LG HFB510

שתף באמצעות:

דיבורית LG HFB510

סקירת wisebuy - דיבורית LG HFB510

הטוב
  • טעינה סולרית
  • תמיכה במולטי-פוינט
  • הקראת שם המתקשר (באנגלית)
  • הפעלה אוטומטית עם ההתנעה
הרע
  • איכות צליל בעייתית מאוד
  • עלולה ליפול אם הוואקום מתרופף
  • מיקום מתג ההפעלה לא אופטימלי
בשורה התחתונה

HFB-510 היא בעיקר גאדג'ט מדליק. הטעינה הסולרית נותנת יתרון חשוב מאוד, ומייתרת את הצורך לטעון את הדיבורית בעצמכם בכל פעם. החיוויים הקוליים, זיהוי הרעידות והמולטיפוינט כולם הופכים את המוצר הזה לקצת יותר מדיבורית סטנדרטית. חבל רק שבתפקוד המרכזי שלה היא לא עושה את העבודה כמו שצריך. לפחות העוצמה מאוד חזקה, ולמי שלא ממש אכפת מאיכות הצליל, ומעדיף את הנוחות והחדשנות, הדיבורית הזו יכולה אולי להתאים.

הקדמה

HFB-510 היא דיבורית Bluetooth חדשה של LG, שהתכונה המרכזית שלה היא ההטענה הסולרית: הדיבורית נצמדת לשמשת הרכב הקדמית וצוברת את האנרגיה שלה בעצמה – חיסכון בהתעסקות שדורשת הטעינה, שלא לדבר על הערך המוסך האקולוגי.

חוץ מהטענה סולרית, הדיבורית מציעה עוד שלל תכונות מתקדמות: תמיכה במולטי-פוינט (דהיינו חיבור לשני טלפונים בו זמנית), טכנולוגיות ביטול רעשים וביטול הד ואפילו מזהה רעידות, שעל פעולתו נרחיב בהמשך.

איכות שמע ודיבור (50%)

5.5

למרות כל השכלולים בהם משופעת הדיבורית של LG, התפקוד העיקרי שלה די מאכזב. החלק החיובי הוא שהווליום שמפיק הרמקול חזק מאוד. יש לזכור שבניגוד למרבית הדיבוריות שמורכבות על סך השמש, זו מרוחקת יחסית מהנהג מאחר והיא מוצמדת לחלון ובכל זאת עוצמת השמע טובה מאוד.

ובכל זאת, אין מנוס מלקבוע שאיכות הצליל ירודה: המשוחח איתנו נשמע צורם ומלווה ברעש לוואי מזמזם ומרגיז שהקשה עלינו לנהל איתו את השיחה. מהצד השני של הקו נשמעו דיווחים לא אחידים – בחלק מהשיחות אמרו לנו ששומעים אותנו היטב, ובשיחות אחרות נשמעו תלונות על הפרעות בשמע.

נוחות השימוש (25%)

8.5

LG HFB-510 מגיעה בצבע שחור מט ובעיצוב עגלגל ומודרני, והיא נצמדת לשמשת הרכב בעזרת שני וואקומים קטנים.

בחזית הדיבורית ממוקם הרמקול, והמשטח שמעליו הוא בעצם לחצן גדול לחיוג ומענה לשיחה. מימין נמצאים מקשי הווליום. משמאל יש בורר מצבי הפעלה. אפשר לבחור בין כיבוי, הפעלה או מצב רטט. מתג ההפעלה הזה הרבה יותר נוח מצורת ההפעלה הרגילה בדיבוריות אחרות, שמחייבת לחיצה ארוכה, אבל מיקומו משמאל אינו אידיאלי מאחר ולא ניתן בגללו להצמיד את הדיבורית לקצה השמשה, מה שעלול לחסום מעט את שדה הראייה.

הדיבורית גיעה בצבע שחור מט ובעיצוב עגלגל ומודרני. בחזית ממוקם הרמקול, והמשטח שמעליו הוא בעצם לחצן גדול לחיוג ומענה לשיחה. מימין נמצאים מקשי הווליום. משמאל יש בורר מצבי הפעלה

מצב הרטט הוא בעצם תכונה שמזהה רעידות, ומפעילה את הדיבורית אוטומטית ברגע שמתניעים את הרכב. חייבים לציין שברכבים מודרניים התכונה הזו לא תמיד תעבוד, משום שהרטט אינו חזק מספיק, אבל בלא מעט רכבים היא דווקא עבדה כראוי. תכונה חשובה אחרת שיש ב- HFB-510 היא התמיכה במולטי-פוינט, שמאפשרת להתחבר אליה משני טלפונים בו זמנית.

בחלק העליון של הדיבורית יש נוריות לד קטנות וצבעוניות, שמספקות חיווי מפורט על מצב הדיבורית, רמת הסוללה ועוד, והן נראות היטב גם באור יום. בנוסף, הדיברות מספקת גם חיוויים קוליים ובעצם מדברת איתכם – מספרת לכם על מצב הסוללה, החיבור לטלפון, שיחות נכנסות, מקריאה את מספר הטלפון של השיחה הנכנסת וכדומה. הקראת שם המתקשר היא באנגלית בלבד, ומתבצעת במקביל לצלצול.

LG FHB-510 נדבקת לשמשת הרכב באמצעות זוג מצמדי וואקום שיש להרטיבם. בדרך כלל היא נותרת צמודה לשמשה, אבל כשיצענו את ההצמדה כאשר השמשה היתה קרה מאוד, במהלך הנסיעה נפלה הדיבורית.

סוללה (25%)

10

בניגוד לדיבוריות אחרות, את הדיבורית הזו לא תצטרכו לזכור להטעין מדי פעם. פשוט משאירים אותה ברכב, צמודה לשמשה, ונותנים לשמש לעשות את שלה. LG מצהירה על עד 1100 שעות המתנה או 16 שעות דיבור, כך שגם בשבוע חורפי סביר להניח שלא תזדקקו להטענה חשמלית אקטיבית.


 


מי שמחנה את הרכב רוב הזמן בחניון תת קרקעי וממעט לחשוף אותה לשמש, יוכל לטעון אותה גם באופן המסורתי דרך שקע הטעינה הזה בחלק התחתון שלה. שקע הטעינה מכוסה במכסה פלסטיק והוא נגיש מאוד; הצורך בו כמובן מינורי, שכן הדיבורית נטענת מהשמש כל הזמן.