סקירת wisebuy - מצלמה לרכב DOD LS460W
- איכות תמונה טובה
- צילום הוידיאו שמיש גם בלילה
- מקלט GPS מובנה
- מנגנון הצמדה לשמשה חזק ואיכותי
- ממשק לא ידידותי
- חיבור Micro USB מיושן
- קשה להכניס ולהוציא את כרטיס הזיכרון
DOD LS460W מספקת וידיאו איכותי וחלק, שמציע תיעוד טוב מאוד של הנסיעה. יחד עם האפשרות להקליט נתונים כגון מהירות הנסיעה וסאונד מהנסיעה עצמה, המצלמה מפיקה פלט איכותי שיכול לשמש את הנהגים במקרה של תאונת דרכים או תיעוד של אירוע יוצא דופן במהלך הנסיעה. מנגד, צילום בלילה אינו עומד בציפיות, ומצאנו שממשק המשתמש מיושן ולא פשוט לתפעול.
מצלמות נסיעה, כידוע, מיועדות לתיעוד הנסיעה ברכב ואירועים יוצאי דופן במהלכה, כגון תאונות דרכים או נפילת מטאור בערבות רוסיה הגדולה (מעשה שקרה באמת, אגב). DOD היא אחת מהיצרניות הבולטות בתחום וממקום מושבה בטייוואן היא שולחת לנו את ספינת הדגל שלה, ה-LS460W.
המצלמה הזו מסוגלת להקליט וידיאו באיכות HD, כלומר ברזולוציה של 1920x1080, והיא מצוידת בחיישן CMOS מבית סוני עם טווח רגישות לאור של 80-3200 ISO. זווית הצפייה של העדשה היא 140 מעלות ויש לה מפתח צמצם של 1.6. גודל המסך הוא 2.7 אינץ' והיא מקבלת כרטיסי זיכרון מסוג Micro-SD עד לנפח של 32G. כמו כן למצלמה מספר פיצ'רים בולטים נוספים, כגון אנטנת GPS ומנגנון הגנת קבצים מפני מחיקה.
איכות התמונה של ה- DOD LS460W טובה מאוד. התמונה נעה בצורה חלקה וכמעט מושלמת בעיקר באור יום. הוידיאו המתקבל צבעוני, אך חדות התמונה משתנה ולא תמיד ניתן להבחין בפרטים הקטנים כגון לוחיות רישוי, שלטים ותמרורים, ולפענח אותם. מצאנו שבעת שהרכב בעצירה אין בעיה לראות לוחיות רישוי כלל, אך בעת נסיעה על הלוחית להיות במרחק של 5-10 מטרים מעדשת המצלמה כדי שנוכל לקרוא אותה. כמו כן, גם בעת סיבוב או פניה של רכב היה קשה לקרוא לוחיות רישוי.
עדשת המצלמה בעלת מפתח צמצם של 1.6, מה שמאפשר לה לקלוט כמות רבה של אור, גם בלילה. הודות לכך איכות הוידיאו בשעות החשיכה עדיין טובה, אך הבעיה העיקרית היא שהמצלמה מתקשה לכוון את ערכי החשיפה באופן מדויק. המשמעות היא שלוחיות רישוי המחזירות אור מטבען, יוצאות שרופות כמעט לגמרי כאשר הן נמצאות במרחק המאפשר קריאה ברורה של המספרים באור יום. למזלנו, יש אפשרות לשנות את ערכי החשיפה כפי שעושים במצלמה רגילה. המחיר הוא שרוב התמונה נעשית חשוכה יותר ומקשה על זיהוי פרטים אחרים שאינם מחזירים אור כגון סוג או צבע המכונית שלפנינו.
לסיכום, איכות התמונה גבוהה למדי יחסית למצלמה בגודל הזה, אך היכולת של המצלמה לחלץ פרטים חשובים איננה אחידה.
הוידיאו מקודד ב-h.264 ונשמר כקובץ MOV.
DOD LS460W היא מצלמת תיעוד נסיעה בעלת אופי ספרטני ומראה מיושן שכנראה כבר לא מתאים לדור שהתפנק למגע מסכי המגע. היא מלבנית וארוכה, כאשר אורכה 112.5 מ"מ, עובייה 20 מ"מ וגובהה 44 מ"מ. למצלמה אנטנת GPS חיצונית המוסיפה גבשושית קטנה לפאנל העליון של המכשיר, ואליו גם מתחברת תושבת אותה הדבקנו לשמשת הרכב. התושבת מתחברת לשמשה עם צמדן וואקום, וניתן גם להצמיד אותה אל לוח השעונים עם מדבקה. אנחנו בחרנו באופציית הוואקום והתרשמנו לטובה מאיכות האחיזה של הצמדן בשמשה.
מסך המצלמה עמוס אייקונים וחיוויים שונים שמראים מי מהפ'יצרים עובד ומה מצבו. גודלו הוא 2.7 אינטש והוא מציג תמונה באיכות סבירה למדי.
