סקירת wisebuy - מצלמה Panasonic Lumix DMC TZ7 / DMC ZS3 פנסוניק
- עדשת זום גדולה בגוף קומפקטי
- זווית רחבה 25 מ"מ
- איכות תמונה טובה באור יום
- צילום וידיאו איכותי וחסכוני ב-HD
- נוחות תפעול טובה מאוד
- מסך איכותי וגדול
- ביצועי ISO גבוה פושרים
- אין מצבי צילום ידניים
- ביצועי פלאש מאכזבים
- מסך דוהה באור שמש
Panasonic DMC-TZ7 היא מצלמה נוחה מאוד לתפעול ועם עדשה נדיבה בגוף קטן יחסית, מה שעושה אותה נוחה מאוד לנשיאה בטיולים ומסעות. איכות התמונה והוידיאו שלה טובות בסך הכל אבל לא מושלמות, בעיקר בעניין החדות וביצועי ה-ISO הגבוה. למי שמחפשים מצלמה אוטומטית ונוחה שמפיקה תמונות טובות בדרך כלל ווידיאו בהפרדה גבוהה, DMC-TZ7 היא בחירה ראויה.
אחרי ה-TZ5, מצלמת הסופר-זום הקודמת של פנסוניק שהפתיעה עם גוף קומפקטי מהמקובל וזכתה לפופולאריות רבה, ממשיכה פנסוניק עם הדגם החדש והמשופר - DMC-TZ7. הדגם החדש מתהדר בעדשת זום גדולה יותר (12 במקום 10), פונקציות חדשות ובעיקר צילום וידיאו ב-HD.
DMC-TZ7של פנסוניק מצטרפת לשוק הולך וגדל של מצלמות מסוגה, שמציעות זום נכבד בגוף קומפקטי ומיועדות לחובבי צילום ולטיולים בהן שיקולי המקום ונוחות הנשיאה מכריעים. זו מצלמה בעיצוב המסורתי של סדרת הקומפקטיות LUMIX של פנסוניק, עיצוב סטנדרטי אך נאה שלא מחדש הרבה.
המפרט הטכני כולל חיישן CCD בגודל 1/2.33 אינטש וברזולוציית 10.1 מגה פיקסל, עדשת זום X12 בטווח של 25-300 מ"מ עם מייצב תמונה אופטי, צילום וידיאו ברזולוציית 1280X720, טווח רגישות של 100-6400, זיהוי פנים, מסך בגודל 3 אינטש ויציאת Mini-HDMI.
Panasonic Lumix DMC-TZ7 פועלת על סוללת ליתיום-יון ייעודים ומאחסנת את התמונות והסרטונים על כרטיסי SD/SDHC.
Panasonic DMC-TZ7 מציעה מספר מצבי צילום בגלגלת המצבים שלה, כולם אוטומטיים - אין מצבים ידניים כלשהם. תוכלו לבחור בין מצב אוטומטי, iAuto שכולל גם זיהוי סצנות ופנים, סצנות צילום, 2 מצבים מותאמים אישית ומצב Clipboard שמצלם ברזולוציה נמוכה המיועדת להצגה על המסך בלבד (כמו למשלוח מייל, העלאה לרשתות חברתיות וכדומה).
באור יום מספקת המצלמה איכות תמונה טובה מאוד. הצבעים חיים ויפים, החשיפות נכונות ברובן (פעמים מעטות בלבד הבחנו באזורים שרופים בתמונה), ובמבט כללי התמונות חדות. שמחנו לראות שאיכות האופטיקה של העדשה טובה למדי, ותופעות של טשטוש בקצוות התמונה או הילות סגולות כמעט ואינם מופיעים בתמונות. בקרופ 100% קל להבחין שהתמונות מעט רכות ולא לגמרי חדות, ולמרבה הצער אין אפשרות לשנות את החידוד במצלמה.
