- WiseBuy - In-Car-Cam 4063 next-base

שתף באמצעות:

מצלמה לרכב Next Base In-Car-Cam 4063

סקירת wisebuy - מצלמה לרכב Next Base In-Car-Cam 4063

הטוב
  • התקנה פשוטה ומהירה
  • תפריט בעברית
  • צילום מספק שמאפשר זיהוי מספרי מכוניות
הרע
  • חיישן GPS לא תמיד עובד
  • צילום 1080pב-30 פריימים בלבד
  • אפליקציה לא יציבה
בשורה התחתונה
החדשות הטובות הן שמצלמת הרכב In-Car-Cam 4063 תוצרת Next Base מספקת את הסחורה המתבקשת: היא מספקת וידאו ברור דיו כדי לאתר מספרי רכב, גם ביום וגם בלילה, ויש לה עוד כמה תכונות שימושיות כמו GPS ו-WiFi מובנים לשימושים מתקדמים. החדשות הרעות הן שהיינו שמחים אילו פיצ'רים אלו ואחרים היו עובדים כפי שהם התיימרו להיות, במקום החוויה המגמגמת שקיבלנו. מוצר טוב אבל לא מושלם.
הקדמה
מצלמת הוידאו לרכב In-Car-Cam 4063 תוצרת Next Base הטייוואנית מציעה תיעודי נסיעות ב- 1080p ב-30 פריימים לשנייה המוצגים על מסךLCD בגודל 2.7 אינץ', עם מצלמה בעלת חיישן תמונה SONY IMX323 CMOS ברזולוציה של 2 מגה פיקסל, צמצם F/1.6, בעלת זווית צילום 150 מעלות וכן צוידה במיקרופון, GPS ו-WiFi מובנים.

נוחות השימוש (40%)

7.5

מימדי המצלמה לא בולטים למדי ואינם מפריעים לנסיעה במהלך השימוש – פשוט הסתרנו אותה מלפני המראה הקדמית כך שאפילו לא הרגשנו בקיומה במהלך השימוש. עריסת הוואקום נדבקת לחלון ולא הראתה סימני חולשה גם כשניסינו להוציאה בכוח. בהגדרת ברירת המחדל, מסך המצלמה דולק ומציג את המתרחש תוך כדי נסיעה. אם התצוגה מפריעה, בהקשת כפתור מסוים המסך מושחר מיידית, תוך כדי שהמצלמה ממשיכה להקליט את הנסיעה כמובן. גם החיווט קל להסתרה וכמעט ולא ניתן לאתר את מסלול כבל הטעינה מהמצת ועד לקצה העליון החלון הקדמי, שהוסתר בפעולה די פשוטה.


המיקרופון המובנה התגלה כטוב למדי: הוא מצליח לקלוט היטב את כל השיחות שביצענו בפנים וכמובן גם את רעשי הרקע מבחוץ. לפרקים הוא אפילו לפעמים רגיש מדי, כאשר כל פס האטה או תזוזה קלה של חפץ בתוך הרכב עלול להישמע כמו פגיעה חיצונית. ניתן לכבות את המיקרופון דרך ההגדרות, למי שחשובה לו פרטיות השיחות המתבצעות באוטו.

הסרטונים נשמרים בכרטיס הזיכרון בקטיעות של 3 דקות, עם מרווחי עודף של כמה שניות בודדות מההתחלה והסוף של כל סרטון, כך שתהיה חפיפה מלאה בין הסרטונים ושום רגע לא ייאבד בין הסרטונים. ניתן לשנות בתפריט את מקטעי הסרטונים (בין 2, 3 ו-5 דקות) אבל העדפנו להישאר עם סרטוני 3 דקות שהיו מספקות למדי. לחיצה על מקש ה-SOS שומרת את המקטע הספציפי לתיקיה מיוחדת הנקראת Protect, שם נאגרים כל הסרטונים שביקשנו להגן עליהם מפני מחיקה עתידית – כפתור שימושי המיועד לרגעים שיש לשמר כמו תאונה או מקרה של עבירה על החוק. פלט הווידאו מגיע בפורמט MOV שאמור להיקרא בקלות ברוב המחשבים והניידים השונים. במחשב הצלחנו כמובן לפתוח אותו בקלות באמצעות נגן ה-VLC הפופולרי. באשר לנפח האחסון, חריץ MicroSD בצד המצלמה מסוגל לקלוט כרטיס זיכרון בנפח מקסימלי של GB64, המוערך בכ-480 דקות הקלטה, אותו יש לרכוש בנפרד.


תפעול מסך ה-2.7 אינץ' בסדר גמור ותו לא - ממשק התפריט רחוק מלהציע איזו חווית משתמש מלהיבה וגם סידור הכפתורים וההקשה עליהם מרגישה די פלסטיקית, אבל בסופו של יום התפעול אפשרי ורוב המשתמשים יצליחו להסתדר אתו, מה גם שלאחר ההתקנה הראשונית, אין באמת שינויים שצריך לבצע במצלמה בין התנעה להתנעה. התפריטים זמינים גם בעברית אבל המילים מיושרות לשמאל ושפת הקודש הופכת לפחות נוחה לקריאה מכפי שייחלנו.

