוקבים שמעלים תהיות מוסריות על מה ראוי ומה פחות, משפטי השראה סיניים - ואם הדיבוב לא היה כה דרמטי והאווירה היתה כל כך מלנכולית, היינו בטוחים שזו פארודיה. ואולי זה רק הציניות שלנו שלא הצליחה לקלוט את סיפור המשמעותי שניסה המשחק להעביר.

גרפיקה וסאונד (30%)

9

הסביבות המשתנות במשחק מעוררות השתאות וזו לא רק הורסטיליות שלהן, כמו הדינמיות המהפנטת שהן משרדות מבחינת ויזואלית. בין אם זה כשקרני השמש חומקים קלות בין מגדלי הבמבוק או כשנלחמנו על בריכת דם מול טיגריס ענק, הן מגיבות כמו עוד דמות חיה במשחק. הבוסים הם לחלוטין גולת הכותרת במשחק ומבחינה אומנתית הם תאווה לעיניים. כל מפגש עם בוס חדש מרגיש יותר מסקרן מהשני ולמרות שהמשחק הציף אותנו בבוסים בתדירות שהרבה זמן לא זכורה לנו, בשום שלב לא הרגשנו מחזור או תחושת דה ז'ה וו. מבחינה טכנית, המשחק נשען על המנוע Unreal Engine 5 ויש תמיכה ב-Ray Tracing, כך שאלמנטים קטנים כמו השתקפויות, צללים וטקסטורת המים - הכל נראה מושחז ויפיפיה.




מבחינת עיצוב קול, יש הבדל משמעותי ברמה בין שחקני הקול לצלילי האווירה במשחק. איכות הדיבוב סבירה בקושי, כזו שנעה בין משחק מוגזם לבין ניסיון מתאמץ להישמע כמו האינטונציה של המקור הסיני - ולפעמים זה אפילו נשמע לנו כמו חיקוי לעגני שיותר מגחיך את הדמויות מאשר מעביר סיפור ברצינות. לפחות שאר הצלילים במשחק נפלאים; המנגינות המיסטיות ברקע ליוו אותנו נהדר בהרפתקה, דריכה בביצה גועלית נשמעה בפירוט וחיכוכי המתכת של כלי הנשק בשיא הקרב מספקים מאוד - כך שלפחות האווירה לא נפגמת כשהאקשן מתחיל.

משחקיות (20%)

9.5
נפתח במובן מאליו ומדובר במשחק פעולה בסגנון RPG בכל רמ"ח איבריו: מפגש בלתי פוסק עם בוסים, לימוד קסמים, איסוף צמחים להכנת שיקויים, הרכבת שריון, שיפור כלי נשק ומציאת תיבות אוצר מאחורי רצף אויבים בדרך נסתרת. הקרבות מבוססות בעיקרן על תזמון מכות נכון, התחמקות (parry) ברגע מדויק וכמובן, התחשבות בלתי פוסקת ב-stamina ומד החיים שלנו. כדי להקשות על העניינים ולהבהיר שלא מדובר בעוד משחק שגרתי וקליל, תשכחו ממפה שתעזור לכם להבין איפה אתם נמצאים, וגם אין מכות נגד (counter), כך שרוב התגובות שלנו לקומבואים של היריב הסתיימו בגלגולי רצפה ללא הרף. מצאנו בתפריט אפשרות להציג hit points בפגיעות באויב כדי לדעת היכן להשתפר ואיך לא, עניין שמקל על המפגש הבא מול בוס שהתקשינו לנצח.



מערכת הלחימה במשחק מבוססת על מנגנון ה"נעילה" המוכר; בלחיצה על הגלגלת (בברירת החדל), הדמות מתבייתת על האויב המסומן ונעה סביבו. זה עובד בדיוק כמו שמצפים ממנו, במיוחד בקרבות הבוסים. למען הסר ספק, אפשר לנסות לשחק בשיטת Hack and Slash חסר מחשבה, אבל מאוד מהר תגלו שהאויבים הרבה יותר חכמים מזה, כך שגם אם זה אפשרי, המשחק לא סלחן כלל כלפי הטקטיקה הזו, במיוחד מול הבוסים הגדולים שבארסנל שלהם יותר משיטה אחת לנצח אותנו.



