Fuji FinePix F70 EXR

שתף באמצעות:

מצלמה Fuji FinePix F70 EXR

סקירת wisebuy - מצלמה Fuji FinePix F70 EXR

הטוב
  • איכות תמונה כללית טובה
  • זום X10 בגוף קומפקטי
  • מייצב תמונה
  • ניקיון טוב ב-ISO גבוה
  • איכות בנייה גבוהה
הרע
  • רעש קל גם ברגישות נמוכה
  • חשיפות לא מאוזנות רבות
  • וידיאו באיכות פושרת, לא HD
  • תפריטים קצת איטיים, בעיקר אחרי צילום
  • חיי סוללה בינוניים בלבד
בשורה התחתונה

אחרי איכות התמונה המרשימה בדגמים החדשים הקודמים של פוג'י, Fuji FinePix F70EXR קצת מאכזבת עם נפילות פה ושם, אבל בסך הכל היא מספקת איכות כללית טובה ועדשה ורסטילית ומרשימה בגוף קומפקטי. חבל שצילום הוידיאו פושר ושהסוללה לא חזקה קצת יותר.

Fuji FinePix F70EXR תתאים למשפחות או לחובבים שרוצים זום גבוה ואיכות טובה למדי בתאורה חלשה, ומעדיפים את המצלמה שלהם קטנה ונכנסת לכיס.

הקדמה

F70EXR היא מצלמה חדשה בסדרת ה-F של Fuji, שמונה דגמים מוצלחים רבים. זו מצלמה קטנת-מימדים, אם כי קשה קצת להגדיר אותה כקומפקטית - בעיקר משום שהיא מצוידת בעדשת זום X10. לדברי פוג'י, זו המצלמה הקטנה בעולם עם זום בגודל כזה, ועל פניו נראה שזה נכון: Fuji FinePix F70EXR לא גדולה מקודמתה
ה-
F100fd, אולי מעט עבה יותר.

המפרט הטכני כולל חיישן
Super-CCD בגודל 1/2 אינטש וברזולוציה של 10 מגה פיקסל, עדשת זום X10 בטווח של 27 -270 מ"מ, טווח רגישויות של 100-128,000 ISO, מסך בגודל 2.7 אינטש, מייצב תמונה בחיישן, מצבי צילום ידניים וצילום וידיאו.

המצלמה פועלת על סוללת ליתיום-יון ייעודית ומאחסנת את התמונות על כרטיסי
SD/SDHC.

צילום וידיאו
במצלמות רבות ניתן לצלם וידיאו באיכות נמוכה עד טובה ובחלקן גם להקליט קול. משך הצילום תלוי בדרך כלל בגודל הזיכרון וברזולוציית הצילום. מבחינת איכות וביצועים, מצלמת סטילס רחוקה מלהוות תחליף ראוי למצלמת וידיאו. אבל מי שמעונין לצלם וידיאו באיכות סבירה שיקפיד לבחור מצלמה עם הנתונים המתאימים. איכות הוידיאו נמדדת ברזולוציה ובמספר פריימים לשנייה. ככל שהרזולוציה גבוהה יותר התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר וככל שמספר הפריימים לשנייה גדול יותר, התמונה תראה חלקה ורציפה יותר. לצילום וידיאו באיכות גבוהה בחרו רזולוציית וידיאו של 640x480 ויותר ו-30 פריימים לשנייה. כמו כן, רצוי לבחור מצלמה שבה הזום פעיל בעת צילום הוידיאו.

איכות צילום (35%)

8

כפי שאפשר להבין משמה, Fuji FinePix F70EXR מצוידת בחיישן ה-EXR החדש של פוג'י שאמור להוציא את המיטב מהחיישן הקטן יחסית ולהעניק טווח דינמי רחב ואיכות טובה ברגישויות גבוהות. בשני הדגמים הקודמים שבדקנו החיישן הוכיח את עצמו היטב - האם זה המצב גם במצלמה הזו?

Fuji FinePix F70EXR כוללת מצבי צילום ידניים לגמרי (P, A, S, M), מצב EXR, מצב אוטומטי לחלוטין, מצב Natural Light + Flash שמצלם 2 תמונות ברצף - אחת בתאורה טבעית ואחת עם פלאש וכמובן סצנות צילום שונות. את בדיקת איכות התמונה ביצענו בדרך כלל במצבי הצילום P ו-EXR.

