סקירה - מסך מחשב Philips Evnia 34M2C3500L ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - מסך מחשב Philips Evnia 34M2C3500L פיליפס

הטוב
  • תוכנת SmartControl מאפשרת לשייך תצוגה למשחק/תוכנה
  • מחיר נוח יחסית למסך גיימינג רחב וקעור
  • זמן תגובה נמוך מאוד
  • קצב ריענון 180 הרץ
הרע
  • ארגונומיה מינימלית
  • נטול מחברי USB
  • בהירות סבירה
בשורה התחתונה
מסך גיימינג רחב וקעור הוא לרוב פינוק יקר, אך ה-34M2C3500L מביא בשורה מעניינת, בעיקר בזכות תג מחיר נגיש שהופך אותו לאופציה אטרקטיבית. הבעיה שלמחיר הנגיש מצטרפים כמה ויתורים: פאנל ה-VA לא מספק את עושר הצבעים של פאנל IPS, כלי הגיימינג בסיסיים בלבד והארגונומיה צנועה מאוד. בשורה התחתונה, המסך של פיליפס יכול להיות פתרון למי שמחפש מסך קעור וגדול מבלי להשקיע מדי – בתמורה לכמה וכמה פשרות.
הקדמה

ה-34M2C3500L הוא מסך גיימינג קעור בגודל 34 אינץ' מסדרת Evnia מבית Philips, שמבטיח "להרחיב את אופקי המשחק שלך". במפרט: פאנל VA עם רזולוציה WQHD, קצב ריענון בתדר 180 הרץ וזמן תגובה 0.5ms, יחס ניגודיות 4000‏:1 ואוסף עזרי גיימינג. המסך זמין בצבע שחור.

יחס ניגודיות
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור. תכונה זו חשובה בעיקר לצפייה בסרטים ולמשחקים.   יחסי ניגודיות נפוצים נעים בין 1:400 ל-1:1000. במידה שהשימוש במחשב הוא ב-Word וביישומים פשוטים אחרים, יחס ניגודיות של 1:400 עד 1:800 יספיק. לצפייה בסרטים, למשחקים ולעבודה עם תוכנות גרפיקה מתקדמות רצוי לבחור ביחס ניגודיות של 1:1000 ויותר.

איכות התמונה (35%)

8

גודל המסך 34 אינץ' והרזולוציה המקסימלית עומדת על 3440X1440 פיקסלים, שאינה מותחת מדי את התצוגה ודי תואמת לממדי המסך הענק. המסך מציג קימור של 1500R, אלא שבניגוד למסכי 1000R למשל, שמספקים תחושת אימרסיביות, ה-34M2C3500L פחות "מקיף" את המשתמש ויותר משרת כמסך רחב במיוחד עם קצוות מעוקלים ופחות כזה ש"מכיל" את השחקן.



הפאנל הוא מסוג VA, שנחשב ל"תקציבי" לעומת IPS. זה מתבטא בעיקר בדרישות המקצועות שיש למשתמש מהמסך: אם הצבע המקורי חשוב לכם כי אתם עורכים וידאו או מתקנים תמונה, קרוב לוודאי שה-VA יספק אתכם חלקית. מאחר והמסך שלפנינו לא פונה לקהל המעצבים המקצועי, הוגן לשפוט אותו בהתאם. מבחינת סולמות צבעים, ה-34M2C3500L תומך ב-DCI-P3 94%, sRGB 125% ו-Adobe RGB 90%, כלומר עוד רמזים לכך שהמסך מספק צבעים סמוכים ל"כוונת המשורר" אבל לא בדיוק כמוהם. יחס הניגודיות הטיפוסי עומד על 4000‏:1 סטנדרטיים למדי ויש גם תמיכה ב-HDR 10.



על הנייר, הבהירות המקסימלית לא מרשימה במיוחד, כ-300cd/m² בלבד. בפועל, אישית השתמשנו כמעט תמיד ברמת בהירות 70%, שהספיקה לנו במשרד מואר למדי. רק בבקרים, כשהשמש "נחתה" בדיוק על המסך שלנו, השתקפויות גסות ומלאות החלו להופיע בקצוות המסך ומיקסום עוצמת הבהירות הייתה בלתי נמנעת.

בהירות
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.

גיימינג ועריכה גרפית (35%)

8.5

ה-34M2C3500L מציע כמה וכמה תכונות שאידיאליות למשחקים, אבל כמו שתכף נגלה, כאלה המתמקדים בחוויה ופחות לכותרים תחרותיים. זמן התגובה עומד על 0.5ms וקצב הריענון זמין בתדר 180 הרץ, אלא שאותו משיגים רק עם כבל DP, קחו בחשבון. חיבור כבל HDMI יספק קצב ריענון בתדר 100 הרץ בלבד. במשחקי פעולה והרפתקאות כמו God of War ו-Shadow of the Tomb Raiderמיקסמנו את הגדרות הגרפיקה, מתחנו את הרזולוציה לקצה ונהנינו מחוויית משחק מפוארת - והתמיכה ב-HDR תמיד מבורכת. כל עוד יש לכם מחשב עם חומרה תואמת לדרישה התובענית מצד משחקים מודרניים, המסך של פיליפס תומך בחוויה סינמטית, מלאה ומהנה.