המצלמה מחייבת חיבור קבוע לספק כוח כלשהו, אך יכולה להחזיק מעמד עד 15 דקות ללא חיבור שכזה בעזרת הסוללה הפנימית שלה. מכאן, היינו חייבים לחבר אותה לשקע המצית (באמצעות כבל שמצורף לערכה). הכבל ארוך מאוד ויכולנו בהתאמה למקם את המצלמה בכל נקודה על שמשת הרכב שלנו.
ממשקי המשתמש של ה-LS460W – הן הממשק הגרפי והן הממשק הפיזי – אינם נוחים ואינם ברורים לשימוש. אי הנוחות באה לידי ביטוי במספר מישורים, והעיקרי שבהם הוא שלעתים קרובות המצלמה עושה מה שהיא רוצה, ללא קשר לפעולות שביצענו. לדוגמה, המצלמה מתחילה להקליט אוטומטית בעת הפעלתה. גם לאחר שלחצנו על כפתור ההקלטה על מנת לבטל את ההקלטה, לאחר שנייה היא התחילה להקליט שוב, וגם כאשר לחצנו שוב על מנת להפסיק את ההקלטה, היא חזרה להקליט. בעיקרון המצלמה אמורה להתחיל הקלטה בעת הפעלת הרכב, ברגע שהיא מזהה את שקע המצית נדלק, וזהו פיצ'ר חיוני. יחד עם זאת, השארת המצלמה ברכב בחום הישראלי הקופח עלולה להזיק לה, גם לפי המדריך למשתמש, ועל כן הפיצ'ר הזה קצת מיותר עבורנו ובעיקר הציק לנו. בנקודה זו גם נתייחס למדריך למשתמש, שעל אף שהוא כתוב בעברית והוא מפורט מאוד, לעתים הניסוחים בו אינם ברורים עד תום.
למצלמה כפתורים רבים. בפאנל העליון, מימין לאנטנת ה-GPS נמצא כפתור ההפעלה וכפתור הצילום עצמו. שניהם עשויים גומי וקלים ללחיצה. עוד נמצא בפאנל העליון חיבור AV out וכן חיבור Mini USB מיושן. שאר הכפתורים נמצאים בגב המצלמה, משני צדי המסך. בצד שמאל של הפאנל האחורי יש שלושה כפתורים המסודרים אנכית. העליון והתחתון הם כפתורי חצים המאפשרים ניווט בתפריטים, והכפתור האמצעי הוא כפתור נעילת קבצים בחירום. מימין למסך נמצא את כפתור התפריט, כפתור השתקת הקלטת השמע וכפתור 'מצב'. האחרון, M, מעביר את המצלמה בין מצבי 'מצלמה', 'ניגון' ו'המתנה'. כפתור M מעביר את המצלמה למצב צילום סטילס. על פי המדריך למשתמש, לחיצה כפולה על כפתור M אמורה להוביל אותנו למצב הצפייה, אך המצלמה פשוט נתקעת על הפריים האחרון שהחיישן קלט בלי שום אפשרות לדפדף בין הקטעים השונים לא כל שכן לצפות בהם. ניתן לשער שהתקלה נבעה מכשל בכרטיס הזיכרון ושאינה מייצגת את השימוש בעותקים אחרים של המצלמה, אך אין לנו דרך לוודא זאת.
התפריטים של המצלמה אינם מזמינים ומזכירים תפריטים של מצלמה דיגיטלית מאמצע שנות ה-2000. על מנת להיכנס לתפריט יש להפסיק את ההקלטה (משימה לא פשוטה בפני עצמה כפי שציינו לעיל) וללחוץ על כפתור התפריט. בשביל לבחור בתת-תפריט, יש ללחוץ על כפתור ההקלטה עצמו. כיוון שכפתור ההקלטה נמצא קצת רחוק מכפתור התפריט, לקח לנו זמן להתרגל למעבר בין האופציות והתפריטים השונים.
משמאל המצלמה נמצא החריץ לכרטיס הזיכרון. ניתן להשתמש בכרטיסי Micro-SD ורצוי להשתמש בכרטיס שהם Class 6 ומעלה (באופן כללי, להקלטת וידאו HD בכל מצלמה מומלץ להשתמש ב-Class 10). אם השתמשתם בכרטיסים אחרים, המצלמה תקליט קבצים קטנים יותר ורבים יותר אך אין לכך השפעה על איכות התמונה. התקשינו מאוד להכניס את כרטיס הזיכרון לחריץ שלו, ונאלצנו להיעזר באמצעים אחרים כדי להכניסו או להוציאו. בצד ימין נמצאת יציאת Mini-HDMI.
פיצ'ר שמאוד מצא חן בעיננו הוא אנטנת ה-GPS המובנית במצלמה. בעזרת התוכנה המצורפת, יכולנו לראות בדיוק את מסלול הנסיעה והתרשמנו שהאנטנה מדייקת באיכון. מעבר לכך, האנטנה מספקת גם את מהירות הנסיעה של הרכב בכל רגע נתון. קשה לנו להעריך האם הנתונים הללו יכולים להילקח כנתונים מהימנים על ידי בית המשפט במקרה שהמידע מהמצלמה יוצג כראיות, אבל טוב שהנתונים ישנם.
המוצר נמסר לבדיקה באדיבות No Risk