סקירת wisebuy - מצלמה Olympus TG620 אולימפוס
- עמידה למים, נפילות וקור
- איכות תמונה טובה
- זמן אתחול ומחזור מעולה
- ניקוי רעשים אגרסיבי מדי
- מרגישה כמו מצלמת צעצוע
- חיי סוללה קצרים
- וידיאו מקרטע
ניכר שאולימפוס ביצעו שיפורים ניכרים בסדרת המצלמות הקשוחות שלהם בהשוואה לדורות הקודמים, בעיקר בתחום איכות התמונה. TG-620 מתגלה כמצלמה אידיאלית לגולשים בים ובשלג, למשנרקלים ורוכבי אופנים. אם אתם צוללים למעמקים כדאי לשקול מצלמה עמידה יותר, אך לכל השאר שמדי פעם מפילים או טובלים את המצלמה שלהם, ולא מתכוונים להדפיס פוסטרים ענקיים, מצלמה זו עושה את כל העבודה ואף יותר. עם פיצ'רים ייחודיים שעובדים טוב מאוד ואיכות תמונה לא רעה בכלל, המצלמה הזו תתאים לכל כיס אתגרי.
מצלמה דיגיטלית היא בדרך כלל מכשיר חשמלי עדין למדי – קשה לה לשרוד נפילות, אבק וחדירה של נוזלים, ובנוסף היא גם עולה לא מעט כסף. היצרניות הוציאו לאורך השנים דגמים עמידים יותר לטבע (ולבני האדם), אך אלו היו על פי רוב דגמים יקרים, כבדים ומסורבלים. TG-620 לבית אולימפוס היא מצלמה קשיחה ועמידה למים, כמו שאר אחיותיה לסדרת ה-Tough. מבחינת מיקומה בסדרה, היא נחותה מה-TG-810 שעמידה בצילום במים עמוקים יותר ונפילות מגובה רב יותר, וכן בכך שאין לה GPS ותכונות מתקדמות נוספות.
המצלמה מצוידת בחיישן CMOS בגודל 2.3 /1 אינטש בן 12 מגה פיקסל, והרגישות שלו לאור נעה בין 100-6400 ISO. החיישן מסתייע במעבד TruePic VI המשודרג של אולימפוס שנועד לשפר את מהירות העיבוד ואת הטיפול בצבע (המעבד נמצא גם בליין מצלמות ה-PEN של החברה). למצלמה יש עדשת זום X5 בטווח של 28-140 מ"מ והיא איננה מתארכת ויוצאת מהמצלמה בעת הפעלת הזום. הצמצם שלה פתוח עד כדי f/3.9 בקצה הרחב ו-5.9 בקצה הזום.
כאמור, זוהי מצלמה קשיחה – ניתן להפיל אותה מגובה של מטר וחצי מבלי שהיא תישבר, לצלול איתה עד לעומק של חמישה מטרים וכן היא עמידה בקור של עד 10- מעלות צלסיוס. התמונות נשמרות על כרטיס זיכרון מסוג SD/SDHC/SDXC וקיים זיכרון פנימי בנפח של 46.8MB.
תמונה איכותית היא לרוב תוצאה של חיישן גדול ואיכותי, ולכן מצלמות קומפקטיות רבות נוטות לאכזב מבחינת האיכות, ולפצות את המשתמש במתן פיצ'רים ושכלולים. על אף שה- TG-620 היא אכן מצלמה שקודם כל עונה על הצורך בקשיחות ועמידות למים, היא מצליחה להפיק תמונות טובות מאוד. על אף העדשה הקטנטנה והחיישן הסטנדרטי שלה, קיבלנו תמונות עם צבעוניות מרשימה. הרגשנו שהניגודיות מדויקת, והמעבר בין הגוונים נעשה בצורה יפה מאוד. מהחדות לא התרשמנו עמוקות, אך גם לא התאכזבנו – קצוות שיער, מרקמים עדינים ופרטים אחרים שוחזרו בצורה טובה, ולמטרות של צפייה ברשת והדפסות קטנות ובינוניות המצלמה הזו מצוינת. יחד עם זאת, איכות הצילום נופלת כאשר אנחנו מבצעים Crop לתמונה – ירידה בחדות הפרטים ופיקסלזציה קלה. כמו כן, מצאנו עיוותים כרומטיים קלים בצילום בניינים על רקע שמיים בהירים.
