- WiseBuy - D5600 Nikon

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - מצלמה Nikon D5600

הטוב
  • מסך מגע איכותי ואינטואיטיבי
  • טווח רגישות מעולה
  • עשיר בתכונות ומצבי צילום
  • התקן קישוריות נדיב: NFC, Wi-Fi ובלוטות'
הרע
  • אין צילום וידאו ב-4K
  • נטייה לגוונים חמים
  • עדשת קיט בינונית
  • חיי סוללה סבירים בלבד
בשורה התחתונה
זה מרגיש כאילו ה-Nikon D5600 מכוונת לקהל הצלמים המתחיל-מתקדם: איכות התמונה פנטסטית, צילומי הווידאו מרהיבים ונוחות התפעול והאפשרויות המוצעות למשתמש יוצאות מגדר הרגיל. אלא שתג המחיר הבינוני-גבוה הנדרש עבורה עלול להוות מכשול משמעותי עבור יוצרים מתחילים. תוסיפו למשוואה רכישת עדשה מקצועית ועוד אביזר חיצוני לשדרוג התוכן וקיבלתם עסקה לא זולה בכלל. למיטבי לכת שמעוניינים לקחת את יכולות הצילום שלהם צעד אחד קדימה.
הקדמה

חברת Nikon מציגה את ה-D5600, מצלמת DSLR בעלת 24 מגה פיקסל בפורמט DX בגודל 23.5 מ"מ x‏ 15.6 מ"מ, עם טווחISO  של 25600 – 100 ויכולת הרחבת רגישות ISO של 6400. מנוע המעבד EXPEED 4 מבטיח שיפורי ביצועים והפחתת רעשים בתמונה, גם ברמות ISO גבוהות. יכולות הווידאו עומדות על צילום ב-1080p ב-60 פריימים בשנייה. המצלמה מאופיינת במגוון התקני קישוריות; בלוטות', NFC (חיישן קרבה) ו-WiFi, המאפשרים להעביר את התמונות להתקן חכם תואם, כמו סלולרי, טאבלט וכדומה.

פיקסל
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.

איכות צילום (35%)

9
יצאנו לכמה ימי צילומים שכללו תמונות בשטח פתוח, בבית פרטי, בזמן פעילות וכמה צילומי פרופיל של דמויות, תחת תנאי תאורה טבעית, מלאכותית וכן בשעות הערב.

החדשות הטובות הן שה-D5600 מפיקה תמונות פנטסטיות ותחת הרזולוציה המקסימלית ובאיכות תמונה Fine, קשה שלא להרעיף שבחים: הצבעים מדויקים ונאמנים למקור, חדות הפרטים מרשימה ורק בצילומי ערב ובתמיכת תאורת פנסי הרחוב, התחלנו לזהות מריחות צבע, כאשר ממש התמקדנו ברכב מרוחק או בשלט ציבורי שכבר לא הצלחנו לקרוא אותו.


בתמונות שנלקחו בבית, התמונות ניחנו בצבעים "חמים" מאוד. פיצינו על כך ידנית בהגדרות אך גם צילומים שלא נתפסו תחת תאורה מלאכותית, הנטייה של ה-D5600 להעדיף את הגוונים הצהובים/חומים מורגשת מאוד.

המיקוד האוטומטי עובד נהדר, בעיקר בזכות עדשת הקיט AF-P, בעלת אורך מוקד 18-55 מ"מ שהתמקד על אובייקטים במהירות מסחררת. לא היינו סומכים על עדשת הקיט שקיבלנו. עדשת ה-AF-S עבדה פחות טוב, הן במהירות המיקוד והן באיכותה, כאשר לא הייתה הפרדה מספיק ברורה בין אלמנטים שהיו רחוקים מאוד אחד מהשני ובכך היו אף אמורים להקל על מטלת העדשה.








