YI Smart Dash Camera

שתף באמצעות:

מצלמה לרכב YI Smart Dash Camera

סקירת wisebuy - מצלמה לרכב YI Smart Dash Camera

הטוב
  • קומפקטית ביותר
  • הפעלה וכיבוי אוטומטיים
  • שליטה נוחה בכפתורים
  • ניתנת לשליטה מאפליקציה
  • מקבלת עדכוני קושחה
הרע
  • איכות הצילום לא מספיק טובה
  • תכונת "סיוע לנהג" לא עובדת היטב
  • חיי סוללה קצרים
בשורה התחתונה

Yi Smart Dash Camera היא מצלמת רכב קטנה, לא יקרה ופשוטה לשימוש. היא מספקת תיעוד בסיסי מאד של הנסיעה, אבל למרות רזולוציית Full HD הפירוט של התמונה לא מספיק כדי שתוכלו להבחין במספרי לוחיות-הרישוי של רכבים. אם מספיק לכם זיהוי של צבע וסוג הרכבים על הכביש, המצלמה הזו יכולה להתאים לכם. אנחנו היינו מחפשים מצלמה עם תמונה חדה ומפורטת יותר, לו רצינו בתיעוד מדויק ומלא למקרי חירום.

הקדמה

Yi הוא מותג הצילום מבית Xiaomi, יצרנית סינית מוכרת ופופולארית. לאחר מצלמת האקסטרים של החברה ומצלמת האבטחה הביתית, השיקה החברה לאחרונה בישראל את Yi Smart Dash Camera, מצלמת תיעוד נסיעה לרכב, שמתיימרת גם היא לספק איכות גבוהה במחיר תחרותי במיוחד.

המצלמה מסוגלת ללכוד וידיאו ברזולוציית Full HD בקצב של 30 או 60 פריימים בשנייה, תומכת בהקלטה מחזורית על גבי כרטיס הזיכרון מסוג Micro-SD, כוללת חיישן כוח G לנעילת קבצים במקרה של תאונה, הקלטת סאונד ועוד. שתי תכונות ייחודיות שקיימות במצלמה הזו (במיוחד ביחס למחירה הנמוך) הן תמיכה בשליטה וצפייה באמצעות אפליקציה מהסלולרי, וכן מערכת ADAS שאמורה לסייע לנהג במהלך הנהיגה ולהזהיר אותו מסכנות שונות בדרך.

את המצלמה קיבלנו בהשאלה לבדיקה מרשת Bug, יבואנית מוצרי המותג בישראל.

איכות הצילום (60%)

7

אתם כבר יודעים בוודאי שמפרט טכני ונתונים על הנייר זה דבר אחד, והמציאות בפועל זה דבר אחר. רזולוציית Full HD נשמעת טוב – כמות פיקסלים מכובדת של 1920x1080 – אבל זה לא בהכרח מתורגם לאיכות תמונה טובה.

איכות הווידיאו שמעניקה ה- Yi Smart Dash Cameraלא מספיק טובה לטעמנו. התמונה צבעונית ובעלת טווח דינמי טוב, אבל מגורענת מאוד. לתיעוד נסיעה חווייתי היא לא מתאימה כי התמונה לא חדה ונקייה מספיק. לתיעוד של הדרך למקרים של תאונות או עבירות תנועה של נהגים אחרים היא תתאים במידה מוגבלת– רק אם יספיק לכם לראות את סוג וצבע הרכב שנוסע בכביש לפניכם. המצלמה לא מסוגלת להציג פירוט מספיק כדי שתוכלו להבחין בטקסט שעל שלטי תנועה גדולים לצד הכביש תוך כדי נסיעה, ובטח שלא כדי שתצליחו לקרוא את ספרות לוחית הרישוי של הרכבים שחולפים סביבכם. בלי מספר לוחית הרישוי – מה עשינו בעצם? נציין שאם אתם בנסיעה אטית במיוחד (עד 20-30 קמ"ש) או בעמידה, והרכב שלפניכם קרוב מאוד, אפשר לקרוא את מספר הלוחית ולא מעט תאונות מתרחשות במהירות נמוכה, אך מגבלה שכזו הופכת את המצלמה לבעייתית.

זווית הראייה של העדשה רחבה במיוחד, מה שיוצר אפקט "עין-דג" בולט מאוד. זה מסייע למצלמה ללכוד את כל הכביש והשוליים ללא בעיה, גם אם תמקמו את המצלמה לא בדיוק במרכז השמשה הקדמית, אבל זה גם גורם לכך שרכבים שקרובים אליכם יחסית ייראו רחוקים מאוד, ויהיה עוד יותר קשה לזהות אותם מעבר לצורה ולצבע הכלליים. למשל, סימני זיהוי קטנים כמו סטיקר, פגיעת פחחות או ראש של הנהג מבעד השמשה – לא תצליחו לראות גם אם אתם די קרובים לרכב שלפניכם.