אגב בוסים, התדירות שבה תפגשו אותם במשחק שלפנינו לא פחותה ממפגש עם אויבים שגרתיים. זה אומר שאם אתם מחובבי משחקי Souls או סתם שחקנים שאוהבים עימותים מורכבים וממושכים, תרגישו מיד בבית. לשחקנים אחרים זה עלול להרגיש כמו טרחה שלא נגמרת. לטעמנו מפגשי הבוסים היו הדובדבן שבקצפת; כל אויב מביא איתו טקטיקה חדשה למשחקיות השוטפת, בין אם זה דרש מאיתנו ללמוד את שיטת הקרב הייחודית לו, להבחין בתזמון המדויק מתי להתחמק ובאילו שיקויים להשתמש כדי להימנע מהאפקטים השליליים של הנשק שלו, כמו הקטנת השפעת הרעל שעל הכידון שלו או החלשת השריפה סביבנו.

אוסף הבוסים נע בטווח מאוד מגוון ומקורי. זה יכול להיות מכשף שפגשנו בביצה, שאחרי שמד החיים הראשון שלו הסתיים, הפך לנחש מים והטקטיקה שלו השתנה כליל. בקרב אחר פגשנו את Jinchi Elder, אויב ברונזה עם ראש ענק שהתלוו לו חיילים קטנים בדמותו שמוסיפים לו בריאות אם לא נחסל אותם לפני שיגיעו אליו. המשחק מגלה גם די מהר שהטקטיקה שעזרה לבוס הנוכחי לא בהכרח תעזור לבוס אחר שנפגוש בעוד כמה דקות - וקסם הקפאת האויב למשל שעבד על אחד מהם, התגלה ככמעט לא שימושי עבור בוס שפגשנו כמה דקות אחר כך.



מבחינת רמת הקושי המשחק, Black Myth: Wukong נוטה ליישר קו עם משחקי Souls. ראשית, לא ניתן לבחור שום רמת קושי - קיימת רק אחת ובהצלחה לשחקנים הפחות-מנוסים. לא רק זה, המשחק גם לא "לומד" את השחקן ומקל עליו במפגש הבא. זה אומר שהיו בוסים שניצחנו תוך 2-3 מפגשים והיו בוסים שניצחנו רק אחרי 10-15 מפגשים, ואם זה נשמע לכם כמו מזוכיסטי-משהו, אתם לא רחוקים מהאמת - אבל זה גם הלחם והחמאה של שחקני Souls אמיתיים ובכלל, מי שאוהב קצת יותר אתגר מקצירת אויבים קלילה בדרך אל סוף המשחק.



ברמה הטכנית יש כמה עניינים חצי מלוטשים שחווינו לא אחת, כמו כשנכנסו למבנה והתקרה חסמה חצי מהמסך, או כשבפעמים בודדות באזורים ספציפיים חווינו נפילת פריימים מוגזמת. הוגן להדגיש שאותם גמגומים טכניים לא קורים יותר מדי, שזה הישג לא מבוטל בפני עצמו, בתקופה שבו יותר ויותר מפתחות מרשות לעצמן לשחרר לשוק משחקים חצי-אפויים בלשון המעטה.

משחק ברשת (20%)

7

לרגע זה, המשחק מציע קמפיין ליחיד בלבד, כלומר תשכחו מלחימה מול שחקנים מרחבי העולם וגם אין מצב שיתוף פעולה (co-op) שיאפשר לנו לחסל בוסים אגדיים לצד שחקנים בשר ודם. חיסרון רציני, בטח כשרואים את ההצלחה של Elden Ring בנושא.




אין גם הצדקה ברורה להיעדרותו של מולטיפלייר; משחק כמו Black Myth: Wukong יכול לספק רגעי שיתוף פעולה סינמטיים שאף שחקן בודד לא יכול להגשים בעצמו וחבל שהנושא כל כך מתפספס. אולי בעתיד. יש לפחות מערכת הישגים רשמית של Steam, לחובבי השגת ה-100% השלמה ויש לצידם עוד 60 הישגים נסתרים.