רגישות ISO עומד על 100-25600, טווח מעולה על הנייר, אלא שהחל מ-  ISO1,000 כבר ראינו כיצד מצלמות מקצועיות ויוקרתיות מתחילות להפיק רעש טיפוסי. ה-D5600 הצליחה להוציא תמונות מצוינות ב-ISO גבוה במיוחד (6,400 ומעלה), תודות למנגנון הפחתת רעש שבהחלט הורגש בצילומי מאקרו ותאורה חלשה. התמונות אופיינו אמנם בפיקסלים שרופים שניתן היה להבחין בהם אך ה"גרעיניות" מקובלת לחלוטין, בהתחשב בתנאים בהם צילמנו.

פיקסל
האלמנט הקטן ביותר בתמונה המהווה את יחידת המידה של הרזולוציה. כל תמונה או מסך תצוגה מורכבים ממספר מסוים של פיקסלים (נקודות) המסודרים בקווים לרוחב ולאורך. ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר, התמונה תהיה חדה ומפורטת יותר.

וידאו וקול (15%)

8.5
איכויות ווידאו רבות מוצעות ב-D5600, כשהפופולריות שבהן הן ברזולצייה 1080p ב-30 ו-60 פריימים בשנייה וכן 720p ב-60 פריימים לשנייה. מאכזב לגלות שאין תמיכה ב-4K, בעיקר כי הרזולוציה המדוברת מתועדת להפוך בשנים הקרובות לסטנדרט הצפייה המקובל.

הסרטונים ב-1080p ב-60 פריימים בשנייה לא אכזבו לרגע: בכל הנוגע לביצועים, הצילום היה רציף וחלק, ללא פריימים חסרים או תקיעות מוזרות. גם איכות התמונה הייתה יוצאת מן הכלל, עם רגעים חדים ומלאי חיים. חיסרון יחיד התבטא בקצב הפריימים – מאחר והמהירות המקסימלית עומדת על 60 פריימים בשנייה, צילומים בהילוך איטי "אמיתי" לא תמצאו כאן, ועל אף שניתן ליצור איזשהו אפקט איטי בעזרת תוכנה לעריכת וידאו, עדיין נדרש קצב פריימים גבוה יותר כדי לשלב את התכונה הפופולרית בסרטונים מקצועיים באמת.






המיקוד עבד נפלא על אלמנטים שנבחרו תוך כדי הקלטה אבל המנגנון האוטומטי לא מיידי ולוקח לו כמה שניות להינעל על הדמות המרכזית הבאה בתמונה. בעיה נוספת שגילינו במהלך הקלטת סרטון היא הקושי של הפוקוס להתמקד לאורך זמן על דמות מסוימת, גם אם היא סטטית לחלוטין - מה שגורם למצלמה להתאפס ולהתמקד מחדש כל כמה דקות על אותה דמות, בתהליך מובחן שאמנם מתרחש בשניות בודדות, אבל בהחלט מדגיש את העובדה שהמיקוד לא מושלם.

הקלטת הסאונד לא נפלה באיכותה: מיקרופון הסטריאו המובנה, אשר ממוקם מתחת למבזק, הפתיע לטובה וגם בפארק שעשועים עמוס צרחות ילדים, הקול שלנו נשמע צלול וגבוה משל כולם. רגישות גבוהה יותר ניתן לוודאי להשיג עם מיקרופונים מקצועיים כמובן, אך ליוצר המתחיל ולחובבי צילום זה בהחלט יותר ממספיק.

קרופ
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

נוחות שימוש (30%)

9
גוף המצלמה נראה ומרגיש מסיבי. בהתחשב בייעודה המקצועי של המצלמה, משקלה (465 גר' עם סוללה וכרטיס זיכרון) בהחלט לא משמעותי, אם כי אחרי שעה על הצוואר תתחילו להרגיש אי-נוחות מסוימת - אך כזו שעדיין ניתן להתרגל אליה. ידית האחיזה נוחה מאוד, נעימה למגע ומכילה מספיק חלל כדי להכניס את האצבעות וכך לשמור על יציבות גבוהה בעת צילום. גם כפתורי המערכת ממוקמים היטב באזורים הסטנדרטיים ופרט לכמה מקשים זעירים, את רובם תפעלנו ביעילות.