הצילום בשעות הלילה מוסיף הרבה רעש דיגיטלי לתמונה, אם כי היא מוארת מספיק כדי שתוכלו להבחין בתווים הגסים של הדרך ובצבעי המכוניות. למעשה, אין כאן הרעה מהותית ביחס לצילום באור יום, משום שגם הוא לא שמיש במיוחד לתיעוד מדויק.

צילום בקצב פריימים של 60fps יגמור מהר יותר את מקום האחסון בכרטיס ויציג תמונה חלקה יותר, אבל לא מפורטת או חדה יותר ולכן אין טעם לטרוח.





נוחות השימוש (40%)

8

Yi Smart Dash Camera היא מצלמת רכב קטנה מאוד, והיא מצליחה לאכלס מסך בגודל מכובד בגבה. בכך היא לא תופסת מקום ולא מסתירה לכם את שדה הראייה, ועדיין ניתן לצפות במידע שעל גבי המסך בנוחות. עיצובה סולידי ונאה, ובגרסה שאנו בדקנו היא הגיעה עם חלק קדמי זהוב ומסגרת לבנה. איכות הבנייה נראית סולידית, על אף שהמצלמה בנויה כולה מפלסטיק.

ההתקנה של המצלמה על הזרוע פשוטה וכך גם הפירוק. בערכה שקיבלנו הייתה זרוע הדבקה בלבד, כך שההתקנה של הזרוע קבועה ולא ניתן להזיזה לאחר מעשה. היינו שמחים לקבל זרוע עם הצמדה בוואקום לשמשה או לדשבורד, שמאפשרת מיקום מחדש במידת הצורך.

בגב המצלמה נמצא מסך בגודל 2.7 אינטש וברזולוציה צנועה של 426x240 פיקסלים. זה לא מסך חד במיוחד, אבל הוא מספיק כדי להציג את הקלטת הנסיעה ואת התפריטים השונים. אגב, ניתן להגדיר שלאחר זמן קצוב המסך יעבור להציג את השעה והתאריך במקום להמשיך ולהציג את הקלטת הנסיעה – נחמד ושימושי יותר.

מתחת למסך נמצאים ארבעה מקשים – הפעלה וכיבוי, צפייה בתמונות, הקלטה/עצירה ונעילת הקלטת הוידיאו הנוכחית, למקרה שרוצים לתעד משהו חשוב שלא יימחק מהכרטיס בהקלטה המחזורית. הכפתורים מסומנים היטב ונגישים ללחיצה. כשאתם בתוך תפריט ההגדרות, הכפתורים הופכים למקשי ניווט רכים, ודי פשוט להתמצא בהם בזכות סימון שלהם על גבי המסך עצמו. התפריט מורכב מ-8 אייקונים והוא פשוט מאוד לתפעול. ניתן לבחור את רזולוציית הצילום וקצב הפריימים, להשתיק את הקלטת האודיו, להגדיר את רגישות חיישן ה-G ועוד.

תכונת ה-ADAS, כלומר מערכת עזר מתקדמת לנהיגה (Advanced driver assistance system), מתיימרת לסייע לכם להימנע מסטייה מהנתיב ולהזהיר מסכנות כמו רכב שנצמד אליכם או קרבה מסוכנת לרכבים אחרים. מסתבר שזה לא בדיוק משתווה למערכות ייעודיות כמו MobileEye – המערכת משמיעה התראות שאינן קשורות עם המציאות, מתריעה על בעיות שלא קיימות ולא חכמה מספיק להבין שאנחנו נמצאים בפקק, ולכן אין ממש בעיה להתקרב קצת לרכב שמלפנים. בקיצור, אחרי כמה נזיפות חסרות שחר מהקריינית כיבינו את המערכת הזו לגמרי.

תכונה קצת יותר מוצלחת היא החיבור לאפליקציה באמצעות קישורית ה-Wi-Fi המובנית במצלמה. בדומה למצלמות אקסטרים, ניתן לצפות באמצעות המסך של הסמארטפון במה שהמצלמה רואה, ללכוד תמונות סטילס, להגדיר את כל ההגדרות בנוחות מאפליקציה, לצפות בתמונות והסרטונים שבמצלמה על מסך הסמארטפון, לקרוא הדרכות שונות על השימוש המצלמה ולצפות בתכנים רלוונטיים שונים.

בצדה הימני של המצלמה נמצא שקע Micro-USB לטעינה ולחיבור למחשב, לצד חריר Reset; משמאל יש חריץ לכרטיס Micro-SD שתומך בכרטיסים עד לנפח של 64GB.

הסוללה המובנית מתאימה לצרכי גיבוי קצר-טווח בלבד. היא הספיקה לנו לחצי שעה בדיוק, כך שחשוב לחבר אותה למטען לרכב המצורף לערכה. נציין לחיוב את הכבל הארוך מאוד, שמאפשר להריץ אותו בתוך חלל הרכב בצורה אסתטית כך שהוא יהיה יחסית נסתר.

המוצר נמסר לבדיקה באדיבות Bug.