במצלמה WiFi מובנה המאפשר הורדה של הסרטונים ישירות לסמארטפון ושיתוף עם חברים או עם חברת הביטוח במקרה של תאונה. הונחינו להוריד את אפליקציית FinalCam הזמינה לאנדרואיד ול-iOS, דרכה ניתן להציג וידאו במהלך ההקלטה, לנהל הגדרות ולשלוט בעוד כמה פונקציות בסיסיות באמצעות הסמארטפון. החדשות הרעות הן שהאפליקציה לא יציבה בלשון המעט: ההתממשקות למצלמה אורכת זמן רב ולא תמיד עובדת, חלק נכבד ממנה כתוב בסינית, ישנו עיכוב מורגש מאוד בשידור התמונה לסלולרי – אבל אחרי שמעכלים את הבאגים הקטנים, אפשר להתרגל וניתן גם להגדיר ערכים שונים כמו קביעת WDR, משחקי בהירות, ביטול מיקרופון, הגדרות רזולוציית צילום ועוד.

עוד במצלמה GPS מובנה שאמור לזהות את מיקום הרכב בכל רגע נתון, כולל ברגע התאונה כמובן. חיישן המיקום יודע גם לעדכן על מהירות נסיעה בקמ"ש, אם כי גילינו שברוב המקרים הוא התקשה מאוד למצוא את מיקומנו ובהתאם מן הסתם, לא הצליח להעריך את מהירות הנסיעה. לא יהיה מוגזם להגיד שלפחות חצי מהנסיעות שביצענו הוקלטו ללא חיישן GPS, על אף שהוגדר לפעול כמובן.

עוד במצלמה שולב חיישן G-Sensor המבטיח לזהות ברגע האמת תנועות חדות, להקליט את המתרחש ואוטומטית לסמן את הסרטון כנעול כך שבמידה והמשתמש שכח לשמור את הסרטון, התוכנה תעשה זאת עבורו.

איכות הצילום (60%)

8

המצלמה מתגאה בטכנולוגיית WDR – תכונת טווח דינמי רחב המבטיחה לזהות מספרי רישוי גם במצבי ראות קשים כמו שמש מסנוורת או בזמני חשיכה. רזולוציית הוידאו המקסימלית עומדת על p1080 ב-30 פריימים בשנייה.







נתחיל מזווית הצילום, שעומדת על 150 מעלות עם ביצועים די סבירים – העדשה אמנם תיעדה היטב את כל מה שקרה מול עינינו אבל תשכחו ממה שמתרחש בצדי הרכב ואפילו בפינות שלה שלקראת הפגוש הקדמי; אין שום תיעוד דווקא בפינות הכל-כך רגישות הללו, בהן לא מעט תאונות מתרחשות. על צדי המכוניות המלאים ואחורי המכונית אין מה לדבר כמובן, בהיעדר עדשה קדמית.


בצילומי יום יצאנו מסופקים אם כי היינו שמחים לקבל תמונה מעט יותר מפורטת וחדה, כך שנוכל לזהות מספרי מכוניות גם ממרחק של 5 מטרים והלאה ולא רק אלו שהיו צמודים בטווח ה-3 מטרים לפגוש הקדמי שלנו. גילינו בעיה נוספת הנוגעת לאיתור מספר הרכב: אזורים מוצלים הם עקב האכילס של המצלמה, במיוחד אם במכונית שמולנו הוצבה לוחית הרישוי בחלק התחתון ולא ממש מול חזית הנהג. דוגמה בולטת לכך אפשר לראות בסרטון שצולם בשעות היום (החל מדקה 2:20 מבחינים בתופעה), בו לוחית מאזדה שחורה שעמדה לפנינו בפקק הייתה בלתי אפשרית לקריאה והיא הושחרה לחלוטין. כמה דקות אחר כך המצלמה הצליחה לגלות את ספרות הלוחית, כשיצאנו מהאזור המוצל. 

באופן מפתיע, ביצועי המצלמה בשעות בין ערביים היו טובות מאוד, לפרקים אפילו עדיפות על צילומי היום. רגע לפני שהערב יורד והתאורה המלאכותית בכבישים טרם הופעלה, קרני השמש שעוד נותרו, לצד פנסי הרכב שלנו הציגו היטב כל פרט בכביש. גם אפקט הגרעון כאן הייתה נמוכה משאר הזמנים בהם המצלמה תיעדה את הנסיעה. עדיין יש מריחות קלות שאי אפשר שלא לפספס, אבל התמונה עדיין ברובה נותרה חדה וקלה לזיהוי פרטים.


בצילומי לילה היו המון חלקים אפלים בתמונה, במיוחד אלו שהיו רחוקים במעט מתאורה מלאכותית. בכבישים נטולי עמודי תאורה לא הצלחנו לראות יותר ממטר קדימה, וגם מעט האור שהוצג בווידאו, הושג בזכות הפנסים הקדמיים ברכב. לפחות את מספרי הרכב אפשר לראות די בקלות ולא צריך להקפיא תמונה בשביל לזהות בקלות את כל הספרות.