Panasonic THP50UT30

שתף באמצעות:

טלוויזיה Panasonic THP50UT30 פנסוניק

סקירת wisebuy - טלוויזיה Panasonic THP50UT30 פנסוניק

הטוב
  • איכות תמונה מצוינת
  • רמת שחור גבוהה
  • השתקפויות מופחתות
  • תלת ממד אקטיבי טוב מאוד
  • סטרימר פנימי, אפליקציות רשת
הרע
  • מנגנון המרה ל-3D מינורי מדי
  • אין תמיכה בעברית בכתוביות בנגן המובנה
  • איכות סאונד בינונית
  • עיצוב משעמם
בשורה התחתונה

מסך הכניסה של פנסוניק לעולם ה-3D נותן תמורה יפה מאוד למחירו הסביר. בגודל של 50 אינטש ועם פאנל מהדור החדש הוא מעניק איכות צפייה טובה מאוד, רמת שחור מעולה ותמיכה מצוינת בתלת-ממד, אם כי מנגנון ההמרה מ-2D ל-3D קצת מאכזב. מי שרוצים פלזמה גדולה ואיכותית, אך לא חייבים את המילה האחרונה בתחום והעיצוב פחות קריטי עבורם, ייהנו מאוד מהמסך הזה.

הקדמה

מסכי פלזמה גדולים ואיכותיים עולים לא מעט כסף, כידוע, ומסכים תומכי תלת-ממד היו עד לא מכבר יקרים במיוחד. בליין המסכים של 2011, פנסוניק מנסה להביא את בשורת התלת-ממד גם למסכי סדרת U הזולים יחסית שלה. כך נוצרה סדרת UT (מסכים עם סיומת T הם מסכי ה-3D של פנסוניק), שעליה נמנה ה- TH-P50UT30M שבדקנו בהזדמנות זו.

המסך מצויד בפאנל פלזמה מהדור ה-14 של פנסוניק, שמתהדר בזכוכית חזקה ועמידה יותר בפני שברים וכן בציפוי נוגד השתקפויות. הרזולוציה היא כמובן 1920X1080, ויש גם מנגנוני החלקת תנועה 24p Smooth, יחס ניגודיות של 2,000,000:1, תמיכה מלאה בתלת-ממד כולל המרה של תכנים רגילים ל-3D ועוד.

יחס ניגודיות
היחס בין הלבן הבהיר ביותר לבין השחור הכהה ביותר שהמסך מפיק. ככל שיחס הניגודיות גבוה יותר, הגוונים הכהים בתמונה יהיו מפורטים וברורים יותר והצבעים נאמנים יותר למקור.  

איכות התמונה (65%)

9

למרות שמדובר במסך מסדרה שאינה מהמתקדמות שיש לפנסוניק להציע, THP50UT30 מעניק איכות צפייה מעולה.

מיד לאחר התקנת המסך, צפינו בפרק של "שובר שורות" באיכות 720p. במשך דקות ארוכות ישבנו נבוכים: הצבעים היו מוגזמים להחריד והצבע השחור בלע את כל הפרטים. אנחנו מכירים מסכים של פנסוניק, והיה ברור לנו שמשהו לא הגיוני. רק אחרי זמן מה הבנו שבברירת המחדל, המסך מכוון לפרופיל Dynamic, שמסתבר כלא מוצלח כלל. העברנו למצב Normal והכל בא על מקומו בשלום. הצבעים התגלו כעשירים וריאליסטיים גם ללא כל כוונון ידני, התמונה חדה וחיה והפרטים בולטים. ביחס למסך ה-LED שהיה אצלנו לפניה, הבחנו מיד שהפלזמה מתקשה להגיע לאותה רמת בהירות גבוהה אליה הורגלנו, אך הדבר אופייני למסכי פלזמה. בכל מקרה, רמת הצפייה יורדת כשצופים במסך כזה בחדר מואר, וכשהחשכנו את התאורה המסך נראה בהיר מספיק. אגב כך, למרות שהזכוכית בקדמת המסך נראית מבריקה, בפועל נראה שהציפוי שעליה מצליח להעלים השתקפויות בצורה יפה ובכל תקופת הבדיקה לא הוטרדנו מתופעה מציקה זו.

נקודה חיובית במיוחד במסך הזה היא רמת הצבע השחור שלו. פנסוניק הגיעה בדורות האחרונים של מסכיה לצבע שחור עמוק ואמין, שמעניק צפייה מצוינת בסצנות חשוכות. לפחות בנקודה זו, מסך זה מנצח בנוק-אאוט כל LCD או LED שפגשנו, למעט בודדים (כמו דגמי ה-Local dimming של טושיבה).