בעוד שבערכי ה-ISO הבסיסיים התמונות פחות או יותר נקיות מרעש, הרי שהוא מתחיל להיות ניכר כבר ב-ISO 400 וגם הצבעים מעט פחות רוויים. מכאן והלאה הרעש הדיגיטלי מתגבר ואיתו סימני מריחות ואיבוד פרטים בגלל מנגנון הסרת הרעשים, אך יש לציין שהמראה הכללי של התמונה נשאר טוב ובהדפסות קטנות
(10X15 ס"מ) תוכלו להשיג תוצאות שמישות גם ב-ISO 800 ואפילו 1600 בשעת הדחק. טווח ה-ISO הרגיל מסתיים ב-1600, אבל תוכלו לבחור בסצנת צילום בשם High Sens שמאפשרת הקפצת ISO לעד 6400. איכות התמונה מתאימה לתיעוד דחוף בלבד.
ביצועי הפלאש מאכזבים למדי. הוא אינו מצליח להאיר כראוי גם סצנות פשוטות למדי, ובעוד שהאובייקט פחות או יותר מואר, סביבתו נותרת חשוכה. גם כשניסינו להשתמש בו כפלאש מילוי באום יום הוא אכזב והותיר את פני המצולם כהות מדי.
מייצב התמונה האופטי שמכונה כאן Mega OIS אפקטיבי מאוד ומצליח להפיק תמונות חדות וללא טשטוש גם במהירות תריס נמוכה של 1/8, גם כשהזום פתוח למלוא ארכו.
עדשת הזום נדיבה מאוד, ונותנת טווח שימושי ורחב. היא מעניק זווית רחבה במיוחד של 25 מ"מ, המאפשרת לתפוס תמונות רחבות גם בתוך הבית, לצד רמת הגדלה מצוינת של X12. העדשה נעה במהירות טובה ואפשר גם להכניס או להוציא אותה בתנועות קצרות כדי לדייק בבחירת אורך המוקד הרצוי.
מצב המקרו של המצלמה מרשים, ומצליח להתמקד ממרחק של 3 ס"מ מהעדשה ואף פחות. התמונות המתקבלות יפות ועשירות מאוד בפרטים.
פנסוניק DMC-TZ7 מתהדרת ב-27 סצנות צילום אוטומטיות, בהן כמה מפתיעות כמו אפקט צילום מגורען שמדמה צילום על פילם ישן בשחור לבן ומעניק תוצאות יצירתיות מאוד, או אפקט "חור מנעול" שמחשיך את קצוות התמונה ומעניק לה מראה מסתורי. מצב הפנורמה לעומת זאת מאכזב, ומלבד מתן העזרה הבסיסית בהצגת קצה התמונה הקודמת המצלמה נותרת אדישה ולא מסייעת בהלחמת התמונות לכדי תמנה פנורמית אחת.
Panasonic DMC-TZ7 מאפשרת צילום וידיאו ברזולוציית HD (1280X720) בקצב של 30 פריימים בשנייה, והיא מהמצלמות הראשונות שמציעות את הקידוד האיכותי והחסכוני AVCHD Lite, שמאפשר להכפיל את משך הצילום על אותו נפח זיכרון. את קובצי הוידיאו שצילמנו היינו צריכים, משום מה, לחפש בנרות בתיקיות כרטיס הזיכרון, עד שמצאנו אותם באיזו תת-ספרייה נידחת.
איכות צילום הוידיאו טובה מאוד, עם פירוט טוב, צבעים חיים ויפים ואיכות שמע מצוינת בזכות ההקלטה הסטריאופונית. גם כאן היינו שמחים לחדות טובה יותר, כמו שמציעה ה-s90 של קנון, ולתנועה קצת חלקה יותר.
להפתעתנו הנעימה, הזום האופטי פעיל במצב צילום הוידיאו במלוא טווח העדשה - פונקציה שחסרה לנו במצלמות רבות - ומהירות התנועה שלו הואטה במתכוון כדי ליצור תנועת זום חלקה ונעימה לעין ולא קופצנית מדי.