למצלמה מנגנון ניקוי רעשים אפקטיבי אך אגרסיבי – תמונות שצולמו ב-ISO 800 ומעלה נוקו והוחלקו יתר על המידה, מה שבא לידי ביטוי באיבוד הטקסטורה של האובייקטים המצולמים, וככלל העדפנו להימנע מצילום ברגישות זו. תמונות ב-ISO 3200 ומעלה כבר אינן שמישות.
מייצב התמונה עובד באופן סביר, והצלחנו לקבל תמונות יציבות גם במהירות תריס של 1/15 שניות. מצב המקרו יעיל ומספק צילומים ממוקדים החל ממרחק של 3 ס"מ מהאובייקט. כמו כן, קיימת נורת לד שמאפשרת הארה של האובייקטים הזעירים, במידה והסיטואציה חשוכה מדי ושימוש בפלאש ישרוף את התמונה.
המבזק נמצא בגוף המצלמה ואינו מתרומם או נשלף. הוא מאיר חללים בינוניים בצורה טובה מאוד ואינו שורף את פני המצולמים כלל. כפלאש משלים הוא מצליח להאיר בדיוק במידה הנכונה את האובייקט המצולם, תוך כדי שמירה על תאורה הרקע. למצלמה מצבי צילום רבים, בין השאר מצבים המיוחדים לצילום תת-מימי. בהיעדר ריף אלמוגים מרשים בקרבת מקום, קפצנו לבריכת נוי מקומית, טבלנו את המצלמה במים וצילמנו את הדגים. קיבלנו תוצאות טובות מאוד, ורק העכירות הטבעית של הבריכה "'קלקלה" את התמונה.
החלטנו לנסות גם את מצב הפנורמה – צילמנו שלוש תמונות אחת אחרי השנייה, כאשר אחרי הקליק הראשון המצלמה הורתה לנו לאן לכוון את העדשה כדי להשלים את הצילום. התפירה של התמונות לא היתה טובה כלל, ואם חשקה נפשכם בצילומים מסוג זה, עדיף להשתמש בתוכנה ייעודית לכך במחשב, ולא להסתמך על המצלמה. מאידך, מצב Beauty עבד היטב – המצלמה מעלימה 'שקיות' מתחת לעיניים, מחליקה את עור הפנים ומגדילה את החיוך, והופכת צילום פשוט לשער מגזין.
המצב האחרון שנתייחס אליו הוא מצב HDR, סגנון צילום שידוע יותר בקרב חובבי הצילום מתקדמים. מכיוון שהטווח הדינמי (היכולת להציג פרטים מאזורים כהים ואזורים בהירים בו זמנית) של חיישן הוא נחות בהשוואה לעין האנושית, צלמים רבים בוחרים לצלם את אותו הפריים שלוש פעמים ברמות חשיפה שונות, ובאיחוד התמונות מתקבלת תוצאה שמציגה טווח דינמי גדול יותר. מצב HDR ב- TG-620 משתמש באותה הטכניקה; התוצאה המתקבלת היא עדינה יותר מרוב תמונות ה-HDR שתראו ברשת, והטווח הדינמי של מצב זה הוא תחליף לא רע בכלל למוגבלות של החיישן. יחד עם זאת, צריך לזכור שצילום של תנועה יכול להיות בעייתי (כפי שתוכלו לראות בתמונה ההמחשה).
מעבר לכך, נציין לחיוב את האפשרות לקבוע איזון לובן באופן ידני, וכן לשמור במצלמה שני מצבי איזון לובן מותאמים אישית, אופציה שהיצרניות ממעטות להשתמש בה במצלמות קומפקטיות.
לפניכם מספר תמונות הדגמה שצולמו עם ה- TG-620. שימו לב שאיכות התמונות עשויה להיות נמוכה מעט מהמקור בשל המעבר לאינטרנט. לחצו על התמונות להגדלה.
ISO 100, f/3.9, 1/640 sec
ISO 100, f/3.9, 1/250 sec
ISO 100, f/3.9, 1/160 sec
ISO 1000, f/3.9, 1/40 sec
ISO 1600, f/5.5, 1/13 sec
בתחום הוידיאו התאכזבנו מעט – גם אם הצבעים והחדות דומים לאיכות בסטילס, התנועה איננה חלקה והוידיאו מקרטע קצת, הן בצילומי חוץ והן בצילומי פנים. ניתן להשתמש בזום האופטי גם כאשר מקליטים וידיאו. הסאונד מוקלט בצורה טובה למדי ואין רעשי רקע בולטים.