מנגנון החלקת התנועה עושה יופי של עבודה ב-TH-P50UT30. אתגרנו אותו עם סצנות בהן המצלמה נעה על צירה בתנועה רציפה וארוכה, וגם שם כמעט ולא הבחנו בריצודים כלשהם – התמונה היתה חלקה וחדה לכל האורך. תמיכה בקצב ריענון קולנועי של 24p מאפשר צפייה נטולת Judder ונעימה מאוד לעין.

צפייה בשידורי טלוויזיה רגילים (איכות SD) היתה טובה גם כן. האופי הסלחני של הפלזמה מעניק תמונה רכה מעט, אבל נוחה מאוד לעין ומעלימה חלק מפגמי השידור כמו ריצודים וקצוות משוננים. אנחנו אוהבים מאוד את האופי הזה גם בתכני Full HD – התמונה אמנם פחות קריספית מבמסכי LED, אבל ללא ספק ריאליסטית יותר.

הצבעים התגלו בעשירים וריאליסטיים גם ללא כל כוונון ידני, התמונה חדה וחיה והפרטים בולטים. הצבע השחור עמוק ואמין, אם כי הבהירות פחות גבוהה מזו של מסכי LED

לסיום, עברנו לצפות בתכני תלת-ממד משני מקורות – נגן בלו-ריי של פנסוניק עם תכני 3D ברזולוציית 1920x1080 מלאה, וכן בסרט 1080p מסוג Half-SBS, שבו למעשה הרזולוציה נחלקת לשניים – כל חצי מוקצה לעין אחרת. בשני המקרים מספק המסך עומק תלת-ממדי מצוין, מובחן ועשיר, כאשר גודלו – 50 אינטש – מסייע להכנסת הצופה לאווירה. ניתן לשלוט על עומק האפקט וגם לבצע פעולת Reverse, שהתגלתה כהצלה ממש, שכן סרט ה-Half-SBS שבדקנו קודד כנראה הפוך וגרם לבלבול ומצוקה בעיניים. מיד לאחר ה-Reverse הכל הסתדר, העומק הפך להגיוני והתמונה היתה איכותית מאוד. אגב, החדות נותרה מצוינת גם בתכנים מסוג זה, על אף שהרזולוציה נחתכה למעשה בחצי.

שני חסרונות יש לתלת-ממד במסך זה. ראשית, כיוון שמדובר בשיטה האקטיבית בהן למשקפיים יש למעשה תריסים שנסגרים לחליפין בכל צד במהירות עצומה, התמונה מתכהה דרמטית ולא מעט פרטים אובדים. כאן דווקא בא מצב ה-Dynamic לעזרתנו וסייע להבהרת והדגשת התמונה, אך עדיין התמונה כהה יחסית לצפייה בתוכן רגיל ללא משקפיים. חסרון שני התגלה במנגנון ההמרה לתלת-ממד: זה עובד, אבל בצורה מינורית מדי שלטעמנו לא מצדיקה את הטרחה שבהרכבת משקפיים. גם כאן ניתן לשלוט בעומק, אך לא הצלחנו לקבל תמונה עמוקה מספיק לטעמנו.

המשקפיים עצמם משופרים ביחס לדורות קודמים – הם קלים יותר ופחות מגושמים, אך עדיין הרבה פחות דקים ונוחים מאלו שסמסונג הציגה בשנה שעברה במסכי ה-3D שלה. הפריע לנו שהמשקפיים אינם נצמדים וחובקים את אחורי האוזניים, אלא תלויים באופן רופף על צדי הראש. טעינת המשקפיים מתבצעת עם כבל Micro-USB סטנדרטית דרך המחשב.

מלבד מצבי יחס התמונה הרגילים (16:9, 4:3, ללא מתיחה וכדומה) כולל המסך את מצב Just המצוין של פנסוניק, שמותאם לצפייה בשידורי 4:3 הנפוצים בישראל. במצב זה התמונה אמנם נמתחת לרוחב כדי להתאים לפורמט 16:9 של המסך, אבל המתיחה מתבצעת בחכמה כך שמרכז המסך נמתח פחות, מה שמאפשר לשמור על פרופורציות הפנים של המצולמים במרכז המסך (למשל במהדורת החדשות).

רזולוציה
הרזולוציה קובעת את מידת חדות התמונה ואת רמת הפירוט שלה, והיא נמדדת במספר הפיקסלים שמרכיבים את התמונה השלמה. הפיקסלים הם נקודות זעירות המסודרות לאורך ולרוחב התמונה או מסך התצוגה. לדוגמה, רזולוציה של 1024x768 משמעותה שיש 1024 פיקסלים אופקיים ו-768 פיקסלים אנכיים. ככל שהמדדים גבוהים יותר כך התמונה תהיה מפורטת וחדה יותר, וככל שהמסך גדול יותר דרושה רזולוציה גבוהה יותר כדי להפיק תמונה איכותית.

