Panasonic Lumix G7

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - מצלמה Panasonic Lumix G7 פנסוניק

הטוב
  • וידאו איכותי ביותר ב-4K
  • כניסת מיקרופון ושליטה ידנית מלאה
  • מכיל פרופיל צבע שטוח להפקות מקצועיות
הרע
  • חוסר רגישות לאור
  • רעש רב בתמונות חשוכות
  • סוללה בינונית
בשורה התחתונה

הפנסוניק לומיקס G7 היא מצלמה מצוינת למי שרואה שהעתיד פונה אל וידאו ב-4K ומעוניין בעיקר להסריט ועל הדרך מעוניין גם לצלם תמונות. הרגישות הנמוכה לאור והרעש הרב המלווה תמונות שצולמו בתנאי תאורה נמוכים הופכים את חווית הצילום למלאכת ניחושים מאשר לצלם ושכח. עדשה טובה יותר מזו הכלולה בקיט תשפר משמעותית את ה-G7 ותהפוך אותה למצלמת וידאו ותמונות מעולה.

הקדמה

חיישן 16 מגה פיקסל, עינית OLED ומסך מגע 3 אינץ', כל התכונות האלה באמת נשמעות כמו דברים חשובים, אך מה שבאמת תפס אותנו - איכות הווידאו ב-4K ואכן, פנסוניק היא אחת החברות הראשונות שמציעות וידאו ב-4K במצלמה המתומחרת בצורה ריאלית למשתמש הביתי, בדומה למצלמותSLR  למתחילים. זה התחיל בשנה שעברה עם ה-GH4 המוכרת המיועדת לשוק הבינוני הגבוה, שהייתה הראשונה להציע צילום וידאו ב-4K במצלמה קומקפטית שמחירה לא מתחיל באזור ה-20 אלף שקל. ביולי השנה הגיע לישראל הדגם המוזל שלה ה-G7 המאפשר גם הוא צילום וידאו ב-4K ועוד שלל תכונות, בשליש מהמחיר של אחותו הגדולה.




עינית
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

איכות צילום (45%)

7

אם יש משהו אחד המאפיין את ה-G7 עם עדשת הקיט 14-42 מילימטר שלה – זה רגישות נמוכה לאור. השתמשנו בה באור יום, בפנים, בחוץ, בתאורה של בית, בתאורה מקצועית, בכל פעם גילינו מחדש כמה רעש מופיע על התמונה.

באור יום חיצוני התמונות נפלאות ומוצלחות ביותר. הצבעים נראים טוב הדמויות חדות אך גווני העור לעיתים נראים לא טבעיים במיוחד. במקביל, יש נטייה לחידוד יתר מה שמבליט עוד יותר את בעיות הרגישות לאור.


אז נכון, גם בסביבה חשוכה אפשר לקבל תמונות מוארות, אבל ה-G7 מעלה את ה-ISO לערכים כמו 3200, ובדגם הזה, ISO 3200 מוביל לגרעיניות בולטת וזה מאכזב. אך למעשה גם באור יום, עדיין יש רעש על התמונה וזה משהו שלא צריך לקרות.



קשה לומר שאנחנו מופתעים, סך הכל מדובר בחיישן ארבעה שלישים, קטן למדי, אפילו קטן יותר מזה של מצלמות ה-SLR הזולות ביותר, אבל לא על החיישן לבדו ייפול העניין הזה. עדשת הקיט וכשמה היא, חלק מקיט כך שאפשר לקנות את הגוף בלבד עם איזו עדשה תואמת שרוצים, מגיעה עם מפתח צמצם משתנה בין 3.5 ל-5.6, תלוי במצב הזום באותו רגע. F Stop 3.5 הוא בבסיסו סגור למדי, תוסיפו את החיישן הקטן עם העדשה הבינונית, ותקבלו לא רק Crop Factor של 2.0, המקטין משמעותית את שטח הצילום, אלא סיטואציה שמאפשרת למעט מאוד אור להיכנס. אלו מכם שירצו לשדרג, יגלו תוצאות משמעותית טובות יותר.