צילום באור יום מלא הניב תוצאות טובות בדרך כלל, אבל לא חפות מפגמים. הצבעים כרגיל מצוינים והחדות טובה, ורמת הפירוט גבוהה. עם זאת גם ב-
ISO בסיסי הבחנו (במבט מדוקדק בלבד אמנם) ברעש דיגיטלי קל ובארטיפקטים כתוצאה מפעולת מנגנון ניקוי הרעשים - קצת הפריע לנו, משום שבדגמים אחרים פוג'י יודעת להפיק תמונות חלקות ונקיות לחלוטין ברגישות נמוכה. נקודה נוספת שהפריעה לנו אף יותר היא החשיפות הלא מוצלחות של המצלמה באור שמש ישיר, שפעמים לא מעטות הביאו לתמונה עם ניגודיות גבוהה מדי, שבה האזורים המוארים נראים בהירים מאוד וכמעט שרופים בעוד אזורים מוצלים נראים כהים מדי, מושחרים וחסרי פרטים. בצילום בצל או בשעות אחר הצהריים הבעיה התמתנה ולמעשה כמעט נעלמה. ראוי גם לומר שאם לא תסמכו על מצבי הצילום האוטומטיים תוכלו לשלוט בחשיפה בצורה מושכלת יותר ולהמנע פעמים רבות מתוצאות מאכזבות כאלה.

מנגנון ה-
EXR האוטומטי מווסת בין רזולוציה מקסימלית, מינון רעש בתאורה חלשה וטווח דינמי מורחב בהתאם לסוג הסצנה המצולמת. בצילום בתוך הבית החיישן החדש לא מאכזב, ומצליח להוציא תמונות מפורטות וטובות גם בערכי ISO גבוהים למדי. עד  ISO 400 הרעשים בתמונה בשליטה טובה ואינם מורגשים בצפייה רגילה; ב-ISO 800 הרעשים מתגברים אבל בתאורה סבירה עדיין התמונה טובה, ולמרות הגרעיניות נשמר פירוט רב מאוד בתמונה. ISO 1600 שמיש בעיקר בהדפסות קטנות ובתאורה יחסית טובה (למשל, כשמשתמשים במלוא הזום והמצלמה זקוקה למהירות צילום גבוהה יותר כדי לשמור על תמונה מיוצבת).

הטווח הדינמי המורחב אפקטיבי ומצליח לגלות פרטים שבצילום ללא ה-
EXR נותרו חשוכים, אבל ההבדל אינו דרמטי ובדרך כלל לא לגמרי יציל לתמונות בהם יש שמש חזקה באזור אחד וצל כהה באזור שני. בנוסף, כשתצלמו באור שמש מלא המצלמה תעדיף צילום רגיל עם רזולוציה מלאה ולא מרחיבה את הטווח הדינמי - מה שיוצר את בעיית החשיפות שתיארנו לעיל. שכשהמנגנון פועל לניקיון רעשים בתאורה חלשה או לטווח דינמי מורחב, הרזולוציה יורדת לחצי.

איכות האופטיקה, מטבע הדברים בזום כה גדול ובמצלמה כה קטנה, לא מרקיעת שחקים. היא מעניקה רמת פירוט סבירה ברוב מצבי הצילום, אך בקצה הטווח התמונה הופכת לרכה וקצת שטוחה, ומרקמים עדינים מאבדים פירוט. תופעות כמו הילות סגולות שכיחות למדי באזורים עם ניגודיות גבוהה.

מערכת המיקוד מהירה למדי ואמינה, אם כי במלוא טווח הזום נתקלנו פה ושם בקושי של המצלמה להתמקד, בעיקר כשהתאורה לא היתה אידיאלית. מייצב התמונה (בתזוזת החיישן) אפקטיבי גם בזום גבוה, והצלחנו להפיק תמונות חדות גם במהירות תריס של 1/15.

ביצועי הפלאש סטנדרטיים, והוא מאיר חדר בגודל בינוני באופן אחיד למדי ומצליח גם שלא לשרוף עצמים קרובים. מצב המקרו מאפשר צילום ממרחק של 5 ס"מ, ומפיק תמונות חדות ומפורטות.