איכות השמע (15%)

7.5

Panasonic TH-P50UT30M מצויד בזוג רמקולים פנימיים בהספק כולל של 20W.

עוצמת הצליל שמפיקים הרמקולים סטנדרטית, ומספיקה בדרך כלל לסלון בגודל בינוני-קטן. איכות הסאונד קצת אכזבה: הרמקולים מתקשים לסחוב על גבם פס קול דרמטי כמו ב-Avatar למשל. הבאס חלול מאוד וחסרים תדרי אמצע רבים. דווקא אפקט הסראונד (V-Audio) לא רע בכלל ומצליח להרחיב מעט את בימת הצליל.

תפריט הסאונד מציע אפשרויות שליטה בסיסיות: כמה תבניות סאונד מובנות, כיוון הבאס והטראבל, הפעלת מצבי סראונד ותיקון ווליום, אך אין איקולייזר ידני מלא.

עיצוב ונוחות השימוש (20%)

8.5

עיצוב המסך עתיר פלסטיק שחור, מבריק וסטנדרטי עד מאוד, שמקבל גיוון קל רק על ידי הסטנד המתכתי והאפור. מסגרת המסך בולטת ודי עבה וגם המסך עצמו עבה יחסית: 9.36 ס"מ.

סט החיבורים סטנדרטי למסך בקטגוריה. בגב המסך מצאנו 2 חיבורי HDMI, חיבור LAN, יציאת אודיו S/PDIF, חיבור לאנטנה, כניסות קומפוננט וקומפוזיט, יציאת אודיו וחיבור VGA. בפאנל הצדי משמאל יש 2 חיבורי USB, חריץ לכרטיס SD, כניסת HDMI שלישית, שקע לאוזניות, כניסת קומפוזיט וסט הלחצנים. לא ניתן להתעלם מכך שיש במסך 3 כניסות HDMI בלבד, מה שעלול להוות בעיה לאנשים שמתכוונים לחבר מספר רב יותר של התקנים (קונוסלת משחק, ממיר, סטרימר וכדומה).

התפריט הוא זה המשודרג של פנסוניק; הוא צבעוני וידידותי בהרבה מבעבר. הניווט בו זריז מאוד, ובעת שינוי של פרמטר באיכות התמונה התפריט נעלם למעט שורה קטנה בתחתית המסך, כדי שתוכלו לראות את תוצאות השינוי שביצעתם בזמן אמת.

תפריטViera Tools  מאפשר לגשת לנגני מוזיקה, וידיאו ותמונות באמצעות חיבור כונן חיצוני לחיבור ה-USB, גישה ל-Media Server – סטרימר פנימי מבוסס DLNA שפועל על הרשת הקווית הביתית (או האלחוטית, בחיבור דונגל), וגישה ל-Viera Connect עם תכני רשת מקוונים.

כמו במסך ה-LED של פנסוניק שסקרנו בעבר (TH-L42E30), הנגן מסוגל להציג סרטי MKV באיכות Full HD בקלות; אם בקובץ יש גם כתוביות תוכלו לצפות בהן, ואף להחליף בין פסי-הקול. אפשר אפילו לפתוח כתוביות מקובץ חיצוני – אבל למרבה הצער אין תמיכה בקידוד לעברית והטקסט מופיע כג'יבריש.

תפריט Viera Connect (היישום של פנסוניק למה שמכונה ביום Smart TV – כלומר חיבור לאינטרנט ואפליקציות רשת) חביב, אבל לא ממש משתווה למתחרים הגדולים סמסונג ו-LG. יש אפליקציות חביבות  ל-YouTube, פייסבוק, Skype, מזג אוויר, תחנות רדיו אינטרנטיות, WowTV ופיקאסה, ויש גם גישה לחנות אפליקציות קטנה עם מעט מאוד תוספות משמעותיות בשלב זה.

השלט המצורף כרגיל נוח ופשוט לתפעול. הוא עשוי פלסטיק איכותי ומקשיו פרוסים בהגיון.


 


 


המסך נמסר לבדיקה באדיבות יורוקום, היבואן הרשמי

MKV
Matroskaפורמט פופולרי וחופשי לקובצי וידיאו, בעיקר באיכות HD. קובץ ה-MKV הוא למעשה "קונטיינר" שמסוגל להכיל מגוון של קבצים – קובץ הוידיאו, קובצי האודיו, הכתוביות וכדומה. מכשירים התומכים בנגינת קובצי MKV מסוגלים לפתוח את הקובץ ולפענח את תכולתו.