צמצם
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

וידיאו וקול (15%)

9.5

ה-G7 מצליחה לממש את הפוטנציאל שלה בעיקר בווידאו. הסרטונים שניתן להפיק באמצעותה נראים מעולה. איכות הווידאו לא פחות ממעולה. הצבעים נראים מצוין, כשניתן להגדיר מספר פרופילי צבע, שניים מהם הם Cinelike D ו-Cinelike V. הראשון משטח את הצבעים והופך אותם בלתי רווים כדי לאפשר תיקוני צבע מקצועיים לאחר מכן. סינלייק V Vivid מחייה את הצבעים ומספק תמונה רוויה ועשירה למי שמעונין לקבל תוצאה טובה ואחידה ישירות מהמצלמה. עצם קיומו של פרופיל צבע שטוח, מאפשר לעשות בה שימוש חצי מקצועי, שכן תמונה רוויה אינה ניתנת לשינויים ותיקוני צבע. 


 להביל ממצלמות סלולריות המסוגלות לצלם ב-4K, כאן ישנו מייצב אופטי איכותי מאוד, ומתקבלת תוצאה מאוד מוצלחת כל עוד התאורה יחסית טובה. אם תצלמו בתאורה חלשה של בית, החדות תרד משמעותית. אפשר להגדיר את קצב הצילום ל-24 או 25 פריים לשנייה, תיאורטית אפשר גם להגדיר על 30 פריים לשנייה - שזו השיטה המקובלת בארה"ב, אבל עם כמה שניסינו, לא מצאנו הגדרה שכזו. ייתכן וזה מוגדר מראש על פי אזור  שכן בישראל נהוג להשתמש בקצב של 25 פריים לשנייה.

במצלמה ישנו מיקרופון סטריאו מובנה המספק אודיו טוב, כשניתן לחבר מיקרופון חיצוני דרך כניסת מיני PL 3.5 מילימטר. איכות ההקלטה עצמה מוצלחת מאוד, הסאונד נקי מעיוותים כשניתן לשלוט בעוצמת הרגישות של המיקרופון החיצוני אם חיברתם, באופן ידני או אוטומטי. בולטת בהיעדרה – יציאת אוזניות. אם תרצו להשתמש במצלמה כחלק מהפקה שכוללת דיאלוג, לא תוכלו בזמן אמת את מה שעובר במיקרופון, זאת אלא אם תחברו מוניטור חיצוני דרך יציאת ה-HDMI.

קרופ
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש (20%)

9.5

המצלמה קלה מאוד לשימוש, כשהיא מיועדת למתחיל המתחיל ביותר, וגם לצרכן המקצועי המבקש להשתמש במצלמה לשימושים המקצועיים שלו. דרך מסך המגע ניתן להגדיר כל דבר, כשישנן שתי גלגלות דיגיטליות המחליפות תפקיד בהתאם למה שמוצג על המסך. בכך, סיבוב הגלגלת יכול לשנות את מהירות התריס, ובתפריט אחר לשנות את האיזון הלבן. כמו כן גם גלילה בין תמונות ולמעשה כל פונקציה במכשיר ניתנת לשליטה דרך האגודל והאצבע המורה של יד ימין כך שהסידור מוצלח מאוד.

אחת התכונות המוצלחות ביותר היא שידור ושליטה מרחוק דרך סמארטפון או טאבלט. בדגמים החדשים של מצלמות פנסוניק ניתן להפעיל רשת WiFi מקומית שמקורה במצלמה, ולהתחבר אליה מרחוק. דרך האפליקציה הייעודית של החברה, ניתן לצפות בשידור חי מהמצלמה, וגם לשלוט בכל הפונקציות השונות שלה.



