סקירת wisebuy - מחשב רכיבה POLAR V650
- קל להתקנה ושימוש
- ממשק גרפי קל להבנה
- זמן סוללה ארוך
- רצועת הדופק הכלולה מגיעה במידה קטנה
- סנכרון מידע בעייתי
שעוני רכיבה מאפשרים לצפות בזמן אמת ולאסוף מידע כמו דופק, מהירות וכוח, בכך מאפשרים לרוכב להבין מה מצבו, רמת המאמץ באותו רגע ולאחר מכן לנתח את הנתונים כדי לדעת כיצד להשתפר. פולאר חזרה לשוק עם שעון הרכיבה ה-V650 המציע שלל תכונות מתקדמות המובנות בפנים, לצד היכולת להתחבר למבחר חיישנים ייעודיים. הממשק נוח והמכשיר מתפקד היטב, אך נראה כי מוטב היה לו הייתה משקיעה עוד בפיתוח המוצר ובפתרון בעיותיו הטכניות לפני שהוציאה אותו לשוק.
העובדה שבמכשיר שבדקנו אנטנת ה-GPS כלל לא עבדה ושהסינכרון למחשב נכשל לעיתים משדרת מסר מאוד ברור שה-V650 עוד לא בשל. גרמין העולמית מצהירה על שלל עדכוני תוכנה המיועדים לסוף 2015, ייתכן ואלו יפתרו את מרבית הבעיות אך בינתיים מומלץ להמתין.
אז אתם נוסעים לכם באופניים שעולים כמו אופנוע, אתם יודעים שהדופק גבוה ואתם שורפים קלוריות, אבל אתם לא יודעים בדיוק כמה ואיך? לשם כך הומצא שעון הרכיב של פולאר – ה-V650. זהו מחשב רכיבה קטן המכיל מסך מגע צבעוני, המסוגל להתחבר אלחוטית למד דופק, מד מהירות, חיישן קצב ומד כוח לפדלים. כל המידע הזה מסונכרן ומוצג על גבי מסך המכשיר בזמן אמת, כשלאחר מכן ניתן לנתח אותו בפירוט רב דרך שירות ה-Flow שמציעה החברה. כל זה כמובן, בתאוריה.
ה-Polar V650 מתפקד היטב כשמסך המגע מגיב בצורה טובה לפקודות. למרות מראה דמוי הסמארטפון שלו, על שעון הרכיבה הזה אין מסך OLED המציג צבעים מרהיבים, אלא מסך LCD המציג תמונה ברזולוציה נמוכה כמקובל בענף - 240x320 פיקסלים ובניגודיות גבוהה כדי שיהיה ניתן לשימוש בשמש ישירה.
בדגם זה תקבלו בערכה מד דופק אלחוטי. המד מתחבר דרך Smart Bluetooth אל השעון ומציג בזמן אמת את הדופק. בעוד שמדובר בטכנולוגיה מוצלחת שעובדת היטב, הסטנדרט בתעשייה הוא דווקא ANT+ המוצלח בהרבה. המשמעות היא שאם יש לכם חיישנים שרכשתם מראש הפועלים באמצעות ANT+, לא תוכלו להשתמש בהם עם ה-V650.
ביום הראשון חיברנו את מד הדופק בקלות ובלי תקלות. בבוקר שלמחרת כבר גילינו סיפור שונה. השעון לא הצליח להתחבר למד הדופק, וכשסרקנו אחר התקני בלוטות' מצאנו התקן שלו אין שם אלא רק כתובת MAC כשגם כשכיבינו את כל המכשירים באזור, השעון המשיך להציג אותו. הבעיה נפתרה כשהחלפנו את הסוללה שהגיעה עם מד הדופק שעבדה מצוין יום לפני. היה מוטב לו הסוללה המגיעה עם המכשיר הייתה מנותקת מהמגעים עם חתיכת ניילון כנהוג בכל מכשיר אחר, בכך הייתה נשמרת טרייה שהרי לא לכולם יש סוללות ליתיום CR2025 שוכבות בבית. לאחר המקרה הבודד הזה, מד הדופק עבד מעולה בצורה רציפה בלי שיהוק אחד.