מסך מגע LCD בגודל 3.2 אינץ' ממוקם מול המשתמש, המאפשר להזיז אותו עד לזווית צפייה של 170 מעלות – תכונה שימושית שתעזור מאוד לצלמים המבקשים לקחת תמונות מזווית בלתי אפשריות. איכות הצג מעולה: הצבעים חדים ורווים ואין לרגע תחושה של התפשרות על מסך מגע בינוני שמהווה גימיק בלבד. היינו שמחים לחיישן מגע פחות מפספס ומהירות תגובה טובה יותר, אך לא ייחסנו לכך חשיבות גבוהה מדי בהתחשב בעובדה שברוב הזמן הוא פשוט עבד.

בכל הנוגע לתפריטים ואפשרויות בחירה – כל המונחים המקצועיים והמוכרים מופיעים שם וצלמים מקצועיים יתאקלמו מיד. התפריטים ממוינים היטב לפי קטגוריות הגיונות וברורות; מהגדרות הבסיס, דרך סידור קבצים ותיקיות, בחירת רזולוציות ופורמטים רצויים ועד לעריכת תמונה מקצועית הישר מתוך המצלמה. את התפריטים ניתן לתפעל דרך מסך המגע, אם כי ברוב המקרים מצאנו עצמנו מעדיפים לבחור עם המקשים, בעיקר כי רוב האייקוניים במסך קטנטנים ומצריכים רגישות יתר, במיוחד אם ניחנתם באצבעות גדולות מהממוצע.

כמו רוב מצלמות הכניסה, ב-D5600 מוצעים מגוון רחב של פילטרים, סגנונות ומצבי צילום שיתאימו למשתמשים מתחילים ומתקדמים. מצב Time Lapse למשל יאפשר הקלטת סרטון הדוחס את הזמן כמו לכידת ענני שמיים חולפים, שמש שוקעת במהירות וכו'. בצילום רציף (Continuous) ניתן ללכוד עד 5 פריימים בשנייה וכמובן, יש גם צילום עצמי, המאפשר לקחת תמונות משפחתיות עם מרווחי זמן נוחים, עד 20 שניות. באגף הפילטרים מצאנו אפקטים נחמדים כמו שחור/לבן, צבע סלקטיבי, גוונים מוגברים ועוד – תכונה שימושית למי שלא שולט בתוכנות לעריכת תמונה אך עדיין מחפש להפיח חיים בתמונות סטנדרטיות.

ה-D5600 נדיב בהתקנים וחיבורים: בצד ימין של גוף המצלמה כניסת Mini HDMI לשידור התוכן במסך תומך ומצד שמאל מחברי Micro USB, מיקרופון ו-Accessory Terminal. המצלמה תומכת בקישוריות Wi-Fi, בלוטות' 4.1 וכן בעלת חיישן קירבה (NFC). בראש המצלמה תושבת ייעודית (Hot shoe) מתקן ISO 518 למגוון אביזרים ושימושים.

החיבור בין הסלולרי למצלמה עבד במהירות מרשימה ובתהליך חד פעמי שארך קצת יותר מדקה, הצלחנו עם אפליקציית SnapBridge החינמית להעביר את כל התמונות לסמארטפון בעזרת בלוטות' ואף לשמור על גודלן המקורי, אופציה שהוצעה לנו בעת ההעברה. האפליקציה עצמה אינטואיטיבית מאוד, מהירה בהעברת התמונות וחפה מתקלות – פשוט כיף ונוח להעביר כך תמונות.
קרופ
חיתוך חלק מסוים מתוך התמונה. לעיתים ישנו חלק מוצלח בתמונה אך שאר הרקע פחות מעניין אותנו, ואנחנו מעדיפים לחתוך את החלק המעניין או המוצלח מתוך הרקע, ולהשאיר רק אותו. אחת המעלות של ריבוי הפיקסלים, הוא האפשרות לבצע קרופ, חיתוך של חלק מהתמונה, ועדיין להישאר עם מספיק פיקסלים כדי להדפיס את התמונה המתקבלת בגודל סביר.