בין סצנות הצילום שכלולים במצלמה מצאנו 3 לא שגרתיים. האחד מכונה
Pro Focus ומתיימר ליצור הפרדה מעולה בין האובייקט לרקע באמצעות טשטוש מלאכותי של הרקע. לשם כך המצלמה מצלמת 2 תמונות ברצף ומבצעת עיבוד מסוים להשגת האפקט. התכונה עובדת ואכן מטשטשת לא רע את הרקע, אבל פעולת העיבוד לא מושלמת ובחלק מהמקרים חלקים משולי האובייקט מטושטשים גם הם, או להיפך - סביב שולי האובייקט הרקע נשאר לא מטושטש, מה שנראה כמו עבודת פוטושופ חובבנית. המצב השני הוא Pro Low Light שאמור לשפר את ביצועי המצלמה עוד יותר בתאורה חלשה, גם כן באמצעות צילום של מספר תמונות ועיבוד המאחד אותן לתמונה אחת. למען האמת, לא מצאנו שיפור ניכר בין המצב הזה לצילום רגיל במצב ה-EXR.

מצב צילום נוסף הוא "פורטרט משופר", שלמעשה מבצע החלקה חובבנית וגסה של פני המצולם או המצולמת. המצלמות של
Casio עם ה-Beauty Mode עושים זאת טוב יותר ועם שליטה על רמת העיבוד.

סצנות
מצבי צילום מובנים במצלמות דיגיטליות, שאמורים להביא לתוצאה מיטבית בתנאי תאורה מסוימים מבלי שהמשתמש יצטרך להתעסק בפרמטרים כמו חשיפה, רגישות, תריס, צמצם וכדומה - את כל זאת מבצעת המצלמה באופן אוטומטי בהתאם לסצנה שנבחרה.דוגמאות לסצנות נפוצות במצלמות: שקיעה, ילדים, חיות מחמד, מסיבה, מתחת למים, תאורה אחורית, חוף הים, שלג ועוד.במצלמות רבות ישנו מצב אוטומטי עם זיהוי סצנות, כלומר - במקום שהמשתמש יבחר בסצנה המבוקשת, המצלמה עצמה מזהה את הסצנה באופן אוטומטי ומתאימה את עצמה; כך לממשל אם מתקרבים אל פרח המצלמה עוברת למצב מאקרו.

וידיאו וקול (15%)

7

Fuji FinePix F70EXR כוללת צילום וידיאו ברזולוציה סטנדרטית 640X480 ובקצב של 30 פריימים לשנייה. איכות הסרטונים בצילום הוידיאו די מאכזבת. התנועה אמנם חלקה והצבעים טובים, אבל התמונה נראית כמעט תמיד לא ממוקדת ולא חדה, וניכר רעש דיגיטלי רב באזורים חשוכים. איכות הסאונד ממוצעת בלבד.

הזום האופטי זמין בצילום הוידיאו - יפה, אבל כשצפינו בוידיאו התברר שבכל שימוש בזום נשמעת חריקה רמה מכיוון במנוע המכני של העדשה.

רזולוציה
הרזולוציה קובעת למעשה את גודל התמונה שניתן להדפיס תוך שמירה על איכותה המקורית. הרזולוציה נמדדת במגה (מיליון) פיקסל, וככל שמספר הפיקסלים גדול יותר ניתן להדפיס תמונות גדולות יותר. כמות המגה פיקסל הרצויה תלויה בגודל המרבי של התמונות שבכוונתכם להדפיס. להדפסת תמונות בגודלים סטנדרטיים של 15x10 או 21x15 ס"מ תספיק מצלמה בת 5 מגה פיקסל; מצלמה ברזולוציה של 6 מגה פיקסל תאפשר הדפסה של התמונות בגודל40x30  ס"מ באיכות טובה. מי שמתכנן להדפיס תמונות גדולות יותר ייקח כמובן מצלמה בעלת רזולוציה גבוהה יותר.  

נוחות שימוש (30%)

8

Fuji עשתה עבודה ראויה לציון כשהצליחה לדחוס איכשהו עדשת זום X10 לגודל כה קטן. מי היה מאמין שעד לא מכבר, אם חשקתם במצלמה עם זום כזה, הייתם חייבים לבחור מצלמה דמוית-SLR מסורבלת וכבדה? Fuji FinePix F70EXR היא אמנם לא המצלמה הזעירה ביותר על המדף, אבל היא בסך הכל די קטנה, שוקלת 180 גרם ונכנסת לכיס בקלות רבה.