ל-Polar V650 ישנה אנטנת GPS מובנית המאפשרת לו לעקוב אחר מיקום המשתמש בעולם ומהירות הנסיעה שלו, בכך לחסוך את רכישת חיישן המהירות הייעודי. אנטנת ה-GPS כלל לא עבדה, גם כשביצענו עדכון קושחה וגם כשנסענו תחת כיפת השמיים שעות ארוכות, היא לא הצליחה להתאפס על קליטת לוויינים.
בנוסף ל-GPS, ב-V650 ישנו מד לחץ ברומטרי הקורא את גובה המכשיר אך רק באופן יחסי. הוא משתמש בנתון הגובה מה-GPS או מזה שהזנו ידנית כדי להבין מהו הגובה ההתחלתי, ולפיו מציין את השינויים בגובה שעברנו דרכם. הנתונים היו מדויקים ועקביים אך היות והגובה ההתחלתי היה בגדר ניחוש, המידע לא היה שמיש.
כדי לעקוב אחר ההתקדמות באימונים או סתם כדי לראות מידע סטטיסטי, יש לסנכרן את השעון דרך תוכנה ייעודית בשם Sync Flow עם חשבון Polar Flow שעליכם לפתוח. ל-V650 אין אנטנת ווי פיי כך שיש לחבר אותו ישירות אל המחשב דרך כבל ה-USB, להתקין את התוכנה הייעודית ולקוות שזה יעבוד.
זה לא עבד.
ההתקן נכשל להתחבר כשהתוכנה של פולאר לא זיהתה אותו, למרות שה-Windows כן. אחרי ניסיונות חוזרים ונשנים, התוכנה הואילה לעבוד ואכן סנכרנה את המידע. הנושא כצפוי חזר על עצמו ברוב הפעמים שבהן שביקשנו לסנכרן.
מידע כמו דופק, אזור דופק, מיקום וכוח מופיעים בזמן אמת על המסך בתצוגה גרפית גדולה וברורה כך שניתן להעיף בהם מבט ולהבין מיד את מה מצב הנסיעה. הממשק הגרפי הפשוט נוח להבנה ותפעול ומאפשר שימוש רציף ללא הסחות דעת.
התקנת השעון על האופניים נראתה כמו אתגר בהתחלה אך התגלתה כפשוטה ביותר. השעון מתחבר לתושבת המחוברת לכידון עצמו או לעמוד המרכזי שלו באמצעות גומייה אלסטית חזקה המתיישבת במגרעות התושבת. התושבת עצמה מכילה בסיס גומי המונע מההתקן להחליק וזה עובד היטב.
ממשק השליטה באתר ה-Flow נוח למדי, כשניתן לנתח את הנתונים ברמה טובה. עם זאת נתקלנו בבעיות טכניות באתר עצמו, כמו לחיצה על כפתור Sign In שמובילה איכשהו לעמוד הבית של גוגל.
למרות הדמיון לסמארטפון, ל-V650 אין מצב שבו המסך כבוי אך המכשיר פועל. הוא דולק ומואר או כבוי לגמרי. חיי הסוללה מושפעים ישירות מכמות המכשירים המחוברים אל ה-V650 ומבהירות המסך. בנסיעה של שעה עם מד דופק, בהירות מסך מקסימלית ואנטנת GPS שאינה עובדת, הסוללה ירדה בכ-12 אחוזים - נתון מצוין המבטיח כי ניתן לצאת לרכיבה ארוכה ללא חשש. בנוסף, הטעינה מתבצעת דרך כבל מיקרו USB כך שניתן לטעון את המכשיר מסוללה ניידת במידת הצורך.
שעון הרכיבה של Polar תומך בתקן IPx7 והוא אטום למים עד לעומק של מטר למשך חצי שעה, כך שאתם יכולים לצאת בשמחה בגשם שוטף ללא חשש, לפחות לא לגבי מצב המכשיר.