בכך למשל, כשאנחנו מצלמים את הסקירות שאתם רואים, המצלמה מחוברת אל סמארטפון היושב על שולחן סמוך, מה שחוסך מאיתנו את הצורך להיות נוכחים פיזית ליד המצלמה. אך אולי הפונקציה הפנימית החשובה ביותר היא העובדה שהסמארטפון או טאבלט משמשים כמוניטור נייד אלחוטי. מי מכם שאי פעם רצה לחבר מוניטור חיצוני, גילה כמה שזה יקר ומסורבל, כך שהשיטה הזו היא פתרון מאוד מוצלח והכי חשוב – חינם.

כדי לאפשר צילום וידאו ב-4K יש להשתמש בכרטיס SD מסוג Class 3 ומעלה. כרטיסים שכאלה יקרים למדי אך המהירות שלהם נחוצה כדי לעמוד בקצב המידע הדרוש. כמו כן, ניתן לצלם וידאו ב-1080P ב-60 פריים לשנייה. צילום הווידאו בכל מקרה מוגבל ל-29 דקות ו-59 שניות לכל קובץ.


ניתן לשלוט בכל הפרמטרים בצורה ידנית לחלוטין, כשהבקרה קלה ביותר והממשק הגרפי פשוט מאוד להבנה. עינית ה-OLED האיכותית המובנית מאפשרת לצלם וידאו תחת השמש בקלות, כשכל המידע מופיע דרכה בפירוט רב. אך עם כל התכונות הייעודיות לווידאו, עדיין הפוקוס האוטומטי מוכיח את עצמו בעייתי. פעם אחר פעם הפוקוס האוטומטי הוכיח את עצמו כבלתי אמין, כשהוא נכשל בלעקוב אחר האובייקט הנכון, או לחילופין, סתם זז כאשר האובייקט היה נייח. בעוד

עינית
רכיב אופטי או דיגיטלי הקבוע בגב המצלמה, ומאפשר צפייה מקדימה בסצנה לפני הצילום.   במצלמות SLR העינית היא אופטית והיא מציגה מראה חד ומדויק מאוד, וקל לזהות בעזרתה את נקודת המיקוד. במצלמות קומפקטיות יש לעיתים עינית אופטית פשוטה שאינה מסוגלת לזהות אזורי מיקוד. יתרונה הוא בעיקר בחסכון בחיי הסוללה.   במצלמות קומפקטיות או דמויות SLR יש לעיתים עינית דיגיטלית המציגה מסך זעיר (המוגדל בעזרת רכיב אופטי). גם עינית זו חוסכת בסוללה בגלל הוויתור על המסך הגדול והבזבזני, אך לא תמיד קל לאבחן את המיקוד בתמונה בעזרתה – תלוי בצפיפות הפיקסלים.

זמן אתחול וזמן מחזור (10%)

9.5

תכונה חביבה ב-G7 היא ה-4K Photo – היות וכל פריים וידאו ב-4K הוא למעשה תמונה בגודל 8 מגה פיקסל, זו רזולוציה מספיק גבוהה כדי להיות שמישה. במצב זה, בכל פעם שתלחצו על כפתור הצילום, המצלמה תלכוד וידאו 4K ב-30 פריים לשנייה, ולאחר מכן ניתן לחלץ פריימים בודדים ולשמור אותם כתמונות ישר בתוך המצלמה. למי שמעוניין לצלם פרץ תמונות רגיל, ישמח לגלות שניתן לצלם דרך הצמצם המכני עד 8 תמונות בשנייה עם פוקוס אוטומטי, כשניתן לשמור על הקצב הזה לעד 13 תמונות בפורמט RAW, לפני שהמצלמה מאטה כדי לשמור על הכרטיס.

צמצם
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

סוללה (10%)

8

ביצועי הסוללה טובים אך ראינו טובים ממנה. בימינו כבר לא מודדים את כמות התמונות שניתן לצלם אלא כמות התמונות והסרטונים שניתן לצלם ביום נתון, שכן, המצלמות האלה מסוגלות להרבה יותר מצילום סטילס. תוכלו לצאת ליום צילומים והמצלמה תחזיק מעמד 5-6 שעות, אך ממצלמה שעיקרה וידאו, היינו שמחים למעט יותר מרווח נשימה.