PS4 BioShock: The Collection

שתף באמצעות:

פלייסטיישן - משחקים PS4 BioShock: The Collection

סקירת wisebuy - פלייסטיישן - משחקים PS4 BioShock: The Collection

הטוב
  • עלילה ומשחקיות משובחים שעומדים במבחן הזמן
  • מכיל שיפורי גרפיקה
  • קטעים דוקומנטריים בלעדיים
  • כולל חבילות הרחבה (DLC)
הרע
  • לא כולל משחק ברשת
  • חידושי תוכן מעטים מדי
בשורה התחתונה

האוסף BioShock: The Collection מציע את סדרת המשחקים המופתית שעשתה חיל בזמנה. פרט לשדרוגי גרפיקה וקטעים דוקומנטריים סמליים, שחקנים שכבר ביקרו בערים Rapture ו-Columbia, לא יימצאו כאן דבר חדש. אבל אם אתם שחקנים שטרם הכירו את חווית הגיימינג המטלטלת שנקראת BioShock – את האוסף הזה אסור לכם לפספס.

הקדמה

חברת K Games2 משחררת את BioShock: The Collection, המציע את אוסף סדרת משחקי BioShock המצליחה בגרסה מחודשת (Remastered), המתאימה לקונסולות הדור הנוכחי וכן למחשב האישי. האוסף כולל את המשחקים BioShock, BioShock 2 ו-BioShock Infinite. המפתחת והמפיצה האמריקאיתK 2 מבטיחה תמיכה ברזולוציה גבוהה (p1080 ב-60 פריימים לשנייה), שיפורים בפן הוויזואלי, ערכות הרחבה (DLC), ביניהן Minerva's Den ו- Burial at Seaוכן תוכן דוקומנטרי בלעדי בשם "Imagining BioShock", שהוקלט על ידי יוצר הסדרה, Ken Levine ומנהל האנימציה, Shawn Robertson.

עלילה (40%)

9.5

קשה להאמין אבל עבר כמעט עשור מיציאתו של המשחק הראשון בסדרה ולמרות שהעלילה לא השתנתה ולו בסצנה אחת, היא עומדת במבחן הזמן: הסיפור מסקרן, מוביל מנקודה לנקודה, שומר על כיוון אחיד של מסר ומדהים לגלות עד כמה עלילות שלושת המשחקים הקדימו את זמנן כשיצאו.

נימנע מחשיפת מלאה של העלילות כדי לא להרוס את החוויה ורק נספר שבמרכזם של שני המשחקים הראשונים עומדת Rapture, עיר דמיונית הממוקמת בקרקעית האוקיינוס האטלנטי. מה שהתחיל כמו משאלה אוטופית ליצור במצולות חברה נטולת רוע, הביא במהרה לאנרכיה חברתית ובמרכזה עומד ה-ADAM, תאי גזע המאפשרים לשכתב גנים בגוף ולהעניק כוחות לא-טבעיים לנושא אותם. במשחק השני, BioShock 2, אנו חוזרים לעיר המפוקפקת רק הפעם מנקודת מבטו של ה- Big Daddy, דמות בלתי-נשכחת מהמשחק הראשון שתפקידה לשמור על ה- Little Sisters, הילדות שבבטנן נמצא ה- ADAM. סגנון המשחק לא השתנה מדי לעומת קודמו ובעיני רבים הוא נחשב לאח הפחות שאפתני בין השניים, ובצדק, לאור חידושים מינימליים ואי-יכולת לשחזר את האווירה הקודרת שעטפה את המשחק הראשון.


לעומת קודמיו, Bioshock Infinite שינה כיוון לתקופה וסיפור שונים מאוד, אך ממשיך את הקונספט העיצובי והמשחקיות, שנותרו מצוינים. העלילה כאן עוקבת אחר הפרוטגוניסט Booker DeWitt, חוקר פרטי במשימתו למצוא נערה מסוימת בתמורה למחיקת חובות אישיים, על פני העיר היפיפייה Columbia, שצפה מעל צפון אמריקה. גם כאן נמנע מלנדב פרטים נוספים שעלולים לפרט מדי את קו העלילה ונמליץ להיחשף לסיפור המרתק בעצמכם.

גרפיקה וסאונד (25%)

9

מטבע הדברים, המשחק הראשון ברשימה, שיצא ב-2007, קיבל כאן את רוב שדרוגי הגרפיקה והתוצאה עוצרת נשימה. למרות שגם בזמנו הציג המשחק עולם וויזואלי מהפכני, הגרסה העדכנית שבאוסף מצליחה להתאים אותו לאמנות של ממש כפי המצופה ממשחקים מודל 2016. המסדרונות נותרו מעוררי חלחלה כשהיו, והאלמנטים הסביבתיים עברו חידוד שהגביר את תחושת האימה העוטפת את השחקן. גם הדמויות האהובות זוכות לפירוט מוגבר, הטקסטורה שופרה והשתקפות האור במים מבריקה מאי-פעם.

