- WiseBuy - Assassin's Creed Origins Xbox One

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - משחק ל X-Box Xbox One Assassin's Creed Origins

הטוב
  • סיפור פנטסטי שבנוי לעילא
  • מצרים יפיפייה ומפורטת
  • מערכת לחימה חדשה ומאתגרת
  • מגוון משימות וחפצי איסוף
הרע
  • מכיל לא מעט באגים
  • מסכי טעינה רבים
  • מכיל מיקרו רכישות
בשורה התחתונה
מצרים העתיקה והסיפורים הסבוכים בה עושים רק טוב לכותר החדש והעשירי במספר מסדרת Assassin's Creed. המשחקיות המשודרגת פנטסטית, בעולם הפרעוני קיימות אינספור משימות, איסוף הפריטים בלתי פוסק ואילו המפתחים היו מטפלים בכמה עניינים טכניים, המשחק היה הופך לאחד המשובחים בסדרה, אם לא מכולם. הכותר Assassin's Creed Origins הוא משחק הרפתקאות מצוין הממשיך במסורת המפוארת שהותירו קודמיו ומשחק נפלא כשלעצמו.
הקדמה
לכבוד חגיגות העשור, המפתחת Ubisoft מוציאה לאור את Assassin's Creed Origins, הכותר העשירי בסדרת משחקי הפעולה וההתגנבות המוערכת Assassin's Creed. בדומה למשחקים הקודמים, הפעם אנו חוקרים את מצרים הפרעונית מנקודת מבטו של Bayek, מייסד אחוות המתנקשים. משחק ההרפתקאות מסוג עולם פתוח יצא למדפים באוקטובר וזמין למחשב האישי, ל-PlayStation 4 ול-Xbox One, שגרסתו נבדקה בסקירה זו.

גרפיקה וסאונד (25%)

8.5

המשחק שומר על רמת פירוט גבוהה ומשחזר את מצרים בצורה נפלאה: דמוית המפתח במשחק קיבלו אופי של ממש ומבני ענק מפורסמים זכו לדיוק מרשים באלמנטים הקטנים ביותר שמצליחים לשחזר את פאר מצרים העתיקה. קשה לומר שהאיכות שומרת על רמתה, ומספיק לראות דוכן אגרטלים או עוד מוכר שטיחים כדי לראות את כולם. קיימות גם לא מעט בעיות טכניות באגף הגרפיקה: אויבים שנתקעים בתוך קיר, עקרבים שמגיחים משום מקום על דיונה סמוכה ותנינים עמוסי טקסטורה "קרועה" שבבירור לא עובדה היטב. ההרגשה הכללית היא בעיקר מוצר חצי-אפוי ונדמה כי עוד כמה חודשי פיתוח היו הופכים את המשחק למיטבי באגף הגרפיקה. הסאונד לא נופל כמובן וממשיך על הרמה הגבוהה המצופה מהמשחק: הדיבובים מקצועיים להפליא וכל סוגי הצלילים, המנגינות והאפקטים הקוליים ברחבי המפה, מרעשי ההמון בשוק, דרך ההרמוניות האוריינטליות ועד למים השורקים בגדות הנהר, מספקים רובד נוסף ואותנטי של מצרים המשכרת.



עלילה (50%)

9.5

כשמו, עלילתו של Origins מתמקדת במצרים הפרעונית, בשנים בהן נוצרו כת המתנקשים עליה מבוססים המשחקים הקודמים. כצפוי, אחת מנקודות החוזק במשחק היא הסיפור: דרכו של Bayek מדממת לאורך כל הסיפור, עטופה שוב בנרטיב הגיבור המיוסר שעבר תלאות פיזיות ונפשיות אך למרות הקלישאות הרבות, הרמה הגבוהה של הסיפור נשמרת וכתובה היטב, כיאה למסורת הסדרה.


אם יש משהו שסדרת Assassin's Creed מצליחה בו מדי שנה היא להשליך את השחקן בלב אירועי ההיסטוריה ולשלב בעלילה הראשית כמה שיותר דמויות מוכרות מהתרבות הפופולרית, גם כאשר הנכונות ההיסטורית של שילובה בסיפור שואפת לאפס. ועדיין, זה עובד נהדר. השילוב מבריק ולא מרגיש מאולץ מדי – זכינו להכיר את יוליוס קיסר, לשוחח עם קליאופטרה, להילחם לאורכו של הנילוס וכמובן שלא וויתרנו על טיפוס על הפירמידה הגדולה. ביקרנו בערי הענק של ממפיס ואלכסנדריה והמקדשים בקירנאיקה עצומים מדי מכדי להכיל אותם על הכתב. Origins מצליח להפוך את ההיסטוריה למעניינת מתמיד, גם אם היא בדיונית ברובה, והמגוון העשיר של העלילות המשניות, הדמויות בליבה והתפאורה שעוטפת אותן, הופכת את הסיפור לתכונה החזקה במשחק.


משחקיות (25%)

9.5

לכבוד חגיגות העשור למותג, ב- Ubisoftהבטיחו מהפך של ממש באגף המשחקיות. למרות זאת, עדיין מצאנו המון אלמנטים שנותרו מהמשחקים הקודמים: ריטואל הטיפוס לנקודת תצפית וסקירת השטח למציאת משימות ופריטי לאיסוף נשמר, ציד חיות ממשיך לתרום לשיפור יכולות הדמות וגם מנגנוני ההתגנבות וההסתתרות הפכו להרבה יותר סלחנים. גם כאן מופיע "מצב בילוש", המאפשר בלחיצת כפתור לצפות בעולם מזווית חוקרת ולאתר רמזים בשטח למציאת אוצרות, להתביית על דמויות חשובות ולהעניק תשומת לב מוגברת לשאר אלמנטים שחשוב להתחשב בהם במהלך המשימה. לצד איתור חפצי איסוף, העיט Senu נחלץ לעזרתנו במציאת נקודות עניין ודמויות אחריהן יש לעקוב. בעזרת חברינו בשמיים סימנו יעדים, תיעדנו מסלולי הליכה ולמעשה בעזרתו כל משימה הופכת בעזרתו לקלה בהרבה, אחרי שלומדים לנצל בתבונה את התכונות של החיה המעופפת.