הוידיאו מקולט ברזולוציית Full-HD 1920X1080 בקידוד H.264 ונשמר כקובץ MOV.
אולימפוס TG620 מרגישה כמו מצלמת צעצוע – היא עשויה כולה פלסטיק, היא קטנה וגם הכיתוב הצבעוני והצבע הכחול-כהה של הגוף שלה לא תורמים לתחושה של מוצר רציני שמחזיקים ביד. הממדים שלה הם 9.8 ס"מ לרוחב, 6.6 ס"מ לגובה ו-2.2 ס"מ עובי, והיא שוקלת 167 גרם כולל סוללה וכרטיס זיכרון, וכמעט לא מרגישים אותה בכיס המכנסיים או בתיק. העדשה מקובעת בתוך גוף המצלמה, והיא איננה מתארכת כלל בעת שימוש הזום האופטי. למרות הרושם הראשוני, המצלמה עמידה למכות, שריטות, נפילות וצילום בתוך המים, והיא מצדיקה את המיתוג שלה כמצלמה קשוחה לכל דבר ועניין.
למצלמה אין עינית והקומפוזיציה נעשית דרך המסך המוקשח אף הוא. למסך 460 אלף פיקסלים וגודלו הוא 3 אינטש. זהו מסך מסוג HyperCrystal, פיתוח של אולימפוס המיועד לשפר את איכות הצפייה במסך באור יום. אנחנו התרשמנו שזהו מסך איכותי ואכן ניתן לצפות בו בכל תאורה אפשרית. כמו כן, ניתן לצפות במסך בצורה טובה גם בשינוי מהותי בזווית הצפייה.
בפאנל העליון של המצלמה נמצאים כפתור ההפעלה, הדק הצילום ומתג הזום. בשביל לבצע זום צריך קצת להתעקש וממש לסחוט את המתג, אך כפתור החשיפה גדול ונוח לשימוש.
בפאנל האחורי נמצא כפתור ייעודי לצילום וידיאו, ומתחתיו כפתור הצפייה, כפתור התפריט להגדרות נוספות של המצלמה וכן את כפתור Info המוביל למדריך מפורט בעברית הסוקר את כל אפשרויות המצלמה, כמו בכל מצלמות אולימפוס המיובאות לארץ באופן רשמי. אחרון חביב הוא ג'ויסטיק הניווט שמאפשר מעבר קליל ומהיר בין האופציות והתפריטים השונים. כל הכפתורים הללו נלחצים בקלות והניווט בתפריטים מהיר ונוח.
בפאנל הימני נמצא את תיבת החיבורים הכוללת יציאת USB ויציאת Mini HDMI. בפאנל התחתון נכניס את הסוללה וכרטיס הזיכרון. את שתי הדלתות הלו אפשר ואף כדאי לנעול בלחיצת כפתור, על מנת למנוע כניסת מים למצלמה.
הערכה מכילה את המצלמה, שרוך נשיאה, מטען, כבל חשמל, כבל USB, כבל AV ותקליטור התקנה.
המצלמה נדלקת ומוכנה לצילום תוך 1.5 שניות, זמן אתחול מעולה. בין צילום לצילום רגיל עוברות 1.5 שניות ואילו בצילום בפלאש תמתינו 2.5 שניות עד התמונה הבאה.
במצב צילום רציף רגיל, המצלמה מסוגלת לצלם חמישה פריימים בשנייה, ואילו במצבים המהירים היא מצלמת 15 ו-60 תמונות לשנייה. במצבים אלו תצטרכו לרדת לרזולוציה של 3 מגה-פיקסל.
נראה שהפיצ'רים והמיגון גובים חיי סוללה, ואנחנו הצלחנו לסחוט ממנה כ-200 תמונות לפני שהסוללה שבקה חיים. זהו זמן פעולה קצר מאוד, ובעייתי בעיקר בהתחשב בכך שזו מצלמת טיולים מובהקת. הסוללה היא מסוג ליתיום-יון מדגם LI-50B.