זמן אתחול וזמן מחזור (10%)

8.5
אם תבחרו לרכוש את המצלמה עם עדשת קיט, תקבלו עדשת זום בפורמט DX עם אורך מוקד 18-55 מ"מ ומפתח צמצם של f/3.5–5.6, המפחיתה רעידות, אידיאלית לסרטונים ומבטיחה לספק תמונות חדות גם בתאורה חלשה.

צילום ראשון מרגע הדלקת המצלמה עומד על קצת יותר משניה –תוצאה טובה שאמורה לספק את רוב הצלמים המקצועיים שזקוקים לצילום מהיר. קצב הצילום של ה-D5600 מבטיח עד 5 תצלומים בשנייה ועומד זאת בגבורה - יתרון לחובבי צילומים ספונטניים, אירועי ספורט מהירים או כל מי שמעוניין לתעד תופעת טבע רגעית. 

מהירות תריס של 1/4000 פשוט מצוינת – צילמנו תמונות תוך כדי תנועה, ובין אם זה היה מכונית דוהרת או כלב מזנק, ה-D5600 לכד אותם בשבריר של רגע והעניק תמונות משובחות וחדות, ללא אפקט מריחה או טשטוש.

צמצם
החריר או הפתח שדרכו עובר האור לחיישן התמונה. גודל החריר (מפתח) קובע את כמות האור שתגיע לחיישן. מפתח צמצם גדול (ערך מספרי נמוך) יאפשר צילום איכותי יותר בתנאי תאורה ירודים. בצילום בתנאים בהירים מאוד יתאים מפתח קטן יותר. מפתח הצמצם נמדד ביחידותf  (או f stop) בערכי מינימום ומקסימום, לדוגמה: f2.8–f4.9 אוf2.1–f3.1 .  ככל שהערך המספרי קטן יותר, קוטר החריר גדול יותר וכמות גדולה יותר של אור מגיעה לחיישן, ולהפך. מומלץ לבחור מצלמה עם הערך המינימלי הקטן ביותר שהתקציב שלכם מאפשר, כאשר מפתח של 2.8 נחשב טוב למדי עבור הצרכן הממוצע.

סוללה (10%)

7.5

סוללת Li-ion של Nikon בקיבולת mAh 1030 צורפה במארז, לצד מטען ייעודי המתחבר ישירות לשקע חשמל. חיי הסוללה התגלו במהרה כטובים אך לא מצוינים. כמה שעות בחוץ שכללו לא מעט כיבויי מצלמה כדי לחסוך באנרגיה, חיסלו כמעט מחצית מהסוללה אחרי 280 תמונות. בסופ"ש קיצי לקחנו את המצלמה לטיול– ובהגיענו ל-550 תמונות בערך התחלנו לקבל התראה על סוללה חלשה.


לצלמים כבדים מדובר בבעיה ובהיעדר סוללת Li-ion חלופית, יהיו משתמשים עלולים להיתקע בלי מצלמה דווקא ברגע שהכי יזדקקו לה. סוללות AA פשוטות בהחלט היו פותרות את הבעיה, אלא שבמקרה הספציפי אין מנוס מלרכוש סוללה נוספת כרזרבה, במיוחד עבור צלמים שלא יכולים להרשות לעצמם לפספס שום רגע.


בעיה נוספת התגלתה במחוון עוצמת הסוללה: הוא מזייף לא מעט והציג יותר מדי פעמים סוללה מלאה, תוך דקות ספורות סוללה חלשה וחוזר חלילה. לא ברור מי הרכיב הלקוי, החיישן או הסוללה - לכאן או לכאן, זה לא מקובל ובטח שלא נוח למשתמש.