כמו מרבית המצלמות מסוגה, שנאלצות לאכלס עדשת זום ארוכת-טווח בגוף קטן יחסית, Panasonic DMC-TZ7 היא מצלמה קומפקטית בגודל בינוני - לאמור, היא קטנה מספיק כדי להיכנס בנוחות לתיק צד קטן, אך בכיס המכנסיים היא תהיה מגושמת ותורגש היטב. עובייה 33 מ"מ ומשקלה נכבד - 206 גרם ללא הסוללה. בחזית המצלמה משמאל ישנה בליטה קטנה המשמשת כגריפ ומקלה על האחיזה.
המסך, בגודל 3 אינטש ועם 460 אלף פיקסלים, מספק איכות תמונה משובחת וצבעים יפהפיים, אך הוא מתקשה להתמודד עם שמש ישירה ודוהה באופן מורגש.
פריסת המקשים סטנדרטית למדי ונוחה לתפעול. בגב המצלמה נמצאים מקש הניווט, מקשי התפריט המהיר והתצוגה, מקש עגול ואדום המשמש להתחלה מיידית של צילום הוידיאו ובורר מצבים בין מצב צילום למצב צפייה. בראש המצלמה נמצאת גלגלת המצבים, ולצידה הדק הצילום וסביבו חוגת הזום הנוחה שנעה בקלילות, ומתג הסטה להפעלה וכיבוי המצלמה.
המסך מספק איכות תמונה משובחת וצבעים יפהפיים, אך הוא מתקשה להתמודד עם שמש ישירה ודוהה באופן מורגש. פריסת המקשים סטנדרטית למדי ונוחה לתפעול, וכוללת בין היתר מקש המשמש להתחלה מיידית של צילום הוידיאו
תפריטי המצלמה, כרגיל במצלמות פנסוניק, מבוססי טקסט בפונט גדול וקריא והם פשוטים ללמידה ואינטואיטיביים מאוד. מלבד התפריט הראשי יש את Q. Menu, התפריט המקוצר שמציע גישה מהירה תוך כדי צילום לפרמטרים החשובים כמו איזון לובן, אזורי מיקוד, רגישות, יחס תמונה וכדומה.
בימין המצלמה, מאחורי דלת פלסטיק, נמצאים חיבורי ה-USB וה-Mini HDMI, ובתחתית המצלמה תמצאו את שקע ההברגה המתכתי לחצובה ואת הסוללה וחריץ לכרטיס הזיכרון מאחורי דלת עם נעילה.
ערכת המצלמה כוללת מטען ביתי, כבל USB, כבל AV, שרוך נשיאה, כרטיס SD בנפח 4GB, חוברות הדרכה בשפות שונות (כולל עברית) ודיסק עם תוכנת סנכרון וטיפול בתמונות.
Panasonic DMC-TZ7 מופעלת ומוכנה לצילום במהירות של כ-3 שניות, ולוקח לה בין 2.5 ל-4 שניות כדי לקפל את העדשה ולכבות, תלוי באיזה מצב היה הזום.
מערכת המיקוד אמנם אמינה וטובה, אך מהירותה סבירה בלבד. בתנאים אידיאליים לוקח למצלמה כשנייה כדי להתמקד, ובתאורה מעט חלשה או כאשר הזום פתוח זמן המיקוד עלול להתמשך ל-2 שניות. בין תמונה לתמונה תאלצו לחכות כ-3 שניות לפחות, גם כשמצב ה-Auto Review כבוי, ובצילום עם פלאש זמן ההמתנה נוסק לכ-6 שניות.
צילום הרצף מאפשר מהירות בינונית של 1.5 תמונות בשנייה, כאשר תוכלו לבחור במצב הרגיל עם הגבלה ל-3 תמונות בלבד או במצב Unlimited שמאפשר צילום רצף ללא הגבלה, ככל שכרטיס הזיכרון יכול לשאת. בסצנות הצילום מצאנו סצנה שמכונה High Speed Burst שמאפשרת מהירות צילום רצף גבוהה בהרבה - כ-5 תמונות בשנייה, במחיר של ירידה ברזולוציית הצילום.
Panasonic DMC-TZ7 מצוידת בסוללת ליתיום-יון ייעודית, שמספקת חי סוללה טובים למדי. הצלחנו לצלם איתה 500 תמונות ועוד כמה סרטונים באורך של כמה דקות כל אחד, עד שהסוללה נגמרה.