כמו יין משובח, העיר שבמצולות ושמה Rapture, ממשיכה להדהים גם היום: היא רוויה באופי ואווירה פסיכוטית, מכילה סט ערכים מעוות ובעלת סגנון אמנות מקורי שיכול בקלות להפוך לקורס עיצוב באקדמיה. אמנות האר דקו ממשיכה להפנט והדגש בפרטים קטנים הופך את העיר המוקפדת ליצירה מעוררת השראה. הסאונד עדיין מצמרר: חריקות אקראיות במסדרונות, צרחות אימים מעבר לכתף ומגוון עצום של הקלטות השופכות אור על דמויות מפתח בעיר – מנפחות את Rapture וגורמות לנו לרצות לשמוע עליה עוד ועוד.


קשה להרעיף שבחים על הבא אחריו בתחום הגרפיקה והסאונד: ב- BioShock 2בוצעו שינויים מינוריים ולמרות שעדיין מדובר במשחק יפיפה כשלעצמו, למעריצי הסדרה לא מחכה כאן גרסה שטרם נראתה. השלישי ברשימה, BioShock Infinite כולל שיפורים סמליים: רזולוציה גבוהה יותר ושיפורי טקסטורה קלים שבפועל התקשינו להבחין בהם, במיוחד כשהחוויה הוויזואלית מלפני שנתיים עוד טרייה לנו בראש. לכאן או לכאן, גם אם העיר Columbia לא הצליחה להביא את הבשורה בפן הגרפי כמו הראשון בסדרה, היא נותרה בלתי נשכחת ומצדיקה ביקור מחדש בעיר העננים.

משחקיות (20%)

8.5

אופן המשחק לא השתנה כמובן ועדיין מדובר במשחק יריות מגוף ראשון בבסיסו, לצד השדרוגים שפיצחו את השיטה בזמנו: מעבר יצירתי בין סוגי נשקים שונים לפלסמידים וטוניקים-גנטיים המעניקים יתרון לא-אנושי לשחקן, כמו היכולת לרתק אויב על ידי חשמול או שריפתו בעודו בחיים.

האויבים מגיעים בגלים וברמת קושי גבוהה, הם מהווים אתגר של ממש, אם כי ברוב הקרבות הכוחות הלא-טבעיים שציידו את הדמות יובילו את השחקן הממוצע לניצחון קליל. ראוי לציין את המשחקיות הבולטת של Bioshock Infinite: הכותר השלישי בסדרה הוא האלים ביותר לטעמנו אך גם המצטיין ביניהם. הוא מכיל את סגנון המשחק המהנה ביותר והעיר הצפה Columbia נותנת פייט ראוי ל- Raptureשהוצגה קודם לכן.


כמצופה מאוסף המכיל סדרת משחקים אהובה, המפתחים נוהגים להשאיר תוכן נוסף עבור המעריצים הכבדים: סרטון מאחורי הקלעים, קטעי "איך עשינו את זה", דיאלוגים שטרם נשמעו – אבל למרבה הצער האוסף מכיל רק את ה- Imagining BioShock, קטעי "מאחורי הקלעים" קלילים. הדבר אומר שגם אם סיימתם את המשחק כמה פעמים, כעת יש לשחקנים מנוסים סיבה נוספת לחרוש מחדש את מסדרונות Rapture: ברחבי עלילת BioShock פוזרו רמזים חדשים הניתנים לאיסוף ובאמצעותם מקבלים גישה לאותם קטעים דוקומנטריים מפי המוחות המבריקים שמאחורי הקלעים: יוצר הסדרה, Ken Levine ומנהל האנימציה, Shawn Robertson, המעניקים נפח נוסף ומעניין אודות הקונספט העלילתי, העיצוב, הצורה בה שלבי משחק עברו אפיון שלוודאי ילהיבו מעריצים אדוקים של הסדרה, אם כי לא ראינו בהם ערך מוסף שיכול לחפות על קטעים שטרם נראו או משחקיות חדשה, למשל.


בשני המשחקים האחרים באוסף, BioShock 2 ו- BioShock Infiniteמורגשת היטב תחושת פספוס. זכורים לנו משחקים מעולים שכבשו את העולם בזמנם- וזה לא שעכשיו הם לא טובים, אלא שבלית תוכן חדש נעדרה בנו המוטיבציה להתחיל את כל הסיפור מחדש. התשוקה לשחק שוב בכותר שכבר סיימנו תלויה לא מעט בערך החדש שהמשחק יעניק לנו וכאן ערך זה מורגש בחסרונו. למרות שלמשחק השלישי מצורפות 2 חבילות הרחבה נהדרות, עבור שחקנים מנוסים אין כל חדש ושוב נותרת תחושת המחצה מסוימת.

משחק ברשת (מולטיפלייר) (15%)

8

לצערנו, באוסף לא כלול משחק רשת ולמרות ש- BioShock 2 הציע מולטיפלייר כשיצא, כאן הוא בלט בהיעדרו שכן לדעתנו היה מדובר באחד מנקודות החוזק של המשחק בשעתו. בכל מקרה לא התאכזבנו מדי; נראה כי גולת הכותרת של האוסף היה על טהרת המשחק ליחיד ושעות שיטוט אינסופיות ברחבי העלילה לא יחסרו לשום שחקן.