זו אמנם לא המצלמה הזעירה ביותר על המדף, אבל היא בסך הכל די קטנה, שוקלת 180 גרם ונכנסת לכיס בקלות רבה. בהתחשב בזה שהיא מצוידת בעדשת זום X10, זהו הישג נאה

מבחינת מקשי תפעול, Fuji FinePix F70EXR מציגה פריסת מקשים סטנדרטית: חוגת הזום חובקת את הדק הצילום, לצידה מקש ההפעלה והכיבוי, ושאר המקשים ממוקמים בגב המצלמה לצד המסך. המקשים עגולים ובגודל טוב, ומגיבים היטב ללחיצה. יש שם את מקש הניווט ה-5 כיווני, מקש F לתפריט המהיר ועוד כמה מקשים שכיחים. בנוסף תמצאו בגב המצלמה את גלגלת המצבים - גם היא קלה ונוחה לתפעול.

המסך, בגודל 2.7 אינטש ועם 230 אלף פיקסלים, מציג תצוגה איכותית וברורה, ומתפקד היטב גם באור יום, וגם בשמש ישירה הוא מאפשר צפייה סבירה ושימוש מלא.


המקשים עגולים ובגודל טוב ומגיבים היטב ללחיצה, וגלגלת המצבים קלה ונוחה לתפעול גם היא. המסך מציג תצוגה איכותית וברורה, ומתפקד היטב גם באור יום. גם בשמש ישירה הוא מאפשר צפייה סבירה ושימוש מלא

תפעול עדשת הזום באמצעות החוגה האלקטרונית סביר בלבד. העדשה אמנם נכנסת ויוצאת במהירות - 2 שניות בלבד למעבר בין הזווית הרחבה למצב זום מלא, אבל רגישות החוגה קהה למדי וקשה לכוון את הזום בעדינות.

תפעול עדשת הזום באמצעות החוגה האלקטרונית סביר בלבד. העדשה אמנם נכנסת ויוצאת במהירות - 2 שניות בלבד למעבר בין הזווית הרחבה למצב זום מלא, אבל רגישות החוגה קהה למדי וקשה לכוון את הזום בעדינות

הממשק של Fuji FinePix F70EXR דומה מאוד לזה שב-S200EXR. התפריטים ברורים ומסודרים כיאות, אבל הניווט בתפריט קצת איטי ולפעמים לוקחת שנייה תמימה כדי לחזור מתפריט עומק לקודמו, וזה מעצבן. נקודה מעיקה נוספת היא שלאחר צילום תמונה המצלמה אמנם מוכנה במהירות לתמונה הבאה - אבל התפריטים לוקחים את הזמן וחוזרים להגיב רק אחרי כמה שניות טובות. כך למשל אם צילמתם תמונה ונוכחתם שצריך להעלות ISO כי התאורה לא חזקה מספיק, תאלצו להמתין למצלמה שתתאושש כדי לשנות את הרגישות, או לצלם עוד תמונה במהירות עם אותם ערכי ISO.

בצד ימין של המצלמה נמצאת דלת פלסטיק שמאחוריה נמצא שקע
USB קנייני לחיבור למחשב. בתחתית המצלמה תמצאו שקע הברגה מתכתי לחצובה, ואת הסוללה והחריץ לכרטיס הזיכרון מאחורי דלת קשיחה.

ערכת המצלמה כוללת מטען ביתי, כבל
AV, כבל USB, שרוך נשיאה וחוברת הדרכה באנגלית.

חצובה
החצובה היא מתקן סטטי בעל שלוש רגליים שעליו מבריגים את המצלמה. החצובה מאפשרת צילום יציב ומדויק.

זמן אתחול וזמן מחזור (10%)

8

Fuji FinePix F70EXR מופעלת ומוכנה לצילום ראשון תוך כ-2.5 שניות, ונכבית תוך כ-2 שניות. בין תמונה לתמונה זמן ההמתנה קצר מאוד - כשנייה אחת בלבד, ובצילום עם פלאש זמן ההמתנה מתארך לכ-5 שניות. עם זאת, בזמן שהפלאש נטען המצלמה תאפשר לכם להמשיך ולצלם ללא פלאש.

מצב צילום הרצף הרגיל מאפשר צילום של 3 תמונות רצופות במהירות של כ-1.5 תמונות בשניה. תוכלו לבחור גם במצב הרצף המהיר שמאפשר צילום של עד 12 תמונות בקצב של כ-4 תמונות לשנייה, אבל זאת במחיר של רזולוציית צילום נמוכה של 3 מגה פיקסל בלבד.

סוללה (10%)

7.5

Fuji FinePix F70EXR מצוידת בסוללת ליתיום-יו ייעודית, וחיי הסוללה שלה ממוצעים לכל היותר. הצלחנו לצלם איתה 375 תמונות, כשליש מהן עם פלאש, לפני שהסוללה נגמרה.