בכל הנוגע למשחקים תחרותיים, אנחנו לא בטוחים שה-34M2C3500L הוא הבחירה הנכונה. ראשית, רוחבו של המסך משמעותי, עד כדי כך שהוא גורם להמון תנועות צוואר קטנות ובמשחקי deathmatch מהירים זה מעייף מאוד מהר. גם קצב הריענון, מהיר ככל שיהיה, הוא עדיין לא תחרותי. גם אם איכשהו תקצצו בהגדרות הגרפיקה בתמורה לשימוש ברזולוציה המקסימלית, כאמור 3440X1440 פיקסלים, דרישה די תובענית מטבעה, קצב פריימים של 180fps רחוק מלהיות תחרותי אל מול מסכים מתחרים עם קצב ריענון 240 הרץ ומעלה.



מסך ה-OSD מציע כמה עזרי גיימינג קטנים כמו מעבר בין מצבי תמונה המבוססים על ז'אנרים שונים, הוספת כוונת, הדגשת צללים ושמירה על סנכרון אדפטיבי בין הפריימים של המסך לכרטיס המסך כדי למנוע אפקט "קריעת מסך" – אבל שימו לב שאין התייחסות מפורשת לטכנולוגיות הסנכרון של Nvidia ו-AMD. גם ברשימת המסכים התומכים באתרים של שתי יצרניות כרטיסי המסך אין שום אזכור לדגם שלפנינו.

פיקסל
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המדידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.

נוחות השימוש (30%)

8

מידות המסך, כולל המעמד: רוחב 80 ס"מ, גובה 46 ס"מ ועומק 25 ס"מ. משקלו כ-7.3 ק"ג וללא המעמד הוא יורד ל-6.5 ק"ג. ברמה העיצובית, ה-34M2C3500L לא מנסה לשדר יותר מדי שהוא מכוון לקהל הגיימרים; תשכחו מתאורת RGB, מתלה נשלף לאוזניות, מארז מתכתי מהודר או מראה קרבי במיוחד. המעמד מורכב מצמד רגליים חדות עם טקסטורת "כתמי שפכטל" וגב המסך מעוטר במשבצות בולטות. בחלקו הימיני של גב המסך ג'ויסטיק ריבועי לתפעול תפריט ה-OSD. מבחינת מחברים, במסך צמד יציאות HDMI 2.0 ועוד יציאת DisplayPort 1.4 – וזהו. אין שום מערך USB עבור טעינה של מכשירים היקפיים וגם אין יציאת USB-B להקמת רכזת USB.




מבחינת ארגונומיה, צפו למינימום ההכרחי: ה-34M2C3500L לא מאפשר סיבוב לצד או לאורך ואפילו אי אפשר להגביה אותו. מה כן אפשר? להטות אותו קדימה ואחורה בלבד, ב-20\5- מעלות. על סיבוב לאורך אפשר לסלוח, אבל זה שאי-אפשר להגביה מסך שממילא די נמוך, דרש מאיתנו למצוא רעיונות יצירתיים. הסיבה: הפתרון הקלאסי של חבילת נייר מתחת למעמד לא יעבוד כאן ורגלי ה-V הארוכות מציצות החוצה ולא מספקות הרגשה בטוחה במיוחד. חשוב להוסיף שהמסך תומך בתקן VESA, כך שאפשר לתלות אותו על זרוע או להתקין את המסך על קיר – חצי נחמה.



המסך נתמך על ידי תוכנת SmartControl מבית היצרנית, אבל אל תצפו ליותר מדי; היא מציעה בעיקר את מה שאפשר לבצע דרך תפריט ה-OSD, רק שדרך התוכנה יותר נוח לשנות את ערכי התמונה מן הסתם. כך למשל ניתן לקבוע את הבהירות, ניגודיות, יחס התמונה, מעבר בין מצבי תמונה ייעודיים ויותר חשוב, שיוך קובץ EXE, בין אם זה משחק או תוכנה, למצב תצוגה ספציפי. ניתן גם לחלק את הצג לתבניות מסך שונות, כמו למשל חלון רחב משמאל ושני חלונות צרים מימין, לעבודה מסודרת יותר.

בהירות
עוצמת הבהירות שהמסך יכול להפיק. ככל שהבהירות גבוהה יותר התמונה תיראה צלולה וברורה יותר, וככל שהחדר מואר והמרחק מהמסך גדול יותר, דרושה בהירות גבוהה יותר כדי להציג תמונה איכותית. הבהירות נמדדת ביחידות   Cd/m2 (מספר נרות פזורים למטר רבוע. נקרא גם Nits קנדלה). הטווחים הנפוצים נעים בין 200 ל-500 Cd/m2. לשימוש בסיסי כגון גלישה ברשת, עבודה עם יישומי אופיס וכדומה, תספיק בהירות של 250-200 Cd/m2. למשחקים ולצפייה בסרטים וכן בתאורה סביבתית גבוהה, תתאים בהירות של 500  Cd/m2 או יותר.