סקירה - אוזניות Beyerdynamic MMX 200 ‏- WiseBuy

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - אוזניות Beyerdynamic MMX 200

הטוב
  • איכות הקלטה במיקרופון מפתיעה לטובה, מיקרופון תליש
  • פרופיל סאונד שמתאים למשחקי הרפתקאות
  • תומך גם בבלוטות' וגם ב-2.4GHz
  • אטימות פנימית מעולה
  • בנייה מרשימה
הרע
  • לא ניתן לשנות את אופי הצליל, אין אקולייזר
  • חיי סוללה בינוניים לעומת המתחרות
  • לא נתמכות על ידי תוכנה
  • אין תכונת טעינה מהירה
בשורה התחתונה
יש כאן מהלך אמיץ מצד Beyerdynamic, שלא לומר יומרני: מצד אחד ה-MMX 200 הן אוזניות גיימינג מוצלחות. הסאונד מותאם לכותרים שמקדשים את חווית המשחק הסינמטית, הן נוחות גם לאורך סשנים ממושכים ואיכות הבנייה השאירה רושם חיובי. הבעיה? תג המחיר הגבוה שלהן מעורר השוואה בלתי נמנעת לאוזניות גיימינג באותו טווח מחירים – וכאן התחרות הופכת לקשה הרבה יותר, במיוחד כששחקניות מוכרות יותר מציעות אקולייזר ותוכנה פיצ'רים מתקדמים. ב-Beyerdynamic מניחים את הז'יטונים בעיקר על איכות הסאונד – וזה יספיק לקהל גיימרים מאוד ספציפי.
הקדמה

אוזניות הגיימינג MMX 200 מבית Beyerdynamic מבטיחות להעניק "סאונד ברמת סטודיו, מושלמות לגיימינג מדויק ומקצועי", בתמיכת דרייברים בקוטר 40 מ"מ, מיקרופון מסנן רעשים, חיבוריות בתדר 2.4GHz ובלוטות' וסוללה שמתיימרת להציע עד 35 שעות שימוש. עוד במפרט: כריות עם קצף זיכרון, מיקרופון תליש ומקשים על פני כוסות האוזן. האוזניות זמינות בגווני שחור ולבן.

איכות הצליל (40%)

8.5

נפתח במפרט: דרייברים בקוטר 40 מ"מ תומכים בטווח התדרים המקובל 20Hz - 20,000Hz והעכבה עומדת על 32ohms. בין מקודדי הבלוטות' הנתמכים: SBC ו-LC3. כיאה לייעודו, ה-MMX 200 שימש אותנו בזמני גיימינג בעיקר. ניסינו את האוזניות על כותר ה-FPS התחרותי Call of Duty: Black Ops 6 ובמשחק ההרפתקאות Horizon Forbidden West. לפני שנרחיב על הסאונד, חשוב לדעת שאת אופיו לצערנו אי אפשר לשנות וה-MMX 200 לא מציעות שום אקולייזר או כל פתרון תוכנה שיאפשר לשחק עם ערכי התדרים.



אחרי שלושה שבועות של גיימינג כמעט מדי ערב, נגיע למסקנה שהייתה ברורה לנו בהתחלה והתחזקה עם השימוש לאורך תקופת הבדיקה: האוזניות של Beyerdynamic מכוונות הרבה יותר לחוויה ופחות לתחרותיות. משחקי הרשת המהירים ב-Black Ops 6הדגישו את זה; פיצוצי רימונים שאגו באפקט סינמטי ויריות נשמעו במעין אפקט היקפי, שאמנם התקשה להעיד על כיוון דומיננטי מסוים, אבל אופי הצליל היה עמוק ומלא, הרבה יותר מאוזניות גיימינג שהשמיעו כדורים שנורו לעברינו כקולות פיצוץ קטנים מכיוונים ספציפיים. בשורה התחתונה מדובר בהגשת סאונד מאוד ראוותנית ועמוסה – ואנחנו לא בטוחים כמה זה יתאים לשחקנים תחרותיים שיבקשו דווקא סאונד יותר "שטוח" ותכליתי. במשחק השני, HFW, עניין הסינמטיות הודגש אף יותר; ה-MMX 200 לא בחלו באמצעים וניצלו את כל התדרים כדי להעביר את חווית הקרב המסעירה של המשחק. אם לסכם, מדובר באוזניות שאידיאליות לכותרי הרפתקאות ופחות עבור משחקים תחרותיים.


צריך להחמיא לאטימות הפסיבית של האוזניות; היא מעולה ואפילו מזכירה בהרגשת הניתוק את האפקט שמספק ביטול רעשים אקטיבי. אין כאן שום תכונת סינון רעשים, למען הסר ספק, אבל כוסות האוזן אוטמות כל כך טוב את האוזניים ומבודדות רעש חיצוני בתהליך, שגם לא תזדקקו לפיצ'ר כלשהו שמסנן רעשים.


עוד בענייני אטימות, באופן די מפתיע יש כאן מצב Augmented, תכונה שמוכרת יותר כ"מצב שקיפות", Ambient או Transparency, תכונה שמשתמשת במיקרופון המובנה כדי להכניס קלות רעשים מבחוץ. את הפיצ'ר אנחנו מכירים בעיקר באוזניות "משרדיות" ופחות שכיח למצוא אותן באוזניות בגיימינג, שהרי כשמשחקים דווקא נחפש את ההפך, כלומר אטימות מלאה שתמנע מצלילי הסביבה החיצונית לחדור אל חוויית המשחק.