התנועה ברחבי מצרים מגוונת ודרכי הניווט תואמות לתקופה; ניתן לרכב על כרכרת סוסים במסדרונות העיר, לשעוט עם גמל ברחבי מדבריות אינסופיות ולהשתמש בסירות עץ כדי לשוט מעל תניני יאור תוקפניים. ריצת הפארקור המפורסמת של הדמות הראשית עדיין מאפשרת לדלג בקלילות מעל מכשולים, לטפס בזריזות על מגדלי ארמונות ענק ולבצע פעלולי תמרון מתוחכמים שיבלבלו את האויבים ויטשטשו את עקבותיכם.

אחד מהשינויים הגדולים במשחק לעומת קודמיו הוא ללא ספק מנגנון הלחימה, שעבר ריענון משמעותי וכעת מאפשר לגשת בצורה חסרת אחריות בהרבה מהכותרים האחרונים, שעודדו התגנבות ברוב הסיטואציות. את רוב הקרבות הצלחנו לנצח בשליפת חרבות מהירה, מה שלטעמנו מעט מוריד מהחן וסוד הקסם של סדרת המשחקים, שניצחה על טהרת החיסול השקט. כעת ביתור ושיסוף לעיני הסובבים עובדים היטב ברוב הסיטואציות, אם כי האויבים הפכו ליותר מאתגרים, גם ברמת קושי קלה: הם יודעים להתחמק, להחזיר חבטה ברגעים הנכונים וכבר לא ניתן לחסלם בנעיצת פגיון קלה. ניתן גם להינעל על האויבים, אלמנט שהופך את מערך הקרב למתקדם וממוקד מטרה, אם כי מול יריבים רבים מנגנון הנעילה עובד גרוע ויותר מבלבל את השחקן מאשר תומך להתמקד באויב אחד בלבד. די מהר גילינו שהשיטה הטובה ביותר היא פשוט לטפל ביריב התורן שנקלע לדרכנו, מבלי לתעדף במי להכות קודם.



כמרבית משחקי עולם פתוח, גם ב- Origins יש המון מה לעשות, מלבד התקדמות בסיפור הראשי והמשימות המשניות. האוצרות הפזורים ברחבי המפה, חפצי האיסוף והאזורים שיש לגלות באמת בלתי נגמרים, גם מבלי שב- Ubisoft הקפידו לציין זאת. פריטי האיסוף מקוטלגים לפי צבעים, המבוססים על כמה קשה למצוא אותם – מקשתות, דרך חרבות ועד למגלים ואלות ענק. את כלי הלחימה שהשגנו שדרגנו בנפחיות שנקלעו לדרכנו, בתמורה לכסף שאספנו במהלך המשימות כמובן. אביזרים נוספים ניתנים לייצר ולשפר באמצעות ציד בעלי חיים, שפזורים ברחבי המפה ומעשירים אף יותר את אוסף הפעולות שניתן לבצע ברחבי מצרים. במשחק גם שולב מערכת נקודות ניסיון שמאפשרת לשפר את הדמות – מהיכולת להפיל את היריב מעל צוק, דרך נשיאת זוג קשתות בו זמנית ועד ללמידת מכת נגד יריבים משוריינים. המערכת מתגמלת מאוד ועל כל פעולה קטנה זכינו בנקודות ניסיון, בין אם זה לחשוף אזור חדש במפה ובין אם כשחיסלנו עוד צבי שנקלע לדרכנו.

המשחקיות יכלה להיות מושלמת אילולא עניינים לא מושלמים באגף הטכני: נתקלנו בהמון באגים, מדמויות שמרחפות במסך, קטעי קול שנקטעו לסירוגין וכתוביות באנגלית שלרגעים פשוט לא הופיעו בזמן שהדמויות שוחחו אחת עם השנייה. גם מסכי טעינה הופיעו למכביר וקוטעים את האקשן באופן מאוד מורגש, בעיקר בשיטוט בין אזורים שונים ואחרי קטעי מעבר ארוכים. אכזבה נוספת מגיעה מכיוון מערך המיקרו רכישות, אשר איך לא, מעודד מאוד לרכוש בכספנו האמיתי תוספות למשחק שהרי כבר נרכש במחיר מלא. מה לא מצאנו בחנות: חבילות כלי נשק, תלבושות אקסקלוסיביות, דרכמות וחומרי גלם לשיפור תכונות הדמות. מפתחי המשחק טוענים שכל מה שניתן לרכוש בחנות, ניתן גם למצוא במהלך הקמפיין ליחיד, אם כי זיהינו תלבושות וערכת חפצים שבהכרח ניתן להשיגם אך ורק דרך החנות. יהיה קיצוני לטעון שהעניין ימנע מאתנו להמשיך לשחק, אבל התחושה ששחקנים אמידים יותר ייהנו מחוויית משחק מואצת ומגוונת יותר, מותירה תחושת חוסר-הוגנות בקרב שחקנים אחרים שרכשו את המשחק בכספם.