אנחנו לא בטוחים למה שגיימרים יבקשו תכונה שכזו, אולי אם אתם הורים שצריכים להיות בחצי-הקשבה לילדים קטנים שישנים או אם תכננתם להפוך את ה-MMX 200 לאוזניות שישרתו אתכם גם בעבודה ולא תרצו נתק מוחלט מהקולגות. לכאן או לכאן, התכונה עובדת מעולה; רעשים קטנים בגרסתם הצנועה נכנסים מבחוץ, אבל לא מספיק בכדי לדרוס את הסאונד שמפיקות האוזניות.

איכות המיקרופון ושיחות (10%)

9

אחד הרכיבים המפתיעים לטובה באוזניות הוא המיקרופון. נפתח בזה שמאוזניות גיימינג לא מצפים ממנו ליותר מדי; הייעוד של המיקרופון נועד בעיקר כדי לדווח לחברי הצוות על רגעים נקודתיים, לשוחח בדיסקורד ואולי עוד כמה שימושים צנועים ותכליתיים – ולא מעבר. אלא שאיכות ההקלטה הפתיעה לטובה; הפירוט נדיב, קולנו נשמע ברור וקיבלנו מספיק מחמאות מחברי הצוות הקבועים שלנו שהבחינו שהחלפנו מיקרופון.



חשוב לצנן את ההתלהבות; המיקרופון של ה-MMX 200 עדיין לא מתקרב ליכולות ההקלטה של מיקרופון קונדנסר, אבל הוא בהחלט מהאיכותיים שפגשנו בקטגוריית אוזניות הגיימינג. לא פחות חשוב לטעמנו, הוא נתיק – עוד סיבה להפוך את ה-MMX 200 לאוזניות משרד.

נוחות השימוש (25%)

8

הדרייברים המנופחים שבאוזניות יוצרים מטבע הדברים כוסות אוזן גדולות במיוחד ובכלל, הפרופיל של ה-MMX 200 מיישר קו עם אוזניות הגיימינג המקצועיות ומאופיין כמוהן במראה מגושם-משהו. משקל האוזניות גם לא נמוך במיוחד, סביבות 360 גרם. כריות האוזן שמנמנות ונעימות למגע, כך שבהרכבה ממושכת אין בעיות נוחות. אלא שאותן כריות, נוחות ככל שיהיו, התגלו כמיני-תנור. את ה-MMX 200 בדקנו בשיאי ימי החורף של פברואר ועדיין הרגשנו את האוזניים שלנו מתחממות כאילו הרכבנו מעלינו מחממי אוזניים פרוותיים. יש עוד עניין: הריפוד לא הפסיק לתעד סימנים שמנוניים של העור שלנו, לא משנה אם שיחקנו 5 דקות או שעתיים.



סביב כוס אוזן ימין שולב מקש אחד בלבד, להפעלת/כיבוי האוזניות. בצד השני חיכתה לנו גלגלת ווליום משוננת – והתנועה המדרגית שלה היא אחת מחוויות ה-AMSR ההכי-מספקות שפגשנו. לגלגלת יש שני שימושים נוספים; לחיצה בודדת עליה משתיקה את המיקרופון ולחיצה ממושכת תחליף למצב Augmented. יופי של פתרון מצד Beyerdynamic לשלב עוד שתי פקודות נחוצות על גבי האוזניות, מבלי להעמיס עליהן עוד מקשים עם ייעוד בודד. חבל רק שאי-אפשר לשנות את ייעוד המקשים באמצעות תוכנה חיצונית.


אחרי הגלגלת ישנו מקש ייעודי הנקרא META LINK שמחליף בין שני החיבורים האלחוטיים, בלוטות' ותדר 2.4GHz כשהאחרון עדיף לגיימינג, בזכות Latency נמוך יותר. לבסוף יציאת USB-C לטעינה ומחבר ייעודי למיקרופון. בקופסה קיבלנו מתאם 2.4Ghz (דונגל) בחיבור USB-C וכן מתאם ל-USB-A. הזדמנות טובה להתייחס לזמן ההמתנה (Latency); הוא זריז ותחרותי בדיוק כמו שמצפים מאוזניות גיימינג ומה שרואים במסך זה בדיוק מה ששומעים באותו רגע באוזניות.


מבחינת תאימות, ה-MMX 200 נתמכות במלואן על ידי מחשב אישי, PS4, PS5 ו-Switch של נינטנדו. באשר ל-Xbox, יש תמיכה דרך כבל אנלוגי בלבד. לאוזניות זמינות מעת לעת עדכוני תוכנה, המתבצעים באמצעות עזר ייעודי לנושא שנקרא Update Hub שהורדנו למחשב – אבל הוא מציע עדכונים בלבד ולא שום דבר מעבר.

משך פעולת הסוללה (25%)

7.5

היצרנית מצהירה על 35 שעות האזנה ובפועל קיבלנו זמני סוללה מאוד דומים; בבדיקה מול משחקי COD מדי ערב, בערך שעה-שעתיים לכל סשן בווליום 40-50%, את האוזניות הטענו אחרי קצת יותר משבועיים שימוש. זה לא מעט, אבל יש בשוק אוזניות גיימינג שמציעות הרבה יותר, אפילו כמעט כפול מה-MMX 200. לאכזבתנו גם אין כאן טעינה מהירה. טעינה מלאה אורכת שעתיים וחצי בערך, לא מעט. החלק המעודד? ניתן להטעין את האוזניות תוך כדי שימוש.